Az ukrajnai számlát Európa fogja kifizetni a trillió eurós védelmi eurókötvények kibocsátásával
A brüsszeli testület azt tervezi, hogy az európai gazdaságokat Ukrajna újjáépítésének terhével, valamint a védelmi kiadásokkal terheli az (állítólagos) orosz agresszió ellen,
fenntarthatatlan adósság formájában, amely hosszú évtizedekre terheli majd az európai polgárokat.
Miután lerombolták a főként németországi termelési bázist az olcsó energiatermékektől való "függőségmentesítés" ideológiai döntésével, és energiaválságot idéztek elő, amely térdre kényszerítette az öreg kontinens vállalkozásait és háztartásait, ez az új terv aláássa az eurózóna gazdaságának jövőjét.
A
Financial Times 2024. március 9-i, szombati cikkében az áll, hogy az európai gazdaság versenyképessége hanyatlóban van az Egyesült Államokéval szemben, amely gondoskodott a zöld technológiákra való belföldi átállás erősítéséről és a több billió dolláros állami támogatásról, miközben azzal gazdagodnak, hogy drága LNG-t adnak el tetszés szerint partnereiknek, akik hasznos idiótákként viselkednek.
A Bloomberg terve és promóciója
A Bloomberg jelentése szerint azt az elképzelést hirdeti, hogy – állítólag piaci oldalról – a befektetők a kötvénypiacon nyomást gyakorolnak (?) az EU vezetőire együttműködni a megnövekedett védelmi kiadások fedezésére és egy állandó trillió eurós kötvényprogram létrehozására.
Vagyis ugyanakkor, hogy pl. Olaszországnak "nehéz" kibocsátási programja van adóssága kiszolgálására, az eurózóna ukrán kötvényekkel fogja elárasztani a piacot -
amire a befektetők állítólag ki vannak éhezve.
Ezzel párhuzamosan az USA várhatóan egy kiterjedt államadósság-kibocsátási programot is folytat, hogy kezelje hatalmas hiányát és a kamatemelés miatt növekvő magas kamatköltségeket.
Az is nyilvánvaló, hogy
egy éven belül összeomlás következik be az adósságpiacokon a közelgő kínálat puszta mennyisége miatt.
A javaslat által felvetett súlyos politikai vita ellenére a kiadvány rámutat arra, hogy a legjobb AAA-besorolású értékpapírokra „éhes” alapkezelők további kibocsátást kérnek befektetők számára az EU-tól, hogy ily módon képesek lesznek növelni védelmi kiadásaikat anélkül, hogy minden egyes tagállam egyedül vállalna nagyobb adósságot.
A közös hitelfelvétel, amely nem minősült megoldásnak az adósságválságra, amelynek középpontjába Görögország került – emlékszünk az áldott Wolfgang Schäuble „apetaxamenjére”, amikor Mario Draghi utalt rá a közös hitelfelvételre – a világjárvány idején most pusztán politikai célokat valósít meg.
Abban a pillanatban, amikor az E.E. kötvényei felárat fizetnwk a megfelelő államkötvények felett, ez normális "a befektetők éheznek az ilyen kötvényekre", biztosít minket Brian Maguire, a Barings portfóliómenedzsere, aki az EU-adósságokat kezeli.
Ilyen kamatlábak mellett (a monetáris politikában előreláthatóan nincs drasztikus változás horizont), logikus, hogy az adósságpiacon tevékenykedők spekulatív ösztönei aktivizálódnak.
És persze a meséhez is kell egy rossz farkas.
Könnyen, hiszen a kiadványban ott van a hab a tortán az oroszellenes narratívával, miközben felhívják a figyelmet arra, hogy európai tisztviselők arra figyelmeztetnek, hogy Vlagyimir Putyin elnök megtámadhat más országokat, ha bebiztosítja a győzelmet Ukrajnában, míg az EU felkészületlen.
