M
molnibalage
Guest
Ez ebben a formában nem igaz. Mert minden eszköz lejön a sűrű légkörben, amikor végfázisban támadható. Csak az Sz-300PSz/MPU max. célsebessége is messze 3000 m/s alatt van, csak 1200 m/s volt még. Ezzel még a szutyok pimpelt iraki "SCUD" ellen sem lehetett volna mit kezdeni.Azt hiszem nem én fogom megoldani a gordiuszi csomót, de volna pár észrevételem.
1. A Patriot, Sz-300/400 stb. lérak. megsemmisítési zónájának felső határa bőven alatta van ezeknek a hiperszónikus járműveknek a repülési magasságán. Tehát ez a vonal nem működik igazán.
Ellenben...
PMU1 2800 m/s
PMU2 2800 m/s
PMU3 = Sz-400 4800 m/s a 9M96D rakétával.
A köztes pályaszakaszon ezek nem tudnának tüzelni, de a végfázisban igen, de csak adott magasságú elfogásik, ahol a rakéta tud még aerodinamikailag is manőverezni. Ez rakétától függően (48N6 vagy 9M96) 25-30 km. Nah, ha 22 fokos érkezési szöget veszek, ahogy az egyik linkelt anyag, akkor bőven tudnak tüzelni ezek, csak a megfelelő rakéta, radar és szoftverrel. Ne a 70-es évek és a '80-as évek legyen már a viszonyítási pont...
Szerintetek mi az oka annak, hogy az M3-4 sebességű BM-ek a hh után eltűntek? Nem "véletlenül" az, hogy ma az Sz-300V és Patriot PAC-3, SAMP-T és társai körberöhögik ezeket? Már a Buk-M2 is képes volt ezeket némi sansszal lelőni...
A pályája végén egy BM nem gyorsít, de egy HSGV sem, mert a meglevő energiáját használja fel a manőverezésre...2. Manőverezőképesség. A hiperszónikus sebességeken ne is gondolkodjunk valami komoly manőverről, fordulásokról. (Nincsenek csodák, csak kis "varázslatok". Gondoljunk csak arra, hogy a repülési profil megváltoztatása milyen brutális HMZ növekedést okozott a lé. rakéták esetén.)
Egy-két "oldalbarúgás" viszont pont elég, hogy az elhárító rendszereknek gondot okozzon a leküzdésük. Egy fékezéssel összekötött minimális pályamódosítás után vissza gyorsítás, már pont elégséges lehet, hogy nagyon megnehezítse az elfogást. (pl. a műholdakat időnként helyre kell tenni).
A légkörbe visszasüllyedve meg az összes lassul. Amúgy tök vicces, hogy a manőverezés fanok még arra sem vették a fáradtságot, hogy kiszámolják, hogy csak a forduló energiaigény mennyi egy M10 sebességű rakétánál és 10 fok elfordulás alatt mennyit lassul. Asszem pislognának, amikor látnák az eredményt...
Minek? Egy égháttérben érkező M10 sebességű célnak? Ahol a cél az, hogy a piszok meleg cucc a visszatérés fázisban egyáltalán egyben maradjon?4. Ha még csökkentett felderíthetőséget adnak nekik, akkor meg még bonyolultabb lesz az elfogásuk.
Ez a román népmese kategória.
Az Orosz komplexumok lehetőségeit még nem veséztük ki...
... az Sz-400 által leküzdhető cél maximális sebessége 4800m/s (Mach16 ) ...
... a 9M96E2 rakétájának hatómagassága viszont tényleg csak 30km.
Szóval inkább ez a limitáló tényező.
Nah, időközben megelőztél.
A legutóbbi videóm készítése során éreztem azt amúgy, hogy ideje lenne elmagyarázni ezeket a dolgokat. Láthatólag sokan totális félreértésben vannak...
Azért limitált a légköri manőverezésre képes rakétával dolgolzó ABM rendszerek MZ-je, mert a célpont pályája és a 25-30 km manőverezési magassága a korlát.
Ha 22 fokos szögben érkezik a cél, akkor egész egyszerűen a trigonometria áldozata lesz a rendszer...