Harckocsik a második világháborúban

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

M

molnibalage

Guest
Tényleg könnyen gyulladtak. 7000 sherman az 28000 fő tankozó. Gondoljátok, hogy a 28ezer emberből 1740 halt meg? Az nincs 10%. 10%-a jutott ki a tankokból. És ez csak sherman és nem beszéltünk a másik több ezer kilőtt szövetséges tankról.
Ajánlom Robert Kershaw-tól a Harckocsizók című könyvet. Abba több tucatnyi beszámoló van ha forrást akartok. De lehetne válogatni.
Off: Rágom az összefoglalót Molni, marha jó köszi neked és mindenki másnak aki dolgozott benne. Én a repülést annyira nem vágom, de próbálom behozni. Okosodom és röhögök amikor vitáztok itt a fórumon. :D
El fogom olvasni, de a videóban beszélő fickó a levéltárban található statisztikákból dolgozik tudtommal. A 10% jutott ki rész nettó marhaság ez alapján. A másik fele, hogy a korai Shermanok lehet, hogy gyulladtak, de aztán jött a vizes tároló és onnantól fogva a legbiztonságosabb benzines hk lett, amin számtalan menekülési lehetőség volt egy T-34-hez képest.

Szóval eddig nem túl sok mindennel cáfoltad meg a videóban levőket, csak hogy olvassam el az egész könyvet. Oldalszám? Hivatkozás, hogy hol keressem majd vagy más, akinek megvan?

Egyébként a 10%-os fegyvernemi veszteség sem annyira alacsony, ennél egy csomó más fegyvernem szarabbul járt. USAAF, RAF Bomber Command, US tengók is a németekről nem is beszélve.
 

Spartan.asfv

Well-Known Member
2016. október 25.
869
2 799
93
El fogom olvasni, de a videóban beszélő fickó a levéltárban található statisztikákból dolgozik tudtommal. A 10% jutott ki rész nettó marhaság ez alapján. A másik fele, hogy a korai Shermanok lehet, hogy gyulladtak, de aztán jött a vizes tároló és onnantól fogva a legbiztonságosabb benzines hk lett, amin számtalan menekülési lehetőség volt egy T-34-hez képest.

Szóval eddig nem túl sok mindennel cáfoltad meg a videóban levőket, csak hogy olvassam el az egész könyvet. Oldalszám? Hivatkozás, hogy hol keressem majd vagy más, akinek megvan?

Egyébként a 10%-os fegyvernemi veszteség sem annyira alacsony, ennél egy csomó más fegyvernem szarabbul járt. USAAF, RAF Bomber Command, US tengók is a németekről nem is beszélve.

Ha jol tudom, Kershaw meg veteránoktól,harctéri naplókból és és levéltári forrásból dolgozott.
 

Spartan.asfv

Well-Known Member
2016. október 25.
869
2 799
93
Amugy manapság már ugyis mindegy a forrás,mert már mindent cáfolva van.A Hood nem a Bismarck miatt süllyedt el,hanem müszaki hiba miatt,Prien nem uszott be Scapa-ba,ez csak kitalálták a németek,a német páncélos ászok sem lőttek ki egy darab tankot sem,a németek nem jártak Moszkvában,mi is rózsacsokrot lengettünk keleten...
Kezdem egyre inkább viccesnek találni ezt a bohózatot...
 

jOkA

Well-Known Member
2017. november 7.
399
659
93
El fogom olvasni, de a videóban beszélő fickó a levéltárban található statisztikákból dolgozik tudtommal. A 10% jutott ki rész nettó marhaság ez alapján. A másik fele, hogy a korai Shermanok lehet, hogy gyulladtak, de aztán jött a vizes tároló és onnantól fogva a legbiztonságosabb benzines hk lett, amin számtalan menekülési lehetőség volt egy T-34-hez képest.

