Grumman F-14 Tomcat

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.

Mackensen

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2010. május 3.
20 050
9 483
113
Nem nyitja meg.
"Invalid Attachment specified. If you followed a valid link, please notify the administrator"
 

molnibalage

Well-Known Member
2010. április 18.
31 170
37 448
113
Upsz, akkor nálam csak megjegyezte azt, hogy egyszer megadtam.

Col.F.Ali Mazandarani a jelző elvileg.
 

Terminator

Well-Known Member
2010. április 19.
15 190
19 950
113
Iranian F-14 Tomcat in “splinter” color scheme appears at Isfahan Open Day

http://theaviationist.com/2014/02/21/new-photo-splinter-iriaf-tomcat/
 

Pocok75

Well-Known Member
2010. április 19.
2 585
1 838
113
Ilyenkor mindig sírok! :(
Örök kedvenc marad!





 

weasel007

Well-Known Member
2011. július 15.
3 384
5 764
113

200. képösszeállításom, mely nem más, mint az örök kedvencemnek tartott vadászgép.
 

tarzaan

Well-Known Member
2014. március 25.
6 415
2 836
113
A Tomcat-nek a mai élvonallal összevetve mennyire volt jó a manőverező képessége?

Mondjuk tekintsünk el a gyengébb hajtóművel szerelt A változattól.

Tolóerő-tömeg arány tekintetében van elmaradás, de ugye az F-14-nél a szárny bármely állásszögben rögzíthető volt, ami gondolom nem hátrány.
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 080
14 995
113
A Tomcat-nek a mai élvonallal összevetve mennyire volt jó a manőverező képessége?

Mondjuk tekintsünk el a gyengébb hajtóművel szerelt A változattól.

Tolóerő-tömeg arány tekintetében van elmaradás, de ugye az F-14-nél a szárny bármely állásszögben rögzíthető volt, ami gondolom nem hátrány.

Hát, amikor az izraeliek összehasonlító teszteket és repüléseket végeztek az F-15 és a Tomcat között, eléggé lesújtóan nyilatkoztak a manőverező légiharc-képességeiről. Ez egy erősebb hajtóművel javulhatott kissé, de azért a variaszárny korlátain nem lehetett túllépni, a Cicust nem manőverező légiharcosnak, hanem nagy hatótávolságú elfogóvadásznak, flotta-védővadásznak szánták. Nem vadászgépek ellen (ugye a szovjet flotta akkoriban semmiféle vadászgépet nem tudott szembeállítani vele), hanem a hordozó-flottacsoportot támadó bombázók és gyors, de hatalmas és egyenesn repülő hajó elleni rakéták és szárnyasbombák ellen tervezték.
 

tarzaan

Well-Known Member
2014. március 25.
6 415
2 836
113
<blockquote rel="tarzaan">A Tomcat-nek a mai élvonallal összevetve mennyire volt jó a manőverező képessége?

Mondjuk tekintsünk el a gyengébb hajtóművel szerelt A változattól.

Tolóerő-tömeg arány tekintetében van elmaradás, de ugye az F-14-nél a szárny bármely állásszögben rögzíthető volt, ami gondolom nem hátrány.

Hát, amikor az izraeliek összehasonlító teszteket és repüléseket végeztek az F-15 és a Tomcat között, eléggé lesújtóan nyilatkoztak a manőverező légiharc-képességeiről. Ez egy erősebb hajtóművel javulhatott kissé, de azért a variaszárny korlátain nem lehetett túllépni, a Cicust nem manőverező légiharcosnak, hanem nagy hatótávolságú elfogóvadásznak, flotta-védővadásznak szánták. Nem vadászgépek ellen (ugye a szovjet flotta akkoriban semmiféle vadászgépet nem tudott szembeállítani vele), hanem a hordozó-flottacsoportot támadó bombázók és gyors, de hatalmas és egyenesn repülő hajó elleni rakéták és szárnyasbombák ellen tervezték.</blockquote>


Thx.

Gondoltam, hogy annyira nem jó közelharcban, hiszen a konceció is teljesen más, pedig csak 2 év van a Tomcat és az Eagle közt.
 

molnibalage

Well-Known Member
2010. április 18.
31 170
37 448
113
Több van az F-14 és az F-15 között tervezési evolúciót nézve. A VFX program az TFX bukása után indult. Nem véletlen, hogy az F100-hoz képest fél generációval régebbi hajtóműve van és nem véletlen az, hogy az F-15-nél asszem egy kivételével senki nem erőltette a variarszárnyat, pedig nem volt kizáról feltétel. (Az F-15 írásom szól erről is.)

Az izraeli pilóták egyes repülési helyzetekben olyan lesújtóan nyilatkoztak a gépről, hogy a kétüléses A-4 jobb volt.
 

arbalest

Well-Known Member
2011. január 11.
5 297
6 872
113
A Tomcat elvileg átmenet volt a 3. és a 4. generáció között: az elektronika már inkább 4., míg a sárkányszerkezet még inkább 3. generációs tulajdonságokkal rendelkezett.