Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Hát engem nagyon meglep az eredmény.Egy szép hosszú közvetítéa hogy is veri meg az AI a legjobb humán vadászpilótákat.
Érdemes követni a manővereket!!!
Érdekes lesz ha ez átmegy a gyakorlatba pl. a Loyal Wingman programon keresztül...
Egy szép hosszú közvetítéa hogy is veri meg az AI a legjobb humán vadászpilótákat.
Érdemes követni a manővereket!!!
Érdekes lesz ha ez átmegy a gyakorlatba pl. a Loyal Wingman programon keresztül...
A fentieken túl az elején a pilcsi még azt is elmondja hogy az AI jelentős előnyben van mert nincs korlátozva a negatív túlterhelés. (pontosabban csak a szimulált F-16 szerkezeti korlátja van nekik)Egyelőre még csak az első felét sikerült végignézni, de elég durva. Nagyon meglepő volt, hogy milyen jól visszaadták a normális dogfightok alatt tapasztalt manővereket. Többször láttam flat / rolling scissorst is amire egyáltalán nem számítottam. Érdekes volt látni azt, is hogy sok esetben az egyik AI adott szituban a gáz levételével tudta olyan mértékben csökkenteni a forduló sugarat amivel megnyerte a harcot.
Másik érdekesség, hogy a Lockheed és a Heron drasztikusan jobban célzott, mint a másik kettő ami igen jelentősen hozzájárult a győzelemhez. Főleg a Heron vs. Aurora meccseknél rengeteg olyan volt, hogy azonnal 1körös fordulóval szembe lőtték egymást és amelyik hamarabb és hosszab ideig célzott jól győzött.
Kíváncsi vagyok, hogyha úgy fogják tanítani az AI-t, hogy ne csak a győzelemre ha nem a túlélésre is jobban odafigyeljen, illetve nem HP alapú a modellezés akkor mi fog történni. Egyelőre az hiányzik az egészből a legjobban, hogy valószínűleg egy igazi pilóta nem repülne ilyen kamikaze profillal.
Az MI milyen adatokkal bírt az embervezette gépek irányáról és sebességéről? A sejtésem az, hogy tűpontosan ismeri azokat. Az embernek meg van a két szép szeme egy mesterséges kijelzőn...A fentieken túl az elején a pilcsi még azt is elmondja hogy az AI jelentős előnyben van mert nincs korlátozva a negatív túlterhelés. (pontosabban csak a szimulált F-16 szerkezeti korlátja van nekik)
Az AI símán csinál olyan negatív manővereket és negatív / pozitív váltásokat amit a humán pilóták nem bírnak, ezért a szimulációban sincs engedélyezve nekik.
Továbbá említi hogy az AI sokkal durvábban használja az oldalkotmányt manővereknél mint azt a humán pilóták teszik.
Az MI milyen adatokkal bírt az embervezette gépek irányáról és sebességéről? A sejtésem az, hogy tűpontosan ismeri azokat. Az embernek meg van a két szép szeme egy mesterséges kijelzőn...
Hej, screenshotottak egy cikk simán lehetne belőle.Minden adat rendelkezésre állt real time, nem volt benne semmilyen szenzor modellezés. A gépágyút is egy keskeny 3000 láb hosszú nyalábbal modellezték, ha benne voltál akkor ment le a HP-d. Ezért írtam, hogyha értelmesen modellezik akkor lehet, hogy hamar ki fog jönni az, hogy nem praktikus szemtől szembe lőni, mert több kör volt ahol éppenhogy nyert az egyik, töredék HP-val túlélve.. na ez a valóságban kb. azt jelenti, hogy mind2 gép leesett.
A másik hátránya a HP modellnek, hogy rengeteg olyan menet is volt, ahol az agresszívabb gép az első forduló alatt lelőtte a másikat, de a HP miatt nem volt vége a harcnak (snapshot esetén egyszerűen nem fogyott el a HP mert nem volt elég hosszú ideig a célon a nyaláb). És utána sok esetben olyan overshootokat eredményezett, ami után ő is kapott vissza, de normális esetben ott már halott lenne az ellenfél.
Az AI vs human részt még nem láttam, egyelőre még csak az AI vs AI résznél tartok. Este fogom megnézni a döntőt a Lockheed és a Heron között, mindkettő elég ütősnek tűnt úgyhogy kíváncsi vagyok, hogy mi lesz a felállás (mármint a győztest nyilván tudom hiszen már mindenhol el spoilerezték, de ettől még sokmenetes harc érdekes).
Egy szép hosszú közvetítéa hogy is veri meg az AI a legjobb humán vadászpilótákat.
Érdemes követni a manővereket!!!
Érdekes lesz ha ez átmegy a gyakorlatba pl. a Loyal Wingman programon keresztül...
Az MI milyen adatokkal bírt az embervezette gépek irányáról és sebességéről? A sejtésem az, hogy tűpontosan ismeri azokat. Az embernek meg van a két szép szeme egy mesterséges kijelzőn...
