Hibrid hajtás alkalmazása harcjárművekben

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

K

kamm

Guest
Üzleti élet:
Termék meghatározás,
határidő,
ÁR!!!


Hol vannak ezek??? Homályos, szépre Pí-Ár-ozható ígéretek!!!
...és a milliárdjaink!!! semmilyen saját értékesítési, technológia alkalmazási, az árból meghatározott részesedési információ NINCS!

A szokásos üzleti életben ennek a helyzet a meghatározása kb.: Csalás !

Hitegetéssel pénz, ingatlan, munkavégzés elfogadása nem számonkérhető teljesítésért!!!

...de meggyőzhető vagyok, szeretnék eredményt, Nagyon jót!


.

 

Törppapa

Well-Known Member
2022. január 29.
956
1 984
93
Egyszerűbb, ha egyből fel is robbantod.
Ugyan már, gondolod hogy hívnám ezt a nagy dromedárt! :D Mire odaér lemaradok a meleg vizes esti tusolásról. Ne már!:rolleyes:
- Ez a kis szerkentyű mutatná hogy hol van az akna, megjelölném s visszalépnék a csapatszállítóba s a gépágyúval tisztes távolságból meggyorsítanám a folyamatát. :p Ennyi, - por elültével séta folytat.
A szálláson is hallaná a főnök hogy dolgozom, :p:rolleyes::D nem lopom a napot valahol árnyékban! Többet ésszel mint erővel. :D S elsírnám neki milyen veszélynek :eek: volt a csapat kitéve. Hátha lepottyan valami csillag.;) Ne legyél már kishitű.
 
  • Tetszik
Reactions: hózentróger

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 819
47 123
113
Ne forgasd a szavakat. A 40Km, az antenna jel érzékelési távolsága, s itt az akkumulátoros hajtásról beszélgetünk. Ugye? Nem az antennáról. Ennyi, nem figyelsz?
Én vagyok a hülye, hogy leállok veled...
Ha a jármű hatótávolságról beszélgetünk, akkor minek vetted elő az antenna hatótávolságát?
Nem én dobtam be a 40km-t, hanem te.
Ha képben lennél, akkor tudnád, hogy sem az egyik (Themis), sem a másik (Type-X) esetén nem tisztán akkummulátoros hajtás áll rendelkezésre, hanem ezek hibridek.
A 2 fajta hajtás előnyet tudják harci körülmények között ötvözni.

Szerintem nem fárasztom magam tovább...
 

Ocses

Well-Known Member
2018. szeptember 29.
6 690
15 228
113
- Igen ez rendben is van. Most hasonlítsuk ezt össze egy harckocsival. Te ha elindulsz otthonról viszonylag folyamatosan egy tempóban fogsz haladni a munkahelyedig. (Lámpákat, stb ne vegyük bele). Ezért egyszer felgyorsítod ezt a kis tömeget -"Kisautó"- majd a munkahelyeden leparkolsz.
Fogyasztottál x W-ot. A harckocsi tömegének felgyorsítása alatt nagy lesz az A felvétel. Majd a bújócska, erdő, domborzat, stb... alatt mindig gyorsítanod kell. Az aksiknak ezt a sűrűn nagy áramfelvételt bírni kellene. Egy darabig bírja is azaz akksi, ám minél kevesebb a feszültség- ugye annál kevesebb lesz a leadott áram is. Mivel csökken az akksi teljesítménye.
- Ha a harckocsi súlyát elosztod a "kiskocsi" súlyával, s a kapott számmal megszorzod az akkuk számát, talán megkapod hogy mennyi akku kell a harckocsi mozgatásához.
S elmentél vele 50Km-t. Valamint megsaccolhatod mennyi hely kell az akkuknak.

  • Ezzel csak azt szerettem volna illusztrálni, mondani hogy tisztán csak elektromos hajtással (így) szerintem nem fog működni rendesen a rendszer. Hamar le fog merülni.
  • Nem így kell megoldani a rendszert.
  • Nálunk az elektromos targoncások is sokszor mérgelődtek, mivel mindig akkor volt lemerülve mikor legjobban kellet.

