• Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
19 179
59 936
113

gafzhu

Well-Known Member
2019. június 15.
4 711
10 645
113
Mint írtam, egy pl. 60G-s manőverre képes R-73-as légiharc rakétának a cél limitje 12 G. ;)
Szép szám a 60G, de max. akkor. ha még megy a hajtómű és vektorálja a tolóerejét. De amúgy van itt olyan, aki úgy nagyjából megmondja, hogy mekkora szögű forduló alatt veszti el a sebességét 3M-ről 1M-re 60G mellet? Gyanítom erősen 360 alatt. Ezért repülnek a rakéták többnyire egy számított elfogási pont felé.
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
19 165
33 387
113
Igen, es mivel nem az, keptelenseg lesz leszedni.

Ez a MAD lenyege. Ne fenyegess, mert ha inditok, biztosan megdoglesz te is.



Hogyne lenne: nem lehet kivedeni. Plane Amerikaban, ahol objektumvedelem hagyomanyosan minimalis van csak. Mondjuk ketto televagja Whiteman AFBt, ketto Guamot, es annyi a strategiai bombazoeronek. Viszont mivel nem nuklearis, nehez lenne meggyozni a katonakat, hogy azzal valaszoljanak...
Juj,de nem ertesz hozza.
Avangard eppen hogy konnyebben elháríthato,mint egy MIRV fejes ICBM.Avangard egy celpont,MIRV fejben meg 6-10 vidszatero fej van,amik szinten manovwreznek,hamis celokat bocsajtanak ki.Valojaban a MIRV fej sokkal konnyebben attori az ABM vedelmet,mint az Avangard..
Es meg olcsobb is.
No,akkor mi ertelme van az Avangardnak? Semmi.
 

gafzhu

Well-Known Member
2019. június 15.
4 711
10 645
113
Juj,de nem ertesz hozza.
Avangard eppen hogy konnyebben elháríthato,mint egy MIRV fejes ICBM.Avangard egy celpont,MIRV fejben meg 6-10 vidszatero fej van,amik szinten manovwreznek,hamis celokat bocsajtanak ki.Valojaban a MIRV fej sokkal konnyebben attori az ABM vedelmet,mint az Avangard..
Es meg olcsobb is.
No,akkor mi ertelme van az Avangardnak? Semmi.
Hun van ABM védelem amit át kell törni? Moszkva körül? Jaj, az hazai.
 
  • Tetszik
Reactions: LMzek 2.0

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
19 165
33 387
113
Még mindig ott tartunk, hogy a G szám, a sebesség és a forduló sugár értékéből jön ki :rolleyes:
Bármekkora sebességgel el lehet érni adott G számot. ;)
Én tegnap a hiperszónikus V1-en röhögtem egy jót, de hát kinek mi a vicces :D
Akor szamold mar ki,hogy 15M sebessegnel mekkora fordulosugar jon ki 60 G terhelessel ( amit egy Avangard méretű és jellegű eszkoz csak a meseben bir ki)?
Meseben fogja kimanoverezni az elfogot.Egy nulla parameteres beérkező celpont.
 
  • Vicces
Reactions: fip7

perceptron

Well-Known Member
2023. június 15.
6 656
13 873
113
Juj,de nem ertesz hozza.
Avangard eppen hogy konnyebben elháríthato,mint egy MIRV fejes ICBM.Avangard egy celpont,MIRV fejben meg 6-10 vidszatero fej van,amik szinten manovwreznek,hamis celokat bocsajtanak ki.Valojaban a MIRV fej sokkal konnyebben attori az ABM vedelmet,mint az Avangard..
Es meg olcsobb is.
No,akkor mi ertelme van az Avangardnak? Semmi.
Mmmivaaaan?

Te, tényleg azt sem érted, mi a bánat az Avangard...?? :eek:
 
  • Tetszik
  • Vicces
Reactions: fip7 and Negan

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
48 559
84 980
113
Juj,de nem ertesz hozza.
Avangard eppen hogy konnyebben elháríthato,mint egy MIRV fejes ICBM.Avangard egy celpont,MIRV fejben meg 6-10 vidszatero fej van,amik szinten manovwreznek,hamis celokat bocsajtanak ki.Valojaban a MIRV fej sokkal konnyebben attori az ABM vedelmet,mint az Avangard..
Es meg olcsobb is.
No,akkor mi ertelme van az Avangardnak? Semmi.
Látom azt sem tudod mi az Avangard...

 

perceptron

Well-Known Member
2023. június 15.
6 656
13 873
113
Egy az átlagnál nagyobb mértékben manőverező warhead nagy orosz ICBM-re. Javíts ki nyugdtan, ha tévedek.
Majdnem. Egy HGV (w/o propulsion) 25 mach körüli MIRV-hez hasonlo (besorolasra szerintem HGV) manoverezo glider warhead, amibol 20+ fer fel egyetlen Satanra.

