[HÍREK] Ukrajnai fegyveres konfliktus

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Igazad van... de akkor megint csak kilyukadunk oda, hogy mi értelme is van ennek ??
Azt értem, hogy az Usa miért szórja a fegyvert és a pénzt Ukrajnába... szétakarja baszni Európát, ez a napnál is világosabb. Érdekeit szem előtt tartva, az ő szemszögükből, ez még érthető is.

Na de az Eu-s országok ???:D Környörgöm, a saját szenvedéseinket hosszabbítjuk meg a háború elhúzásával...ezzel az agyalágyult "küldök 8 tarackot és várom a csodát" manőverekkel.

Nyugat-európában ezért vezető (döntőrészt balos) politikusokat kéne agyonlőni, hazaárulás miatt, de minimum bevágni a börtönbe életfogytigra több millió uniós lakos életének megkárosítása és több tízezer ukrán katona/civil halálában való közvetett részvétel miatt. Zelenszkijt meg élve kéne megnyúzni...de az ukránoknak.
Gyarmat vagyunk, helytartókkal, ennyi. Akik megnyerték a 2.vh-t, valójában elvesztették azt, mert egy sátáni önpusztító erőt juttattak világhatalomra.
 
Ez nem a löveg,hanem a löveg cső élettartama-csőcsere.T72 lövegcsövének élettartama sabot lövés esetén 50 (ötven) lövés-és csőcsere.
Szóval nincs ebben semmi extra,egyszerűen kilőtt cső esete.Csócsere szükséges.De a mozgékony taktika miatt,alighanem a lánctalpé is.Meg alighanem a teljes hajtáslánc erősdve karbantartásra szorul.
Ezek a nehéz technikák bizony rettenetesen karbantartás igényesek.
A PZH2000 gumibetétes lánctalpának a futásteljesítménye 4000 km...
 
  • Vicces
Reactions: fip7
A február 24.óta tartó orosz invázió terület foglalásaiba semmi értelme beleszámolni a Krímet és a szaki köztársaságok területét....


Ez nem a PZH2000 lövegének a sajátsága sem az orosz vadiúj 2SZ35 Koalicija sem a koreai K9 sem a legmodernebb kínai vagy amerikai önjáró lövegek ágyúinak az élettartama sem több ennél. Úgyhogy ez hír (ha igaz) nem több "mint vihar a biliben."


Ha te mondod biztos így van, mondjuk az orosz viszonyokat látva a Lomoszonov egyetemről el tudom képzelni, hogy miután kap egy ilyen tanulmányra egy visszautasíthatatlan felkérést az orosz kormányzattól el is készítené.
OKÉ. De ezt kérdeztem: "Miért szerinted mennyi? Vagy a szakadár államok területeiről már végleg lemondtak?"
 
Hallottál olyan fegyvercső ötvözetről, hogy króm-nikkel-vanádium+a többi? Merthogy pl. még a Szerbek is gyártanak olyan fegyvercsöveket amik ebből vannak, és majdnem kilőhetetlenek. Persze a fejlett nyugat, csak és kizárólag a technikai pontosság kedvéért olyant gyárt, ami pont fix 3000 lövésre elég, oszt megy a kukába. Bezzeg a primitív keletieknek van képe olyant gyártani, ami 10000 lövést is kibír. Nem is értem, hogy a D-20 és 30-asoknál miért nincs ilyen baj :rolleyes: .
Marhaságot beszélsz. A szerbek csak szeretnének olyan csöveket gyartani mint a németek. Ami eszi a csövet az a 40km+-os lőtáv és a hozzá való lőszer+töltet. Csoda nincs, lőtávot nagyobb energiával tudsz növelni amihez több lőpor kell (azonos csőhossz esetén)az meg eszi a csövet.
Látom nem sikerült elolvasni :D A lényeg a következő: adott egy IZS , krómozott csővel. Pont nem kell olajban tocsogjon. Az a német, ami elkezd rohadni, ha nem kap olajat. Mert a Merkel csöve nem krómozott,ez tény. Mindkettő van a családban, mindegyikkel lőttem is. Az ismerős, aki a múlt héten kezdte meg a 2 éve kapott olaj használatát, TOZ puskával rendelkezik. A legtöbb vadásznál nem csak az ára miatt van IZS vagy TOZ sörétes, hanem azért is, mert bírja, ha "rugdossák" és nem takarítják. Egyébként van olcsóbb is az orosz vadászfegyvereknél, például a török Huglu, csak az egy megbízhatatlan fos. A vadászfegyverek nagy része egyébként elképesztően túlárazott.
Azt tudod-e, hogy a krómozott cső kevésbé pontos, mert többek közt nem lehet a krómot semmilyen technológiával azonos vastagságban felvinni a csőbe?
 
