[HÍREK] Ukrajnai fegyveres konfliktus

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

krokomach

Well-Known Member
2010. április 27.
10 729
11 462
113
http://karpathir.com/2018/05/26/tobb-panceltoro-raketat-vetne-be-porosenko-2/
"Az ukrán elnök ellenőrizte az ütközőzónában állomásozó katonák felszereltségét és arra a következtetésre jutott, hogy az egységeket, a mostaninál több ukrán fejlesztésű Sztugna páncéltörő rakétával kell ellátni – erről csütörtöki lembergi vizitje során beszélt Petro Porosenko...
...Porosenko elmondta, hogy a Javelinekkel egy időben tesztelt ukrán Sztugna páncéltörő rakéta is jól teljesített. Kiemelte, hogy számtalamn hasonló teszten vett részt és az ukrán fejlesztésű rakéta eddig minden alkalommal célt talált..."
 
  • Tetszik
Reactions: gacsat

krokomach

Well-Known Member
2010. április 27.
10 729
11 462
113
Ukrán hadijelentés.
http://www.mil.gov.ua/en/news/2018/05/26/situation-update-east-of-ukraine-as-of-morning-may-26-2018/
"Saturday, May 26. DONBAS — According to the press centre of the Joint Forces (JF), the situation is still tense in the region. The Russian occupational forces have violated the ceasefire for 33 times, including 13 times using mortars. The enemy was active near Troitske, Luhanske, Marinka, Vodiane, and Shyrokyne.
Two Ukrainian soldiers were wounded.
The enemy’s casualties are 2 killed and 4 wounded.
The detailed information about situation in the region will be provided during a daily briefing of a representative of the Joint Forces."
 

cinikus

Well-Known Member
2010. május 7.
2 340
5 040
113
Ha már út közben kell eltérni az útvonaltól (pl. zivatarfront miatt), akkor arra rádión a helyi irányítás adhat utasítást vagy engedélyt, kijelölve a módosítás útvonalát, magasságát, mivel csak ők ismerik a helyi légi-helyzetet (benne a a többi gép és a katonai gépek mozgását is!!).
A gép személyzete kérhet rövidítést/levágást a navigációs pontok között is (ilyenkor nem útvonalat követnek), illetve nálunk a tranzitforgalom a határon lévő ki- és belépőpontok között (mondhatni) arra megy, amerre akar, de ezt közölnie kell előre.
 

Panzerfaust

Well-Known Member
2010. április 21.
6 140
4 998
113
Így van. Azért mondtam azt korábban én is hogy nem tudom mi történt, tényleg nem, de abban biztos vagyok hogy ha tényleg a szakik is lőtték le, akkor sem lehet itt az ukránoknak morális magas lóról osztani az észt, mert kurvára benne voltak ők is.
Az a minimum, hogy a légteret lezárom.
Főleg annak tudatában, hogy:
- bombázom az oroszokat
- és ennek következményeként a ruszkik leiglázták pár gépemet

- a repülésbiztonság alapvető követelményeit nem tartották be - ezek szerint szándékosan
 

Panzerfaust

Well-Known Member
2010. április 21.
6 140
4 998
113
Én is elégszer leírtam a légvédeli rakétás paradoxont: Az ukránok mi a reteknek vittek volna oda csak repülőgépek elleni raksit, ha egyszer csak a saját gépeik repkedtek arra (mert ugye Oo. NEM vesz részt a konfliktusban, ugye???). A lázadóknak meg nincs légierejük...

A másik paradoxon: az oroszok miért vettek volna célba 10 km magasan lévő célt, amikor
- olyan távolsági bombázóról soha nem támadták őket
- jellemzően alacsonyról, Szu-25, Szu-24, Mig-29 volt a tettes
- amelyekhez Igla, Sztrela bőven elég
- lokátorhálózatuk nem volt, ergo a légtérükben tartózkodó gépekről nulla info
- a szovjet időkben kiképzett lérakosoknál a feladatok személyre szabva szigorúan voltak kiadva és számon kérve
- mivel nem vagyok tinédzser, tudom hogy a ruszkiknál e téren nem vicceltek
- el nem tudom képzelni, hogy légiirányítási infók, parancsnok nélkül, csak úgy vaktában egy teljesen értelmetlen célra indítsanak
- még véletlenül sem, ezek az emberek ui. egy szigorú rendszerben (5 év) kaptak kikézést, ahol minden elemnek stimmelnie kellett - rávezetés, egységparancsnok utasítása stb
- a Buk-Telar ilyetén történő elműködése meglehetősen teoretikus
- aki indított szerintem tudta mire megy, és ez elég jól sikerült
- a roncsokon található bemeneti nyílások nem igazán egyértelműek, egy rakás kép van róluk

a legvégső kérdés meg mindig az, kinek az érdekében állt ez ?
(mondjuk az ukrán szirénázás tükrében ...) (agent provocateur...)
 

wolfram

Well-Known Member
2011. július 30.
5 830
4 133
113
Ezt a rakétás sztorit már én is leírtam még 2014-ben. Konkrétan, hogy a szóban forgó légvédelmi rakétát még 2011-ben kiselejtezte az orosz hadsereg.

