[HÍREK] Ukrajnai fegyveres konfliktus

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Status
Not open for further replies.

empontipont

Well-Known Member
2015. augusztus 17.
717
2 607
93
Nem is régen egyik versenyen hallottam anyázni a japán motor tulajt, hogy már megint beszarik a sosem elromló japán, a szemét olasz meg még mindig megy.

De én is a japán motorosok miatt hagytam abba a javítást. Akkora szemétdombokkal járnak, arra hivatkozva, hogy nem kell javítani, hogy az félelmetes.
De a kocsiban is csak hobbihasználatra valót tudnak, persze vannak a legendák, meg a hitkérdések.. de mutassa már meg valaki az utakon a 30 éve sosem elromló lexusokat, toyotakat. Már mind a szemétdombon van... lassan old timer golf 4, 28x visszatekerve, mai napig 240e kmes óraállással dömping van.
Ahogy a használtpiacon se találsz félmillió kmes japán személyautókat, mert addigra mind a szemétbe kerül. A német autó buzik szerint szarnak mondott 1.6cr caddyket, meg olaszoktól hozzák be félmillióról 198ra visszatekerve.. aztán itt még 1 céget, meg két tulajt kiszolgál.
Marokkóba meg a mai napig a 124es merci a távolsági taxi.

Japán tulajnál, amikor a karter alján csörögnek a dugattyú darabok, akkor szerinte nem lehet nagy baja, mert (a kedvenc indokom:) tegnap még jó volt.
Félgáz felett fullad, az még hibátlan neki.
És amikor már akkora határ szar, hogy igazából a méhbe kéne leadni, akkor nagynehezen elhozza javításra az akkor már leélt szemetet, akkor nem lehet belőle kihúzni, hogy mi a gond, mert szerinte hibátlan. Max szerinte biztos nagy baj, csak a francia gyártású ngk gyertya kehet a baj. Vagy a szemét magyar benzinek.

Bocs az offért... :D
Amikor 240 ezer km körül a szerelő kicserélte a Mitsubishimben a szelepszár szimeringeket, levakarta a kokszot a gyűrűkről, és mindent visszatett a helyére, mondván fölösleges bármit cserélni. A vizsgán kinézett a srac rám, ennek marha jó a co-ja! Azok a Coltok, meg Lancerek gyakran produkaltak gyári co-t 3-400 e km után is. Sokszor hibátlan motorral mentek a bontóba.
Az egyik haverom 1.080.000 km futás után még eladta a Corolláját egy Nigériai fekának, akinek a motor kellett. Kiviszi, és halász hajót fog hajtani még vagy 20 évig.
A szétzuhant japán cuccok oka legtöbbször az, hogy a fasz tulaj azt hiszi, hogy ez Toyota, tehát nem kell karbantartani, úgysem romlik el! Aztan persze, hogy beszarik!
Aztán azt látja, hogy a haverja Renault Meganja meg elmegy megbízhatóan sok évet. Ja, csak a haverja karbantartotta a Renault!
Ahogy régen a tetűlusta 200d mercik elketyegtek világ végéig, a mostani modern dízelek idegbeteg tulajokkal, meg nem.
 

zsolti

Well-Known Member
2015. augusztus 8.
17 346
51 731
113
Nekem ebböl az egészből annyi jött át, hogy a modern fegyverekkel nem érkezett modern ûzemeltetési kultúra sem alkatrészek, műhelyek. Így akármit kapnak nagyon hamar leamortizaljak.
Ösembernek bunkósbot jár nem pedig kifinomult harci eszközök.
Azt is kaptak az elején, ezt senki se felejtse el, pontosan úgy indult hogy a volt SZU elfekvő készleteket adatták oda szerte a világból nekik az amcsik! Sose gondoltam volna, hogy örülni fogok neki egyszer, hogy szétvágattuk a BMP-inket, Gvozigykákat, etc etc. de legalább ezt se tudták odaadatni az ukránoknak, mégis volt benne ráció!

Na szóval az van, hogy ahány bunkósbotot adott a Sas az ukránok kezébe az már mind összetört a medve hátán!
 