Hallottál olyan fegyvercső ötvözetről, hogy króm-nikkel-vanádium+a többi? Merthogy pl. még a Szerbek is gyártanak olyan fegyvercsöveket amik ebből vannak, és majdnem kilőhetetlenek. Persze a fejlett nyugat, csak és kizárólag a technikai pontosság kedvéért olyant gyárt, ami pont fix 3000 lövésre elég, oszt megy a kukába. Bezzeg a primitív keletieknek van képe olyant gyártani, ami 10000 lövést is kibír. Nem is értem, hogy a D-20 és 30-asoknál miért nincs ilyen baj :rolleyes: .
Kíváncsi lennék azokra a "majdnem kilöhetetlen" Szerb fegyvercsövekre.
Szóval szerinted a Németek nem ismerik eme ötvözeteket. Mókás fiú vagy te.
Merész ez a d20-30 összehasonlítás is, lötáv, pontosság, tüzgyorsaság és minden egyéb tekintetben. Komolyan gondoltad?
A pzh2000 nagy pontosságú tűzcsapásokra készült, természetesen sokkal nagyobb a karbantartási igénye mint egy d20 nak amivel 15 km ről még egy futball stadiont is nehezen találsz el.
Ne kezdjük már el az örökös vitát az orosz és a nyugati fegyverek összehasonlításáról, a modern nagy pontosságú potens fegyverek mindenhol karbantartás igényesek.
A hatékonyságról (költséghatékonyság ról) meg csak annyit, nem mindegy hogy egy cél leküzdéséhez 100 malacot lösz el vagy csak 10 et.
Nem is értem hogy miért nem vesz mindenki inkább ösöreg foshalmazokat modern tüzérségi eszközök helyett, a honvédségnél is talán jobb lenne néhány osztálynyi d20 a pzh2000 helyett.
Nem azon akadtam fenn hogy elnyűtték öket, hanem hogy csodálkoznak ezen, szerintem csak a szokásos hiszti megy hogy még több fegyvert kicsikarhassanak.
Elnyühetetlen csodafegyverek sajnos nincsenek.
 
Egy PZH2000 lövege 2500 lövésre van hitelesítve, amilyen intenzíven használják az ukrik őket szinte már biztosan elérték ezt a lövésszámot, úgyhogy ha a hír igaz akkor ezen nincs mit csodálkozni.
Az egy hónap se. Ennél még egy Candy mosógép is több garival rendelkezik. Kíváncsi lennék a ruszki technika, ezen paraméterére.
 
Nézz már rá légy szíves azokra az orosz hadműveleti térképekre az április közepén indult donbaszi offenzíva eredményeként egy szűk frontszakaszon sikerült a "félelmetes orosz haderőnek" kőkemény 40 km előrehaladni nagy véráldozatok árán miközben a hersoni fronton semmit sem haladt előre és Harkovnál is területeket vesztett.

Így szerintem kettőnk közzül lehet inkább neked kéne futni néhány kört ezügyben....
Nézz már rá, hogy területileg hány m2 van elfoglalva, te nagyon okos. Rossz vicc amit művelsz.
 
Marhaságot beszélsz. A szerbek csak szeretnének olyan csöveket gyartani mint a németek. Ami eszi a csövet az a 40km+-os lőtáv és a hozzá való lőszer+töltet. Csoda nincs, lőtávot nagyobb energiával tudsz növelni amihez több lőpor kell (azonos csőhossz esetén)az meg eszi a csövet.

Azt tudod-e, hogy a krómozott cső kevésbé pontos, mert többek közt nem lehet a krómot semmilyen technológiával azonos vastagságban felvinni a csőbe?
a csövet magát nem a töltet eszi hanem a lőszer (gránát) a nagyobb tömítés miatt vastagabb vagy keményebb gyűrűzés miatt.
a töltet a lőporkamrát eheti meg a zárat meg a hidraulikát és egyébb szerkezeteket. ha a csövet eszi meg azt csőrobbanásnak nevezik.
 
Az egy hónap se. Ennél még egy Candy mosógép is több garival rendelkezik. Kíváncsi lennék a ruszki technika, ezen paraméterére.
Ugyanennyi.

Szittya ne beszélj hülyeséget. Ugyanaz a lövedék lassabban kilőve kevésbé terheli a csövet mintha gyorsabban lövöd ki. A sebesség azonos csőhossznál csak lőportöltettel növelhető.
 
lehet nemsokára usa számára ukrajna már nem lesz többé fontos ...
mert:

itt lett volna egy remek alkalom arra, hogy tényleges kárt okozzanak

lassan átértékelődnek a dolgok?

azovos halála
 
Már megint futnak az ukránok
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Herszon
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Én elhiszem, hogy ukránok, de az elsőn még hó (!!!) van.... :oops:
 
Off..

