[HÍREK] Ukrajnai fegyveres konfliktus

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Premortem

Well-Known Member
2017. november 9.
442
680
93
A sztori arról szól, hogy mi az igazság. Az egyik narratíva igaz, a másik nem. Az igazságnak kell győznie a hazugság felett.

És az nem lehet, hogy a két narratíva között van az igazság? Csak az ukrán narratíva lehet 100%ban igaz, az orosz pedig 100%ban hamis? Te objektívnek tartod magad a kérdésben?
 
  • Tetszik
Reactions: wolfram

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
48 051
82 509
113
Az ukrán hadsereg nemrégiben támadásokat kezdeményezett Gorlovka térségében. Előrenyomulásuk célja: olyan magaslatokat elfoglalni a város környékén, ahonnan akadálytalanul lehet majd ágyúzni – és így a város feladására kényszeríteni a védőket. Az áttörési kísérlet egészében véres kudarcba fulladt, egyes részsikereket azonban az ukránok elértek. Elfoglaltak egy újabb települést Gorlovka környékén,
http://oroszhirek.hu/2018/05/25/az-...idejere-tervezi-a-nagy-haborut-a-donbasszban/
 

Python

Well-Known Member
2010. augusztus 8.
26 879
8 631
113
miközben Oroszország a labdarúgó vébé lázában él, a háttérben talán folyik valamiféle Moszkva elleni mesterkedés Ukrajnában. Ha az ember az autonómiát követelők, ma már felkelők, lapjának, a Donyecki Pravda megfelelő cikkeibe belenéz, kifejezetten arra a következtetésre jut, hogy a dél-ukrajnai térségben minden eddiginél nagyobb katonai készülődés zajlik. Ezt erősítikPetro Porosenko ukrán elnök harcias nyilatkozatai, és a washingtoni kormányzatnak a frontvonalon is szemléző megbízottai, nemkülönben az Ukrajnába irányuló, fokozódó fegyverszállítások – nyilvánvalóan az amerikai és az orosz oldalról is.

Trumpon múlik, hogy elkerülhető lesz-e Ukrajnában az orosz haderő nyílt beavatkozása.
A vízművet is lövik Donyeckben
 

gonny

Well-Known Member
2016. december 24.
461
366
63
Ők biztos nem, mert Ukrajna légteréért az ukrán állami légiforgalmi irányítás a felelős. Ők mondják meg, merre repülhet a légiforgalom és merre nem. Az, hogy a maláj gép ott volt ahol, az az ukrán irányítás felelőssége. Az meg hogy lelőtték azé, aki azonosítás nélkül indította a rakétát.
Szerintem meg minden felszálló gép útvonaltervét a kibocsátó reptér irányítása hagyja jóvá. Nem menet közben derül ki.
De igazából nem tudom.
 

gonny

Well-Known Member
2016. december 24.
461
366
63
Ők biztos nem, mert Ukrajna légteréért az ukrán állami légiforgalmi irányítás a felelős. Ők mondják meg, merre repülhet a légiforgalom és merre nem. Az, hogy a maláj gép ott volt ahol, az az ukrán irányítás felelőssége. Az meg hogy lelőtték azé, aki azonosítás nélkül indította a rakétát.
Akkor most kezdjük előröl. A vita azon van, ki a "felelős". Ki a "bűnös".
De ez egy hülyeség.
Igazság akkor lenne, ha az USA, az oroszok, az ukránok, és a hollandok mind beismernék, hogy felelőssek, és összedobnák a lóvát a kártérítésre, a hozzátartozóknak.
De ilyen sose lesz.
Marad a narratíva.
 
  • Tetszik
Reactions: gioo

gonny

Well-Known Member
2016. december 24.
461
366
63
Mintha próbálnád valami absztrakt fogalmi síkra terelni a dolgot, de az igazságot nem lehet így elmaszatolni. Az is fizikai valóság, hogy lelőtték a gépet. Az is fizikai valóság, hogy a lelövést emberek okozták. És az is fizikai valóság, hogy azok az emberek akik részt vettek benne ők viselik a felelősséget érte.
De ez nem igaz.
 

gonny

Well-Known Member
2016. december 24.
461
366
63
Nem narratíva kérdése, hogy van-e közük hozzá. Ha az orosz hadsereg küldte oda a BUK-ot és reguláris ezredesek (pl. Nyikolaj Tkacsev) GRU tisztek (pl. Oleg Ivannikov) irányították az akciót akkor van közük hozzá.

A narratíváknak ahhoz lehet köze, hogy ki mit hisz. De hogy mi történt az a megtörtént eseményektől függ. Azt kell elfogadnunk igaznak ami valóban megtörtént, nem pedig azt aminek a narratívája megnyerőbb. A valóban megtörtént eseményekhez pedig a bizonyítékok vezetnek el, mert a valódi bizonyíték csak a megtörtént eseményt igazolhatja.

