Na meg azért nem is nyomtatták hú de jó minőségben.A '80-as és és '90-es évek poszterei olyan zajos képek voltak, hogy ilhaj.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Na meg azért nem is nyomtatták hú de jó minőségben.A '80-as és és '90-es évek poszterei olyan zajos képek voltak, hogy ilhaj.
És nem csak az. Ugyanannyira fontos, hogy elérhetővé vált a tudás is. Régen elég kevés embernek adatott meg a lehetőség, hogy fotókurzusra járjon, vagy szakikkal találkozzon akik segíteni tudnák. Jelenleg rengeteg minőségi oktatóvideó van a youtubon, csak győzze az ember végignézni őket. A digitális technológiának hála meg tudod nézni a képeket, amit egy adott géppel készítettek. Tehát a te esetedben vásárlás előtt rá tudsz keresni képekre, amiket azzal a modellel lőttek és meg tudod nézni, úgy, hogy esetleg az adott gép nem is volt a kezedbe. Ha pl kiválasztasz kb 3 modellt, ami tetszik, akkor tudsz mintafotókat keresni stb. stb.Számomra visszanézve egészen elképesztő, hogy mit kellett anno szopni 30+ éve repülős magazinokba hogy zajos fotó legyen demózó gépről. Ma meg 1000 USD-ből megcsinálja egy teljesen átlagember. Döbbenetes a fejlődés. A mai fotósszett ára akkor egy új autóé lehetett nyugaton úgy, hogy filmre dolgozott...
Bár nem értek hozzá, de a filmek érzékenységével tudtak bármit kezdeni fotózás közben? Nem az volt, hogy befűzted és azzal lőttél végig akkor is, ha közben felhős lett, akkor is, ha nem? Ma meg a film az érzékelő, amit tudsz állítani meg a szoftveres dolgok mellette.
A '80-as és és '90-es évek poszterei olyan zajos képek voltak, hogy ilhaj. Van lehet, hogy csak én láttam rosszakat. Ma átlagos userek, amiket feltöltenek hálóra demózó repcsikről szanaszéjjel verik a 20-30 éves airsow képeket. Bár ebben lehet, hogy a digitális utómunka is benne van.
Tehát az eredeti képek olyan szépek is lehetettek, mint pl. ez a kettő, csak az egyszeri user a nyomda drágasága miatt kapott egy színben és minden másban gyengébb tömegterméket?Szerintem a poszterek gagyisága mögött inkább a béna (de olcsó) nyomdatechnika lehetett.. a filmmel nem volt gond. Szerintem minőségben a digitális fotózás most kezdi nagyjából megközelíteni a 20-30 évvel ezelőtt kommersz (!) filmes gépekkel készített fotókat zajosodásban, meg dinamikatartományban. A film viszont drága volt, mind megvenni, mind elő hívatni.
Sajnos nekem ezek a számok nem mondanak semmit, nem értek hozzá. Az átjön, hogy képes volt olyan körülmények között filmezni, hogy az ma is durva lenne. Mondjuk látni is a zajt a képen.Az objektívekkel sem volt gond, sőt. Kedvencem az elmebeteg Kubrick, aki annyira ragaszkodott ahhoz, hogy a kosztümös Barry Lyndonnál ne legyen a beltéri felvételeknél mesterséges világítás, csak gyertyafény, hogy képes volt a jelenetek felvételéhez ezt a csodát elkunyizni - 50mm / F 0.7 !!!
Tehát az eredeti képek olyan szépek is lehetettek, mint pl. ez a kettő, csak az egyszeri user a nyomda drágasága miatt kapott egy színben és minden másban gyengébb tömegterméket?
Ilyesmikre gondolok.
Ennél a fókusz és a színek csodásak, bár biztos van utómunka a képeken. Viszont belenagyítva ezen is van zaj, de csak akkor látszik.
https://upload.wikimedia.org/wikipe...con_Preflight_Checks_-_100223-F-3431H-281.jpg
Ilyet filmre lőpni. Hát, anno talán 1000-ből egyszer sikerülhetett. Ma teli van ilyen képekkel a Net.
https://stmed.net/wallpaper-168916
Mert ellenpélda számomra az ehhez hasonló képek. Nagyítás nélkül is látni, hogy zajos. Vagy ez is butított kép? Mert ilyen zajos poszterképekre emkékszem fiatalkoromból. A nyomdatechnika zajt is generál? (Ehhez sem értek.)
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/1/1a/YF-16_and_YF-17_in_flight.jpg
A gondolat eleje igaz, viszont az átlagembert nagyon kell érdekelje a téma ha le akar gyártani egy "kész" fotót. Pl a spotterek 95% marhára igénytelen tökmindegy mi van a kezében.Számomra visszanézve egészen elképesztő, hogy mit kellett anno szopni 30+ éve repülős magazinokba hogy zajos fotó legyen demózó gépről. Ma meg 1000 USD-ből megcsinálja egy teljesen átlagember. Döbbenetes a fejlődés. A mai fotósszett ára akkor egy új autóé lehetett nyugaton úgy, hogy filmre dolgozott...