Pogány

Well-Known Member
2018. április 26.
21 939
72 753
113
Szar helyzet igen, de vagy tönkreteszed , vagy pedig megpróbálod megőrizni. Érdekes ez az egész ukrán fegyverbiznisz , senki sem gondolta hogy ezeket a harceszközoket karban is kell tartani?
Tójjad csak a malacot olekszij jó van az úgy...
A fegyverek megfelelő kezelése,karbantartása szó szerint életbevágó.
Tudták hogy mit bír, elvileg kitanulták a kezelését, innentől kezdve nem értem hogy mi a faszt csodálkoznak.
Nincs olyan fegyver amit nem nyirsz ki helytelen használattal
De még ez sem oldja fel azt a problémát, ha helyzet megkívánja, hogy Olekszij tolja bele a malacot amíg össze nem esik. Ha egyszer nincs más amivel harcolhatsz, akkor előírással meg amortizációval semmit nem tudsz tenni, mert harcolnod kell vele.
 

Faboo78

Well-Known Member
2018. január 4.
285
1 164
93
Íme az amerikai Yale egyetem tanulmánya, alul a linkre kattintva bárki le tudja tölteni a 118 oldalas tanulmányt...

Az üzleti kivonulások és a szankciók megbénítják az orosz gazdaságot​


118 oldal

Feltöltés dátuma: 2022. július 20

Utolsó módosítás: 2022. július 27

"Amint az oroszok Ukrajna elleni inváziója az ötödik hónapjába lép, egy közös narratíva alakult ki, miszerint a világ egysége az Oroszországgal szembeni kiállásban valahogy „a gazdasági elsorvasztás háborújává fajult, amely nyugaton szedi áldozatait”. az orosz gazdaság feltételezett „rugalmasságát”, sőt „jólétét”. Ez egyszerűen nem igaz – és a széles körben elterjedt, de tényszerűen helytelen félreértések tükröződése arról, hogy az orosz gazdaság valójában hogyan tartja magát a több mint 1000 globális vállalat elvándorlása és a nemzetközi szankciók közepette.

Nem meglepő, hogy ezek a félreértések továbbra is fennállnak. Az invázió óta a Kreml gazdasági kiadásai egyre inkább "cseresznyeszeműek_, szelektíven dobják ki a kedvezőtlen mutatókat, miközben csak a kedvezőbbeket adják ki. Ezeket a Putyin által kiválasztott statisztikákat aztán hanyagul kürtölik a médiában, és jó szándékú, de hanyag szakértők seregei használják fel a Kreml számára túlzottan, irreálisan kedvező előrejelzések kidolgozására.

Szakértői csapatunk privát orosz nyelvű és nem szokványos adatforrásokat használva, beleértve a nagyfrekvenciás fogyasztói adatokat, a csatornák közötti ellenőrzéseket, az orosz nemzetközi kereskedelmi partnerek kiadásait és az összetett szállítási adatok adatbányászatát, kiadta az egyik első átfogó gazdasági elemzést, amely az orosz méri. a jelenlegi gazdasági tevékenység öt hónapját az invázió után, és értékeli Oroszország gazdasági kilátásait.

Elemzésünkből világossá válik: az üzleti kivonulások és a szankciók katasztrofálisan megbénítják az orosz gazdaságot. A gyakori félreértések széles skálájával foglalkozunk – és rávilágítunk arra, hogy valójában mi is történik Oroszországon belül, többek között:

- Oroszország nyersanyagexportőrként betöltött stratégiai pozíciója visszafordíthatatlanul romlott, mivel most gyenge pozícióból kezeli korábbi fő piacainak elvesztését, és meredek kihívásokkal kell szembenéznie, amikor nem helyettesíthető exporttal, például vezetékes gázzal „Ázsia felé fordul”

- Némi elhúzódó kiszivárgás ellenére az orosz import nagyrészt összeomlott, és az országnak komoly kihívásokkal kell szembenéznie, hogy kulcsfontosságú inputokat, alkatrészeket és technológiát biztosítson a tétova kereskedelmi partnerektől, ami széles körű ellátási hiányokhoz vezet a hazai gazdaságon belül.

