Amikor 240 ezer km körül a szerelő kicserélte a Mitsubishimben a szelepszár szimeringeket, levakarta a kokszot a gyűrűkről, és mindent visszatett a helyére, mondván fölösleges bármit cserélni. A vizsgán kinézett a srac rám, ennek marha jó a co-ja! Azok a Coltok, meg Lancerek gyakran produkaltak gyári co-t 3-400 e km után is. Sokszor hibátlan motorral mentek a bontóba.Nem is régen egyik versenyen hallottam anyázni a japán motor tulajt, hogy már megint beszarik a sosem elromló japán, a szemét olasz meg még mindig megy.
De én is a japán motorosok miatt hagytam abba a javítást. Akkora szemétdombokkal járnak, arra hivatkozva, hogy nem kell javítani, hogy az félelmetes.
De a kocsiban is csak hobbihasználatra valót tudnak, persze vannak a legendák, meg a hitkérdések.. de mutassa már meg valaki az utakon a 30 éve sosem elromló lexusokat, toyotakat. Már mind a szemétdombon van... lassan old timer golf 4, 28x visszatekerve, mai napig 240e kmes óraállással dömping van.
Ahogy a használtpiacon se találsz félmillió kmes japán személyautókat, mert addigra mind a szemétbe kerül. A német autó buzik szerint szarnak mondott 1.6cr caddyket, meg olaszoktól hozzák be félmillióról 198ra visszatekerve.. aztán itt még 1 céget, meg két tulajt kiszolgál.
Marokkóba meg a mai napig a 124es merci a távolsági taxi.
Japán tulajnál, amikor a karter alján csörögnek a dugattyú darabok, akkor szerinte nem lehet nagy baja, mert (a kedvenc indokomtegnap még jó volt.
Félgáz felett fullad, az még hibátlan neki.
És amikor már akkora határ szar, hogy igazából a méhbe kéne leadni, akkor nagynehezen elhozza javításra az akkor már leélt szemetet, akkor nem lehet belőle kihúzni, hogy mi a gond, mert szerinte hibátlan. Max szerinte biztos nagy baj, csak a francia gyártású ngk gyertya kehet a baj. Vagy a szemét magyar benzinek.
Bocs az offért...![]()
Az egyik haverom 1.080.000 km futás után még eladta a Corolláját egy Nigériai fekának, akinek a motor kellett. Kiviszi, és halász hajót fog hajtani még vagy 20 évig.
A szétzuhant japán cuccok oka legtöbbször az, hogy a fasz tulaj azt hiszi, hogy ez Toyota, tehát nem kell karbantartani, úgysem romlik el! Aztan persze, hogy beszarik!
Aztán azt látja, hogy a haverja Renault Meganja meg elmegy megbízhatóan sok évet. Ja, csak a haverja karbantartotta a Renault!
Ahogy régen a tetűlusta 200d mercik elketyegtek világ végéig, a mostani modern dízelek idegbeteg tulajokkal, meg nem.