Helikopterbeszerzés

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.

GrGLy

Well-Known Pofa
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2011. június 6.
2 392
68
48
Nem gondolom, hogy a szavaiddal élve, bizonygatni kellene, hogy miért nem jó a Mi-8-as, vagy ha igen akkor régen baj van szerintem.

Rengeteg hülye van a világban, szerintem azt is bizonygatni kell, hogy miért ne fűnyírókra cseréljük a Mileket. Mert hát pörögni pörög az is... :)
 

ambasa

Member
2010. április 18.
645
15
18
Mellesleg a táblázatotok kicsit megmozgatta a fantáziámat, és talán a HTKA-s cikkekhez hasonlóan össze lehetne dobni egy tanulmányt a lehetséges típusok összehasonlításával. Amolyan 1.0-ás változatot, amelyet, azután a hozzászólások alapján lehetne finomítani, időnként frissíteni. Bár megmondom őszintén én nem csak műszaki, pénzügyi kérdésre szűkíteném le a problémát.

De továbbra is azt tartom a legfőbb gondnak, hogy nem látom, hogy tulajdonképen a HM milyen célra szeretné a gépeket, bár gyakran azt gondolom, hogy ők maguk se.

TG
 

therob

Active Member
2012. december 26.
876
162
43
Találtam egy egész jó oldalt ahol nagyon jól össze lehet hasonlítani például helikoptereket:
http://helicopters.findthebest.com/
 

therob

Active Member
2012. december 26.
876
162
43
Rengeteg adat található össze lehet hasonlítani a típusokat. Nekem az tetszik a legjobban ha kiválasztok egy típust akkor megadja azt, hogy az átlaghoz képest jobb vagy rosszabb az adott adat.
 

antigonosz

Well-Known Member
2013. június 30.
20 948
19 057
113
Nem rossz csak szvsz az árak nem stimmelnek. Mi-26-ra 16 millió dollárt dobott ki, az talán negyede amiről nemrég olvastam valamerre.
 

Tano

New Member
2010. május 7.
20
22
3
<blockquote rel="Tano">Elméletben tudnának 3 tonnánál többet, de a teherzár tipusa miatt van mindegyik 3 tonnára limitálva külső függesztmény tekintetében.

Ez a limitáció akkor elvileg csak a Mi-8-asokra vonatkozik? Vagy?

</blockquote>

Mivel a 17-esen is DG-64 zárszerkezet van, így arra is érvényes a limit.
 

piratvitorla

Member
2013. március 4.
292
1
18
Azonban voltak olyan késői gyártású Mi-8-asok, mint pl. a nekünk gyártott, de azután át nem vett tíz gép, amely már részben Mi-17-es sárkánnyal, többek között annak a teherfüggesztőjével készült.

TG

a valóságban vannak is belső függesztési módú Mi-8-asaink, például az ex-finn gépek...
 

piratvitorla

Member
2013. március 4.
292
1
18
Elméletben tudnának 3 tonnánál többet, de a teherzár tipusa miatt van mindegyik 3 tonnára limitálva külső függesztmény tekintetében.

A teherzár a Mi-8-ason és a 17-esen is ugyanolyan típusú.

A különbség a rögzítés módjában van: belül vagy kívül...
 

piratvitorla

Member
2013. március 4.
292
1
18
Ha jól emlékszem a Mi-8 és a Mi-17 terhelhetősége elméletileg ugyanakkora.
Az már más kérdés, hogy pl. melegben melyik mennyit bír...
 

ambasa

Member
2010. április 18.
645
15
18
<blockquote rel="ambasa">Azonban voltak olyan késői gyártású Mi-8-asok, mint pl. a nekünk gyártott, de azután át nem vett tíz gép, amely már részben Mi-17-es sárkánnyal, többek között annak a teherfüggesztőjével készült.

TG

a valóságban vannak is belső függesztési módú Mi-8-asaink, például az ex-finn gépek...</blockquote>

Sajnos azokhoz nem volt szerencsém.