Az szupi. De ugye "M"-zárolt készlet pl... Almazék sem az ujjukból szopták a tesztrakétát, ugye. És hát nyilván nem a legújabb, épp csak rendszerbeállított cuccokat fogják lepasszolni, ha épp ilyen szándékuk lenne, nemdebár?

Az ukrán konfliktus topikba azért nem szoktam írni, vagy csak nagyon keveset, mert komolyan mondom hogy mindenkit áldozatnak tekintek, és sajánálok szívem mélyén aki érintve van benne, az ukrán önkéntes neonácikon kívül. Az ukrán sorost ugyan úgy, mint a szakadár SZABADSÁGHARCOST, mert ők bizony az én szememben nem terroristák. Nem ők támadják Kijev külvárosát, hanem ők védekeznek.

Kb. hasonlóan látom ezt az elb.szott konfliktust... :(


Pont az a baj, hogy a Buk hátterét nem adták az oroszok. Vagy az egész rendszert, vagy semmit.
Ez eredetileg azért volt, mert a szakik találtak egy az ukrán hadsereg által hátrahagyott működésképtelen telart. Ezt sutyiban kicserélték az oroszok egy működőképesre, mondván, hogy ők aztán nem adnak fegyvert, és ráfogták a talált ócskavasra. Csakhogy a telar magában csak korlátozottan képes működni. Lőni ugyan tud, de nem tudja, pontosan mire is lő. Így esett ez az eset.

Ez a legvalószínűbb forgatókönyv. De nem 100% és szerintem soha nem is lesz bizonyosság az igazságról, mert az túl kényelmetlen lenne az érintettnek, bárki is legyen. :(


az 1km.-re lévő célpontra :D
csak nem érdekeltsége van a gyártásban....
Hihetetlenek ezek a hírek teljesen hasonlítanak a 30-as 40-es évekbeli háborús propaganda szövegekre...

Azt nem írták, mekkora volt a célpont. ;) Lehet, hogy úgy 100 méter átmérőjű. :D

A másik paradoxon: az oroszok miért vettek volna célba 10 km magasan lévő célt, amikor
- olyan távolsági bombázóról soha nem támadták őket
- jellemzően alacsonyról, Szu-25, Szu-24, Mig-29 volt a tettes
- amelyekhez Igla, Sztrela bőven elég
- lokátorhálózatuk nem volt, ergo a légtérükben tartózkodó gépekről nulla info
- a szovjet időkben kiképzett lérakosoknál a feladatok személyre szabva szigorúan voltak kiadva és számon kérve
- mivel nem vagyok tinédzser, tudom hogy a ruszkiknál e téren nem vicceltek
- el nem tudom képzelni, hogy légiirányítási infók, parancsnok nélkül, csak úgy vaktában egy teljesen értelmetlen célra indítsanak
- még véletlenül sem, ezek az emberek ui. egy szigorú rendszerben (5 év) kaptak kikézést, ahol minden elemnek stimmelnie kellett - rávezetés, egységparancsnok utasítása stb
- a Buk-Telar ilyetén történő elműködése meglehetősen teoretikus
- aki indított szerintem tudta mire megy, és ez elég jól sikerült
- a roncsokon található bemeneti nyílások nem igazán egyértelműek, egy rakás kép van róluk

a legvégső kérdés meg mindig az, kinek az érdekében állt ez ?
(mondjuk az ukrán szirénázás tükrében ...) (agent provocateur...)

Ha most csak az esetleges orosz Buk TELAR orosz (mármint oroszországi személyzettel történő) üzemeltetését nézzük és figyelmen kívül hagyjuk a három (plusz egy, de azt most hagyjuk) másik lehetőséget, mármint azt, hogy:
1. a szakik a saját, rekvirált Buk-jukat használták
2. a szakik használtak egy Oroszországtól kapott Buk-ot
3. az ukránok használtak egy saját Buk-ot

Akkor, az ukrik IL-76-osa 13 km magasan is képes repülni. És ezt mind a szakik, mind az oroszok tudták.
A Buk TELAR önmagában nem tud magasságot mérni.
Az adott időben a szakik és az orosz határ közötti terület nagy részét az ukrán hadsereg ellenőrizte (és nyilván ott voltak pl. az amcsik hírszerzői is, a CIA, stb. ugye). Hogy ez miért fontos? Azért, mert ha a krími beavatkozásnál (itt is, ha jól emlékszem, de most nem fogom visszakeresni, mert nekem ezért senki nem fizet...) az volt a szöveg, hogy az oroszok főleg futárokkal-levelekkel kommunikáltak, mert tartottak az elektronikus lehallgatástól, akkor ez ugyanígy érvényes lehet az akkor a szakikhoz esetleg átdobott egységere is. Ergo, nem voltak up-to-date légtérinfóik. Tehát simán elképzelhető, hogy azt hitték, a TELAR radarja egy ukri Il-76-ost fogott be.

