Látom vagy nem tudom, vagy elfelejted a szovjet módit...
A CAGI fejlesztette ki az adott korszak leghatékonyabb alapformáját és használta azt bármelyik tervező intézet.
Ezért van az, hogy a Su-7, Szu-17, MiG-21, vagy a MiG-23 Szu-24 vagy a Szu-27 és MiG-29 alapjai azonosak.
hu.wikipedia.org
Tehát, amikor felmerült a Szu-24 váltótípusa, akkor valóban a Szu-27 alapjaiból indultak ki, mert a megjelölt feladathoz az volt a legoptimálisabb ismert alap.
És nem fogtak neki egy új alapformát is kikísérletezni, ahogy nem tették az F-15E-nél sem. Miért? Akkor huszadjára is elmondom...
- mert ehhez jelentős előnyt kellett volna felmutatnia az új sárkánynak, ez pl. a stealth, de erről szó sem volt, ez a munkát nem tudták megengedeni, de az új alapforma is a Szu-24-hez képest brutálisan sokat adott, nézd már meg hány függesztési pontja van a Szu-24-nek és hány a Szu-32/34-nek... "Kicsit" jobban variálható az újabb gép és azonos tömeg mellett szinte minden téren felülmúlja a Szu-24-est. Az egyetlen, amiben többet tudott az ős alap típus a nagy sebességű száguldás fegyvertelenül, amikor már menekülni kellett odacsapás után, ezért megérte az új sárkány, de csak ennyivel többet, egy már ismert alapre felhúzást. Ahogy a jenki is ennyit csinált. Az F-16XL is F-15B demo csinálták ezt és az F-15B győzött, mert sokkal kisebb változtatás volt sokkal több potenciállal az F-15B -->E, ahol az F-111 volt a mérce.
- a variaszárny eldobásával és a turbofan használatával olyan hatótáv plusz volt, hogy hova a f*szba optimaliáltak volna még, ha az mondjuk adott volt +5-10% bónuszt? A jenki nem csinálta ezt, mert ott sincs örök élet, ingyen sör és lőszer....
MINDIG, értsed meg M-I-N-D-I-G akkor cseréltek le egy régi sárkányt egy újra, amikor radikálisan új képességek váltak kiaknázhatóak más dolgoknak is köszönhetően.
A Szu-34-nél ez pl. eleve az, hogy turbofan hajtóművet kapott és nem kellett variaszárny.
A 4. gen vadászoknál az új aerodinamika ÉS next. gen. hajtómű páratlan dogf. teljesítményt adott. Ezért nincs F100 hajtóműves F-4 Phantom II vagy más gép, mert az új sárkány is kellett mellé. A MiG-21-be is belek*rhatod a világ összes tolóerejét, akkor sem lesz egy F-16.
Ha még ezután is pattogsz, akkor nem tudom mit kéne még csinákni, de sanszosan teszlek ignorra, mert ennyire sok időm nincs, hogy 2x2-őt ötvenedjére is elmondjam egy tamáskodó bokorugrónak....
Az arra vonatkozott, hogy a gép strukturális méretezése arról szólt, hogy "másodlagosan csapásmérő".
Oszt szegény kb. egész karrierje alatt csapásmérőként kapta a terhelést és nyűtte a gépeket.
Az F-16A-ra vonatkozott ez a komment.
Nem viccből hízott meg a gép, kb. 1 tonnával és látod az AM (MLU) gépek törzsén is az utólagos "patkolást". a szerkezeti megerősítést.
Meg kisebb ide-oda tologatások meg a CFT is ezért jelent meg szintén a gépen, hogy hatósugár bővítése legyen.