Nem, nem az. Az én szabályrendszerem szerint egészen biztosan nem.
Azért van egy pár szabály rendszer. Csak a táblázatott nézd meg!
Jet fighter generations - Wikipedia
Ki mit hogyan számol....
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Nem, nem az. Az én szabályrendszerem szerint egészen biztosan nem.
Sehova, mert honi légvédelmi elfogó. Ezért mondtam odafent, hogy hülyeség a Jak-28.
Nem, nem az. Az én szabályrendszerem szerint egészen biztosan nem.
Sorvezetőnek azért megfelel és összehasolításhoz, ha jól használod. Egy pontig.
Igen. Ezért van az, hogy F-16A 4. gen és F-16 Block 60 4++.
Itt is az alap EF 4+, a T3D, ha végre kap AESA-t, akkor teljes értékű 4++, addig a mecha radar miatt ez picit sérül.
Soha nem lett BVR képes, csak a Bison.
Ez ebben a formában túlzás.
Mondom, hajtómű már eleve vízválasztó. A jenkik az F-111A után MINDEN gépeket turbofanra építették.
Az oroszoknál mi is volt az első? Na miből is van hatótáv eltérés?
Nem, mert hány dologban múlja felül még a BISz-t os?
Mondom, ha AGYATLANUL generációzól, akkor nincs értelme. Ez a módszer, amit te tették, bizony az.
Hol volt HUD, INS, jó kilátás, turbofan hajtómű, AG képes radar, olyan tolóerő felesleges az MiG-21-nek valaha, mint az F-16A-nak? Sehol.
Az F-16A minden szepontból 4. gen, csak BVR képessége és méret miatt integrált ECM nincs, ahogy a MiG-29 9.12-őnek sem és a Szu-27-nek sem.
Ez is egy vélemény.
Attól, mert a 6. gent nem tudjuk meghatározni, nem jelenti azt, hogy ami létezik azt ne tudnánk.
És itt is felhívnám figyelmedet arra, hogy egyes területen visszalépés is belefér.
Ha pl. egy repülő gyémánt gép "minden" irányban elérné -25-30 dBsm-et és máshol -40 tája lenne, de cserébe csak M1.2 táján lenne a csúcssebessége, akkor az összességében lehet, hogy többet érne, mint az M1.7 SC képesség.
Senki nem is mondta, mindkettő a 4+ vagy felette alváltozattól függően.
F-15E USAF 4+
F-15SA, EX 4++
Ez a mondat értelmezhetetlen, mert melyik oldalon? Ez kimaradt a mondatból.
Azért az F-4B/C IOC és az F-14A és F-15A IOC között nem volt ennyi.
Nem igaz.
F-15A 1976
F-22A 2005
Ez 29 év. És úgy, hogy hh miatt kapott egy kéziféket és majdnem törtlést a program és jól áttervezték a techdemót.
Ehhez képest nézd meg a legelső F-15A és a hadredbe állt első gép közötti difit. Ehm...
A fentiek alapján ennek a kijelentésnek semmi alapja nincs.
Ha buta a kérdés, akkor bocsánat, de nem valami repülési/sárkánykialakítási jellemzőnek kellene az egyértelmű határnak lennie?Mert maga a generációs dolog nem egy marketing hülyeség amivel eladták a politikusoknak a gépeket, pl. az F-22-őt.
Ehhez képest azért próbáltam magamnak értelmesen össze szedni a gépeket.
Perszer, mert nekik repiparuk sem volt a 60-as évekig, naná...Azért van egy pár szabály rendszer. Csak a táblázatott nézd meg!
A kínaiak szerint 4. gennél járunk, NASA szerint 5. valaki szerint az F-16 6. gen...Jet fighter generations - Wikipedia
en.wikipedia.org
Ki mit hogyan számol....
Ha nincs szabály akkor szabálytalan sem tudsz lenni ez alapvető. Egész egyszerűen mindenki kénye kedve szerint hasznalja a + jelölést, innentől kezdve mindenkinek az a jó ahogy ő érti. Persze lefektethetsz egy új rendszert, de az csak abte rendszered lesz amit vagy elfogad valaki vagy nem. Nem varhatod el, hogy mindenki szentírásként kezelje.Nem, mert az F-16 Block 25, ha megkapta volt az AIM-7M-et, akkor semmivel sem lett volna több a korszak csúcsvadászánál az F-15C + AIM-7M-nél.
Látod, ezért mondtam, hogy fontos a jó szabályalkotás.
Meg kell haladni az előzőt vagy jelenlegit. Az kell nézni ,hogy honnan hova kerül a gép.
Egy F-15E AN/APG-70 SAR üzemmóddal és PGM-mel rohadtul nem egy F-15B buta bombákkal és AN/APG-63-mal. A kabin sem azonos.