- Putyin önellátással és importhelyettesítéssel kapcsolatos téveszméi ellenére az orosz hazai termelés teljesen leállt, és nincs kapacitása az elveszett vállalkozások, termékek és tehetségek pótlására; Oroszország hazai innovációs és termelési bázisának kiürítése a szárnyaló az árakhoz és a fogyasztói szorongáshoz vezet.

- Az üzleti kivonulások eredményeként Oroszország elveszítette a GDP-jének ~40%-át kitevő vállalatokat, ami megfordította a három évtizedes külföldi befektetések szinte mindegyikét. és megtámasztja a példátlan egyidejű tőke- és lakosság menekülést Oroszország gazdasági bázisának tömeges kivándorlása során.

- Putyin nyilvánvalóan fenntarthatatlan, drámai fiskális és monetáris beavatkozáshoz folyamodik, hogy elsimítsa ezeket a strukturális gazdasági gyengeségeket, amelyek már évek óta először deficitessé tették államháztartását, és még a magas energiaárak és a Kreml pénzügyei mellett is kimerítették devizatartalékait. sokkal, de sokkal súlyosabb helyzetben vannak, mint ahogyan azt hagyományosan értelmezzük

- Az orosz belföldi pénzpiacok a jelenlegi helyzet és a jövőbeli kilátások mutatójaként a szigorú tőkeszabályozás ellenére a világ legrosszabbul teljesítő piacai idén, és a gazdaságon belüli tartós, tartós gyengeséget árazták be a likviditás és a hitel "összehúzódás" révén. amellett, hogy Oroszországot érdemben elzárják a nemzetközi pénzügyi piacoktól, ami korlátozza annak lehetőségét, hogy a megnyomorított gazdasága felélesztéséhez szükséges tőkeforrásokhoz nyúljon

. egységes az Oroszországgal szembeni szankciós nyomás fenntartásában és fokozásában, és a Kijevi Közgazdaságtudományi Iskola és a McFaul-Yermak munkacsoport élen járt a további szankciós intézkedések javaslatában.

Az orosz gazdaság fellendüléséről szóló, vereségre törekvő szalagcímek egyszerűen nem tényszerűek – a tények az, hogy az orosz gazdaság bármilyen mérőszám szerint és bármilyen szinten megbillent, és most nincs itt az ideje a fékre lépni."



Szerintem ezek eléggé egyoldalú megállapítások, persze a forrás miatt nem várható el az objektivitás. Másrészt - nem lenézve az amerikaiakat - de tükrözi a leegyszerűsített amerikai közgondolkodást is. A világ nem ilyen egyszerű. A pénzt mindenki szereti.

Érdekes, hogy van olyan anagy amerikai üditőgyártó cég, aki nagy hanggal kivonult, majd rájött, hogy a tiktos recepttel készült alapanyag meg ottmaradt. És láss csodát, főnix hamvaiból támad fel az új cég, még véletlenül sem az amerikai cég offshorjaként és gyártja az üditőitalokat kicsit elferdített névvel.

Másik cég az egyik meghatározó gumiabroncsgyártó cég a világon. A gyártáshoz a korom Oroszországból származik (gyártott gumiabroncsok 70%-a orosz kormot tartalmaz). Eddig a cég mo-i gyárát Oroszországból behozott és Tuzséron átrakott korommal látták el. Most persze ezt nem lehet, de képzeld, a kazahok elkezdtek hirtelen kormot gyártani, és most Oroszország, Belarusz és Lengyelország érintésével jön a "szigorúan" kazah átpapírozott korom konténerbe rakva, hetente egy vonatnyi, kb. 850 tonna korom...

Harmadik lengyel gyümölcsexportáló cég napi 20 -25 kamionnal hordja a gyümölcsöt - elsősorban almát, körtét - Magyarországon keresztül Szerbiába, ahol szerb almaként folytatja útját Oroszország felé.