Ez a kép szénné van editálva. Kővári egyik tökátlagos fotójából is csinált egyszer valaki valami ilyesmit asszem.Nem csak a nyomdán múlik a régi fotók minősége, a technika és/vagy a fotós kevés volt hozzá ha xar a kép (jó példa az utolsó A2A kép, az első szimplán félig van szerkesztve és nincs leméretezve.
Ezt pl filmessel tuti nem csináltam volna meg, ha sokkal jobban értenék a fotózáshoz, akkor sem.
http://imgproc.airliners.net/photos/airliners/1/9/5/2707591.jpg?v=v40
Topi féle a képet a szutyok kompaktommal is lövök...A gondolat eleje igaz, viszont az átlagembert nagyon kell érdekelje a téma ha le akar gyártani egy "kész" fotót. Pl a spotterek 95% marhára igénytelen tökmindegy mi van a kezében.
Példa, nagyjából hasonló szög, (tudom hogy toperczer nem spotter, de kicsit régóta fotózik és A2A fotózik is).
http://www.topidoc.hu/uploads/web_DSC0383.jpg
saját
Évtizedes tapasztalti előny toperczernél (én ekkor 2 éve fotóztam)...
Ez a kép szénné van editálva. Kővári egyik tökátlagos fotójából is csinált egyszer valaki valami ilyesmit asszem.
Azért gondolom nem lepődtök meg, hogy akár a Nemzetközi, akár a hazai repülős újságokban közlölt képeket - függetlenül a DLSR, kompakt, MILC - kategóriától, bizony eredetileg is kistömörítésű, vagy éppen tömörítettlen JPG-ban lötték, és nem utolagos RAW konvertálással. Az Airliners, Jetphotos stb. lapokra viszont az utóbbiak a jellemzőek.
A képformátumot és a feldolgozást is az határozza meg, hogy kik és milyen célért fotóznak... A RAW egy lehetőség, gyakorlatilag szinte nem kell foglalkozod a beállításokkal, mert a feldolgozóprogramban sokat tudsz utána módosítani a képen .. Persze túloztam. Elfelejtitek, hogy a hobbyfotosok nagy része, alap DLSR-el, és viszonylag rossz minőségű "müa." objektívparkkal dolgozik... Amit leírtok itt ahhoz egy repülőgépfotósnak, kvázi 1 milla körül kell, ha 4-500mm-es 4+ obit akar és még nagyobb sorozatot is a vázzal..
A képek feldolgozása pedig - már bocsánat - de van aki dokumentumfotós, és alig nyúl hozzá, mások pedig éppen művészi alkotást hoznak létre a fényképezőgép képéből. Mindkettő lehet értékes. Az is különleges, egyéni látásmód, hogy bizonyos effektekkel kiemelek valamit, egyénileg akár full átalakítom a képek (kvázi elektronikus festészet), és az is, hogy egy faszán elkapott pillanat, amely úgy nézi ki ahogy a képen ténylegesen. Sőt sima egyáltalán nem különleges kép, csak épp az esemény egyedi és ott van. (Pld. egy lajstromjelről leszedik a fedőfőliát, vagy landol az első Gripen magyarországon..
Ez nekem bőven elég lenne. Milyen objektívval? Az mennyi volt hozzá? 25-30k-ért van használtan. Az igen. Videózni mit lehet vele?Nem lepődünk meg, mert látszik miből készülhetett Az hogy ki milyen célért fotózik szerintem nem kizáró tényező, alap minőség akkor is illő ha sima leszálló gép, akkor is ha akciófotó és akkor is ha a végén művészi kép készül belőle. Mert szarból várat ugye nem lehet... (Egy nappali fotót ha vki nem tud Av módban F8 / iso 100-n normális minőségben megcsinálni, annak a kezébe kár DSLR) DSLR-el aki fotózik azért törekedjen minél jobbat csinálni mert kútba dobott pénz az egész. Én EOS 350D-vel is tudtam megfelelő minőségű képet gyártani Ez pl teléstől kb 140k Ft technikával készült
Röplabda mérközést és max. repnap demót vennék fel vele.DSLR gépeknél ha jól tudom a videó időtartama le van korlátozva. Szinte soha nem videóztam az enyémmel, talán egyszer pár másodpercet, hogy kipróbáljam. Ennek köze lehet talán a szenzor melegedéséhez, vagy valami ilyesmi. De ha jól tudom napjainkban DSLR gépek sok helyen kiszorították a kamerákat. Talán a House sorozat utolsó évadát valamilyen Nikonnal filmezték végig. Videoklippek jó része is asszem DSLR gépekkel készülnek.
Szóval ha rövidebb pár perces snittekről van szó, akkor jó lehet a DSLR, de ha valamilyen iskolai ünnepséget kell végigfilmezni megszakítás nélkül, akkor nem a legjobb.