Szóval eddig nem túl sok mindennel cáfoltad meg a videóban levőket, csak hogy olvassam el az egész könyvet. Oldalszám? Hivatkozás, hogy hol keressem majd vagy más, akinek megvan?

Egyébként a 10%-os fegyvernemi veszteség sem annyira alacsony, ennél egy csomó más fegyvernem szarabbul járt. USAAF, RAF Bomber Command, US tengók is a németekről nem is beszélve.
Olvasd el az egészet. De 1740-hez nem kell levéltár meg semmi, hogy tudja az ember, hogy kevés.
 
T

Törölt tag 1711

Guest
Ezt azért szerintem számold újra vagy olvass kicsit többet. 7000 sherman semmisült meg a második vh-ban. Azokban többen égtek el mint 1740. Amúgy meg azért csúfolták tomikuktának a németek mert szinten minden átütő találattól kigyulladt. Mondjuk a pzgr 39-től minden tank kigyulladt vagy felrobbant.

Sherman-ek harcoltak Amerikai, Kanadai, Angol, Szovjet színekben, úgyhogy egyrészt a kilőtt járművek jó ha felében amerikai személyzet volt.
Másrészt a tankszemélyzetek közül az amerikaiaknál volt a legkisebb a halandóság, mivel sisakban harcoltak, így elkerülték a leggyakoribb sérülést, amikor a becsapódás következtében lefejelnek valamit...
Harmadrészt, német tankok személyzetét is nagyrészt tankon kívül ölték meg, rengeteg videó van, hogy átütés után a Párducokból 3-4 ember próbál kimászni aztán vagy sikerült vagy nem (mivel az ellenség nyomult előre ezért általában nem).

Tomikukta meg ugyanolyan hülyeség, mint a ronson, hitler láncfűrésze... amiket a háború után találtak ki újságírók.

Ez meg no comment:

7000 sherman az 28000 fő tankozó.
 
  • Tetszik
Reactions: molnibalage

jOkA

Well-Known Member
2017. november 7.
399
659
93
Sherman-ek harcoltak Amerikai, Kanadai, Angol, Szovjet színekben, úgyhogy egyrészt a kilőtt járművek jó ha felében amerikai személyzet volt.
Másrészt a tankszemélyzetek közül az amerikaiaknál volt a legkisebb a halandóság, mivel sisakban harcoltak, így elkerülték a leggyakoribb sérülést, amikor a becsapódás következtében lefejelnek valamit...
Harmadrészt, német tankok személyzetét is nagyrészt tankon kívül ölték meg, rengeteg videó van, hogy átütés után a Párducokból 3-4 ember próbál kimászni aztán vagy sikerült vagy nem (mivel az ellenség nyomult előre ezért általában nem).

Tomikukta meg ugyanolyan hülyeség, mint a ronson, hitler láncfűrésze... amiket a háború után találtak ki újságírók.

Ez meg no comment:
Akkor 1740 mert volt sisakjuk.
 

szpg9

Well-Known Member
2017. december 17.
1 676
1 187
113
Lehet, hogy sokat kilőttek a Shermanekből, de a személyzet jórészt túlélte. Érdemes megnézni Chieftain és Bernhard közös videóját is, ahol alaposan körbejárják a témát. Elképesztő hallani, de a teljes II. vh. során, az összes hadszíntéren az amerikai harckocsizó-személyzet teljes vesztesége valami 1740 fő volt. És ez nem csak a Sherman, hanem minden típus, összes hadszíntér!



Az M4-et a németek "Tomy-párolónak" hívták, míg az amik "automata öngyújtónak". Hát elég beszédes nevek. Szerintem az általad ismertetett kezelő veszteség adatok erősen alulmúlják a valósakat.
 
