AIRBRUSH 182 kompresszor | | Burkolat nélküli kivitel, fogantyú a mozgatáshoz és nyomásszabályozó. Auto stop rendszer (start 3 bar, stop 4 bar nyomásnál),
Nem igazán rejt a festék sajnos, erre nem lehet építeni.
Van egy trükk a kisebb rések kitöltésére: gél pillanat ragasztóval kitöltöd, majd pár órát hagyod - száradni biztos ami biztos- és lecsiszolod.
Putty-t (tömítőpasztát) is lehet használni - a Vallejo pasztája kifejezetten jó minőségű.
Revellt kerülöm minden hogyan: inkább gyerek játékokat árul, a 7-10 éves kezdő korosztályt célozza. Makettjeik nagy része nem is saját: régebbi Dragon, Italeri és Zvezda makettek újra kiadása.
Festékeik is "humbrol klónok", bár lehet hogy már akril is van nekik - nem követem a tevékenységüket már rég óta, nem érdemes.
A Revell festékszórót a Makettinfón érdemes meghirdetni, de nagy kapkodás nem lesz utána...sajnos ez inkább játékszer, mint airbrush.
Az egyszínű maketteknél lehet csinálni "color modulationt" - a 2000-es években nagy divat volt, bár szerintem sokan túl tolják és irreális az eredmény.
Az általad berakott makett egész jól néz ki. Lényeg hogy a színárnyalatokkal kell játszani.
A recept amit én nagyjából követek a következő:
Alapozás vilgásabb színnel: pl. szürke, de okker is jó - pláne zöld járműveknél.
Pres-hading: sötét barnával kíhúzod ott ahol árnyék lehet: torony alatt hajlatokba, "kerék küllőit" stb.
Ráfújod az alapszínt finoman. több rétegben, hogy azért át üssön a "pre-shading"
Picit világosítod az alapszínt és kiugró részeket kihúzod vele
Aztán jöhetnek a koptatások (chipping) fém és rozsda színekkel hegyes ecsettel vagy egy szívacs darabbal a kiálló élleket - amik valószínóleg a sok hozzáértéstől kopnak - meg festegeted véletlen szerűen. Figyelem: könnyű túlzásba vinni. Itt a kevesebb több!
Koszolás: mosások (Washes), sár felvitele - ajánlom az AK termékeit erre. Por színnel (pl. Buff) vékonyan át lehet ködölni az egészet hogy kellőképpen koszos legyen, összeérjenek a színek. A futóműre és körnéyékre akár két kör is mehet: az a leporosabb.
Lánctalp rozsdás alapszínt érdemes használni, a kopo felüöleteket fémszínűre kihúzni aztán mosással koszolni.
Nincs kőbe vésett módszer, ez csak egy tipp: mindenkinek magának kell kitalálni mi jön be.
Ajánlom a Nightshift youtube csatornát! Egy szlovák srác csodákat művel ott! Sokat lehet tőle tanulni. (Adam Wilder meg más "sztármakettezők" a feliratkozói között vannak, ami azért nem semmi... )
Ő ajánlotta a Fengda BD180-ast, mint ez egyik legjobb árértékarányú airbrusht
Aliexpressen 13000 körl kapható, bár 2 hét is lehet mire ideér
Én egy olcsó Badgerrel és palackkal kezdtem kamaszkoromban - az elvette a hobbitól a kedvem egy időre.
Aztán évekkel később kaptam ajándékba egy Testors Azteket: azzal már elfújkáltam egy darabig. (Lásd a Lend-lease Matildás diorámám pár oldallal visszább.) Ehhez már vettem kompresszort - ez nagyon fontos! Az első kísérletem kudarcában a palack lehetett inkább a hibás és nem a festékszóró. Kompresszor nélkül utálni fogod az egészet...
Több év kimaradt a hobbiból mert építkeztem, költöztem, stb., 1-2 éve kezdtem újra: vettem ehhez egy IWATA ECLIPSE-t, ami a festékszórók Lexusa, de legalábbis Toyotája.
Egyelőre még keveset használtam, de szépen dolgozik.
Ez inkább "légkábel" kérdése: biztos hogy össze tudod kötni a Fengdával a kompresszort - max kell valami átalakító elem közé.
Majd meg kell nézni milyen a csatlakozója (hány colos) a kompresszornak...