Ez tök jó, de 1v1 légiharc volt. Vagyis még egy F-35A szintű gép esetén se lenne lövése az MI-nek, hogy milyen mozgásparaméterekkel bír a célpont, ami ellen küzd, mert csak relatív elmozdulást tudna mérni. Itt meg minden adatot megkapott...Mindent ismert, de érdekes kérdés, hogy ebben mennyit tud segíteni a DAS+radarok. A gép ismeri az ellenfél helyzetét, irányát és sebességét, fel tudná/tudja rajzolni a sisak látómezejében a flight path-t. Akkor nagyobb esélye lenne az embernek? Vagy 9G fölött mindegy mit rajzol ki, mert úgyis elsötétedik a világ...
A Lockheed valamivel jobban manőverezett, de a Heron rendkívül pontosan célzott, ami döntő volt a győzelemhez. Az AI-k a küzdelemben képesek voltak folyamatosan magas terheléssel manőverezni, volt, hogy több mint egy percig 7 G fölött volt a gép. Ez már nem az ember világa, az emberi pilótát úgy döngölte a sárba az AI, hogy nem volt Redout/Blackout és vígan 10G-s fordulókat húzhatott bele a pilóta.
Mindent ismert, de érdekes kérdés, hogy ebben mennyit tud segíteni a DAS+radarok. A gép ismeri az ellenfél helyzetét, irányát és sebességét, fel tudná/tudja rajzolni a sisak látómezejében a flight path-t. Akkor nagyobb esélye lenne az embernek? Vagy 9G fölött mindegy mit rajzol ki, mert úgyis elsötétedik a világ...
Ez tök jó, de 1v1 légiharc volt. Vagyis még egy F-35A szintű gép esetén se lenne lövése az MI-nek, hogy milyen mozgásparaméterekkel bír a célpont, ami ellen küzd, mert csak relatív elmozdulást tudna mérni. Itt meg minden adatot megkapott...
Ezen felül a kismagasságú sok G húzás is jópofa, de élesben, hacsak nem "ég a ház", nem mennek le 10k láb alá, mert MANPAD és IRSHORAD lehet bárhol. Ameddig mondjuk manőverezik a cél és még gyors is nehéz odalentről lelőni a HMZ szélén, de ezért is nem mennek fentebb.
Namárrmost egy valódi F-16, ami haza is akar repülni, van rajta TGP, ECM pod és 4xAAM és pótos eldobása esetén is pilon 5 km magasan még 5G-t se tud húzni csak M0.8-0.9 táján.
Érdekes volt a küzdelem, de azért bakker ne extrapoláljunk belőle már a végtelenbe. A kereskedelmi repszimek 20 éves MI-je is képesek lelőni valódi pilótákat is olyan hátszéllel, mint amt ezek kaptak. Egyesek meg úgy kezelik, mint valami csodát.
Számomra ez komolytalanná teszik az egésze. Mert akkor ez a győzelem ellenére is ez - 1db gép...Volt pár olyan kör, ahol 15-17 g-t rántott némelyik AI. Azért ott pislogtam. Többi AI is volt ami kesztyűs kézzel, folytonosan adta az inputokat, viszont volt olyan is ami +- végtelen között rángatta. Van mit optimalizálni
csak relatív elmozdulást tudna mérni
nem mennek le 10k láb alá, mert MANPAD és IRSHORAD
egy valódi F-16, ami haza is akar repülni
Tény. De ma már a zsebedben a mobilod is elég jól tudja hol van bárhol a földön MEO pálya alatt, hogy áll, és merre, milyen sebességgel halad, akkor el lehet képzelni mit tudnak a katonai szenzorok a saját helyzeted meghatározásakor. A radarok és optikai érzékelők is elképesztő fejlődésen mentek keresztül, nem gondolom, hogy óriási extrapoláció lenne egy repülőgép méretű közeli cél pontos követése szenzorfúzióval, amikor ott tartunk, hogy egy APG-81 3 másodperc alatt, 100 kilométeren belül egy tucat légi célpont helyzetét, haladási irányát és sebességét meghatározza. (Mivel a repülőgép nem UFO, ezért az irányvektorból elég jól következik hogyan áll, mindenféle DAS képfeldolgozási hókuszpókusz nélkül is. De természetesen azért van a DAS, hogy használjuk.) Amit láttunk abban semmi fantasztikus nincs, legalábbis mérnök és pilótaként nem látom hol vannak benne a lehetetlen pontok, de ha te igen, beszéljük meg.ne extrapoláljunk belőle már a végtelenbe. A kereskedelmi repszimek 20 éves MI-je is képesek lelőni valódi pilótákat is olyan hátszéllel, mint amt ezek kaptak
Óriási a különbség! Ez neurális háló alapú! Ez a technológia pár éve sem létezett, és nem írt program vezérli, hanem sok-sok ezer lejátszott küzdelemmel, magától jött rá mit kéne csinálni. Teljesen más világ.Egyesek meg úgy kezelik, mint valami csodát.
