Az F-16A Block 15-ig nem volt BVR képes!
Ez nem igaz, a Block 15 sem volt az.
A Block 15-ből kialakított ADF volt BVR képes AIM-7M-mel, illetve a Block 15 OCU, ha jól emlékszem és 1993 tájától megjelent a C gépeken az AIM-120B.
De maga Block 15 nem volt BVR képes. A Block 15 nem = Block 15 ADF.
Ha jól emlékszem az F-16C Block 30-tól volt BVR képes F-16, akkor már 1987-et írunk....
Innen nézve nálam nem 4. gen. az F-16A.
Lásd fent, nem egészen.
A kezdettől fogva BVR képes Mirage 2000 3. gen?
Okés, hogy csak a Mirage 2000-5 volt többfeladatú az meg a 90's évek, de ez az F-16-ra is igaz. Az is csak a 80's évek legvégén lett többfeladatú az F-16C-vel...
Az F-14 a minimális butabombázós képességével nálam nem 4. gen.
Nem lehet egységes mércét tenni, de akkor most már 100%, hogy lesz erről is videó.
Ha neked a F-14A nem 4. gen gép, akkor az F-15A sem...? Ez majd lent folytatom.
De hogy tiszta legyen nekem mik a generációk:
0. gen: II. VH-s gépek és előtte
I. gen: Sugárhajtómű és gépágyú
II. gen: Hangsebesség fölötti repülés és IR rakéták
III. gen: 2 Mach és BVR képesség
III. gen+: Kiemelkedő forduló képesség de nem többfeladatú
IV. gen: Többfeladatú gépek és kiemelkedő forduló+emelkedő képesség
IV. gen+: Csökkentett észlelhetőség, beépített EW, fázisvezérelt radar, szélessávú adatkapcsolat
V. gen: Lopakodás
Nagyon sok helyen bele lehet kötni ebben a listába...
Szerintem generációs különbséget ott lehet tenni, amikor egy gép több területen lép előrébb, mint inkább hátra.
Ez alapján:
II. gen: Mirage III, Mig-21, F-5
III. gen: Mirage F-1, F-14, MIG-23, Szu-15, Tornádó,
III. gen+: F-15A/C, F-16A, Mig-29A, Szu-27P, Mirage-2000C, Gripen A
IV. gen: F-15E, F-16C, F-18C, Szu-30, Mirage 2000-5, Gripen C
IV. gen+: EF 2000 (Trache 3), Rafale (F3) , Szu-35, F-18E
V. gen: F-22, F-35, Szu-57, J-20
Emiatt ebbe is...
Pl. vegyük már észre a turbojet és turbofan közötti váltás és ezt mit okozott hatótáv terén.
Lásd Osziraknál, hogy az F-15 és F-4 között mekkora eltérés volt és az F-16 meg elrepült oda két 1 tonnás tökkel is. Az F-14A turbofan hajtóművel bírt.
BVR képessége volt, két féle eltérő rakétával, digitális számítógépe volt és szűrt, feldolgozott infót adott a radarrendszer. TWS radar mód és beépített ECM, földháttérben célleküzdés. Ha ez nem 4. gen, akkor nem tudom mi...
Igen, egyes megoldásai a gépnek az előző generációt idézi és a TF30-nak sok nyűgje volt, de a gép által adott képességek összessége kurva messze az F-4J,N,S fölé tette, ami igencsak kifutó F-4 változat volt már...
Az F-16A, mint 3. gen gép? LOL
Amikor rendelkezett alapból AG képességgel, földháttérben is leküzdött célokat, next. gen INS-e volt, a világ no.1 dogfight teljesítménye volt ASF módban talán még az F-4E hatósugara felett volt. Az, hogy nem volt BVR képessége koncepcionális volt. Tehát lásd fent, azért 4. gen, mert a BVR képesség tekintetében gyka. minden téren lemosott egy F-4E-t is. A hatótáv problémák miatt komoly ellenfél ellen egy F-4E és egy F-16A bombterhelése azonos volt. 2xMk-84 vagy 6xMk-82. Csak az F-16A-nak volt használható AGM-65-je és AG radar módjai is és pontosabb INS.
De ezen kívül miden területen előrelépés volt az F-4E-hez képest. De akkor majd összeállítok egy koherens szabályrendszert, ami alól szintén lesznek olyan esetek, amivel nem lehet mit kezdeni.
A 90-es évek vége óta ez már csak sorvezetésnek jó, mert pl. egy AMRAAM-os AV-8B-t hova teszel, ami szubszonikus?
Vagy egy F-4E Terminator-t, ami F-18C radarral, AIM-120 és PGM-mel bír, de repteljesítménye egy F-4E?
Szóval, lesz ebből videó.