- Dízel-Elektromos rendszer: Igen ez működhet, tudom ismerem 40 évet ilyen rendszeren dolgoztam. Gyorsulása a gépezetnek sokkal jobb lesz, időnként kapaszkodni kell.
- Szóval mindent meglehet oldani a mai világban ha tudod mit csinálsz.
- Itt több verzió is lehetséges.
- Dízelmotor-dinamó-szabályozás-Villanymotor
- Dízelmotor-generátor-egyenirányító-szabályozás-Villanymotor
Ezeknél a rendszereknél a fő problémát a szabályozások okozzák. Azaz itt megint kettéválik a rendszer, hogy egy motort akarsz-e használni, vagy minden hajtott tengelyen óhajtasz motort.

Ezeket mind mind tisztázni kell mielőtt elkezdtek számolgatni.
- Említettétek a vasúti felhasználást: Ott az a lényeg hogy folyamatos legyen a vontatás.
Mivel 2000 tonnát nem lehet sebességváltósan gyorsítani, megenné kapcsolót azonnal.
Ezért használnak ott dízel-elektromos hajtást. Na de esetünkben a 60tonna sem kevés.
A dízelmotorra minden visszahat.

Nem akarom tovább bővíteni, a lényeg sima akkus nem opció! (Legalábbis így nem)
Annak is meg van a módja, pont mi magyarok tudjuk azt hogy hogyan kell megvalósítani. :);)

- Sok sikert hozzá.
Na ezt sem ma írtam.

De ha elolvasod pár régebbi bejegyzések láthatod kb ugyanazt gondoljuk.

Emlékeim szerint leírtam párszor, ma egy elektromos kocsiban 300-400kg az aksi ami kb ezt a számot tudja hatotavban. Kb 2t a jármű.
Cw 0.19/020/0.21 légellenállás èrtèkkel,erre fejlesztett gumikkal.

Ezt átültetni egy mondjuk 30t-s járműbe, azt jelentené hogy 6-8t csak maga az akupakk.
Ahol minden g számít ott ez nem kivitelezhető èrtelmesen.



Másfajta/újfajta megoldás ez pl.


Bár szerintem főleg katonainak túl van bonyolítva.


Meglenne az előnye az elektromosnak.
Nyomaték rögtön jön.
Hőkèpe a járműnek minimális.
Kevesebb karbantartás.

De ha lessz 8*8, kíváncsi leszek mi lessz az a innováció hajtásban amitől leesik az állunk.
Főleg ha az pár èven belül jön.
 
  • Vicces
  • Tetszik
Reactions: LMzek 2.0 and kamm

Ocses

Well-Known Member
2018. szeptember 29.
6 690
15 228
113
Amúgy katonai felhasználásra amit az elektromos hajtás èn a legtöbbre tartok az a hőkibocsajtas minimalizálása.



Handras fikázással kimèljetek.
 

fitom

Well-Known Member
2020. szeptember 30.
2 981
5 303
113
Bocsi! Nézd csak, s olvasd: Mindjárt az elején a képnél volt. S RCV
X típusú RCV A Type-X Robotic Combat Vehicles gépesített egységek támogatására szolgál. A Type-X jelentősen növeli a csapatok túlélőképességét és csökkenti a halálozási kockázatot azáltal, hogy növeli az ellenséges egységektől való távolságot. A Type-X-et úgy tervezték, hogy könnyen frissíthető legyen, és az alacsony karbantartási költségeket szem előtt tartva.

Azaz nem űl benne senki, távirányított, vagy megy a csapattal! Én szoktam olvasni.
40 km-es hatótávolságú antenna van rajta. ;) Ugye?
Nem akarok senkit kizökkenteni de ezeket marhára nem messziről irányítják...!
 
K

kamm

Guest
Na ezt sem ma írtam.

De ha elolvasod pár régebbi bejegyzések láthatod kb ugyanazt gondoljuk.

Emlékeim szerint leírtam párszor, ma egy elektromos kocsiban 300-400kg az aksi ami kb ezt a számot tudja hatotavban. Kb 2t a jármű.
Cw 0.19/020/0.21 légellenállás èrtèkkel,erre fejlesztett gumikkal.

Ezt átültetni egy mondjuk 30t-s járműbe, azt jelentené hogy 6-8t csak maga az akupakk.
Ahol minden g számít ott ez nem kivitelezhető èrtelmesen.



Másfajta/újfajta megoldás ez pl.


