az eredeti terv valoban Benzin generator elektromos meghajtas volt.
De azt elvetették mert nem hozta az elvárt eredményt. Majd jött a dizelmotor... (igen dízel ez volt az egyik indok hogy nem választották csak 50-100 db készült belolle) de ezt írtam én is fentebb talán nem volt teljesen világos... ez az én hibám amúgy a kép amit linkeltel egy oszverjarmu.
Rövid válasz:
- az általad linkelt képen
Porsche tornyos (tehát csak a torony volt Porsche tervezés!!!) Tigris 2-esek (más néven: Királytigris, Pzkfw VIB) vannak. 50 db készült ezzel a fajta toronnyal.
- nem jött semmiféle dízelmotor...

Ezeket is benzinmotor mozgatta (úgy ahogy...)
Hosszabb válasz:
OK, akkor tekintsük át német nehézharckocsi fejlesztést...
Első fejezet:
1937-ig kell visszamenni amikor a Henschel & Sohn vállalat el kezdett dolgozni egy nehéz áttörő harckocsi tervein. 1941-ig nem sok minden történt a tervvel, de a Francia hadjárat után a Somua S35, Char B1 és Matilda tankok elleni harcok tapasztalata meggyőzte a németeket arról hogy szükségük van egy nehéz tankra.
1941 Május 26.-án (tehát még az oroszok elleni támadás előtt!!) felkérték a Henschel és a Porsche cégeket hogy légkésőbb 1942 májusáig mutassák be a működőképes nehézharckocsi prototípusaikat. Az előírás szerint mindkét cégnek a Krupp által a 88 mm-es löveghez kifejlesztett tornyot kellett felszerelni az alvázra.
A cégek ennek szorgalmasan eleget is tettek a felkérésnek:
Íme a
Porsche prototípusa: (tehát ez nem egy "öszvér jármű" hanem Porsche alváz, Krupp toronnyal)
Porsche az igen innovatív dízel-elektromos meghajtást választotta.
Ez pedig a
Henschel prototípusa:
Ezt a járművet is Krupp toronnyal szerelték fel és benzinmotor mozgatta..
Mint tudjuk a németek a Henschel prototípusát fogadták el és kezdték el sorozatban gyártani.
Második fejezet:
Jött a Barbarossa hadművelet... A németek villámgyorsan ráébredtek a döntött páncélzat előnyeire és utasítást adtak a Porsche és Henschel cégeknek hogy nyújtsák be a továbbfejlesztett nehézharckocsi terveiket.
Porsche ezt a tervet nyújtotta be:
Maradt az eredetileg elképzelt benzin-elektromos elképzelésnél - el is utasították megint. A járműből csak a tornyot építették meg.
A
Henschel által kifejlesztett alvázat fogadták el és arra szerelték fel a Porsche tornyot.
Így jött létre az általad is berakott képen látható Porsche tornyos Tigris 2 (más néven: Királytigris, Pzkfw VIB)
Már elkezdődött a gyártás amikor rájöttek hogy a Porsche torony elülső lekerekített része néha úgy téríti el a becsapódó pct. gránátot hogy az a test vékony tető páncélját éri. Sürgősen terveztettek egy új elöl is szögletes tornyot a Henschellel és az 50. darabtól már ezzel a toronnyal szerelték a járműveket.
Itt látszik különbség a két fajta torony között:
A lényeg viszont hogy ezt a tankot is benzinmotor hajtotta. Egy 700 LE Maybach HP230P30-as.
Tehát még egyszer: nem jött a dízelmotor...Az a szomorú tény hogy a 2 vh. alatt nem volt olyan sorozatgyártott német harckocsi amit dízelmotor hajtott.