Ah... Putyin okolható az európai gazdaságok tönkretételéért, a recesszióért és az elképzelhetetlen megszorításokért, amelyeket a társadalmak a védelmi költségvetés finanszírozása érdekében tapasztalnak.
Az új vállalkozások – kinek a haszna A közös hitelfelvételt Paolo Gentiloni gazdasági és monetáris ügyekért felelős biztos a válságkezelés „egészséges módjaként” jellemezte. A tervet elsősorban azok az országok támogatják, amelyek védelmi ipara a leginkább profitál – például Franciaország –, valamint azok, amelyek Oroszországhoz közel állnak és fenyegetve érzik magukat, például Észtország. Éppen ellenkezőleg, Európa legszigorúbb fiskális országai nem értenek egyet ezzel a tervvel. A jelentés szerint a befektetők ezt a megoldást szorgalmazzák az EU AAA adósbesorolása, míg az Egyesült Államok tavaly elveszítette legjobb besorolását. További előnye, hogy az EU meglévő kötvényei valamivel magasabb hozamot fizetnek a befektetőknek, mint Németország, amely szintén hármas A minősítést kapott.
A befektetők kötvénypiaci lelkesedése a kötvénykibocsátásban is megmutatkozik. Az előző hónapban az EU-kötvény 3 milliárd dollárt gyűjtött be, a kereslet elérte a 81 milliárd dollárt, ami a Bloomberg adatai szerint a legmagasabb lefedettségi arány 27-szerese Európában.
2020 októberében az első közös uniós kötvénykibocsátás. a világjárvány óta 233 milliárd eurónyi keresletet vonzott, ami az európai kötvénypiac történetének egyetlen napján belüli legnagyobb összege.
Javaslatok tartós hitelfelvételre - Ki tagadja
Az európai adósságpiac adatai szerint az E.U. kötvényei. eléri a 450 milliárd eurót, amelynek nagy részét a Pandémiás Helyreállítási Alap finanszírozására bocsátották ki.
Ez a program azonban 2026-ban lejár, amikor is leállítja a kötvénykibocsátást, de az EU-ban egyre jobban szóla, hogy a kötvénykibocsátási programot állandóvá kell tenni.
A fiskálisan konzervatív országok azonban mindent elleneznek, ami tartós lehet – és igazuk is van, hiszen egy bizonyos határidőn túli közös hitelfelvételhez közös fiskális politika szükséges, különben csak rávilágít a fiskális egyensúlyhiányokra és növeli a pénzköltséget.
Ez volt az a logika is, amelyen a világjárvány idején a helyreállítási alap is alapult, és beleegyezését
Németországtól kérte és a többi északi országtól. Hollandia elutasította a közös védelmi finanszírozási eszközre vonatkozó javaslatot, és mindeddig a védelmi kiadások emelését bízták a kormányra. maguk a tagországok. A hét elején az E.E. bejelentette, hogy 1,5 milliárd eurót mozgósítanak az uniós költségvetésből a megosztott kiadások eszközeként, míg T hierry Breton ipari biztos egy 100 milliárd eurós védelmi alap létrehozását javasolta. Drága hitelfelvétel a prémium miatt Minden új közös kötvénykibocsátás iróniája az, hogy rendkívül vonzó lesz a befektetők számára, mivel természetesen drága pénz lesz. A helyreállítási alap ideiglenes jellege az egyik oka annak, hogy magasabb hozamot követelnek az értékpapírok megvásárlásához. A 2034-ben lejáró EU-kötvények hozama 2,9%, míg az azonos lejáratú német kötvények 2,2%-nál kevesebbet, a 2033-ban lejáró francia kötvények 2,7%-ot kínálnak. Ez azt jelenti, hogy a jelenlegi kötvényárak mellett.
A kötvénybefektetők felállnak a Putyin elleni háború finanszírozására az EU mintegy 7 millió eurós további éves kamatköltséget jelent 1 milliárd eurónként Németországhoz képest.