Bár szerintem főleg katonainak túl van bonyolítva.


Meglenne az előnye az elektromosnak.
Nyomaték rögtön jön.
Hőkèpe a járműnek minimális.
Kevesebb karbantartás.

De ha lessz 8*8, kíváncsi leszek mi lessz az a innováció hajtásban amitől leesik az állunk.
Főleg ha az pár èven belül jön.


 
  • Tetszik
Reactions: Venom85

Ocses

Well-Known Member
2018. szeptember 29.
6 690
15 228
113


Aha.
 
  • Tetszik
Reactions: LMzek 2.0

Törppapa

Well-Known Member
2022. január 29.
956
1 984
93
Nem akarok senkit kizökkenteni de ezeket marhára nem messziről irányítják...!
Természetesen, ám ennyi a hatótávolsága az antennának. Lehetőség meg van hozzá, hogy segítség képen fegyverzetet küldjenek egy elzárt, nem bekerített csapatnak. Esetleg lőszer bevitel, utánpótlás a területre.
Több mindenre lehet használni ezeket a szerkentyűket, ezért okosítják annyira őket. Kicsik mégis sokat segítenek a lövészeknek.
 
  • Tetszik
Reactions: LMzek 2.0

Vipera kapitány

Well-Known Member
2021. május 11.
952
8 262
93
Lánctalpas hibrid/távirányítós motor is kell sáron homokon lépcsőn mindenen keresztülmegy mint a sz.r :hadonaszos: ...Pl. cickány néven egy géppuskával az elején! Ha gyorsan pörög körbe a lánc (mint az usa-ban a vizen mennek a snowmobilokkal!) akkor a vizen folyókon is bevethetőek... már vizicickány változatban! Ejtőernyővel de anélkül is ledobható...ha lemerül az akksi akkor lenne pedál (mint a babettákon) és ha hárman egyszerre tekerik műúton elketyereg 5 métert óránként...de addig veszélyes lenne.

Amúgy meg a történelem ismétli önmagát: az energia válság miatt mikor a drága technológiával üzemanyagzabáló lomha monstrumokat a gyalogság kézifegyverekkel simán kilövi...szükség lenne egy településtől településig használható olcsó, gyalogságot is elbíró, mozgékony, nem üzemanyaggal működő, úszóképes, tankkal nem vagy nehezen kilőhető, könnyűpáncélzatú, elektronikával nem zavarható de intelligens eszközre:

https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcROcIIM-ybqrudGvtEybKzizjDLsAtW_ybKAw&usqp=CAU
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
19 736
34 530
113
Lánctalpas hibrid/távirányítós motor is kell sáron homokon lépcsőn mindenen keresztülmegy mint a sz.r :hadonaszos: ...Pl. cickány néven egy géppuskával az elején! Ha gyorsan pörög körbe a lánc (mint az usa-ban a vizen mennek a snowmobilokkal!) akkor a vizen folyókon is bevethetőek... már vizicickány változatban! Ejtőernyővel de anélkül is ledobható...ha lemerül az akksi akkor lenne pedál (mint a babettákon) és ha hárman egyszerre tekerik műúton elketyereg 5 métert óránként...de addig veszélyes lenne.

Amúgy meg a történelem ismétli önmagát: az energia válság miatt mikor a drága technológiával üzemanyagzabáló lomha monstrumokat a gyalogság kézifegyverekkel simán kilövi...szükség lenne egy településtől településig használható olcsó, gyalogságot is elbíró, mozgékony, nem üzemanyaggal működő, úszóképes, tankkal nem vagy nehezen kilőhető, könnyűpáncélzatú, elektronikával nem zavarható de intelligens eszközre:

https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcROcIIM-ybqrudGvtEybKzizjDLsAtW_ybKAw&usqp=CAU
51578623724_fdf1d5b74c_b.jpg
 
K

kamm

Guest
Ezt a cikket ide is beteszem két érdekes mondatrész miatt. A full elektromos busz szar és nem nagyon használható viszont a
Toyota Fuel cellas buszai nagyon megbízhatók, viszont nagyon drágák!
?

