Falkland - 1982

Mi lenne, ha szerintem helyett számokkal dolgoznánk...? Van manual a gépről, van adat. Hpast is tett be.

https://www.filefactory.com/file/1xn4lcbjsd47/Douglas A-4E/F Skyhawk Flight Manual.pdf
http://aviationarchives.blogspot.com/2016/10/douglas-4ef-skyhawk-flight-manual.html
http://www.carsonhowe.com/files/A4D-1_A4D-2_Flight_Manual.pdf

Mondjuk úgy, hogy A-4-gyel se nagyon, ha nedves volt a beton.
Szerinted miert tartottak a Britek elsodleges feladatnak a repter kikapcsolasat? Ha nem jelentett fenyegetest akkor miert volt ELSO a listan?
 
Akarhogy is nézzük mi ilyeneket szeretnenk olvasni:
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Csak erre nem nagyon van itthon igény sajnos(főleg nem egy olyan haborúról ami olyan messze zajlott,hogy meg az új amerikai szuperagyú sem hord el addig).
Szamveber meg Ungvary ilyenek ir es nem is egyet.
 
  • Tetszik
Reactions: Loken
Szerinted miert tartottak a Britek elsodleges feladatnak a repter kikapcsolasat? Ha nem jelentett fenyegetest akkor miert volt ELSO a listan?
Nekik nem volt Internet, forrás és utólagos bölcsesség. Te úgy beszélsz mindenről, mintha ők tévedhetetlenek lennének...
 
Ebben az esetben szimplan nem volt mas lehetoseguk. Nem voltak aknaszedok de mar ekkor eldonttek hogy hol fognak partraszalni es kelett az info.
Vagy neked lenne mas professzionalisabb megoldasod erre ?
Kivancsian varom a javaslatodat.
Vittem volna aknaszedőt. Amúgy rábasztak volna, ha számolgatós aknákat raktak volna az ezüstöcskék.
 
DDe ugye abban egyetertunk hogy mar ha csak a TRACER illetve a legiutantolto C-130 sokattudtak volna onnan uzemeltetni az HATALMAS elonyt jelentett volna.

A TRACER ek sokkal nagyobb teruletet tudtak volna ellenorizni a Britek igy nem tudtak volna annyira kozeljonni.
Alegitankereke meg kepesek lettek volna a szigetek legtereben utantolteni azargi csapasmeroket amelyek a kontinensrol jottek es igy azok meg sokkal messzebb is elertek volna a szigeteken tul.

Stanley ilyen modon valo kiutese illetve az argi reakcio egy FONYEREMENY volt. Marpedig ezt ugy ertek el hogy a Brit flotta meg kozelebe sem volt a szigeteknek az az argik tudtak hogy ezta bombazast a Brit strategiai legiero hajtotta vegre. Fogalmuk sem volt milyen kihegyezett komplikat hadmuveletet igenyelt csak azt tudtak hogy Brit szarazfoldi gepek akarmikor kepesekbombatamadast vegrehajtani a repter ellen. /raadasul azis megfordult a fejukbe hogy legkozlebb nem egy gepfog jonni hanem esetleg tomegesen.

Stanley ki volt utve egy bomba altal csakugy mint az argi felszini flotta harom hagyomanyos torpedo altal.
Ennyire nem voltak hülyék az argentínok. Számolni ők is tudtak. Nem jöhet egyszerre több gép, mert nincs annyi tanker.
 
Szerinted miert tartottak a Britek elsodleges feladatnak a repter kikapcsolasat? Ha nem jelentett fenyegetest akkor miert volt ELSO a listan?
Mert annak ellenére hogy a reptér nem volt alkalmas Mirage-ok üzemeltetésére nem voltak benne biztosak hogy az argik nem próbálják meg a dolgot.
Arra voltak bizonyítékaik hogy az argik csináltak Mirage-okkal néhány touch-and-go leszállást.
Ezenkívül szerették volna kikapcsolni a légi utánpótlás lehetőségét is.
Végül pedig mert megtehették….marha nagy bombákkal veretni az ellenséget elég erős üzenet és elég jó belépő volt a tényleges háborúba.
 
Mirage III pályaigénye (ld.: operation manual)
aa.jpg

el lehet játszani a különböző esetekkel de látszik hogy a 4000 ft pályahossz akkor elég ha üvöltő szembeszél van, vagy minimum terhelés...
 
