Amikor szolgálatba helyezték ezt a hajót már akkor is voltak ilyen szubszonikus rakéták mint a Neptun, nem gondolnám, hogy megoldhatatlan feladat lett volna a hajó légvédelme számára elfogni ezt a két rakétát..
Találtam egy érdekességet az orosz oldalakon....
"Az elmúlt hét évben. 2016. január 9-én a cirkáló visszatért a Földközi-tengeren 3,5 hónapig tartó harci szolgálatból (2015. szeptember 24-től -
1. link ). 2015-ben a hajó még három alkalommal üzemelt távoli vizeken: 01.06-18.08 (az Atlanti-óceán keleti részéhez hozzáféréssel rendelkező NPM-ben), 14-25.05 (gyakorlatok az NPM-ben a kínai haditengerészettel), 2014.09.06-2015.01.18. az NPM-ben, az Indiai- és a Csendes-óceánon). Korábban sem volt könnyebb. Ilyen titáni üzemi igénybevétel mellett (2015-ben - 205 nap a BS-en, KOH \u003d 0,56) létfontosságú volt a komoly javítás, és Moszkvának 2000 óta nem volt komoly javítása.
Valójában a második átlagos javításról, külön modernizációs munkával, az Ustinov marsallnál végzett munkához hasonlóan, még a Zvezdochka CA-nál 2013-ban az utóbbi munkálatai során kezdődtek (
2. link ), ami sajnos megtörtént. Kész. A szevasztopoli javítások, főként az SRZ 13 által, a Northern Dry Dock bevonásával,
pénzhiány miatt, csak a cirkáló mozgásba hozását célozták (
6. hivatkozás ). javításokhoz és korszerűsítésekhez. A "Moskva" a motor nagyjavításával távozik a dokkból [hat van az RRC pr. 1164-en! főmotorok], dízelgenerátorok és RTS [RTV?] rendszerek cseréje. Ezenkívül
több száz méter kábelút cseréje történt a cirkálón" (
9. link ). A "Moszkvát" és a "Varyagot" is frissítenie kellett volna. Eleinte 2015 végére tervezték a „Moszkva” Szeverodvinszkba (a TsSZ-hez) való áthelyezését (
3. link ). Az utolsó dokumentum ebben a témában már a 2020-as évet említi az SRH megadása nélkül és a Varyag után (2017-2020) (
link 4 ), ami furcsa, hiszen a Varyag hét évvel fiatalabb, mint a Moszkva. 2014 szeptemberében először beszéltek átlagos javításokról Szevasztopolban (
"az elmúlt évek számos hosszú utazása után")
A Fekete-tengeri Flotta zászlóshajója menetkészültségének helyreállítására irányuló lomha munka csak 2018 októberében kezdődött (
7. link ). Az első tengeri próbafutásra 2019. június 5-én került sor, azonban a "Moszkva" 2020. szeptember 2-án távozott (
8. link) - 4 év 8 hónapos állás után. Aztán számos "otthoni" esemény ("Kavkaz-2020", a krími partraszállás támogatása, "Vulkán" kilövése) és egy furcsán rövid, 17 napos BS az NPM-ben (2021.06.18-05.07). Vélhetően a NATO-országok haditengerészeti erőinek ottani megnövekedett aktivitása miatt sietett vissza a cirkáló a Fekete-tengerre, de sokkal valószínűbbnek tűnik a műszaki meghibásodás lehetősége.
Általában a javítás után a "Moskva" rendkívül lomhán viselkedett. Nehéz megmondani, mennyi munka készült el két év alatt. A 13. hajógyár sajtószolgálata így számolt be: "A hajó a javítás után
évtizedekig szolgál majd. Nagyszabású munkákat végeztek a cirkálón ). Az utolsó mondat sokat mond. Összehasonlításképpen: az ifjabb Ustinov marsallnál
több száz kilométernyi kábelt cseréltek ki egy igazán komoly javítás során , mégpedig - 500 km (
11. link ) Nem tudni, mi okozta a tüzet a Fekete-tengeri Flotta zászlóshajóján, de lehet, hogy valamiféle kábel volt, amit nem cseréltek ki időben."
Colonelcassad