F/A-18 Hornet , F/A-18 E/F Super Hornet (McDonell Douglas/Boeing)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 812
47 113
113
Ehhez pedig jól jöhetne az extra tolóerő.
Namegugyebár mivel nekünk hajlékony tömlősek lesznek a KC390-eseink és Biden bácsit is meg kéne kenni egy kis vásárlási szándékkal, egy ilyen mesebeli Ultra Advanced Super Hornet-HU jó is lehetne nekünk.
:)
Ennek van egy igen egyszerű oka, hogy miért nem jönne be. Két szó!
Két hajtómű... :rolleyes:
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 817
67 112
113
Összeállt a Blue Angels csapat programja, befejeződött az átállás a Super Hornet-re.
A gép úgy méretre, mint zajszintre F-15-ös kategória, így a Ruszkije Vityazi után az övék a legnagyobb, legzajosabb típus.
Viszont az orosz csapatnál lényegesen feszesebb, sűrűbb és dinamikusabb program miatt talán meglátványosabb a Blue Angels 2021-től induló új bemutatója:

 
M

molnibalage

Guest
Összeállt a Blue Angels csapat programja, befejeződött az átállás a Super Hornet-re.
A gép úgy méretre, mint zajszintre F-15-ös kategória, így a Ruszkije Vityazi után az övék a legnagyobb, legzajosabb típus.
Viszont az orosz csapatnál lényegesen feszesebb, sűrűbb és dinamikusabb program miatt talán meglátványosabb a Blue Angels 2021-től induló új bemutatója:

Már 1:36-ig ej miket látni.

  • Az oldalkormányos beilleszkedés szemből igen látványos, ez a közönség szemszögéből nem látszik.
  • Utánégetős kötelékes emelkedés felszállás után? Ehhez a gépeknek is nagyon egyenszilárdnak kell lennie. Gondolom én.
  • Felszállás után egyből nyitott futós palástorsó.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 817
67 112
113
Már 1:36-ig ej miket látni.

  • Az oldalkormányos beilleszkedés szemből igen látványos, ez a közönség szemszögéből nem látszik.
  • Utánégetős kötelékes emelkedés felszállás után? Ehhez a gépeknek is nagyon egyenszilárdnak kell lennie. Gondolom én.
  • Felszállás után egyből nyitott futós palástorsó.
Azért ezek az elemek nem újak, ezeket a Hornet-érában is megcsinálták.
Itt a méret és a zaj növekedett, de pl a nagy állásszögű elemek már nem olyan kihegyezettek, mint a C-Hornet idejében volt.
A felszállás után a kötelék minimál fáklyával emelkedik (sárga füst), majd a tetőponton leveszik maximálra a gázkart.
Ez sem változott a korábbi programhoz képest.
Ugyanakkor pontosan így kezdi a bemutatóját a Ruszkije Vityazi (Kecskeméten is, ha még emlékszel), a Sztrizsi, de még a Thunderbirds négyese is.
A két szólista kunsztja a felszállás közben a BA csapatnál maradt változatlan.
Talán annyi a változás, hogy a pálya végén a Hornet seggre lett húzva, míg a Super Hornet inkább “csak” szűk íven, de mindenképpen egy látható íven megy át emelkedésbe.
Gyanítom, hogy ebben a nagyobb LERX nagyobb homlokellenállása a ludas.
Vagy sokkal inkább a vezérlőrendszer limitációi.
Itt ilyen nincs:

A Super Hornet FbW algoritmusának egyik egyedi - általam máshol nem látott - specialitása, hogy a nagy állásszögű elemeknél nem engedi a gépet megtartani, hanem a hatalmas vezérsíkokra (illetve virtuálisan a botra) mintegy “ráütve”, hírtelen nyomja át a gépet.
A korábbi Hornet ezzel szemben gond nélkül tudott “Szuhojosan” repülni.
Ahogy az F-35-ösök is.
Ilyen durva kalimpálást csak a Super Hornetnél látni.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed
M

molnibalage

Guest
Nah, egy podcastet hallgatva ismét kiderült, hogy a upgrade és egyenszilárdság egy mítosz még a jenkiknél is.
2003-ban volt olyan F/A-18A alakulat, ahol a gépek nem rendelkeztek AIM-120 képességgel. Ebben hangzott el.

 
  • Tetszik
Reactions: fishbed

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 849
82 385
113
Photos show EA-18G Growler damaged in 2017 mid air collision arriving at nas whidbey island via truck to be repaired...

EA-18G-NASWI.jpg
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 817
67 112
113
Szemben az amerikaiakal, nálunk itt Európában, keleten és nyugaton egyaránt, szezonról-szezonra, de főleg pilótáról-pilótára váltakozva a demók mindig változnak. Hol jobb lesz, hol gyengébb, vagy unalmasabb, de a finneket nem érheti a vád, hogy ne lennének kreatívak.
A tavalyi F/A-18C bemutatójuk odahaza, Finnországban ilyenre sikeredett:


Ez bizony Kecskemét egére kívánkozó műsor!
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 849
82 385
113
Szemben az amerikaiakal, nálunk itt Európában, keleten és nyugaton egyaránt, szezonról-szezonra, de főleg pilótáról-pilótára váltakozva a demók mindig változnak. Hol jobb lesz, hol gyengébb, vagy unalmasabb, de a finneket nem érheti a vád, hogy ne lennének kreatívak.
A tavalyi F/A-18C bemutatójuk odahaza, Finnországban ilyenre sikeredett:


Ez bizony Kecskemét egére kívánkozó műsor!

Biztos hogy változott valami? Nekem elég ismerős a program az elmúlt évekből...
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 817
67 112
113
Biztos hogy változott valami? Nekem elég ismerős a program az elmúlt évekből...
Az elmúlt egy évből maximum. Ez a 2020-as műsor és csak 2019 óta repülik ezt a programot a finnek, mert akkor volt egy szovtver upgrade a régi Horneteken.
Itt annyi volt az újítás, hogy a hazai repülőtéren az összes manővert megszínesítették a nem sajnált infrázásokkal.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed
T

Törölt tag 2361

Guest
Raytheon Intelligence & Space, a Raytheon Technologies business (NYSE: RTX), delivered the APG-79(V)4 AESA radar prototype to the U.S. Marine Corps. The prototype allows for early flight testing and completion of weapon systems integration on the Hornet platform.


The APG-79(V)4 is a scaled version of the APG-79 AESA radar that helps pilots detect and track enemy aircraft from farther distances and with more accuracy than the legacy APG-73 system. The radar’s improved targeting capabilities provide an edge in crucial operations including air-to-air, maritime strike and air-to-surface missions. Powered by gallium nitride (GaN), the APG-79(V)4 is the first domestic implementation of a GaN-based fire control radar, with GaN Transmit/Receive Modules embedded directly into the array.

apg79v2_694x463_0.jpg
 
  • Tetszik
Reactions: Bleroka

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 817
67 112
113
A Super Hornetek soha nem fognak már leszokni erről a brutális átnyomásról. Szerintem megöli a show-t. Olyan, mintha nem megijedne a pilóta :)
De a forduló elég intenzív:

 
  • Tetszik
Reactions: fishbed