A bemeneti nyílásokat szerintem nem kéne erőltetni. :) Az oroszok is elismerték (tudtommal a mai napig még hivatalosan, persze ez, az elmúlt másfél év "mindkét oldali" hazugságkampánya után még változhat...), hogy Buk szedte le. Aki ebben kételkedik, hááát, vagy kurva nagy szakértő lehet, vagy az épelméjűségével vannak bajok.
Amúgy meg:
20151013-112042-oombo.jpg


Aztán lehet hasonlítgatni.
 
  • Tetszik
Reactions: gioo and antigonosz

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 073
15 029
113
Az a minimum, hogy a légteret lezárom.
Főleg annak tudatában, hogy:
- bombázom az oroszokat
- és ennek következményeként a ruszkik leiglázták pár gépemet

- a repülésbiztonság alapvető követelményeit nem tartották be - ezek szerint szándékosan
Nem csak Iglával lőttek le ukrán gépet viszonylag kis magasságból, ha így lett volna, akkor elég lett volna a kiadott minimum-magasságra szóló korlátozás. Viszont pár nappal a maláj gép előtt lőttek le olyan magasságból is ukrán gépet, amit nyilvánvalóan nem MANPADS-al vagy gépágyúval találtak el, hanem nagy hatómagasságú légvédelmi rakétával. Ettől kezdve az ukrán légügyi hatóságnak kutyakötelessége lett volna a harcterület fölött megtiltani, és más útvonalra terelni a polgári légi forgalmat. Vajon miért nem tették, és miért csak másokra mutogatnak??!!
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 073
15 029
113
A másik paradoxon: az oroszok miért vettek volna célba 10 km magasan lévő célt, amikor
- olyan távolsági bombázóról soha nem támadták őket
- jellemzően alacsonyról, Szu-25, Szu-24, Mig-29 volt a tettes
- amelyekhez Igla, Sztrela bőven elég
Az igaz hogy "jellemzően", de az is igaz hogy rendszeresen repültek nagy magasságú felderítő repüléseket a Donbassz fölött a speciális ukrán An-30 felderítők, és lőttek is le ilyen gépet a szakadárok, nem gépágyúval vagy Iglával hanem komolyabb légvédelmi rendszerrel. Tehát némi felületességgel volt mivel összetéveszteni a maláj utasszállítót.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and wolfram

Panzerfaust

Well-Known Member
2010. április 21.
6 140
4 998
113
Az igaz hogy "jellemzően", de az is igaz hogy rendszeresen repültek nagy magasságú felderítő repüléseket a Donbassz fölött a speciális ukrán An-30 felderítők, és lőttek is le ilyen gépet a szakadárok, nem gépágyúval vagy Iglával hanem komolyabb légvédelmi rendszerrel. Tehát némi felületességgel volt mivel összetéveszteni a maláj utasszállítót.
Nem akarok veled vitatkozni de az AN-30-as felderítőt Szlavjanszknál leszállás közben szedték le, igaz nem Iglával, hanem Sztrelával.
Ráadásul turbóprop, így lassabb a max sebessége is alig több mint fele egy 777-es utazójának, továbbá a gép is kisebb. Aki pedig kezelt már lokátort, annak ezek igencsak feltűnő tények.
 
  • Tetszik
Reactions: zeal and gioo

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 073
15 029
113
Nem akarok veled vitatkozni de az AN-30-as felderítőt Szlavjanszknál leszállás közben szedték le, igaz nem Iglával, hanem Sztrelával.
Ráadásul turbóprop, így lassabb a max sebessége is alig több mint fele egy 777-es utazójának, továbbá a gép is kisebb. Aki pedig kezelt már lokátort, annak ezek igencsak feltűnő tények.
Nyugodtan vitatkozhatsz velem, nem vagyok én Isten, DE szerintem:
- Antonovot emlékeim szerint nemcsak egyet lőttek le, és vagy azt, vagy egy Il-76-ot lőttek le nagy magasságból (ráadásul az Il-76 sebessége és repmagassága is megfelel egy utasszállítónak)
- Aki kezelt lokátort és profi ebben, annak valószínűleg tényleg feltűntek volna ezek a különbségek, a szakadároknak viszont állítólag nem voltak komplett lokátor-rendszereik (pl. felderítő és magasságmérő lokátor), csak egy árva TELAR, aminek ilyen szempontból rendkívül korlátozott lehetőségei vannak. Ráadásul ezért is írtam úgy, hogy "némi felületességgel" (tehát teljes rendszer és profi kezelők hiányában) összetéveszthetők voltak a gépek.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and gioo