Szerintem ez pont fordítva van.

A japán tud gyártani autót hosszútávra. Ma is tud.
A német is tudott, úgy a 2000-es évekig, csak aztán mammon lett a istenük és ugye az nem biznisz, hogy megveszi az ember az autót és 20 évig használja...bekerült a képbe a tervezett elavulás, természetesen ilyen minden autónál van, de a németek úgy is tervezik meg az adott alkatrészt, hogy x év után beszarjon... gyakran túlgondolt, kényes és felesleges dolgokkal teli vágva, ez jellemzi a mai német autókat. Arról nem is beszélve, hogy az egyik prémium gyártójuk típusai rendszeresen kigyulladnak. Hulladékok...

Francia nagyon kényelmes, de igazi hulladék, ahogy az olasz is. Kivéve az Alfát, az ottvan azért.

Aki megbízható autót akar, az eddig is japánt vett és ezután is azt fog.

Csak egy közismert példa: A sivatagban miért Toyota Land Cruisert meg Hiluxot használ mindenki ?
Miért nem Ford Rangert meg VW amarokot meg hasonló, játék/mű terepjárókat ?
Mert ezek hulladékok, nem bírják a tényleges terhelést.... ezek arra jók, hogy a buta szomszédnak lehessen villogni a városban, meg, hogy az amcsik, németek rejtett kisebbségi komplexusaiból származó megalomániáját kiszolgálják.


Ha feladat van és ha esetleg az ember élete is múlhat rajta, csak a Toyota jöhet szóba. Az autó.

On

Nem mondom, hogy nincsenek megbízható típusok.
De valamiért mégis az a helyzet ebben az országban is, hogy egy közös van egy avensisben és egy b5 passatban. Semmelyikből sem tudsz fél millió kmes darabot venni. B5 passatból már valójában mind felette volt. Az annyi idős corollák, avensisek meg már a menzán vannak kanál formájában
Motorikusan sem, kasztnira meg pláne.
Eleve árérzekenyek vesznek, kis futásra, akiknek nincs pénze németre. Aurist, jazzt, yarist.. mennek vele évi 5e kmt, de még ilyen hobbihasználat mellett sem érik meg az oldtimer kort. Pár kivétellel a szemétbe megy mind.
Én elhiszem, hogy egy oldshool land cruiserből vagy volt egyszer olyan mentő, ami bírta. De ez nem az a film.
Persze vallási szinten megy. Ez olyan, mint a dízel tulajokkal beszélgetni a foogyasztásról. Pár éve akkor volt a mélysötétség, ha nem azt hazudtad, hogy tiporva 4 litert eszik, akkor az anyádat szídták. Mindenki tudja, hogy baromság.. de hajtják. Na a japán tulajok éppen ilyen mondákból építkeznek.
Azért pár szervíznek dolgoztam már.
De mondom, csak ki kell nyitni a szemed az úton. Ez nem a 30 éves old timer japán autók országa. Ha valaki lát egy ilyen korabeli japánt az szinte különleges pillanat. Azok az ovik menzáján vannak.

Na mindegy.. on:

Nem lehet, hogy a pzhból létezik consumer és industrial változat is? Az export piacos meg hobbicélú felhasználásra készült.

Szóval akkor ma is megdőlt egy wunderwaffe legendàja?
Himarsé meddig fog kitartani és mikor elfelejtik atlantistáink a hinarsot minlesz a következő. Persze az f16 és az m1 vágyakozáson túl.
Én nem ítélem el, gyerekeim is hisznek a mikulásban. :)
 
Amikor nagy lesz a baj, akkor majd bólintanak az Északi áramlat 2-re. Kérdés, hogy akkor akar-e még Moszkva szállítani?
Miért ne akarna, nekik ez pénz :) ma is volt egy kijelentés, talán Lavrovtól, hogy az ÉÁ2 üzemképes egyébként..
Akkor tudnám elképzelni, hogy nem szállítanak, ha már nem lenne rá szükség. Pl a kiépült keleti infrastruktúra után
 
kezdődik a mentegetés ...

Ha a jelenovkai előzetes letartóztatási központ elleni támadást az ukrán fél követte el, akkor biztosíthatom Önöket, hogy nem akarták ezt megtenni. (c) Pentagon

mondom én, hogy szöktetés akart ez lenni, csak a HIMARS félrehordott. mert működik a zavarás :)
 
kezdődik a mentegetés ...

Ha a jelenovkai előzetes letartóztatási központ elleni támadást az ukrán fél követte el, akkor biztosíthatom Önöket, hogy nem akarták ezt megtenni. (c) Pentagon

mondom én, hogy szöktetés akart ez lenni, csak a HIMARS félrehordott. mert működik a zavarás :)

Az enigmát sem lehetett megtörni. Itt is feltétel nélkül hisznek az m kód törhetetlenségében...
 
