Kismilliomodjára meg lett vitatva, hogy a Leclerc-ből egy prototípust küldtek el, minden létező gyermekbetegséggel, 60 %-ot kapott. Az Abrams és a Leopárd egyenlő értékelést, bár az Abrams-nél megjegyezték, legerősebb lőszer, és biztonságos lőszertárolás. De sokallták a gázturbinát és hogy nem kapnak licencet, modolhatósággal.
A görögök nem tettek le az Abrams beszerzéséről sem, de valamiért meggondolták magukat, és Leopárd 1 és M48-as Patton-féle hulladékok egészítik ki a Leó 2-eseket. Mi értelme van azt a kettő ócskavasakat hadrendben tartani, még 2023-ban is ? Azok annyira Low-End-ek, hogy szavakat nem találok rájuk. Akkor vegyenek egy újabb adag Leó 2-es flottát helyette, vagy, próbálják ki az Abrams-et is, de könyörgöm, ne 60 - 70 éves harckocsikba erőszakolják bele az EMES-15-öst.
A spanyolok kapásból Abrams-ben és Vickers Valiant-ban gondolkoztak, de nem adták a gyártásjogokat, csak szimplán a gépeket, egyszeri adásvétellel, onnantól már nem is kellett nekik. Ideiglenes típusnak M60A1 és A3-asok voltak, a Leó 2A4-esekig, de a Leó 2-eseik is szétrohadtak, békeidőben, félsivatagos országukban, az Abrams-eket is elherdálták volna, felesleges is a spanyoloknak harckocsi.
Ott milyen tendereztetési eljárás volt ? A K2-es Black Panther-nél volt tesztkör, de a korábbiaknál nem. A K2-es Black Panther-t azzal hirdették, technológiát adnak, újonnan, addig a Leó 2-es mellett meg teljesen komolyan úgy kampányoltak, hogy az Európai Unió jelképe, vegyenek azt.
Dániában egy talpalatnyi hely sincs, minek oda harckocsi ?
A portugálok 2015-ig üzemeltették az M60A3-as Patton-öket. Az nem gáz ? Beszereztek Leó 2A6-osokat, amiket csak úgy el akartak passzolni Ukrajnának, minek is nekik ilyen alapon harckocsi, és mondták, Disculpe, mégsem, mert nincs hozzájuk alkatrész, nem működőképesek, és még lőszerünk sincs hozzájuk.
Amikor Portugáliának amerikai harckocsijai voltak, M47, M48, és M60-as Patton-ök, azokat is durva fáziskésésben szerezték be.
A portugálok antitálentumok a harckocsizásban, még az Abrams is kár lenne nekik.
Ők azon országok körét gyarapítják, akik csak presztízsből tartanak harckocsizókat, de nem tudják, mire valók.
A Leó 1-es megvétele az ő részükről baklövés volt, de a Leó 2-eseiket a lehetőségekhez képest tunningolják, még LAHAT ATGM is megy beléjük, ők nem döntöttek feltétlenül rosszul. A környékbeliekhez képest azokkal egyeduralkodók lettek, mert másoknak nincsenek harckocsijaik, másoknak meg T-55-öseik vannak.
Városállamként mit lehet kezdeni a harckocsikkal ? De a Leó 2SG pilótafülkéje az kifejezetten tetszik, azt szerintem egyéni kérelemre fejlesztették fel.
T-84-120 Jatagán és Leó 2A5-ös futott a tenderjükön, jött a földrengés, és Leó 2A0 - A4-eseik lettek, amikkel nem elégedettek, és erőlködnek az Altay-al.
Katar hol használná az övéit ?
Lengyelország végülis Abrams-re és K2-es Black Panther-re vált, vagy rosszul tudom ?
Én már nem okádok tüzet a Leopárdra, végülis egy erős közepes, az, hogy mindenkinek más a kedvence, egyéni kívánságműsor, nem kell az akaratot másokra erőszakolni.
De az évszámokkal azért te is lehetnél pontosabb ! Vagy hogy egy időben reklámoztad hogy Szaúdnak vannak Leopárdjai, és kérdezem, lett is valami a deal-ből ?
Ha Szingapúr Abramset vesz, akkor nem lenne városállam?
Ha Katar, mire hasznalná?
A portugálok amtitálentumok? Ezért vettek Leopard -t?
Nagyon érdekes érveid vannak....
Igazából nem tudok velük vitatkozni....
Nem lehet.