Arról is beszámoltak, hogy a közös kibocsátások csökkentik annak szükségességét, hogy az egyes tagországok kölcsönt vegyenek fel a piacokról.
De hogyan fogják fedezni a költségvetés fennmaradó részét, mivel a kamatfizetések már meghaladták az EU védelmi kiadásait hét NATO-tagországban a német Ifo intézet szerint.
A túlzottan eladósodott Olaszországban a kamatmentes adósság költsége háromszorosa az éves védelmi kiadásoknak –
Következtetés:
Európa számára katasztrofálisnak bizonyul, ha az oroszellenes hisztéria által táplált közös hitelfelvételbe kezd, és hasznos idiótaként szolgálja az Egyesült Államok érdekeit.
Bond investors are urging squabbling European Union leaders to get their act together on defense spending and make the bloc’s trillion-euro bond program permanent.
www.bloomberg.com
Zeneszékek** a bankok számára; a zene holnap leáll
Hal Turner 10 március 2024
Hétfőn, 2024. március 11-én a bankok halálos adag valóságot kaphatnak; a Federal Reserve megszünteti a Bank Term Funding Programot (BTFP), amely leállítja az új hitelek nyújtását.
A tavaly tavaszi stresszes időszakban a Bank Term Funding Program segített biztosítani a bankrendszer stabilitását és támogatást nyújtani a gazdaságnak. Március 11. után a bankok és más betéti intézmények továbbra is könnyen hozzáférhetnek a diszkont ablakhoz a likviditási igények kielégítésére.
A program lejártával az új BTFP-hitelekre alkalmazandó kamatlábat úgy módosították, hogy a mostantól a program lejáratáig meghosszabbított új hitelek kamatlába nem lehet alacsonyabb, mint a hitelnyújtás napján érvényes, a tartalékegyenlegekre vonatkozó kamatláb. Ez a kamatlábmódosítás biztosítja, hogy a BTFP a jelenlegi kamatkörnyezetben továbbra is támogassa a program céljait. Ez a változás azonnal hatályba lép. A program minden más feltétele változatlan.
A BTFP-t a Federal Reserve Act 13. szakaszának (3) bekezdése alapján hozták létre, a pénzügyminiszter jóváhagyásával.
Amikor a BTFP megszűnik, a bankok többé nem vehetnek fel kölcsönt a Fedtől az amerikai állampapírok és más, általuk tartott eszközök lejárati értéke alapján. Ha tehát a bankok nem vehetnek fel kölcsönt a Fedtől a készpénzszükségletük kielégítésére, honnan szerzik majd a készpénzt?
Egyszerűen fogalmazva, a bankok zenélő székek** játéka holnap véget ér. Melyik bank(ok) marad(nak) szék nélkül, és veszít(nek)?
Monday, March 11, 2024, Banks may get a deadly dose of reality; the Federal Reserve will cease the Bank Term Funding Program (BTFP) which will...
halturnerradioshow.com
**Székfoglaló / székkereső játék = eggyel több ember mint szék
Orosz támadástól félnek a lengyelek
Szólnak a harci dobok Varsóban. Ukrajna támogatásának és Oroszország elutasításának, megleckéztetésének kérdésében teljes a folytonosság a kormányváltás után is. Miközben azonban a politikai elit egyre másra intézi a kirohanásokat Moszkvával szemben, a lakosság majdnem fele már egy orosz támadástól fél. Az aggodalmakat még az sem csökkenti, hogy Lengyelország a duplájára emeli a védelmi költségvetését.
Szólnak a harci dobok Varsóban. Ukrajna támogatásának és Oroszország elutasításának, megleckéztetésének kérdésében teljes a folytonosság a kormányváltás után is. Miközben azonban a politikai elit egyre másra intézi a kirohanásokat Moszkvával szemben, a lakosság majdnem fele már egy orosz...
moszkvater.com