OKÉ. De ezt kérdeztem: "Miért szerinted mennyi? Vagy a szakadár államok területeiről már végleg lemondtak?"
Kommunikáció szintjén nem, a valóságban viszont igen.
Nézz már rá, hogy területileg hány m2 van elfoglalva, te nagyon okos. Rossz vicc amit művelsz.
Rossz vicc az, hogy annyira sem vagy képes, hogy kiguglizd a számokat.

Zelenszkij 125000 km2 beszélt az annektált Krím és a szaki köztársaságok területével együtt.

Donyecki Népköztársaság
7,85 ezer négyzetkilométer

A Luhanszki Népköztársaság területe 8,38 ezer négyzetkilométer

Össz: 16,2 ezer km2

területű volt febr.24-e előtt...

A Krím területe 27.000 km2

Ha ezt összeadod akkor bizony 43000 km2 jön ki ha ezt levonod a 125000km2-l az bizony 82000 km2.

És ha számításba veszed, hogy Ukrajna területe 600.000 km2, akkor bizony látod, hogy február 24-a még Ukrajna területének ötödét sem foglalta el az orosz haderő.

Az egy hónap se. Ennél még egy Candy mosógép is több garival rendelkezik. Kíváncsi lennék a ruszki technika, ezen paraméterére.
Ennél a ruszki technika sem tud többet.

Persze,de max csak ha az előírt időszakos ellenőrzéseket és a TK-kat végrehajtod rajtuk.Ha ezeket nem hajtod végre,nem fogsz 4000 km-ert rally-zni velük.
Igen ez pontosan így van.

 
Nem is régen egyik versenyen hallottam anyázni a japán motor tulajt, hogy már megint beszarik a sosem elromló japán, a szemét olasz meg még mindig megy.

De én is a japán motorosok miatt hagytam abba a javítást. Akkora szemétdombokkal járnak, arra hivatkozva, hogy nem kell javítani, hogy az félelmetes.
De a kocsiban is csak hobbihasználatra valót tudnak, persze vannak a legendák, meg a hitkérdések.. de mutassa már meg valaki az utakon a 30 éve sosem elromló lexusokat, toyotakat. Már mind a szemétdombon van... lassan old timer golf 4, 28x visszatekerve, mai napig 240e kmes óraállással dömping van.
Ahogy a használtpiacon se találsz félmillió kmes japán személyautókat, mert addigra mind a szemétbe kerül. A német autó buzik szerint szarnak mondott 1.6cr caddyket, meg olaszoktól hozzák be félmillióról 198ra visszatekerve.. aztán itt még 1 céget, meg két tulajt kiszolgál.
Marokkóba meg a mai napig a 124es merci a távolsági taxi.

Japán tulajnál, amikor a karter alján csörögnek a dugattyú darabok, akkor szerinte nem lehet nagy baja, mert (a kedvenc indokom:) tegnap még jó volt.
Félgáz felett fullad, az még hibátlan neki.
És amikor már akkora határ szar, hogy igazából a méhbe kéne leadni, akkor nagynehezen elhozza javításra az akkor már leélt szemetet, akkor nem lehet belőle kihúzni, hogy mi a gond, mert szerinte hibátlan. Max szerinte biztos nagy baj, csak a francia gyártású ngk gyertya kehet a baj. Vagy a szemét magyar benzinek.

Bocs az offért... :D
Amikor 240 ezer km körül a szerelő kicserélte a Mitsubishimben a szelepszár szimeringeket, levakarta a kokszot a gyűrűkről, és mindent visszatett a helyére, mondván fölösleges bármit cserélni. A vizsgán kinézett a srac rám, ennek marha jó a co-ja! Azok a Coltok, meg Lancerek gyakran produkaltak gyári co-t 3-400 e km után is. Sokszor hibátlan motorral mentek a bontóba.
Az egyik haverom 1.080.000 km futás után még eladta a Corolláját egy Nigériai fekának, akinek a motor kellett. Kiviszi, és halász hajót fog hajtani még vagy 20 évig.
A szétzuhant japán cuccok oka legtöbbször az, hogy a fasz tulaj azt hiszi, hogy ez Toyota, tehát nem kell karbantartani, úgysem romlik el! Aztan persze, hogy beszarik!
Aztán azt látja, hogy a haverja Renault Meganja meg elmegy megbízhatóan sok évet. Ja, csak a haverja karbantartotta a Renault!
Ahogy régen a tetűlusta 200d mercik elketyegtek világ végéig, a mostani modern dízelek idegbeteg tulajokkal, meg nem.