Hidd el,hogy vittek volna az angolok is de nem tudtak vinni.

Az aknaszedo lassu.

Az aknaszedes is rohadt lassu folyamat es totalis legiuralmat igenyel. Ha oda is ertek volna az aknaszedok valamikor akkorsem tudtak volna vegezni a dolgukat. A Puccarak lecsot csinaltak volna beloluk.
 
  • Tetszik
Reactions: endre
Mirage III pályaigénye (ld.: operation manual)
aa.jpg

el lehet játszani a különböző esetekkel de látszik hogy a 4000 ft pályahossz akkor elég ha üvöltő szembeszél van, vagy minimum terhelés...
Szerintem es csakis szerintem ha nem lett volna bombatamadas\akkor valamit kitalaltak volna az argik hogy megoldjak a dolgot lsd hajofedelzeti EXOCET ek leszerelese esStanley be valo szallitasa majd a Glamorgan segbelovese.
 
Szerintem es csakis szerintem ha nem lett volna bombatamadas\akkor valamit kitalaltak volna az argik hogy megoldjak a dolgot lsd hajofedelzeti EXOCET ek leszerelese esStanley be valo szallitasa majd a Glamorgan segbelovese.
Hogyan? Feltalálják az alternatív fizikát?
A Glamorgan seggbelövése egy műszakilag lehetséges dolog volt. A Mirage III keretei adottak. Pont.
 
Mirage III pályaigénye (ld.: operation manual)
aa.jpg

el lehet játszani a különböző esetekkel de látszik hogy a 4000 ft pályahossz akkor elég ha üvöltő szembeszél van, vagy minimum terhelés...
Startrakétával.
ba24b329ed6a2acb49fe0bd34cee47d1.jpg

A gép maga úgy lett tervezve,hogy alkalmas legyen rá,akárcsak a tábori üzemre(mint a MiG21).Dehogy az argiknak volt e hozzá felszerelésük,az kérdéses.Szerintem nem volt.
 
  • Tetszik
Reactions: gacsat
Hogyan? Feltalálják az alternatív fizikát?
A Glamorgan seggbelövése egy műszakilag lehetséges dolog volt. A Mirage III keretei adottak. Pont.
En ertelek meg a fizkat is elfogadom azonban ugy erzem hogy ez azert nem egy megoldhatatlan feladat. Barmilyen extra segitseg nelkul is a haaron mozog a dolog. Haboruban meg van akarat es forras is. Marpedig azargiknak volt mindketto.

De ahogy irtam a felderito Tracker illetve a egiutantolto C-130 sok uzemeltetese is donto elonyhoz juttatta volna az argikat.
 
En ertelek meg a fizkat is elfogadom azonban ugy erzem hogy ez azert nem egy megoldhatatlan feladat. Barmilyen extra segitseg nelkul is a haaron mozog a dolog. Haboruban meg van akarat es forras is. Marpedig azargiknak volt mindketto.

De ahogy irtam a felderito Tracker illetve a egiutantolto C-130 sok uzemeltetese is donto elonyhoz juttatta volna az argikat.
Utána kéne nézzni,de mintha az argentin vadászok nem lettek volna alkalmasak légi utántöltésre.A háború után csinálták meg nekik az izraeliek a megmaradt gépeken.
 
Utána kéne nézzni,de mintha az argentin vadászok nem lettek volna alkalmasak légi utántöltésre.A háború után csinálták meg nekik az izraeliek a megmaradt gépeken.

A-4-es Skyhawk-ok, és a Super Etendard-ok képesek voltak légi utántöltésre (alkalmazták is a konfliktus során), a limitációt inkább a 2db KC-130H utántöltő (TC-69, TC-70) Hercules-ek mennyisége jelentette.
 
En ertelek meg a fizkat is elfogadom azonban ugy erzem hogy ez azert nem egy megoldhatatlan feladat. Barmilyen extra segitseg nelkul is a haaron mozog a dolog. Haboruban meg van akarat es forras is. Marpedig azargiknak volt mindketto.

De ahogy irtam a felderito Tracker illetve a egiutantolto C-130 sok uzemeltetese is donto elonyhoz juttatta volna az argikat.

Kérlek vázold már fel, hogy hogyan tünteted el az üzemanyag tömegét, a függesztmények légellenállását és tömegét, a nedves kifutópályát hogyan szárítod meg, ha le kell szállni...?