  • Tetszik
Reactions: jOkA

notaricon

Well-Known Member
2016. január 7.
3 522
12 630
113
Valentine harckocsik úszógumival :)

"Valentine Duplex Drive tanks of the 79th Armoured Division assembled for training at Stokes Bay, Gosport. The canvas screen allowed the vehicle to float, and, partially hidden underneath it, the propeller drove the tank ashore at a speed of up to 4.5mph."
Dyk4XnEWwAAbmHa.jpg
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 473
84 547
113
Ide is beteszem:

"Az utolsó Királytigrisek

1945. április 19. Berlintől keletre.
A környéken az s.SS.PzAbt.503 9 db Királytigrise.

Parancsnokok:
SS-Obersturmführer Karl Brommann

Körner egysége:
SS-Hauptscharführer Karl Körner
SS-Hauptscharführer Harrer
+ 1 nem ismert parancsnok

Müller egysége:
SS-Obersturmführer Johann Müller
SS-Unterscharführer Georg Diers
SS-Untersturmführer Oskar Schäfer
+ 2 nem ismert parancsnok

1945. április 19-én a kora reggeli órákban két darab a s.SS-Pz.Abt.503-asokhoz tartozó Királytigris haladt keresztül Strausberggtől észak-keletre lévő kis falun Klosterdorfon.
A harckocsik elfoglalták a tüzelőállásukat a környék legmagasabb pontján és a lövegeket Prädikow-Grunow irányába állították.

A 314-es toronyszámú Királytigrist Georg Diers parancsnokolta, a lövész Wolf-Dieter Kothe, a töltő Alex Sommer, a vezető Willi Kenkel, és a rádiós Bodo Harms volt) a másik harckocsiparancsnok Karl Brommann volt. Az első szovjet támadás észak-keletről érkezett. A németek a kedvező pozíciójukból fakadóan, könnyen megakasztották az előrenyomulást, Diers 13 szovjet harckocsit lőtt ki.

Ezzel egy időben Müller egysége tankjaikkal Grunlow közelében várták a szovjeteket. Az első tankok amiket gyalogság is támogatott reggel 10:00 óra magasságában tűntek fel Ihlow és Grunlow között mindössze 400 méterre a német harckocsiktól. A királytigrisek habozás nélkül tüzet nyitottak. A heves harcok közepette kezdtek kifogyni a munícióból így pozíciójukat feladva Müllerék csatlakoztak Grunow és Klosterdorf között Körner egységéhez. A páncélosok közel 70 szovjet tankot semmisítettek meg. A dimbes dombos terepet kihasználva több szovjet tankos is fedezékbe tudott menekülni a könyörtelen 88 mm-es lövegek elől. A kilőtt tankok miatt hamarosan átláthatatlan fekete füst lepte be a környéket. A szovjet gyalogság teljesen elvesztette a tájékozódóképességét, ráadásul a német géppuskák is végig tűz alatt tartották őket, így hatalmas veszteségeket elszenvedve kényszerültek visszavonulni. Körner és egysége utasítást kapott, hogy azonnal indítson ellentámadást Bollersdorf közelében, és nyújtson támogatást azt ott harcoló alakulatoknak. Müller addig tartotta a pozícióját.

Délután 13:00 óra magasságában Körner Bollersdorf felé vezető úton bele is botlik a szovjetekbe akik éppen a következő támadásra készítik fel a tankjaikat. Az úton 11 darab IS-2 es típusú nehéz tankot, a falu mellett további 100-120 darab T-34/85-ös harckocsit sorakoztattak fel. Körner kilőtte az első és az utolsó tankot, így a többi tank a torlasz miatt nem tudott megfordulni a keskeny úton, az IS-2-esek hosszú lövegei pedig elakadtak. Körner mind a 39 lövedékét ellőtte, ami a 39 kilőtt tankot jelentett. Harrer 25 tankot semmisített meg. Miután teljesen kifogytak a munícióból az egység visszatért Müllerékhez. Délután négy óra körül Müller tankja és az egységéből még egy harckocsi, megsemmisül egy heves Katyusha támadásban. A megmaradt tankok visszavonulnak Werneuchen. Körnerhez 17:00 órakor csatlakozik Schäfer parancsnok. A négy királytigris egy szovjet támadás során megsemmisít újabb 30 darab tankot, és körülbelül 1000 katonát a gyalogság soraiból. A következő napon Körner és egysége egészen Altlandsbergig kényszerül visszavonulni. Egy nappal később április 21-én már Berlin külvárosában folynak a harcok. Körnerhez csatlakozik Gerhard Feige parancsnok. Ketten együtt további 17 szovjet tankot semmisítenek meg. A két Tiger II már egészen Neuköllnig vonul vissza amikor Feige harckocsijának tornya találatot kap és a parancsnok meghal a robbanásban. Körner április 29-én megkapja Vaskereszt Lovagkeresztjét. A ceremónia után egyből visszatér a még mindig harcoló egységéhez akiket valahol Charlottenburg közelében talál meg.