Az igazság nem attól függ, hogy ki hogyan tálalja a dolgot, hanem attól ami igazából történt.
Ember, itt nem arról van szó, ki mit csinált, hanem arról, hogy hogyan értékeljük a történéseket, és hogyan értékeljük a szereplőket.
És ez nem a tényeken múlik, hanem a narratívákon.
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 085
15 029
113
Szerintem meg minden felszálló gép útvonaltervét a kibocsátó reptér irányítása hagyja jóvá. Nem menet közben derül ki.
De igazából nem tudom.
Nem egészen így van, a felszálló gép személyzete az induló reptéren kapja meg az engedélyezett útvonalat, de nem ott adják ki az engedélyt hanem ez minden ország saját légügyi hatóságának a joga és kötelessége (a világ összes induló repterén nem tudhatják, hogy mi a helyzet az egész világon a légterekben). Persze ez nem naponta és útvonalanként történik, hanem az előre megkért és kiadott útvonal-engedélyek visszavonásig ill. módosításig érvényesek. Ha az adott útvonalon/légtérben valami változás van (RAF légifelvonulás a királynő születésnapján London légterében, légvédelmi vagy légi éleslövészeti gyakorlat, háborús helyzet stb.), akkor az adott ország légügyi hatósága adja ki a módosítást és korlátozásokat (NOTAM=notice for airman), ezt adják tovább az induló reptereken a gépek személyzetének. Ha már út közben kell eltérni az útvonaltól (pl. zivatarfront miatt), akkor arra rádión a helyi irányítás adhat utasítást vagy engedélyt, kijelölve a módosítás útvonalát, magasságát, mivel csak ők ismerik a helyi légi-helyzetet (benne a a többi gép és a katonai gépek mozgását is!!). Így működött ez Ukrajnában is, ahol a légvédelmi tevékenység miatt az ukrán hatóság jelölt meg NOTAM-ban olyan minimális betartandó magasságot az átrepülő gépek személyzetének, ahová a kis magasságú (MANPADS) légvédelem nem ér fel. Ez sajnos kevésnek bizonyult, pedig a maláj gép lelövése előtt is lőttek le a szakadárok nagyobb magasságból repülőgépet. Legalább ettől kezdve útvonal-módosítással el kellett volna terelni a polgári forgalmat a Donbassz légteréből, és erre csak az ukrán hatóságnak van joga (kivéve ha Ukrajna elismeri hogy a szakadár területek nem tartoznak Ukrajnához, akkor természetesen a szakadár kormány légügyi hivatalának lenne erre joga - nem tudom létezik-e ilyen hivatal, nemzetközileg elismerve biztos hogy nem!!). Az ukrán hatóság ezt nem tette meg, csak ők tudhatják hogy miért nem ... :(:mad:
 

zsolti

Well-Known Member
2015. augusztus 8.
16 783
46 921
113
Nem egészen így van, a felszálló gép személyzete az induló reptéren kapja meg az engedélyezett útvonalat, de nem ott adják ki az engedélyt hanem ez minden ország saját légügyi hatóságának a joga és kötelessége (a világ összes induló repterén nem tudhatják, hogy mi a helyzet az egész világon a légterekben). Persze ez nem naponta és útvonalanként történik, hanem az előre megkért és kiadott útvonal-engedélyek visszavonásig ill. módosításig érvényesek. Ha az adott útvonalon/légtérben valami változás van (RAF légifelvonulás a királynő születésnapján London légterében, légvédelmi vagy légi éleslövészeti gyakorlat, háborús helyzet stb.), akkor az adott ország légügyi hatósága adja ki a módosítást és korlátozásokat (NOTAM=notice for airman), ezt adják tovább az induló reptereken a gépek személyzetének. Ha már út közben kell eltérni az útvonaltól (pl. zivatarfront miatt), akkor arra rádión a helyi irányítás adhat utasítást vagy engedélyt, kijelölve a módosítás útvonalát, magasságát, mivel csak ők ismerik a helyi légi-helyzetet (benne a a többi gép és a katonai gépek mozgását is!!). Így működött ez Ukrajnában is, ahol a légvédelmi tevékenység miatt az ukrán hatóság jelölt meg NOTAM-ban olyan minimális betartandó magasságot az átrepülő gépek személyzetének, ahová a kis magasságú (MANPADS) légvédelem nem ér fel. Ez sajnos kevésnek bizonyult, pedig a maláj gép lelövése előtt is lőttek le a szakadárok nagyobb magasságból repülőgépet. Legalább ettől kezdve útvonal-módosítással el kellett volna terelni a polgári forgalmat a Donbassz légteréből, és erre csak az ukrán hatóságnak van joga (kivéve ha Ukrajna elismeri hogy a szakadár területek nem tartoznak Ukrajnához, akkor természetesen a szakadár kormány légügyi hivatalának lenne erre joga - nem tudom létezik-e ilyen hivatal, nemzetközileg elismerve biztos hogy nem!!). Az ukrán hatóság ezt nem tette meg, csak ők tudhatják hogy miért nem ... :(:mad:
Így van. Azért mondtam azt korábban én is hogy nem tudom mi történt, tényleg nem, de abban biztos vagyok hogy ha tényleg a szakik is lőtték le, akkor sem lehet itt az ukránoknak morális magas lóról osztani az észt, mert kurvára benne voltak ők is.
 
