Hardver sarok (telefon, PC, konzol, tablet, stb)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Cifu

Well-Known Member
2010. július 12.
3 043
10 149
113
Húúú de szép volt amikor asszony 128 GB-os SSDje egyregelre elkezdte elfelejteni a fileokat. Minden befrissítésnél kevesebb filet mutatott. Gyors backup, gariztatás, firmware hiba. Amit nem sikerült backupolni az bukta. Még szerencse, hogy meg volt neki tanítva, hogy ami nincs a Gdrivera szinkronizálva az nem létezik. Így fontos dolgot nem bukott csak pár játékállást.
Szóval az ssdben se nagyon bízz. Felhő. Nekik van offline backup, meg raid....legalábbis remélhetőleg :)

Aham. Én pár hete próbálom egy kollegina e-mailjeit visszaszerezni. T-System a szolgáltató, aki átköltöztette az e-mail szolgáltatását Outlook 365-re két éve. A kollegina beérkező és kimenő e-mailjeiből tavalyról több hónapnyi hiányzik. Nem tudjuk mikor veszett el, nemrég próbált visszakeresni valamit, és ez van. De hát Outlook 365-nél nincs ilyen, ugye? Hát a francokat nincs. Az Outlook support mutat a T-System-re, hogy hozzájuk forduljak, a T-System meg mély csöndben van. Annyi a tapasztalat, hogy innentől pár havonta mindenkinél lesz szépen egy lokális mentés. Nesze neked 100GB-os fiók... :p

A felhő nem varázslat, nem csodaeszköz, nem a nagybetűs TÖKÉLETESSÉG. Még ha a mögöttes marketing erről is harsog.
Annyi a különbség a lokális megoldásokhoz képest, hogy nem neked kell figyelni a problémákra, hanem másnak. Ha meg ő elszúr valakit, akkor van kire mutogatni, de az adatveszteség ettől még meglesz, ugyanúgy.

A Buzzword-ök világát éljük, a Buzzword lényege pedig a hangzatos marketing, csak a mögöttes tartalmat ne akard megérteni...
 
M

molnibalage

Guest
Aham. Én pár hete próbálom egy kollegina e-mailjeit visszaszerezni. T-System a szolgáltató, aki átköltöztette az e-mail szolgáltatását Outlook 365-re két éve. A kollegina beérkező és kimenő e-mailjeiből tavalyról több hónapnyi hiányzik. Nem tudjuk mikor veszett el, nemrég próbált visszakeresni valamit, és ez van. De hát Outlook 365-nél nincs ilyen, ugye? Hát a francokat nincs. Az Outlook support mutat a T-System-re, hogy hozzájuk forduljak, a T-System meg mély csöndben van. Annyi a tapasztalat, hogy innentől pár havonta mindenkinél lesz szépen egy lokális mentés. Nesze neked 100GB-os fiók... :p

A felhő nem varázslat, nem csodaeszköz, nem a nagybetűs TÖKÉLETESSÉG. Még ha a mögöttes marketing erről is harsog.
Annyi a különbség a lokális megoldásokhoz képest, hogy nem neked kell figyelni a problémákra, hanem másnak. Ha meg ő elszúr valakit, akkor van kire mutogatni, de az adatveszteség ettől még meglesz, ugyanúgy.

A Buzzword-ök világát éljük, a Buzzword lényege pedig a hangzatos marketing, csak a mögöttes tartalmat ne akard megérteni...
Pontosan ezt érzem a felhőnél. Kurvadrága, de ha éppen elbasszák, akkor IJ. Ingyen is lehet IJ helyzet, csak akkor nem fizettem érte.
Az említett lakástűz ellen megoldás, hogy a cégnél bent tartom az SSD-t oszt csá. De ez is annyira elméleti és overkill...:D
 

Cifu

Well-Known Member
2010. július 12.
3 043
10 149
113
Pontosan ezt érzem a felhőnél. Kurvadrága, de ha éppen elbasszák, akkor IJ. Ingyen is lehet IJ helyzet, csak akkor nem fizettem érte.
Az említett lakástűz ellen megoldás, hogy a cégnél bent tartom az SSD-t oszt csá. De ez is annyira elméleti és overkill...:D

Minden viszonylagos, nem rossz a felhő, ha tényleg kell nagy mennyiségű adatnak egy off-site backup, és nem akarsz vele te tökölni (bár végül is annyira az sem bonyolult dolog, egy szerverbérlés vagy off-site NAS megoldás teljesen életképes, teszem hozzá). Meg arányaiban olcsóbb is lehet a felhő, mint a saját hardware. Szóval megvan a saját helye. Csak nem szabad csodát várni tőle, és nem kell bálványozni...