Negyedik olasz sertésfeldolgozó cég a magyar és lenygel sertést adriai kikötőn keresztül viszi Törökországba (!). És ezen senki sem röhög, hogy a sok levágott sertés mit keres ott. Persze okmányváltás után az első orosz fekete-tengeri kikötő a kirakóhely.


A listát lehetne folytatni...
 

Nemerson

Well-Known Member
2018. február 17.
9 979
39 829
113
Orosz katonai szakértő: pár hónapon belül döntenie kell a magyaroknak Kárpátaljáról
Korotcsenko állítása szerint „Lengyelország fel akarja falni Nyugat-Ukrajna egy részét”, ezzel szemben „Magyarország nemesen, pontosan és felelősen jár el”.
 

Faboo78

Well-Known Member
2018. január 4.
285
1 164
93
Pw8zF1miL4k.jpg
A bohóc ma Odessában mászkált, kár, hogy nem repültek a Kalibrok


Nem rossz, de a kép nem ott készült.

A háttérben a török zászló alatt hajózó Polarnet hajó látható (a hajó neve alatt látható az Istambul felirat, mely a hajó honos kikötője), mely Csernomorszk kikötőben horgonyoz, Ogyessza mellett. Két napja érkezett Batumiból.

 

Xtreeem

Active Member
2022. március 7.
32
172
33
Orosz katonak bestialis modon kegyetlenkednek elfogott ukran honvedovel. Dobozvago lessel vagdossak a szerencsetlent. Mar elore latom a mentegeto reakciokat.

Ukrajna 1 milliard dollarnyi tulajdont relviralt a megszallo Oroszorszagtol a haboru miatt

Az oroszok kiakadtak mert minden orosznak aki Litvaniaba akar utazni ala kell irnia egy nyilatkozatot hogy nem ert egyet Putyin politikajaval.
Valoszinu sportcipos, halaszsapkas oroszok fognak kiherelni ukrant... legyel mar eszednel..
 

Horizon

Well-Known Member
2019. február 27.
2 168
8 882
113

Dalco Olmo

Well-Known Member
2022. március 21.
320
2 944
93
Kijevi hétköznapok – hogy él Ukrajna fővárosa, miközben az országban zajlik a háború

(Viktoria Tyitova, ukraina.ru, 2022. július 20.)


Kijev tele van élettel, az autók visszatértek az utakra, az emberek pedig az éttermekbe. A kijeviek azt mondják, ha behunyod, majd kinyitod a szemed, akkor már csak az elzárt kormányzati negyed, a rengeteg nemzeti jelkép az ablakokon és az ajtókon, továbbá az elszórt betontömbök az utak szélén emlékeztetnek a katonai eseményekre.

Kevesebb a katona az utcákon, többnyire fegyver nélkül, csoportosan járnak. Megnyíltak a kisebb vállalkozások - üzletek, kávéházak, fitnessztermek. Még az esti programok – koncertek és színházak – is visszaszerezték a nézőiket. Az egyetlen különbség, hogy az éjszakai élet megszűnik a kijárási tilalom 23:00-as kezdetekor.

Egy barátnőm néhány hétre visszatért a mély ukrán hátországból, és elképesztette a kontraszt a fővárossal. Az ő kisvárosa a háborúban él. Mindenkinek van valakije OTT, abszolút mindenki részt vesz valamilyen önkéntességben, első kézből érkeznek a hírek megállás nélkül. A sírok egyre szaporodnak. És eközben Kijevben könnyűvérű lányok, arcplasztika, hobbikutyák, százféle kávé, egy valamirevaló teraszon lehetetlen helyet találni…

"Hogy lehet ez?" Hát így. Nem is kerestem kifogásokat. Mit is mondjak? Szégyenletes, de normális. Az emberek nem túl elvhű lények, alkalmazkodunk mindenhez.

Nem, nem hibáztatom magamat és a kijevieket a levendulás lattéért. És nem szégyellem a zsúfolt éttermeket. És nem akarok a szentséges „támogatjuk a gazdaságot” érvhez sem fordulni.

Vajon ez a háború vér a vérünkből? - így kommentálta a közösségi oldalon egy kijevi nő, hogyan él ma a főváros.

