M
molnibalage
Guest
De amúgy lehet fordítva is nézni a dolgot.A J-10 is AL-31 -el repül. Nehezebb is: 9750 kg üres tömeg wiki szerint.
De én is AL-31 -es egyhajtóműves MiG-29 -en pörgök. Súlyra lehetne a JF-17 és J-10 között, mondjuk 7,5-8 tonnával. Így gondolom lenne elég erő hogy hozza kb a 29 -es manőverezőképességét, hasonló fegyverzet mellett, de kisebb méretben --> olcsóbban.
A MiG-29 tényleg nehéz egy F-16-hoz képest, de egy kétjhajtómáves géhez képest meg 9.12 túl könnyű lett.
Kopltyú kivág, nagyonn szárny, kicsit hosszabb törzs, de kell bele vagy pluszba 2 tonna keró. Akkor nem lesz egy F-16 szinten, picit alatta, na de lesz hatósugara, de valahol Hornet F-16 között lenne. Meg nagyon kéne neki a +1+1 R-73-ra képes függesztő a szárnyvégen és a belsó pótos. Akkor már hozta volna a MiG-23 hatósugarat, több fegyverrel minden más téren, amiben több volt maradt volna.
Csak ez ugyebár még drágább gép lett volna és közelebb a Szu-27-hez, ami felveti a kérdés, hogy minek csinálod meg kétszer majdnem ugyanazt...
Amúgy a Szu-27/30 családot én az egyik legjobban sikerült gépnek tartom.
Miért? Nézzük meg a jenki mit csinált a CFT-vel az F-15C és E-n is. Lényegében egy Szu-27-est varázsoltak a gépből némi plusz légellenállás és tömeg árán alacsonyabb szuperszonikus sebességgel.