F-35 Lightning II (Lockheed Martin)

Elég jó kameramunka. Bezzeg mikor tavaly Marham-ben jártam, épp nem repült semmi. Igaz, megnyugtatott, hogy a helyi szpotterek se nagyon láttak repüléseket arra, mióta tavaly kivonták a Tornado-kat. A heti három(!) felszállás se volt ritka hónapokon át. Talán jövőre, mikor már elégséges F-35B gyűlik össze, végre újra normális üzemnapok lesznek ezen a bázison is.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 

Önmagam által adott linkre reagálva.
Az F-14 topicban folyik a polémia az F-14-es, azon belül is a D modell, illetve a Super Hornet hasznosságát illetően.
Meg kell hagyni, még én sem vagyok felkent szakértője, hogy eldöntsem, mit mikor és hogyan csinál jól a US Navy, de abból kiindulva, hogy az USAF tervei szerint az F-35A repülési profiljában és a békeidős kiképzési ütemtervében is erősen felülreprezentált a 30 ezer lábon, Mach 1 feletti repülések mennyisége, minimum érdekes, hogy a US Navy miképp kívánja kihasználni az F-35C-t, ha további módosítások helyett inkább negligálja a szuperszonikus rezsimet a gépeivel.

Azt már korábban jelezte, hogy az alacsony észlelhetőség nem prioritás. Az F-35C egyik fő specialitása és drága képessége az alacsony észlelhetőségű kialakítás. Ezt a NAvy megfinanszírozta, de nem is kell igazából neki.
A másik pedig idáig az F-35A-hoz hasonlóan a fel és leszállások között a 4. generációs gépekhez képes jóval hosszabb ideig tartó szuperszonikus repülés lehetősége.
Ezen túlmenőleg van a szenzorfúzió, a hálózati alapú hadviselés és korszerű, 360 fokos hadszintéri inormációszerzés.

Ez utóbbiakra viszont a Super Hornet is képes, vagy könnyen képessé tehető.
Ha az alacsony észlelhetőség helyett a külső felfüggesztőket is többet használják, miközben a gép a linkelt megállapítás alapján inkább nem is lesz egyátalán szuperszonikus használatban, az nagyban megkérdőjelezi a verzió értelmét.

Az F-35B pedig egy erősen modernizált avionikájú szuperszonikus Harrier. A Harrier nem volt szuperszonikus.
Úgy fest, most már az F-35B sem lesz az.
Akkor ez is egy drága mulattság lesz...
 
Önmagam által adott linkre reagálva.
Az F-14 topicban folyik a polémia az F-14-es, azon belül is a D modell, illetve a Super Hornet hasznosságát illetően.
Meg kell hagyni, még én sem vagyok felkent szakértője, hogy eldöntsem, mit mikor és hogyan csinál jól a US Navy, de abból kiindulva, hogy az USAF tervei szerint az F-35A repülési profiljában és a békeidős kiképzési ütemtervében is erősen felülreprezentált a 30 ezer lábon, Mach 1 feletti repülések mennyisége, minimum érdekes, hogy a US Navy miképp kívánja kihasználni az F-35C-t, ha további módosítások helyett inkább negligálja a szuperszonikus rezsimet a gépeivel.

Azt már korábban jelezte, hogy az alacsony észlelhetőség nem prioritás. Az F-35C egyik fő specialitása és drága képessége az alacsony észlelhetőségű kialakítás. Ezt a NAvy megfinanszírozta, de nem is kell igazából neki.
A másik pedig idáig az F-35A-hoz hasonlóan a fel és leszállások között a 4. generációs gépekhez képes jóval hosszabb ideig tartó szuperszonikus repülés lehetősége.
Ezen túlmenőleg van a szenzorfúzió, a hálózati alapú hadviselés és korszerű, 360 fokos hadszintéri inormációszerzés.

Ez utóbbiakra viszont a Super Hornet is képes, vagy könnyen képessé tehető.
Ha az alacsony észlelhetőség helyett a külső felfüggesztőket is többet használják, miközben a gép a linkelt megállapítás alapján inkább nem is lesz egyátalán szuperszonikus használatban, az nagyban megkérdőjelezi a verzió értelmét.

Az F-35B pedig egy erősen modernizált avionikájú szuperszonikus Harrier. A Harrier nem volt szuperszonikus.
Úgy fest, most már az F-35B sem lesz az.
Akkor ez is egy drága mulattság lesz...

Átfutottam a cikket, de nem láttam, hogy írták volna, hogy ez a probléma miért csak a B és C változatot érinti. El tudnád mondani dióhéjban?
 
Nem a gép nem képes a szupercirkálásra hanem a flotta meg a TGY nem akarja így használni a gépeket.
Igen, pont ez az amit meg nem értek.
A Navy és a Marines mind kifizették, hogy legyen nekik egy alacsony észlelhetőségű, hajófedélzeti és V/STOL gépe, ami ráadásul szuperszonikus.
Lehetett volna nem szuperszonikus is (ahogy lehetett volna nem alacsony észlelhetőségű is, hiszen nekik kettőjüknek ez sem volt prioritás), de a gép dizájnja mégis hangsebesség feletti lett.
És most inkább mégse akarják így használni.
Ennek így nem sok értelme van.

Azt meg végképp nem tudom, hogy a brit F-35B-ket, vagy az F-35A flottát ez hogy érinti.
 
Igen, pont ez az amit meg nem értek.
A Navy és a Marines mind kifizették, hogy legyen nekik egy alacsony észlelhetőségű, hajófedélzeti és V/STOL gépe, ami ráadásul szuperszonikus.
Lehetett volna nem szuperszonikus is (ahogy lehetett volna nem alacsony észlelhetőségű is, hiszen nekik kettőjüknek ez sem volt prioritás), de a gép dizájnja mégis hangsebesség feletti lett.
És most inkább mégse akarják így használni.
Ennek így nem sok értelme van.