TG
 

ambasa

Member
2010. április 18.
645
15
18
Na kicsit utána néztem. Sajnos a fegyveres kollégámat nem sikerült elérnem, pedig mintha emlékeztem volna valami terhelésbiztosításra és ennek az értékére lettem volna kíváncsi. Sajnos a TB technológia nem tér ki rá, úgyhogy más utat kellett keresnem.
Nos arra gondoltam, a hajtómű teljesítmény eltérés mellett, még azért lehet különbség, mert a régebbieken egy, míg az újabbakon a két megerősített törzskereten oszlik meg a súly, de valószínűleg nem ettől függ. Elővettem Yefim Gordon könyvét, aki megadta a választ. Szerinte ha szállítanak, akkor 2,5 tonna, ha csak emelnek akkor 3 tonna (már ha jól értelmezem). 3 tonna az emelési képesség, mind a Mi-8T, Mi-8P, mind a Mi-17(Mi-8MT) esetében, viszont a Mi-171(Mi-8AMT) esetében már 4 tonna (ezeket adja meg táblázatos formában). Hogy mi a növekedés oka, arra nem találtam leírást.

TG
 

piratvitorla

Member
2013. március 4.
292
1
18
A normál Mi-8 és a Mi-17 esetében egyaránt 4 tonna belül, 3 tonna külső függesztésű súly esetén.

Egyébként a különböző üzemeltetőknél eltérhetnek ezek az adatok, sőt még a gépek között is lehetnek üzemeltetési eltérések a paraméterekben. Légi üzemeltetési utasítástól, bulletintől stb. függ...

A külső súly belülre történő bekötése a következő előnyökkel jár:
- Közvetlenül a fő teherviselő elemekhez van bekötve, a főredukorhoz közel. Ezért kisebb a szerkezet igénybevétele.
- Mivel a bekötés közelebb van a helikopter súlypontjához ezért az attól számított erőkar is rövidebb, ami kedvezőbb a repülés során (pl. a helikopter vezetése szempontjából)...
 

pela3

Well-Known Member
2013. október 17.
1 351
134
63
Amúgy az AW 139-nél,mikor felvetődött,pozitívum ként értékeltük a kamerákat (ami a rakományt figyeli),ez mekkora pluszt jelenthetne a pilótáknak?
 

Terminator

Well-Known Member
2010. április 19.
15 859
21 809
113
Voltam ma Szolnokon megnézni a helikopteres bemutatót. Ezek szerint van legalább egy repülőképes Mi-17esünk (701). Viszont az áprilisban érkezett Mi-8-asokból csak 2 repült. (3304, 3305)
 

wolfram

Well-Known Member
2011. július 30.
5 420
3 245
113
De továbbra is azt tartom a legfőbb gondnak, hogy nem látom, hogy tulajdonképen a HM milyen célra szeretné a gépeket, bár gyakran azt gondolom, hogy ők maguk se.

TG

Hát igen, ez nekem is a legynagyobb problémám ezzel az egész helikopterbeszerzéssel...

Na meg az árak az összehasonlításnál. Mert nem igazán lehet összemérni a szóba jöhető típusokat a fellelhető árak alapján,, ugyanis az függ attól, hogy kinek, pontosan milyen supporttal, milyen egyéni igényekkel, stb. megy. Szóval a neten talált ilyen-olyan árak semmit sem érnek...



<blockquote rel="wolfram"><blockquote rel="Tano">Elméletben tudnának 3 tonnánál többet, de a teherzár tipusa miatt van mindegyik 3 tonnára limitálva külső függesztmény tekintetében.

Ez a limitáció akkor elvileg csak a Mi-8-asokra vonatkozik? Vagy?

</blockquote>

Mivel a 17-esen is DG-64 zárszerkezet van, így arra is érvényes a limit.</blockquote>

Hát, úgy látom, nem igazán oszlik a homály ebben az ügyben, hiába a tapasztalt és hozzáértő emberkék... :(
Hivatalos gyártó és forgalmazó oldala.
Mi-(8)17: http://www.russianhelicopters.aero/en/helicopters/military/mi-817/features.html

(Polgári) Mi-171: http://www.russianhelicopters.aero/en/helicopters/civil/mi-171a2/features.html
 

Terminator

Well-Known Member
2010. április 19.
15 859
21 809
113
<i>Hát, úgy látom, nem igazán oszlik a homály ebben az ügyben, hiába a tapasztalt és hozzáértő emberkék... :(</i>

És akkor jön az örök kérdés hogy kinek hiszünk, a felhasználó tapasztalatának vagy a gyártónak.