1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Guizhou JL-9 Plateau Eagle

Diskurzus a(z) 'Kiképző repülőgépek' témában - GrGLy által indítva @ 2013. január 6..

  1. Terminator

    Terminator Well-Known Member

  2. arbalest

    arbalest Well-Known Member

    fip7, fishbed, tonyo and 3 others like this.
  3. migfun

    migfun Well-Known Member

    A futómű biztos :)
    A vízszintes vezérsíkok is ugyanolyannak tűnnek. A hajtómű-hűtőlevegő bevezető nyílások is elég "oroszosak" ;)
     
    fishbed and emel like this.
  4. Mackensen

    Mackensen Well-Known Member Szerkesztőségi tag Moderátor

    A J7 esetében figyelhető jól meg a szárny evolúciója a simától a dupladeltáig. Onnan örökölte ez is a szárnyat.
     
  5. emel

    emel Well-Known Member

    A törzs-hátsórész és a vezérsíkok gyakorlatilag ugyanazok, a törzs-középrész, a futómű-rendszer ugyanaz, valószínűleg a hidraulika és a kormányvezérlő-rendszer is (- kúpvezérlés!:D), a szárnyszerkezet aerodinamikai szempontból új, de szerkezetileg láthatóan a MiG-21 továbbfejlesztése, és a törzs-orrész és kabin az ami teljesen új. Na meg nyilván az elektronika, műszerezettség ami már más kategória. Mindenesetre ez nekem azt jelzi, hogy egy olyan gép ami még 60 és után is továbbfejleszthető annak szerintem anno nagyon eltalálták az alap-konstrukcióját. Nézzük meg a MiG-21 kortársai közül melyik él még csak nyomokban is, nekem csak a T-38/F-5 jut eszembe ... meg a B-52, de az "kissé" más kategória.
     
    fip7, vilmoci, fishbed and 1 other person like this.
  6. Mackensen

    Mackensen Well-Known Member Szerkesztőségi tag Moderátor

    Így néz ki egy késői J-7 szárnya
    [​IMG]
     
    fip7, fishbed, migfun and 1 other person like this.
  7. borisz

    borisz Well-Known Member

    Egyébként nem értem, miért maradtak meg a korai törzsnél. Valaki?
     
  8. emel

    emel Well-Known Member

    Mert a 60-as években (mikor még a kínaiak "jó elvtársak" voltak) annak kapták meg a teljes gyártástechnológiáját, dokumentációját. Még így is kínosan sokáig tartott mire az első "kínai MiG-21"-et össze tudták szerelni. Utána meg jött a minőségjavítás mint cél, aztán meg ... a kultúrális forradalom!!
     
    LMzek 2.0, fip7, vilmoci and 3 others like this.
  9. tonyo

    tonyo Well-Known Member

    A horvátoknak ideális lenne mint átmeneti gép a 21 es után. :D
     
  10. Mackensen

    Mackensen Well-Known Member Szerkesztőségi tag Moderátor

    Mindenképpen jobban járnának mint a használt ukrán gépekkel. Ha már mindenképpen Mig-21-ben gondollkodnak.
     
    tonyo likes this.
  11. emel

    emel Well-Known Member

    Khm-khm, NATO-tagként kínai MiG-21-et??!! Ezt komolyan?!! Előbb csődbe taszítaná a horvátokat a nyugati bankrendszer, minthogy beúszna a kikötőbe a gépeket szállító Kínai hajó. Már ha egyáltalán elérne az Adriáig ... tudjátok, zátonyok, viharok, kalózok, iszlám terroristák, villámcsapás, hajótűz, stb. ....
     
    LMzek 2.0, fip7, vilmoci and 3 others like this.
  12. Mackensen

    Mackensen Well-Known Member Szerkesztőségi tag Moderátor

    Ok, persze. Senki sem fírtatja a dolog politikai vetületét. Csak annyi hangzott el, hogy egy vadonat új F-7 jobb lenne, mint egy használt Mig-21.
     
  13. tonyo

    tonyo Well-Known Member

  14. Zapp Brannigan

    Zapp Brannigan Active Member

    Persze remek kontrukció volt a 21es, de nem azért repülik a kortársaikkal ellentétben 60év után is mert akkora királyság.
    Ahogy aki egy karbantartott 15-20éves autóval jár az se jókedvéből teszi hanem mert arra van pénze.
     
  15. borisz

    borisz Well-Known Member

    Kivéve, ha egy 1-es golf, vagy valami BMW. ;)
     
    tonyo likes this.
  16. Terminator

    Terminator Well-Known Member

Ezen oldal megosztása