Mielőtt Gacsat, vagy más előjön azzal, hogy nem lehet-e, hogy az ugrást végrehajtó ukrán gépre akartak lőni, de az utasszállítót találták el "véletlenül":
Nagyon nem valószínű.
A BUK 9S35 célkövető-tűzvezető radarja a cél követésére 1,3x2,5 fokos tűnyalábot használ, ami még 40 km-en is csak 290x550 m keresztmetszetű ellipszis. A megvilágításhoz 1,4x2,65 fokos a tűnyaláb, tehát 40 km-en 310x590 m-es. Egyik típusú nyaláb sem képes egyszerre lefedni két 3-5 km-re lévő célt. A radar a cél megtalálásakor befogási üzemmódra vált és az említett nyalábot egy 7x10 fokos szögtartományon belül mozgatja, ami 40 km-en 1500x2200 métert jelent. Tehát ha az egyik gépet befogva tartották a radaron, akkor a másikat (legalábbis a célkövető-tűzvezető radarral) nem is látták a képernyőn. Mivel a két gép a legközelebbi ponton egy magasságban volt, az is kizárt, hogy a két gép és a légvédelmi radar ekkor valami kozmikusan kis esélyű véletlen folytán egy vonalban lett volna. A 9S35 szöghibája kevesebb, mint 1 fok, a legnagyobb távolsági hibája, meg 175 m. Még ezt hozzáadva az előbbi adatokhoz sem jön ki, hogy az egyikre akartak lőni és a másikat találták el.