Egyelőre nem minden bevásárlóközpont van nyitva, a működők pedig kihaltnak tűnnek. Sok márka nem nyitotta meg üzletét, mint például a Zara, a Massimo Dutti és mások. Segít a "párhuzamos import", pontosabban a privát csencselés. Az EU-ba távozott ukrán nők postán küldenek árukat a híres európai tömegpiacokról. Az árut a közösségi médián keresztül értékesítik. Ez egy ilyen üzlet. A helyi márkák helyi gyártása is életre kelt. A kereslet is fokozatosan helyreáll, a háborús idők ellenére ruhákra és cipőkre mindig szükség van.

Szinte mindennek felment az ára. Csak az ingatlan és a termőföld lett olcsóbb. Így február 24-től július elejéig 38-56 százalékkal csökkentek a fővárosi lakásbérlés költségei. A „bird” szerint július 12-én Kijevben egy egyszobás lakás bérleti díja 8 ezer hrivnya, ami 38 százalékkal kevesebb, mint februárban, a kétszobás lakások ára pedig 21,6 ezerről 12,6 ezer hrivnyára esett. Csaknem a felére. A háromszobás apartmanoké – 46,1 ezer hrivnyáról a júniusi 20,5 ezer hrivnyára – 56 százalékos zuhanás.

Az építkezések is teljesen leálltak, új ház nem épült. Kivételt képez a megrongálódott házak helyreállítása, amely a város és a központi költségvetés terhére folyik. A másodlagos értékesítés is visszaesett. Az ingatlan bizonytalan időkben a legkockázatosabb befektetés.

Az élelmiszerek ára azonban tovább emelkedik. A szezonális zöldségek kínálata bőséges, kivéve a paradicsomot, ami drága (több mint 70 hrivnya kg-onként) és hiánycikk. Ezt a zöldséget ugyanis a Herszoni területről szállították a fővárosba. Az erdei gyümölcsök drágultak, de megfizethetőek az átlagos háztartások számára. A cseresznye körülbelül 160 hrivnyába kerül kilogrammonként. Bár az alapvető élelmiszerek árát továbbra is az észszerűség határain belül tartják, a higiéniai termékek ára az egekbe szökött. A WC-papír négyszeresére drágult, 37 hrivnyáról 160 hrivnyára.

A fővárosban helyreállt a közlekedés is. A metró néhány állomás kivételével rendesen üzemel (a Centr/Központ megálló továbbra is zárva van). A Dnyeper két partját csak két működő híd köti össze - a Metro- és a Szevernij/Északi-híd (korábbi nevén Moszkva-híd).

A legnehezebb a munkaügyi helyzet Kijevben. A városi munkaügyi központ adatai szerint egy állásra átlagosan tíz munkanélküli jelentkezik.

A harci cselekmények kitörése óta sokan elvesztették állásukat vagy vállalkozásukat. Azok, akik építőiparral és alkatrészgyártással foglalkoztak, teljesen leállították a termelést. Ez azt jelenti, hogy az összes alkalmazottat elbocsátották. A termelés egy része az ország nyugati régióiba települt át. A költségvetési szervezetek (50 százalékos létszám- és fizetéscsökkentéssel) és a stratégiai létesítmények (élelmiszeripar) stabilabban működnek. A legtöbb betöltetlen állás az adminisztratív szolgáltatások, egészségügy, oktatás, feldolgozóipar, a nagy- és kiskereskedelem területén van.

(Saját fordítás)

https://ukraina.ru/20220720/1036654965.html?in=t
 
T

Törölt tag 1711

Guest
Miért ne akarna, nekik ez pénz :) ma is volt egy kijelentés, talán Lavrovtól, hogy az ÉÁ2 üzemképes egyébként..
Akkor tudnám elképzelni, hogy nem szállítanak, ha már nem lenne rá szükség. Pl a kiépült keleti infrastruktúra után

Mikor a legelső ötlet felmerült, hogy megnyitják kijelentették az oroszok, hogy max 50%-on üzemelne, mert kell a gáz belföldre (a hadiparnak).
 