Azt meg végképp nem tudom, hogy a brit F-35B-ket, vagy az F-35A flottát ez hogy érinti.
A kalapács nem tehet arról, ha vágni akarnak vele kés helyett...
 
Ezt egyáltalán miért találták ki? Spórolás?
Nem tudom. Én már képtelen vagyok megérteni azt, ami egyesek ott a védelmi iparban és vezetésben előadnak. Ez csak újabb sor a Zumwalt,, hk nélkül USMC és a többi hülyeség sorában. Vagy egy kurvajó gépük...
... amit nem vagy hajlandó használni. Mintha egy F1 pilóta elvből nem használná a legnagyobb sebesség fokozatot. Mert csak.
 
Furcsa, hogy ez valamiért nem érinti a szuperszonikus repülést preferáló USAF-ot és a hozzájuk hasonló célból F-35A-t vásárló többi üzemeltetőt.

A tengerészeti gépeknek más lehet a festése a korrózió miatt és más a terhelése a leszállások miatt?
Esetleg emiatt érzékenyebb a nagy sebességnél fellépő terhelésekre?
Vagy korrupció van és az USAF ezért hallgat?

Vagy lehet hogy F/A-XX-nek készítik elő a helyet?
 
  • Tetszik
Reactions: endre
Az az a 6 generációs vadászgép? Hat valljuk be hogy arrol szinte semmit sem hallani. Pedog elég regen benne volt az aranysasban a pletyka rola meg 16 evel ezelőtt de semmi.

A baj abban van, hogy a légierő kategórikusan kijelentette, hogy a JSF program után ők a büdös életben nem közösködnek még egyszer repülős programban sem a tengerészekkel, sem a bőrnyakúakkal. Értsd nem tudják a légierős forrásokat leechelni a géphez, így maguknak kell kigazdálkodni. Emiatt viszont csak az maradt, hogy az USAF NGAD (PCA vagy 6.th gen ASF) programból ami kihullik, arra próbálnak majd építeni majd (mint az YF-17 esetében).

Csakhogy az meg nem indul addig, míg a Northrop a levegőbe nem küld a B-21-est, mivel tendereztetni akarnak, ahhoz meg kell a szellemi kapacitás részben felszabadulhasson náluk. Bár az előtanulmányok már mennek, a legutóbbi költségvetésben már vagy egy milliárd dolcsit különítettek el erre.

https://insidedefense.com/daily-new...unding-profile-steady-after-years-fluctuation

Szóval halad a dolog - de ez fekete program lesz az már nagyon látszik (ami nem lesz nehéz, mert nem nemzetközi program).
A tökük tele lett az F-35-öt övező évtizedes lejáratóhadjáratból.
 
Na de mikorra lenne abból proto és hadrendbe állítás ?Kétlem hogy 2030 már hadrendbe fog állni
Max poroto lesz 2025 táján de akkor 2036 lesz elhúzódhat a hadrendbe állítás .
 
  • Tetszik
Reactions: endre
Na de mikorra lenne abból proto és hadrendbe állítás ?Kétlem hogy 2030 már hadrendbe fog állni
Max poroto lesz 2025 táján de akkor 2036 lesz elhúzódhat a hadrendbe állítás .
Van idejük, Az F-22 flotta is relatív fiatal, az F-35-ösnek még csak most kezd felfutni a gyártása. Nézd meg az előző két program időtartamát, annál nem lesz valószínűleg kevesebb.
 
Az az a 6 generációs vadászgép? Hat valljuk be hogy arrol szinte semmit sem hallani. Pedog elég regen benne volt az aranysasban a pletyka rola meg 16 evel ezelőtt de semmi.

Hogy mi lesz belőle, azt nem tudom, de a Super Horneteket akarják vele leváltani.
 
Ha netán 2025-ben elkészül egy prototípus, az 2040-nél előbb biztos nem fog hadrendbe állni.

Ezt erősen kétlem, ne a "békekorszak" (90-es évek és utána egy kevés) alapján indulj ki. Akkoriban meghalt pár katona és országos hiszti volt - ma meghal pár katona és nem is hír a Foxon.
Akkoriban azt hallgattuk, hogy az F-22 is minek, mert nincs ellenfél, amúgy is jön a love and písz, szóval a fegyverek csak a gonosz lobbi pénznyelői. Azóta meg van nyílt kihívó (több is), fenyegetés és igény.

Ha pedig lesz valami csetepaté és a kínaiak kissé orrbaverik őket (monjuk ledurrantanak pár gépet valami korlátozott balhéban) - na akkor indul az a fejlesztés, amit az ötvenes években láthattunk. Ha valamit az amerikaiak nem tűrnek haderő szinten, az az, ha a levegőben nem ők az urak.

BTW a terv (ami aligha tartható szerintem sem), hogy 2030-ra a betonon kell legyen a gép - csak nem készen. Mivel ők is tudják, hogy az életbe nem készül el minden, egy repképes sárkány hajtóművel kell legyen - az architectura meg úgy kell felépüljön, hogy folyamatosan kerülhessenek bele az új cuccok. Amúgy az F-35 részben ennek szellemiségében épült, pl. a kábelezése ellátja az irányított energiájú fegyvereket is (szerintem az AF is ezért tett az A-ba gépágyút - van benne vagy egy köbméter szabad tér egy ilyen eszköznek a jövőben. Hálózat van, táplálás van, hely van. Ha a cucc kiforrott mehet bele).
 
  • Tetszik
Reactions: endre