A Steam is felhő például. Tök jó dolog a maga módján. De ha elvesznek a felhőbe mentett játékmentéseim, hát nach so, így jártam, legyintek rá...
 
T

Törölt tag 008

Guest
Attól, hogy a szolgáltató tróger a technológia még jó. Ha jól használják nem lehet adatvesztés.
 

Cifu

Well-Known Member
2010. július 12.
3 043
10 149
113
Attól, hogy a szolgáltató tróger a technológia még jó. Ha jól használják nem lehet adatvesztés.

Az alapszolgáltató a Microsoft, hiszen az Outlook 365-őt ő szolgáltatja, én az Outlook 365 admin felületét használom, "csak" a továbbértékesítésben kerül be a T-Systems a képbe, mert mi velük vagyunk kapcsolatban. Kétlem, hogy a T-Systemnek köze lenne az adatveszteséghez, csak mivel ilyen a szolgáltatási lánc, ezért nekünk a T-System-hez kell fordulnunk, nem mehetek a Microsofthoz, csak a T-Systemsnél sem tudják (vagy akarják) a problémát felgöngyölíteni, mert erősen esélyes, hogy azoknak az e-maileknek kuka, ezért maradnak csendben. Hogy most ezt a Microsoft-os csókákkal egyeztették-e, vagy sem, az egy másik történet, de megoldás (esélyesen nincs)...

A logikád mentén akkor a Microsoft nem használja jól a technológiát...
 
T

Törölt tag 008

Guest
...A logikád mentén akkor a Microsoft nem használja jól a technológiát...
Így van. A technológia adott. Lehet szarul migráltak. Nagyon nagyon ritka, hogy normálisan felépített rendszernél baj van. Gyanítom trógerság volt itt is a dologban.
 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
7 412
20 577
113
Felhő. Nekik van offline backup, meg raid....legalábbis remélhetőleg :)

csak online van nekik, de tipikusan 3 példányban: 2 azonos adatközponton belül, 1 másik adatközpontban. ezen felül általában historikusan tárolják az adataid, hogy ha pl. te beszívsz egy cryptolockert, akkor vissza tudd állítani. Meg ugye a hárombetűsöknek is jól jöhet, ha tudják amit te már nem ;)
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 795
47 067
113
Aham. Én pár hete próbálom egy kollegina e-mailjeit visszaszerezni. T-System a szolgáltató, aki átköltöztette az e-mail szolgáltatását Outlook 365-re két éve. A kollegina beérkező és kimenő e-mailjeiből tavalyról több hónapnyi hiányzik. Nem tudjuk mikor veszett el, nemrég próbált visszakeresni valamit, és ez van. De hát Outlook 365-nél nincs ilyen, ugye? Hát a francokat nincs. Az Outlook support mutat a T-System-re, hogy hozzájuk forduljak, a T-System meg mély csöndben van. Annyi a tapasztalat, hogy innentől pár havonta mindenkinél lesz szépen egy lokális mentés. Nesze neked 100GB-os fiók... :p

A felhő nem varázslat, nem csodaeszköz, nem a nagybetűs TÖKÉLETESSÉG. Még ha a mögöttes marketing erről is harsog.
Annyi a különbség a lokális megoldásokhoz képest, hogy nem neked kell figyelni a problémákra, hanem másnak. Ha meg ő elszúr valakit, akkor van kire mutogatni, de az adatveszteség ettől még meglesz, ugyanúgy.

A Buzzword-ök világát éljük, a Buzzword lényege pedig a hangzatos marketing, csak a mögöttes tartalmat ne akard megérteni...
Az meglett, hogy miért szálltak el a levelek? Mert nekem van rá tippem. És, ha az, akkor a szolgáltató sem nagyon tudja visszahozni mentésből (ha jól tudom a szolgáltatók max. 30 napig őriznek törölt dolgokat.).
Véletlenül nem régi office-t használtatok office 365-ös exchange szerverrel?
Nekem annak idején az egyik ügyfélnél több (kb. 6-8) hónapos levelezési anyaga szállt el egy ügyfélnek. Az Office 365 szolgáltatás régi Office 2007-tel használták. Megvásárolt licence, volt, de technikai okok miatt nem látta a legújabb frissítéseket az Officehoz. Az automatikus archiválás hibásan archivált. Az archive mappába nem kerültek valamilyen inkompatibilitás miatt a levelek, viszont az élő folderből már törölte a rendszer. És az az alattomos az egészben, hogy az archiválás valami 2 éves intervallumra volt alapértelmezetten beállítva, így azonnal fel sem tünt. Egy fél évig ment ez a gyakorlat így hibásan. Tehát a t-2évre visszamenőleg az összes levelet törölte szépen folyamatában a rendszer. Csak akkor derült ki a turpisság, amikor az egyik konkrétan tudottan megérkezett levelet keresték abból a fél évből, és persze nem lett meg.
Na akkor tűnt fel, hogy mennyi minden hiányzik.
Minden jogtiszta volt! Csak nem került fel az a hibajavítás, amelyik ezt a problémát orvosolta volna.... :confused:
 