Ha csak új kabint kapott volt az E és nem kap PGM-et és AN/APG-63-at, akkor az 4. gen maradna a szememben.
Mondom, nehéz a jó szabály alkotás és mindig lesz kibúvó, de akkorát tévedni azért sosem fogok, mint a te fenti megközelítéssel.
Azért használom ezt, mert a nem tökelütött emberek is így használták, okkal, mert ez az ésszerű és védhető rendszer szerinti osztályozás.Ha nincs szabály akkor szabálytalan sem tudsz lenni ez alapvető. Egész egyszerűen mindenki kénye kedve szerint hasznalja a + jelölést, innentől kezdve mindenkinek az a jó ahogy ő érti. Persze lefektethetsz egy új rendszert, de az csak abte rendszered lesz amit vagy elfogad valaki vagy nem. Nem varhatod el, hogy mindenki szentírásként kezelje.
A jól működő "generációzás" is ilyen.
Vagy teljesen hülyeség a logikám?
De nekem ez az egész kicsit olyan, hogy rakétát/szenzort/radart bármire lehet integrálni. De ha elképzeljük, hogy a ma elérhető legjobb cuccok vannak integrálva mindenre, akkor is tudható, hogy egy bf-109<mig17<mig21<mirage F1<F16<F22 milyen sorrendben végez. Mert a sárkánykialakítás meghajtás miatt egyértelmű ugrás van a repülési képességeiben.Pont arról beszélünk, hogy nem működik jól
Én úgy gondolom akkor van "generációs" előrelépés ha egy gép vagy teljesen új képességet hoz be, vagy régi képességeket gyúr egybe.
A gépágyú vs. IR rakéta + hangsebesség alatti vs. fölötti replés az szintlépés (1-2 gen)
Az IR+Hangsebesség fölött vs. BVR és 2 mach szintlépés (2-3 gen)
A BVR és 2 Mach vs. Fele akkora forduló sugár és Vadász+bombázó+felderítő+stb... egyben az megint szintlépés (3-4 gen)
A forduló harcos többfeladatú gép vs. lopakodás az megint azt (4-5 gen.)
Én ez alapján osztályoztam, hogy hol volt radikális szintlépés.
Az F-16A az pont ugyan azt csinálja, mint a MIG-21 csak sokkal jobban. Viszont se BVR se többfeladatúság, se valós 2 Mach képesség.
Akkor mitől 4. gen az F-16A?
És pont az ilyen anomáliák miatt hülyeség ez az egész generációzás. Szerintem.
Emiatt csak úgy generációt nem iktatnak be.Én úgy gondolom akkor van "generációs" előrelépés ha egy gép vagy teljesen új képességet hoz be, vagy régi képességeket gyúr egybe.
A gépágyú vs. IR rakéta + hangsebesség alatti vs. fölötti replés az szintlépés (1-2 gen)
Valahol egészen elképesztő, hogy saját magad által felállított kritériumok ellenére ezt képes voltál leírni...Az F-16A az pont ugyan azt csinálja, mint a MIG-21 csak sokkal jobban. Viszont se BVR se többfeladatúság, se valós 2 Mach képesség.
Akkor mitől 4. gen az F-16A?
Szerinted.És pont az ilyen anomáliák miatt hülyeség ez az egész generációzás. Szerintem.
De nekem ez az egész kicsit olyan, hogy rakétát/szenzort/radart bármire lehet integrálni. De ha elképzeljük, hogy a ma elérhető legjobb cuccok vannak integrálva mindenre, akkor is tudható, hogy egy bf-109<mig17<mig21<mirage F1<F16<F22 milyen sorrendben végez. Mert a sárkánykialakítás meghajtás miatt egyértelmű ugrás van a repülési képességeiben.
Ugye légcsavar, sugárhajtómű, szuperszónikus, tolóerő/tömeg,aerodinamikai instabilitás,stealh. És ezek miatt minden későbbi generáció fölényben van az elődhöz képest.
Hol volt földháttérben látó radar MiG-21-en?
Nem volt.Szu-15-ösön is volt...
Kifejtem neked konkrét példán.Ez nem generációs ugrás, mert pont ugyan azt tudja az F-16A mint a Mig-21 csak jobban, hiszen modernebb gép.
Értem én, csak ezt olyan érvrendszer mentén teszed, aminek lába az nincs...De nem akarok senkit semmiről meggyőzni, ez csak az én magánvéleményem. Ilyenek miatt hülyeség a "generációzás".
Nem volt.
Ha ez nem generációs ugrás, akkor nem tudom, hogy mi...
Most úgy érzem, hogy nem.Lényegében majdnem ugyan azt mondjuk.
