Maximálisan egyetértve az ez előtti sorokkal, ehhez annyi megjegyzés lenne hogy a gépek mennyisége az adott.Ezért tartom értelmetlennek ezt a mennyiséget. Az a pillanat, amikor vihet és vagy kell sok SDB, akkor arra a 4. gen gépek is jók. Csak másra is. Olyan szűk spektrumban csak tud többet az A-10, hogy számomra emiatt nem éri meg fenntartani. Csak amikor az tud már operálni, akkor már majdnem tud az UCAV is. És olyan CAP idővel és olyan olcsón, hogy az A-10 segget csókol neki. Upsz...
A HH alatt nagyon komoly mennyiséget gyártottak mindenből és az USA ma is arra készül hogy minimum két komolyabb konfliktust egyszerre tudjon kezelni.
Az A10-nek nyilvánvalóan nincs esélye olyan környezetben ahol az ellenség radaros légvédelme még aktív. Viszont nem igazán emlékszem olyan konfliktusra Vietnam óta amikor az ARMY egy lépést is tett volna az ellenség földjén addig, amíg az AIR FORCE el nem takarította el az ellenség lokátor alapú légvédelmét.
99% az esélye hogy az A-10 nek akkor kell csak stand-on távolságból harcolnia amikor az ellenségnek már csak MANPAD és csöves légvédelem marad és már csak a szemükre és a fülükre hagyatkozhatnak mint felderítő és célzó eszköz.
A mostani felújítással annak az esélyét teremtették meg hogy az A-10 ilyen környezetben is sikeresen tudjon működni (ne csak AK-val hadonászó buckalakók ellen).
A leg komolyabb fejlesztés szerintem a Link16 és a Dragon's Eye AESA radar konténer lesz. Míg a Link16 tal bekapcsolódhat a harctéri hálózatba a radar pod segítségével sok ezer méter magasról tud zárt felhőzet mellett is nagy felbontású SAR képeket készíteni, álló és mozgó célpontokat felderíteni. Ezután dobálhatja az SDB-ket, vagy még messzebbről az AGM-179 JAGM-ket (ez az új, Hellfire utód, kettős irányítású - SAL / MMWR - rakéta)
Buckalakókat rigatoni meg továbbra is ott lesz a brrrrrrr….
Majd ha a 2030-as években az A-10-ek kikopnak akkor akkor valószínűleg a drónok fogják átvenni a CAS szerepkört is, de addig még van egy pár év.