Amig itt egymást basztatjátok generációs külömbségek miatt addig az az érdekes, hogy "kicsit dedikáltabb" szakmai körökben (bocsi) is azon megy többek között a vita, hogy a generációs külömbségek ténylegesen azok-e amit régen meghatározásra került... Pld a MIG-29 a 4. gen repülőgép-e vagy sem.. Az 5. gen az pontosan micsoda és micsoda a 4+++ (és fene tudja hány + repcsik) mi a 6 gen. amit éppen az amcsik is leállítottak mert még ott sem tiszta, akik a generációkat kitalálják..
Ez elméletieskedés. Szerintem:
A MiG-29 4. generációs gépek ellen lett szánva, fizikai paramétereiben azokhoz hasonló, azok után lett rendszeresítve. Az avionika viszont maradt 3. generációs szinten (a 23-as szintjén), a SZU lemaradása miatt. Hiába fejlesztettek hozzá új radart, AAM-eket, az elektronika szintje nem lépett generációt. A MiG-29M lett volna már ténylegesen 4. gen gép.
4+, 4++, 4+++, 6. generáció marketingfogalmak. 5. generáció van, ami tudja amit a 4. de alacsony észlelhetőségű is.
Persze lehet mondani, hogy a hálózatos hadviselés + 5. generáció = 6. generáció, vagy hogy a 4. generáció kiegészülve ilyen képességekkel 4+(++) generációsnak számít.
De eleve kétséges a szovjet-orosz és a nyugati generációkat egy kalap alá venni. Ezek két külön evolúció voltak, más alkalmazási filozófiákkal mögöttük.