GI83

Well-Known Member
2022. március 13.
1 991
15 856
113
Amikor 240 ezer km körül a szerelő kicserélte a Mitsubishimben a szelepszár szimeringeket, levakarta a kokszot a gyűrűkről, és mindent visszatett a helyére, mondván fölösleges bármit cserélni. A vizsgán kinézett a srac rám, ennek marha jó a co-ja! Azok a Coltok, meg Lancerek gyakran produkaltak gyári co-t 3-400 e km után is. Sokszor hibátlan motorral mentek a bontóba.
Az egyik haverom 1.080.000 km futás után még eladta a Corolláját egy Nigériai fekának, akinek a motor kellett. Kiviszi, és halász hajót fog hajtani még vagy 20 évig.
A szétzuhant japán cuccok oka legtöbbször az, hogy a fasz tulaj azt hiszi, hogy ez Toyota, tehát nem kell karbantartani, úgysem romlik el! Aztan persze, hogy beszarik!
Aztán azt látja, hogy a haverja Renault Meganja meg elmegy megbízhatóan sok évet. Ja, csak a haverja karbantartotta a Renault!
Ahogy régen a tetűlusta 200d mercik elketyegtek világ végéig, a mostani modern dízelek idegbeteg tulajokkal, meg nem.

Pont ez a baj, hogy ilyen pozitiv megerősítést nyersz még a meghibásodásokból is.
Szóval 240nél már szelepszárszimeringezni kellett, mert motorféknél ette az olajat és addig gondolom, túl nagy volt a cécó. Ahogy a vizsgabiztosok mondják.

Ha újítottál már fel hengerfejet, akkor tudod milyen egy 240ezres. Persze a jóság szubjektiv. Igazából ha csak műszaki szempontokból nézzük és a furatmikró, műszerek a barátaink, akkor kb minden szar benne. És leckteszten tuti nem tömítenek a szelepek.. de még ha szinre öntöd benzinnel, azt sem tartja meg.
A vezetők isnbiztos kopottak..
Na de egyszóval amikor a minden hibátlant mondott, az a neked még jó lesz az úgyot jelentett.
Ettől függetlenül pl a 8v benzines golfomban 450nél szelepszárszimeringeztem meg. Persze egy egy vezető és hidrotőkefészek is szar volt benne.. de utána még pár évig hobbiszinten használtam, de úgyis adtam el. Ezen kívül sajátok közül még egyik tdimet .. de ahhoz csináltam rendes hengerfejcsavarokat, amik nem nyúlnak le és rendberaktuk a hengerfejét.. meg van egy egy quattrom, na azt majd most fogom.. egyikben tuti van 5000, de ha már hidrotőkét cserélek, akkor szelepszárszimeringet is fogok.
De száz szónak is egy a vége, egy igazi 240e-es futásnál cserére szoruló szelepszárszimering az inkabb korai elhalálozás, mint hosszú élettartam.
Pár vizsgasort letelepítettünk és betanitottam a vizsgabiztos uraknak a mérést.


Taxis ismerősök van amelyik évi 100at belehajt ezekbe a mai rossz kocsikba. igazából már nincsenek is olyan szar kocsik, amik ezt komolyabb hiba nélkül ne tudnák a 3 évet. Még a legcsótányabb daciák is.

De mindig ez van, a hitkérdés, meg az urban legend.
Annak idején a tdi volt az isten vw körökben és azt mondták ez az új pd olyan szar, hogy pénzt sem szabad adni érte. Eltelt 10 év és pdből osztották, hogy micsoda szar a cr, beszarik, semmit sem bír. 1.6 játékmotor. Ma abban ülnek, ugyanúgy olyan kocsikvan, amit ömer a kebabos hozott be, visszatekerve 240e kmre.
Meg a kedvencem, amikor a 90 lovas tdiből downsizingelnek, hogy micsoda szar, mert nem megy. Aztán egy octavia combi ezres háromhengeres (10 secss 0-100!at tud és 200at bármikor megy), úgy lépi át a jó erősnek vélt nyomatékosnak hitt tdi-t futóval és telerakva is, mintha állna. Pedig a valóságban már 1996ban is a leggyengébb motor volt a tdi, cska ugye itt a gengszterváltás után kimúlt ladákból ültek át, nem rende smotoros 80as audiból, aztán itt beleszerelmesedtek.
Na de nem anekdótázom tovább. Ígyis biztos az anyámat emlegetik. Igérem máskk csoportban.
De hogy on is legyek:

Greanleader lehet?
 

nagyoncivil

Well-Known Member
2018. október 26.
329
810
93
Orosz katonai szakértő: pár hónapon belül döntenie kell a magyaroknak Kárpátaljáról
Szerintem ez csak süketelés (bár nyilván van ennek más célja is). Az oroszoknak pont az nem hiányzik, hogy közvetlenül határosak legyenek a NATO-val. Emiatt Ukrajna nem fog megszűnni és emiatt Kárpátalja sem fog visszatérni. Meg amúgy ebben az esetben az USA-nak is rá kellene bólintania, meg akkor nagyon lekötelezettek lennénk az oroszok felé. Az ott lakók valószínűleg örülnének, hogy bekerülnek az EU-ba és a NATO-ba, de nem gondolom, hogy őket nagyon faggatnák a véleményükről.
És valószínűleg hasonlót már más is leírt korábban.
 

Sunlight56

Well-Known Member
2022. március 1.
2 505
20 354
113
Kommunikáció szintjén nem, a valóságban viszont igen.
Mindíg úgy örülök mikor politikusaink kommunikációja köszönő viszonyban sincs a valósággal :).

Azért Putyint tisztelni lehet, hogy 15 év letöltendőt lengetett be a hazugságokat gyártó ujságíróknak. Rögtön egy jó páran megpattantak Oroszországból, és sivalkodtak h hol itt a demokrácia (ahol annyi f@szságot írhatnak büntetlenül amennyit akarnak).
Sajnos ezt a törvényt még nem vették át a "demokratikus" államok, az EU.
Nyugodtan be lehetne tiltani a néphülyítő reklámokat is - vagy még jobb lenne, ha minimum 15 év letöltendőt kaphatna a hazug politikus is - az elmúlt évek mutatványaival megtelnének a munkatáborok..
 

ladagrant

Well-Known Member
2019. január 30.
2 527
4 823
113
  • Dühítő
  • Vicces
Reactions: fip7 and laci74

cirqle

Well-Known Member
2021. december 5.
9 093
50 340
113
Nem rossz, de a kép nem ott készült.

A háttérben a török zászló alatt hajózó Polarnet hajó látható (a hajó neve alatt látható az Istambul felirat, mely a hajó honos kikötője), mely Csernomorszk kikötőben horgonyoz, Ogyessza mellett. Két napja érkezett Batumiból.

Észrevettétek, hogy a cirkuszi testőrség már hónapok óta M4-gyel mászkál AK helyett?
 

cirqle

Well-Known Member
2021. december 5.
9 093
50 340
113
Greanleader lehet?
Nem titok a neve, ez ő.
Abból is látszik, hogy ezek színvonalas írások.
Apró tipp: a hírportálokon név nélkül megjelenő cikkekre többnyire senki
Se büszke, ezért jelennek meg név nélkül.
 

Littlejohn

Well-Known Member
2010. április 20.
3 649
16 107
113
A PZH lövegcsövekről.....
Mint tudni való, a hatékony harc legfőbb eleme a hatékony logisztika. Mindenhonnan hallani, hogy hány Caesart, PZH-t, Twardyt meg Istentudjamit küldtek Ukrajnába. Vajon például a PZH-k mellé hány vontató páncélost, hány mobil műhelyt, mennyi alkatrészt küldtek. Ok., hogy a német és a holland sereg elküldi a felesleges PZH-it harcolni. De az csak egy kör. Ha nincs, aki javítsa, karbantartsa, ha nincs mivel, esetleg nincs vontató kisebb baj esetén, akkor hiába pöpec a fegyver..... egy hét után hulladék.
 
Status
Not open for further replies.