Nem lózung, hogyan oldod meg? Kb. KÉTSZER HOSSZABB pálya kellett volna gurulóutakkal, tartályparkkal ahhoz, hogy te ott 6-8-12 db Mirage III-ast üzemeltess.

Kész. Feladom.
Nem értem, hogy a fizikával és FM-mel hogyan van bátorságod vitatkozni.
Mi f*sznak is dolgozzunk tények alapján...

Komolyan mondom, hogy itt a HTKA-n instant afgyaszt lassan napi szinten lehet kapni...
 
A-4-es Skyhawk-ok, és a Super Etendard-ok képesek voltak légi utántöltésre (alkalmazták is a konfliktus során), a limitációt inkább a 2db KC-130H utántöltő (TC-69, TC-70) Hercules-ek mennyisége jelentette.
De a Mirage III-ok,Daggerek nem.Vagyis a vadászok nem.
Kérlek vázold már fel, hogy hogyan tünteted el az üzemanyag tömegét, a függesztmények légellenállását és tömegét, a nedves kifutópályát hogyan szárítod meg, ha le kell szállni...?

Nem lózung, hogyan oldod meg? Kb. KÉTSZER HOSSZABB pálya kellett volna gurulóutakkal, tartályparkkal ahhoz, hogy te ott 6-8-12 db Mirage III-ast üzemeltess.

Kész. Feladom.
Nem értem, hogy a fizikával és FM-mel hogyan van bátorságod vitatkozni.
Mi f*sznak is dolgozzunk tények alapján...

Komolyan mondom, hogy itt a HTKA-n instant afgyaszt lassan napi szinten lehet kapni...
Elvileg megoldható lett volna,a bevetett gépekhez volt ehez kidolgozott technológia.
Az már más kérdés,hogy az argentinok alighanem nem rendelkeztek azzal a felszereléssel,ami kellett volna hozzá.
 
De a Mirage III-ok,Daggerek nem.Vagyis a vadászok nem.

Elvileg megoldható lett volna,a bevetett gépekhez volt ehez kidolgozott technológia.
Az már más kérdés,hogy az argentinok alighanem nem rendelkeztek azzal a felszereléssel,ami kellett volna hozzá.
Miféle technológia?
  • Volt az argiknak strartrakéta és az ő gépeik képesek volotak hordozni? Vagy a M III eleve alkalmas volt erre?
  • A startrakéta meg semmit nem segít leszállásnál...
Nem lózungokat akarok. Konkrétan mondjad meg, hogy mi ez és mik paraméterei. Mi FM-mel megmutattuk, hogy miért nem üzemeltek komoly vadászgépek a szigetről. Mert nem tudtak. Az nem üzem, hogy eső esetén az első bevetés után a gépet elvesztik, mert nem tud leszállni.

Bocsánat, de más kapcsán már sajnos túcsordult a hülyeség'o méterem...
 
Miféle technológia?
  • Volt az argiknak strartrakéta és az ő gépeik képesek volotak hordozni? Vagy a M III eleve alkalmas volt erre?
  • A startrakéta meg semmit nem segít leszállásnál...
Nem lózungokat akarok. Konkrétan mondjad meg, hogy mi ez és mik paraméterei. Mi FM-mel megmutattuk, hogy miért nem üzemeltek komoly vadászgépek a szigetről. Mert nem tudtak. Az nem üzem, hogy eső esetén az első bevetés után a gépet elvesztik, mert nem tud leszállni.

Bocsánat, de más kapcsán már sajnos túcsordult a hülyeség'o méterem...
Namégegyszer.Igen,a Mirage III eleve úgy lett tervezve,hogy alkalmas a startrakétás felszállásra és a tábori üzemre.Volt hozzá kidolgozott,kipróbált technológia.
Azt viszont nem tudom,hogy az argentinok rendelkeztek e a szükséges felszereléssel az ilyen üzemhez.Szerintem nem.Ha rendelkeztek volna vele,alighanem használták volna is.
Nem tudok róla,hogy Mirage III-sal valaki harchelyzetben csinált volna tábori üzemet.Izraeliek 73ban rombolt repterekről használták őket,de az azért mégsem tábori üzem.Franciák Csádban csináltak ilyet,de Mirage F1 és Jaguár gépekkel a 80as években