Akkora hülyeséget írt Negan, hogy egyből kiderult, fogalma nincs az Avangardrol.
 
  • Tetszik
Reactions: fip7

gafzhu

Well-Known Member
2019. június 15.
4 711
10 645
113
Majdnem. Egy HGV (w/o propulsion) 25 mach körüli MIRV-hez hasonlo (besorolasra szerintem HGV) manoverezo glider warhead, amibol 20+ fer fel egyetlen Satanra.

Akkora hülyeséget írt Negan, hogy egyből kiderult, fogalma nincs az Avangardrol.
Akkor ez olyan X-20 Dyna Soar-szerűség?
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
19 179
59 936
113
Most akkor ezen a hyperszonikus 60G-n sírni kéne vagy röhögni?

Ezt a képsorozatott most beteszem ide nektek, némi okulásul, hiszen sírni vagy röhögni kellene....
Aztán a valóság meg ez:
bgrv-and-indian-missiles-arun-vishwakarma-rev-1-c-29-2048.jpg

Nyugodtan olvassátok le a táblázatból a "G" számokat.
Pershing II pl. 80G ;)

S manőver:
bgrv-and-indian-missiles-arun-vishwakarma-rev-1-c-18-2048.jpg


És a kedvenc képem. Már többször is betettem:
Maneuverable-Reentry-Vehicle-477x420.png

De persze ezek nem tudnak "komoly manővereket" végrehajtani, by Negan.
A képen azt látod, ahogyan megtöri a pályáját, ráadásul a visszatérő egység szétválik két részre. Könnyű az ilyet lelőni :rolleyes:
 

cirqle

Well-Known Member
2021. december 5.
9 083
50 239
113
Ez is túl szépnek tűnik nekem, hogy igaz legyen. De lehet, az oroszok gigantikus áttörést értek el.
A videó némileg együgyű, de volt már egy hiperszónikus, manőverező űrjármű, a Space Shuttle Orbiter. Ott arra használták a "kígyózó" trajektóriát, hogy optimálisan veszítsenek a sebességből úgy, hogy se a legénységnek ne kelljen túl sok pozitív G-t elviselnie, se a gépnek túl nagy hőterhelést. Illetve ugye a végcél az volt, hogy totál kontrollált és viszonylag alacsony sebességű süllyedéssé változzon a trajektória, hogy végül épségben lehozzák a gépet és a rajta ülőket.
Nagyon szűk rezsimben, nagyon pontosan kellett tudni változtatni a repülési paramétereket (állásszög, bedöntés) ahhoz, hogy különböző magasságokon mindig pont jól jöjjön ki a pálya, és ne legyen se túl nagy, se túl kicsi a légellenállás.

Ez egy több percen keresztül tartó folyamat volt, és orbitális sebességről indult - oda akarok ezzel kilyukadni, hogy még egy olyan eszköznél is viszonylag sokáig tart leépíteni a sebességet, amit direkt arra terveztek, hogy leépítse a sebességét, ahogy belép az atmoszférába.

Az Avangard (meg úgy általában a HGV-k) személyzet nélkül repül (jóval komolyabb terhelésnek lehet kitenni), egyszer használatos (a vállalható hőterhelés is máshogy alakul), és a pályája nagy részén úgy kell repülnie, hogy kvázi "pattog" az atmoszféra tetején.
A manőverezés nem az atmoszféra sűrűbb rétegeiben történik, az már nagyon a végfázis.
 

gafzhu

Well-Known Member
2019. június 15.
4 711
10 645
113
Most akkor nagyon hülye leszek és elmondom a felfogásomat, ami távol áll a szentírástól.
1. Kiterjedt interkontinentális atomtámadás elleni védekezés nincs sehol. Egyedül az oroszok üzemeltetnek Moszkva körül egy rendszert, az USA meg Észak-Korea ellen próbálkozik, de onnan egyenlőre tömeges támadás nem várható. Most nem tudom, hogy az orosz rendszer atomtöltetű fejekkel operál, vagy az amerikaihoz hasonlóan "mechanikus"-ra váltottak ők is. Ha nincs védelem, azt akkor most hogyan lehet/kell kijátszani? Na meg ha jön a kiterjedt nukleáris háború, akkor már mindegy minden.
2. Harcászati alkalmazás hagyományos robbanófejekkel. Szerintem állati drága emiatt nagy tömegben nem fog rendelkezésre állni soha. Még az Iszkander is. És néhány sz@ros VW motoros drónnak kiváltható ha jól használják. A stealth kivitelű olcsó drón még nem jutott eszébe senkinek amúgy?
És lehet, rosszul gondolom, nem vagyon én mérnök sem katona.
 