Van mit optimalizálni
ahol 15-17 g-t rántott
15G-re megrántott gép = kamikaze.
Nem volt korlátozva a terhelés, a pilótás gépen sem, ezen a szinten ez még nem feladat. Illetve, máshonnan közelítve, kéne-e egyáltalán korlátozni? Ha igen, mikor? Egyébként nem volt jellemző az ekkora terhelés, általában 5G körül mozgott, és ahogy írtad, még egy emberes gép is hazajön vele.miféle modellezés
A rendszerük a JBSim F-16A Block 32-es modellt használja, ami +9G és -4G közé limitálja az output-ot a vezérsíkok kitérítésénél. Ezt láthatólag kiszedték. Ebbe valamennyire belelátok, mert a DARPA a FlightGear-t választotta platformul, aminek társfejlesztője vagyok. A jelenlegi repülési modell elfogadható, a BMS overkill lenne ennyire egyszerű feladatra. Jelenleg az egész arra való, hogy az AI generált időnként szélsőséges inputot lekezelje és értelmezhető, repülőgépre jellemző mozgássá alakítsa. Erre tökéletesen megfelel.BMS4.34-et is autentikusabbnak tartom
Nope.De a saját adatait is ismeri, ahhoz hozzáadva már abszolút az elmozdulás.
A radar nem ad távolságot? Mi? Másról beszélünk? Vagy arra gondolsz, hogy egy F-35-ös csak előre és hátra rendelkezik X-sávos radarral, oldalra nem, így csak arrafelé működik a pontos távolságmérés? De egy drónnak körbe lennének antennái. Vagy arra, hogy ha keresztbe repül az antennára, akkor a doppler radar nem tudja közeledsz-e vagy távolodsz? De a távolságot akkor is tudja. Vagy a AESA felbontása a gond? Gondolj a SAR-ra.Nope.
Mivel a távolságot nem ismered semmi által, ezért nem tudod alakfelismerés és MI nélkül, hogy a célpont azért mozdul el nagyon, mert gyors, vagy mert közel van. Ezt a HTÖ is kifejti....
A dogfight alatt nagyon sokszor nincs semmiféle radar nyalábjában a célpont...A radar nem ad távolságot? Mi? Másról beszélünk? Vagy arra gondolsz, hogy egy F-35-ös csak előre és hátra rendelkezik X-sávos radarral, oldalra nem, így csak arrafelé működik a pontos távolságmérés? De egy drónnak körbe lennének antennái. Vagy arra, hogy ha keresztbe repül az antennára, akkor a doppler radar nem tudja közeledsz-e vagy távolodsz? De a távolságot akkor is tudja. Vagy a AESA felbontása a gond? Gondolj a SAR-ra.
Vagy késő van, van csak nem értek valami légi harcászati alapfogalmat mert egy koszos civil vagyok, ez esetben kérek egy HTÖ oldalszámot továbbképezni magam.
Számomra ez komolytalanná teszik az egésze. Mert akkor ez a győzelem ellenére is ez - 1db gép...
15G-re megrántott gép = kamikaze.
A 12,5G-re megrántott MiG-21bisz is lejött. És mente szemétbe.
F-15-öst is rántottak meg ennyire. Szárnycsere követte azt...
Már eleve a kérdésem az, hogy miféle modellezés volt emögött, hogy ekkora marhaságot enged...?
Nem vicc, ennél még a BMS4.34-et is autentikusabbnak tartom...
Erről tudnál mondani egy időt? Én 8 fölöttit is csak párszor láttam.
Ismét sikeresen tesztelték a Gremlins dróntÚj videó a DARPA Gremlins drónjáról...
Azért ebbe a topicba tettem mert ha ez így megvalósul ahogy a videón van akkor az eléggé felforgatja a légi harcászatot.
Címszavakban: olcsó, repülés közben újra tölthető és / vagy begyűjthető, hálózatban működik, hasznos teher moduláris
A földi telepítésű légvédelmi rendszerek nagyon nagy bajban lesznek ha esetleg a csapásmérő rakéták (bombák) előtt (mellett) esetleg +100 mennyiségű ilyen kis dög repked felettük.
Ez mire is szolgálna?Ismét sikeresen tesztelték a Gremlins drónt
https://defence-blog.com/news/pentagon-successfully-tested-a-second-gremlins-drone.html
Működött a repülés közbeni indítás - begyüjtés
A 2 órás teszt során a Gremlins kötelékben repült a C-130-al, többször csatlakozott az elfogó szerkezethez, de még nem emelték be a drónt a C-130 rakterébe - ez a következő fázis.
Ez u.az a decoy eszközöknél mint az űrhajózásban a SpaceXEz mire is szolgálna?