  • Tetszik
Reactions: Panzerfaust

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
48 051
82 509
113
Az ukrofasiszták tegnap elfoglalták Petrovszkoje települést, Dokucsajevszktől dél-keletre. Így szabad az útjuk Sztila településhez.
yvnP2x7W8Zc.jpg
 

angelsoul

Well-Known Member
2016. február 13.
2 359
14 164
113
Mert tartottak az orosz beavatkozástól-bombázástól.

Ez mondjuk logikus - ebben az esetben viszont tele kellett volna szórni az étert figyelmeztetéssel (bár az nem keleti irányba repült?). Ilyenkor a NOTAMba beteszed a felső légtér korlátot, ami ennél bőven egy Cjet plafonjának. Vagyis lezárod a légteret.
Továbbra sem értem viszont (tökmindegy ki használta, engem hidegen hagy), hogyan lehet nem tudni az airline tevékenységről a körzetben.
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 085
15 029
113
Továbbra sem értem viszont (tökmindegy ki használta, engem hidegen hagy), hogyan lehet nem tudni az airline tevékenységről a körzetben.
Nem mindenkit érint és érdekel a légiforgalom még itt sem, gondolom ugyanígy Ukrajnában sem. A szakadároknak meg nem volt légierejük, akkoriban nekik a repülőgép az automatikusan ukrán helikoptert, támadó Mi-24-et, Szu-25-öt, MiG-29-et, Antonov felderítőgépet vagy deszantszállító Il-76-ot jelentett ami mind ellenség volt, lőttek le mindegyikből, volt amiből többet is. Nekik a repülőgép = támadó, őket bombázó/rakétázó ukrán ellenség volt, ezért sajnos nem sokat törődtek a célok azonosításával.
 

krokomach

Well-Known Member
2010. április 27.
10 729
11 461
113
http://karpathir.com/2018/05/26/tobb-panceltoro-raketat-vetne-be-porosenko-2/
"Az ukrán elnök ellenőrizte az ütközőzónában állomásozó katonák felszereltségét és arra a következtetésre jutott, hogy az egységeket, a mostaninál több ukrán fejlesztésű Sztugna páncéltörő rakétával kell ellátni – erről csütörtöki lembergi vizitje során beszélt Petro Porosenko...
...Porosenko elmondta, hogy a Javelinekkel egy időben tesztelt ukrán Sztugna páncéltörő rakéta is jól teljesített. Kiemelte, hogy számtalamn hasonló teszten vett részt és az ukrán fejlesztésű rakéta eddig minden alkalommal célt talált..."
 
  • Tetszik
Reactions: gacsat

krokomach

Well-Known Member
2010. április 27.
10 729
11 461
113
Ukrán hadijelentés.
http://www.mil.gov.ua/en/news/2018/05/26/situation-update-east-of-ukraine-as-of-morning-may-26-2018/
"Saturday, May 26. DONBAS — According to the press centre of the Joint Forces (JF), the situation is still tense in the region. The Russian occupational forces have violated the ceasefire for 33 times, including 13 times using mortars. The enemy was active near Troitske, Luhanske, Marinka, Vodiane, and Shyrokyne.
Two Ukrainian soldiers were wounded.
The enemy’s casualties are 2 killed and 4 wounded.
The detailed information about situation in the region will be provided during a daily briefing of a representative of the Joint Forces."
 

cinikus

Well-Known Member
2010. május 7.
2 338
4 879
113
Ha már út közben kell eltérni az útvonaltól (pl. zivatarfront miatt), akkor arra rádión a helyi irányítás adhat utasítást vagy engedélyt, kijelölve a módosítás útvonalát, magasságát, mivel csak ők ismerik a helyi légi-helyzetet (benne a a többi gép és a katonai gépek mozgását is!!).
A gép személyzete kérhet rövidítést/levágást a navigációs pontok között is (ilyenkor nem útvonalat követnek), illetve nálunk a tranzitforgalom a határon lévő ki- és belépőpontok között (mondhatni) arra megy, amerre akar, de ezt közölnie kell előre.
 

Panzerfaust

Well-Known Member
2010. április 21.
6 145
5 003
113
Így van. Azért mondtam azt korábban én is hogy nem tudom mi történt, tényleg nem, de abban biztos vagyok hogy ha tényleg a szakik is lőtték le, akkor sem lehet itt az ukránoknak morális magas lóról osztani az észt, mert kurvára benne voltak ők is.
Az a minimum, hogy a légteret lezárom.
Főleg annak tudatában, hogy:
- bombázom az oroszokat
- és ennek következményeként a ruszkik leiglázták pár gépemet

- a repülésbiztonság alapvető követelményeit nem tartották be - ezek szerint szándékosan