Ez talán jó lehet, de ellenőrizni kell a méreteket.
AK Brown Earth Deposit, Brown Earth Deposit , Modellfutár
www.modellfutar.hu
Régebben pasztelkrétábol magamnak csináltam ezeket a "koszoló keverékeket", de ma már sokféle ilyen termék kapható, nem éri meg pöcsölni ezzel. AK-tól megvettem a komplett szetteket - évekre elég lesz.
Az enyém egy ezeréves (legalább 15...) Airline 50-es, kisszériás magyar gyártmányú cucc. Tartályos, nyomásszabályozós, de a teteje a kompresszorrész olyan mint a régi hűtőké. Még mindig nagyon jól működik, de már ideje lenne szerintem ennyi év után egy olajcserének...
Szóval, hová lehet vinni ilyen öreg, félig-meddig egyedi cuccokat karbantartásra? Pest megyében vagy Budapesten.
Revellt kerülöm minden hogyan: inkább gyerek játékokat árul, a 7-10 éves kezdő korosztályt célozza. Makettjeik nagy része nem is saját: régebbi Dragon, Italeri és Zvezda makettek újra kiadása.
Festékeik is "humbrol klónok", bár lehet hogy már akril is van nekik - nem követem a tevékenységüket már rég óta, nem érdemes.
Első emlékeim Revell akril vásárlásról 2007 környékiek, úgyhogy elég régóta van. Előtte csak Citadelles festékem volt, megváltásnak éreztem főiskolásként, hogy fele annyiba kerül
Humbrol akrill még olcsóbb volt ~30%-kal de ahhoz nehézkesebb volt hozzájutni.
Mondjuk én ecsettel mázgálós balfax vagyok
Most érkezett meg 2 1/35-ös makett, igaz mivel rikító piros-fehérek lesznek, szponzonfegyverekkel és társaival ezért fő szempont az olcsóság és a gyors szállítás volt.
The fourth episode of our mini-series on the maritime history of Australia takes us to Perth and the workshop of Gerry Westenberg. Gerry has been hand-crafting scale model ships for well over 50 years and has built more than 130 in that time. He started this lifelong job by trying to modify a...
Van egy ismerosom Becsben, aki lehet tud segiteni. Nekem utoljara ugy masfel eve nyomtatott, megkerdezem mukodik-e meg a dolog es ha igen, akkor adok kontaktok hozza.
Én még az 1970-es évek elején kezdtem 1:100 léptékű NDK-s makettekkel, a Boeing-727 volt az első. Technokol Rapid, vagy a saját fém tubusos ragasztóval, az ezüst szint tartalmazó szintén fém tubusos festékkel. Utána a 70-es évek második felében a Csehszlovák 1:72 No.1 L-29 Delfin és a többiek következtek.
A 80-as évek elején a Keleti pályaudvarnál lévő kis dohány boltban lehetett már kapni az angol Humbrol festékeket. Micsoda fejlődés volt. Azután 1990-ben megvettem az első REVELL MIG-31 makettet. Az volt megint egy nagy előre lépés. De a későbbi makettekhez képest nekem se nagyon jönnek be a REVELL makettek és tartozékok. Van még pár REVELL makettem, de a futottak még kategória. Úgy látom, hogy nem csak én vagyok ezzel egyedül. Csak azért írtam ezt le, mert az idők ahogyan változnak, vele együtt mi is. Szerintem nem az az igazi kihívás egy makettezőnek, hogy egy tökéletes makettet megcsináljon, hanem egy gyengébből kihozza a maximumot. Régen szinte csak repülőgépeket csináltam, de mostanában jönnek ki azok a makettek (főleg légvédelmi, modern harckocsik, harcjárművek), amikből hatalmas a választék, de az áruk is ott van a szeren, csak pénztárcával bírja az ember, a kiegészítőkkel, makettező felszerelésekkel együtt.
Nekem Zvezda-ban van meg, de kíváncsi lennék erre a TIGER makettre.
A harckocsizásban pont az a jó, hogy ott mindenki azt vesz, amit akar
Van, aki rendes terepmintás cuccban harckocsizik, legyen M81 / MARPAT / UCP / Multicam / Flecktarn / Flora. És van, aki meg egyszínű pilóta / munkás kezeslábasban.