Cifu

Well-Known Member
2010. július 12.
3 043
10 149
113
Az meglett, hogy miért szálltak el a levelek? Mert nekem van rá tippem. És, ha az, akkor a szolgáltató sem nagyon tudja visszahozni mentésből (ha jól tudom a szolgáltatók max. 30 napig őriznek törölt dolgokat.).
Véletlenül nem régi office-t használtatok office 365-ös exchange szerverrel?
Nekem annak idején az egyik ügyfélnél több (kb. 6-8) hónapos levelezési anyaga szállt el egy ügyfélnek. Az Office 365 szolgáltatás régi Office 2007-tel használták. Megvásárolt licence, volt, de technikai okok miatt nem látta a legújabb frissítéseket az Officehoz. Az automatikus archiválás hibásan archivált. Az archive mappába nem kerültek valamilyen inkompatibilitás miatt a levelek, viszont az élő folderből már törölte a rendszer. És az az alattomos az egészben, hogy az archiválás valami 2 éves intervallumra volt alapértelmezetten beállítva, így azonnal fel sem tünt. Egy fél évig ment ez a gyakorlat így hibásan. Tehát a t-2évre visszamenőleg az összes levelet törölte szépen folyamatában a rendszer. Csak akkor derült ki a turpisság, amikor az egyik konkrétan tudottan megérkezett levelet keresték abból a fél évből, és persze nem lett meg.
Na akkor tűnt fel, hogy mennyi minden hiányzik.
Minden jogtiszta volt! Csak nem került fel az a hibajavítás, amelyik ezt a problémát orvosolta volna.... :confused:

Nem lett meg, az általad felvázolt forgatókönyv ez esetben nem játszik, ennyire nem régi szoftverekről van szó (Win8.1 és Office 2013 az adott laposon, de ez már egy öreg gépnek számít itt), illetve a korábbi e-mailek megvannak, hullámokban hiányoznak levelek (kb. 3 hónap hiányzik, majd egy tucatnyi megvan, megint pár hét hiányzik, elszórva egy-egy levél megvan, majd megint egy foghíjjas rész és utána már minden rendben). Itt pont az a lényeg (régen is az volt), hogy akár mobilról is bármikor vissza lehessen keresni régi leveleket, tehát minden meg kell egyen a szerveren, így a kliens oldali archiválás nem opció, ezért vannak 100GB-os fiókok...
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 795
47 067
113
Nem lett meg, az általad felvázolt forgatókönyv ez esetben nem játszik, ennyire nem régi szoftverekről van szó (Win8.1 és Office 2013 az adott laposon, de ez már egy öreg gépnek számít itt), illetve a korábbi e-mailek megvannak, hullámokban hiányoznak levelek (kb. 3 hónap hiányzik, majd egy tucatnyi megvan, megint pár hét hiányzik, elszórva egy-egy levél megvan, majd megint egy foghíjjas rész és utána már minden rendben). Itt pont az a lényeg (régen is az volt), hogy akár mobilról is bármikor vissza lehessen keresni régi leveleket, tehát minden meg kell egyen a szerveren, így a kliens oldali archiválás nem opció, ezért vannak 100GB-os fiókok...
Ez online archive volt. Az Office 365 saját szolgáltatása. Ez még valamikor a 365 megjelenésekor volt. Akkor a 2007 nem volt olyan kőkori. Bár még most is visszasírja az ügyfél. :rolleyes:
 

kelepisti

Well-Known Member
2010. május 5.
3 089
9 052
113
A levelezések adatai, ha nincs minden levél mellé csatolva több 10 mb-nyi tartalom, akkor nem foglalnak el horribilis helyet. Nekem évente ki vannak írva DVD-re (is) amely kőkori dolog, meg egy hordozható vinyora - vagy éppen előtte pen-re és minden megvan, amit gondolok.. A probléma szerintem az ügyfél hanyagsága is (nem kisebbítve amit írtatok) mert nekem is érdekem, hogy meglegyenek a mentéseim. Az online felhő stb. nem garancia, csak a adatmentési folyamat egyik eszköze. (Így vagyok a fontosabb dokumentumokkal is). Ennek ellenére nekem is voltak/vannak veszteségeim, de ezek általában képek, amelyeket nem mentettem el több helyre és a adott cd/dvd vagy éppen hordozható vinyo elhalt..
 