  • Tetszik
Reactions: LMzek 2.0

gafzhu

Well-Known Member
2019. június 15.
4 711
10 645
113
A videó némileg együgyű, de volt már egy hiperszónikus, manőverező űrjármű, a Space Shuttle Orbiter. Ott arra használták a "kígyózó" trajektóriát, hogy optimálisan veszítsenek a sebességből úgy, hogy se a legénységnek ne kelljen túl sok pozitív G-t elviselnie, se a gépnek túl nagy hőterhelést. Illetve ugye a végcél az volt, hogy totál kontrollált és viszonylag alacsony sebességű süllyedéssé változzon a trajektória, hogy végül épségben lehozzák a gépet és a rajta ülőket.
Nagyon szűk rezsimben, nagyon pontosan kellett tudni változtatni a repülési paramétereket (állásszög, bedöntés) ahhoz, hogy különböző magasságokon mindig pont jól jöjjön ki a pálya, és ne legyen se túl nagy, se túl kicsi a légellenállás.

Ez egy több percen keresztül tartó folyamat volt, és orbitális sebességről indult - oda akarok ezzel kilyukadni, hogy még egy olyan eszköznél is viszonylag sokáig tart leépíteni a sebességet, amit direkt arra terveztek, hogy leépítse a sebességét, ahogy belép az atmoszférába.

Az Avangard (meg úgy általában a HGV-k) személyzet nélkül repül (jóval komolyabb terhelésnek lehet kitenni), egyszer használatos (a vállalható hőterhelés is máshogy alakul), és a pályája nagy részén úgy kell repülnie, hogy kvázi "pattog" az atmoszféra tetején.
A manőverezés nem az atmoszféra sűrűbb rétegeiben történik, az már nagyon a végfázis.
Gondolom 60G-nél kissé hamarabb elveszik a sebesség és nagyobb a felmelegedés is.
 

cirqle

Well-Known Member
2021. december 5.
9 083
50 239
113
Most akkor nagyon hülye leszek és elmondom a felfogásomat, ami távol áll a szentírástól.
1. Kiterjedt interkontinentális atomtámadás elleni védekezés nincs sehol. Egyedül az oroszok üzemeltetnek Moszkva körül egy rendszert, az USA meg Észak-Korea ellen próbálkozik, de onnan egyenlőre tömeges támadás nem várható. Most nem tudom, hogy az orosz rendszer atomtöltetű fejekkel operál, vagy az amerikaihoz hasonlóan "mechanikus"-ra váltottak ők is. Ha nincs védelem, azt akkor most hogyan lehet/kell kijátszani? Na meg ha jön a kiterjedt nukleáris háború, akkor már mindegy minden.
2. Harcászati alkalmazás hagyományos robbanófejekkel. Szerintem állati drága emiatt nagy tömegben nem fog rendelkezésre állni soha. Még az Iszkander is. És néhány sz@ros VW motoros drónnak kiváltható ha jól használják. A stealth kivitelű olcsó drón még nem jutott eszébe senkinek amúgy?
És lehet, rosszul gondolom, nem vagyon én mérnök sem katona.
Én úgy értelmezem, a Szarmat meg az Avangard kombinációja abban ad stratégiai előnyt, hogy ezek alkalmazásakor már végképp lehetetlen előre megjósolni, hogy milyen célpontot választottak nekik. A Szarmattal jött el a képesség, hogy már a Déli-sark fölött is képesek hajlítani a pályát, az Avangard erre még rátesz egy lapáttal, mert még azt se fogják előre tudni, hogy dél felől mit akarnak kiszedni az oroszok - hiába látják akár a HGV-t is műholdon/radaron/valamilyen földi infrás követőrendszerrel, csak azt fogják látni, hogy jön és kanyarog.
 

cirqle

Well-Known Member
2021. december 5.
9 083
50 239
113
Gondolom 60G-nél kissé hamarabb elveszik a sebesség és nagyobb a felmelegedés is.
Igen, ez mind valid, de ha a HGV pályáját felülnézetben nézed, és azt látod, hogy kvázi szabadon (bár jópár száz km-es rádiusszal!) kanyarog, akkor pont fogalmad se lesz róla, hogy az egymástól száz/ezer kilométerekre levő ABM ütegeid közül melyikből indíts és milyen elfogási pontra - ugyanis az folyamatosan változni fog, egész addig, amíg azt nem látod, hogy komolyan süllyedni kezd - onnantól meg aztán tényleg kevesebb, mint egy perc van elfogni.

Gyakorlatilag adtak az ICBM fejeknek egy plusz manőverezési síkot az eddigi függőleges mellett (ahogy valaki fentebb is írta, pl pályaletörést tudtak már eddig is).