Ez ebben a formában értelmezhetetlen kijelentés.Attól, hogy az SH mondjuk jobb BVR harcos, mint az F-18C az nem generációs ugrás.
Te most tényleg ennyire write olny módban vagy?Ahogyan az sem, hogy az F-16 jobb forduló harcos, mint a MIG-21 vagy az F-5.
Szerintem.
Te most tényleg ennyire write olny módban vagy?
Most úgy érzem, hogy nem.
Az, hogy milyen rendszereket górsz bele az adott sárkányba alapvetően a tervezéskori rendszerek elérhetőségétől függ. Egy Gripen -E vagy egy Eurofighter akár még fejlettebb rendszerekkel is rendelkezik, mint egy F-22es. De azért ha valami modern háborús Total War kijönne valahogy mégis inkább a Szu-57est küldeném ellene, annak ellenére is, hogy az "csak" orosz.
De a mig 23 utolsó generációja is legalább ugyanazt a tech szinvonalat hozta mint a mig 29 9.12 és mégis, az aranysasban volt egy remek sorozat a mig-23asinkról, az utolsó előtti részben a szovjet 29es első féllégtérből ugrott elfogási pozícióba úgy, hogy esélye se volt lekövetni a magyar hajózóknak. (Oké, nekünk nem a legmodernebb cuccunk volt, de ugye közelharc gyaknál ez messze nem annyira számít)
Stb.
Egy nagyon rövid videót tervezek, ami még a héten kint lehet a Patronon, utána ez jönne és utána elvileg egy hadműeletis. Valamikor ősszel.Nem csak máshogy gondolkodom, mint te.
De elengedem ezt a témát, mert szerintem hülyeség a dolog, szerinted meg csak rosszul van kitalálva, de majd te mutatsz jobbat.
Én várom a művedet, biztosan érdekes lesz.
De azért ne felejtsd el, hogy a tiéd is csak egy nézőpont a sok közül![]()
Itt azért az MiG-23MLD picit köhög. Az simán felvette a versenyt egy F-4E-vel is. A baj az, hogy az F-4E lényegében 1969 utáni termék, 70-es évek elején már kiforrt. Az MLD meg 80-as évek ópiuma...Utólag lehet gépeket fejleszteni, de az alap erősen korlátoz. Egy MIG-21-ből nem lehet értelmes BVR gépet készíteni, egy MIG-23-ból meg jól fordulót.
Az Albatros mennybemenetele, avagy, már a magasságos DARPA is L-39-est használ az AI-alapú légi harcászat kidolgozásához!
Alapból annak tervezett a Szu-34. Az, hogy a Szu-27 / MiG-29-nél megismert alapformára hajaz, attól a gép még dedikált csapásmérő.4.gen. technológiával alapból csapásmérőnek tervezett. Ezt írtam végig nem pedig azt, hogy 4. gen. sárkanyból született. Igazából pont arról írtam, hogy nem ilyen átalakítással. A SZU-34 sárkánya nem csapásmérőnek lett tervezve amikor elkezdték, hanem a SZU-27 sárkányát építették át kétüléses hajófedelzeti iskolagéppé és ebből lett csapasmérő. Ez marhára távolvan attól, hogy valamit már a rajzasztalon csapásmérőnek terveznek...
Nem keverem a SZU-32-vel. A SZU-32 egyenesági leszármazottja a SZU-34 mintahogy az F-15E a kétüléses F-15-nek. De én arról beszélek, hogy a nulláról csapásmerőnek tervezett.Alapból annak tervezett a Szu-34. Az, hogy a Szu-27 / MiG-29-nél megismert alapformára hajaz, attól a gép még dedikált csapásmérő.
Pont.
Tudod, ahogy a MiG-23 és a Szu-24 hasonlósága.
Az egyik vadász és a másik meg nem, csak az egyik "picit" nagyobb, mint a másik, de az alapforma ugyanaz.
Vagy Szu-7 is hasonlít a MiG-21-re bár a hasonlóság kisebb, hiszen nem deltaszárnyú a Szu-7.
Ne haragudj dudi, de megint irritálós nagyon olyan vagy....
Az, hogy te összkevered a haditengerészeti gyakorló gépet a Szu-32 prótóval, az nem az én hibán.
Allesmor évekkel ezelőtt megírta, hogy semmi köze nincs a kettőnek egymáshoz.
Nulláról az a Szu-32 te nagyon te.Nem keverem a SZU-32-vel. A SZU-32 egyenesági leszármazottja a SZU-34 mintahogy az F-15E a kétüléses F-15-nek. De én arról beszélek, hogy a nulláról csapásmerőnek tervezett.
A működés biztosítása érdekében a fórum alapvető, illetve opcionális sütiket használ..