T

Törölt tag 008

Guest
Napi inkrementális, heti, havi és éves full mentést illik csinálni az ügyfél adatairól. +a szerződésben lennie kell egy data retention periodnak. Szóval ha hallottak már best practice gyűjteményekről és esetleg valamelyiket alkalmazzák is (ITIL says hello) akkor az adat helyreállítható, csak sok munka így inkább elkummantják.
 

Cifu

Well-Known Member
2010. július 12.
3 043
10 149
113
A levelezések adatai, ha nincs minden levél mellé csatolva több 10 mb-nyi tartalom, akkor nem foglalnak el horribilis helyet. Nekem évente ki vannak írva DVD-re (is) amely kőkori dolog, meg egy hordozható vinyora - vagy éppen előtte pen-re és minden megvan, amit gondolok.. A probléma szerintem az ügyfél hanyagsága is (nem kisebbítve amit írtatok) mert nekem is érdekem, hogy meglegyenek a mentéseim. Az online felhő stb. nem garancia, csak a adatmentési folyamat egyik eszköze. (Így vagyok a fontosabb dokumentumokkal is). Ennek ellenére nekem is voltak/vannak veszteségeim, de ezek általában képek, amelyeket nem mentettem el több helyre és a adott cd/dvd vagy éppen hordozható vinyo elhalt..

Miután itt szerződésekről, szkennelt dokumentumokról, stb. is sűrűn van szó, simán vannak 10-20-30-50GB-nyi levelesládák.

Napi inkrementális, heti, havi és éves full mentést illik csinálni az ügyfél adatairól. +a szerződésben lennie kell egy data retention periodnak. Szóval ha hallottak már best practice gyűjteményekről és esetleg valamelyiket alkalmazzák is (ITIL says hello) akkor az adat helyreállítható, csak sok munka így inkább elkummantják.

Én ezt akarnám az Outlook 365 (és a T-Systems) orra alá dörgölni, csak közvetlenül nem tudom, akinek tudom, az meg nem reagál (akinek meg még tudnám, azt meg inkább hagyjuk...).
 
T

Törölt tag 008

Guest
Én ezt akarnám az Outlook 365 (és a T-Systems) orra alá dörgölni, csak közvetlenül nem tudom, akinek tudom, az meg nem reagál (akinek meg még tudnám, azt meg inkább hagyjuk...).
Elvileg van egy szerződésetek az MS-el. Abban ennek benne kell lennie. Jogi osztály - > Microsoft
Mondjuk azt sem értem miért küld az MS a T-systemhez. Neked közöd nincs hozzájuk. Te nem velük vagy leszerződve nincs is jogod őket számon kérni. MSnek fizetsz, neki kell a beszállítóval egyezkednie.
 

Cifu

Well-Known Member
2010. július 12.
3 043
10 149
113
Elvileg van egy szerződésetek az MS-el. Abban ennek benne kell lennie. Jogi osztály - > Microsoft
Mondjuk azt sem értem miért küld az MS a T-systemhez. Neked közöd nincs hozzájuk. Te nem velük vagy leszerződve nincs is jogod őket számon kérni. MSnek fizetsz, neki kell a beszállítóval egyezkednie.

Nem, mi a T-Systems szolgáltatását használjuk, hajdan velük szerződtünk le e-mail szolgáltatás terén, akkor Virtualoso néven futott. Anno saját Exchange szervereik voltak, ezt migrálták kb. 2 éve Outlook 365-re. Mivel mi a T-System-nek fizetünk, és közvetlenül nem vagyunk a Microsoft-al kapcsolatban, ezért küldenek a T-System-hez az Outlook helpdeskről...
 
T

Törölt tag 008

Guest
Nem, mi a T-Systems szolgáltatását használjuk, hajdan velük szerződtünk le e-mail szolgáltatás terén, akkor Virtualoso néven futott. Anno saját Exchange szervereik voltak, ezt migrálták kb. 2 éve Outlook 365-re. Mivel mi a T-System-nek fizetünk, és közvetlenül nem vagyunk a Microsoft-al kapcsolatban, ezért küldenek a T-System-hez az Outlook helpdeskről...
Ja értem ez esetben teljesen jogos, hogy a TShez küldtek.
 
M

molnibalage

Guest
Megvolt az upgrade? Végülis miket vettél?
Nem vettem semmit. Felmertem a lehetősegeket és Cifu segitsegevel kicsit húztam a gépen. A rdr2 lesz egy előzetes proba, mint tud egy ujabb aaa játék. Aztan jovore meglatom mit tud kezdeni a Dying Light 2 és CP2077 tel.
VGA csere es RAM bovites lesz, meg uj SSD, de új gép ugy tunik nem kell.