A s.SS-Pz.Abt.503-nak ekkor már csak 2 Királytigrise volt Berlinben. Az egyik éppen Georg Diers SS-Unterscharführeré. Április 30-án Diers tankjával éppen a Reichstaghoz tart, amikor Kroll Operához közel szovjet harckocsikba ütközik. Összesen 39 darab T-34/85 és IS-2-es tankot semmisít meg. Délután Hitler öngyilkosságot követ el. A körbezárt német katonák megkísérelnek egy utolsó áttörést az orosz ostromgyűrűn, és minden még működő járművet összeszednek köztük Diers Királytigrisét is. A csapatban sok magas rangú német katona köztük Martin Bormann is ott van. Az akció nem sokkal éjfél után indul, a katonák a Friedrichstraße állomáson át akartak kitörni, a heves harcokban azonban sokan meghalnak. Diers tankjával egy német aknára fut, és megállnak. A mozgásképtelen járművet elhagyva megpróbálnak eljutni az amerikai vonalakig, de tervük kudarcba fullad és szovjet hadifogságba esnek kivéve a töltőjüket Alex Sommert (has lövést kapott és eltűntnek nyilvánítottak). A fogolytáborból végül 1949-ben szabadultak.

Karl Körner, Georg Diers, Oskar Schäfer, Karl Brommann is túlélte a háborút."

Link:
 

LMzek 2.0

Well-Known Member
2020. április 4.
7 064
14 115
113


Nemtom' miért volt jó elöl meghajtani a lánctalpat a hátul lévő motorral???

Kell plusz 5-6 méter erőátvitel, kell +1 tonna súly a megoldáshoz, +sérülékenység/+bonyolultság/+hibalehetőség!
Tom', hogy "németéknél" is így csinálták ekkoriban, és itt/HTKA-n is gyakran érv, hogy "ha jó lenne másképp, miért csinálja (majdnem)mindenki így?", de a műszaki életben ez egy nevetséges érv!

Nekem az egyik legvalószínűbbnek tűnő érv, hogy ehhez volt meg a gyártástechnológia, és ilyet tudtak LEGO-zni a polcról levehető --és gyorsan gyártásba vihető-- elemekből.

.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 473
84 547
113
Nemtom' miért volt jó elöl meghajtani a lánctalpat a hátul lévő motorral???

Kell plusz 5-6 méter erőátvitel, kell +1 tonna súly a megoldáshoz, +sérülékenység/+bonyolultság/+hibalehetőség!
Tom', hogy "németéknél" is így csinálták ekkoriban, és itt/HTKA-n is gyakran érv, hogy "ha jó lenne másképp, miért csinálja (majdnem)mindenki így?", de a műszaki életben ez egy nevetséges érv!

Nekem az egyik legvalószínűbbnek tűnő érv, hogy ehhez volt meg a gyártástechnológia, és ilyet tudtak LEGO-zni a polcról levehető --és gyorsan gyártásba vihető-- elemekből.

.
A VH-ban a németek azért csinálták így, mert csak így fért el. Amit befért hátra a váltó is azonnal hátra is került.