majd Jörg Höhler, az ESWE vezérigazgató helyettese az alábbiakkal próbálta helyre tenni: az ESWE továbbra is elkötelezett a nullemissziós technológiák üzemeltetése terén, azonban a flottában lévő Mercedes eCitarók még nem elég kiforrottak ahhoz, hogy a teljes járműállományt kiválthassák. A legnagyobb gondot az okozza, hogy e járművek megközelíteni sem tudják a gyártó által ígért hatótávot, jó, ha a felére képesek a mindennapokban. Ezt erősen rontják Wiesbaden domborzati viszonyai is. Így túl sok dízel buszt is állományban kell tartaniuk, hogy a kieső elektromosokat pótolni tudják. Az eCitaróikat néhányszor teljesen le kellett állítaniuk garanciális problémák, és a más üzemeltetőknél többször is előfordult súlyos tűzesetek miatt. Ezen problémák miatt jelenleg egy dízel buszt 1,7 elektromos busz tud kiváltani, ami épp ellentétes a fenntarthatósággal. Túl magas az elektromos buszok áramfogyasztása is, egy-egy töltőoszlop 75-80 lakás energiaigényét emészti fel. Az ESWE ezért minden elektromos buszokkal kapcsolatos fejlesztését átütemezi, illetve feladja. Sem a plusz töltőoszlopokat, sem a transzformátorállomást nem építik meg egyelőre, és az idei évre megrendelt csuklós Mercedes eCitaro-rendelésüket is megpróbálják felmondani.

A Daimler AG is kénytelen volt megszólalni a wiesbadeni ügyben, de csak egy szűkszavú közleményt adtak ki, amelyben annyi állt, hogy ők soha nem mondták azt, hogy egy eCitaro kiválthat egy dízel buszt. Így jogosan adódik a kérdés, hogy mi értelme volt kifejleszteni egy olyan 12 méteres, szóló, alacsony padlós, elektromos városi buszt, ami nem tud kiváltani egy 12 méteres, szóló, alacsony padlós, dízel buszt?
 

fitom

Well-Known Member
2020. szeptember 30.
2 981
5 303
113
Milyen megfontolásból erőltetik a harcjárművek esetében az elektromos hibrid hajtást? Támogatom a környezetvédelmi szempontokat a lakosság, a tömegközlekedés és a civil szállítmányozás területén (bár én a tengerjáró hajóknál kezdeném). A harcászati felhasználását viszont nem értem. A harcjármű flottának bármely országban elenyésző a karbon lábnyoma más területekhez képest, tehát nem ettől lesz zöld vagy nem zöld egy ország. A harctéren viszont rengeteg hátránya van a hibrid hajtásnak: sokkal nehézkesebb és időigényesebb tölteni, kétféle módon kell ráadásul, extrém módon növeli a súlyt, rövid a hatótávolsága, kihívásos az úszóképesség és a hibrid rendszer szerintem bonyolultabb is, mint a sima robbanómotoros hajtás. Mi értelme van ennek hadászati szempontból? Vagy az az elmélet mögötte, hogy ha kell villannyal is megy, meg ha kell, akkor benzinnel is?
Pedig nem hülyeség,ha lesz hozzá jó hangos generált Abrams hang...!Románok letennék a kulcsot...!
 
K

kamm

Guest
Milyen megfontolásból erőltetik a harcjárművek esetében az elektromos hibrid hajtást? Támogatom a környezetvédelmi szempontokat a lakosság, a tömegközlekedés és a civil szállítmányozás területén (bár én a tengerjáró hajóknál kezdeném). A harcászati felhasználását viszont nem értem. A harcjármű flottának bármely országban elenyésző a karbon lábnyoma más területekhez képest, tehát nem ettől lesz zöld vagy nem zöld egy ország. A harctéren viszont rengeteg hátránya van a hibrid hajtásnak: sokkal nehézkesebb és időigényesebb tölteni, kétféle módon kell ráadásul, extrém módon növeli a súlyt, rövid a hatótávolsága, kihívásos az úszóképesség és a hibrid rendszer szerintem bonyolultabb is, mint a sima robbanómotoros hajtás. Mi értelme van ennek hadászati szempontból? Vagy az az elmélet mögötte, hogy ha kell villannyal is megy, meg ha kell, akkor benzinnel is?
Ezt a sok suletlenseget meg hanyszor szedjuk elo? :rolleyes:

Oldalakat toltottrunk meg azzal, hogy tetelesen cafoltuk ezt a sok marhasagot.