Amikor 240 ezer km körül a szerelő kicserélte a Mitsubishimben a szelepszár szimeringeket, levakarta a kokszot a gyűrűkről, és mindent visszatett a helyére, mondván fölösleges bármit cserélni. A vizsgán kinézett a srac rám, ennek marha jó a co-ja! Azok a Coltok, meg Lancerek gyakran produkaltak gyári co-t 3-400 e km után is. Sokszor hibátlan motorral mentek a bontóba.Nem is régen egyik versenyen hallottam anyázni a japán motor tulajt, hogy már megint beszarik a sosem elromló japán, a szemét olasz meg még mindig megy.
De én is a japán motorosok miatt hagytam abba a javítást. Akkora szemétdombokkal járnak, arra hivatkozva, hogy nem kell javítani, hogy az félelmetes.
De a kocsiban is csak hobbihasználatra valót tudnak, persze vannak a legendák, meg a hitkérdések.. de mutassa már meg valaki az utakon a 30 éve sosem elromló lexusokat, toyotakat. Már mind a szemétdombon van... lassan old timer golf 4, 28x visszatekerve, mai napig 240e kmes óraállással dömping van.
Ahogy a használtpiacon se találsz félmillió kmes japán személyautókat, mert addigra mind a szemétbe kerül. A német autó buzik szerint szarnak mondott 1.6cr caddyket, meg olaszoktól hozzák be félmillióról 198ra visszatekerve.. aztán itt még 1 céget, meg két tulajt kiszolgál.
Marokkóba meg a mai napig a 124es merci a távolsági taxi.
Japán tulajnál, amikor a karter alján csörögnek a dugattyú darabok, akkor szerinte nem lehet nagy baja, mert (a kedvenc indokom tegnap még jó volt.
Félgáz felett fullad, az még hibátlan neki.
És amikor már akkora határ szar, hogy igazából a méhbe kéne leadni, akkor nagynehezen elhozza javításra az akkor már leélt szemetet, akkor nem lehet belőle kihúzni, hogy mi a gond, mert szerinte hibátlan. Max szerinte biztos nagy baj, csak a francia gyártású ngk gyertya kehet a baj. Vagy a szemét magyar benzinek.
Bocs az offért...
Az egyik haverom 1.080.000 km futás után még eladta a Corolláját egy Nigériai fekának, akinek a motor kellett. Kiviszi, és halász hajót fog hajtani még vagy 20 évig.
A szétzuhant japán cuccok oka legtöbbször az, hogy a fasz tulaj azt hiszi, hogy ez Toyota, tehát nem kell karbantartani, úgysem romlik el! Aztan persze, hogy beszarik!
Aztán azt látja, hogy a haverja Renault Meganja meg elmegy megbízhatóan sok évet. Ja, csak a haverja karbantartotta a Renault!
Ahogy régen a tetűlusta 200d mercik elketyegtek világ végéig, a mostani modern dízelek idegbeteg tulajokkal, meg nem.