Aki úgy oda van az elsöprő német, US stb ipari teljesitmènytől, az próbáljon meg kinai termék nélkûl élni csak egy hétig. Sok sikert.Ezt már próbálták mások is elmagyarázni, megpróbálom én is:
Ha megnézed a statisztikákat ( US FED), láthatod, a termelő ipar, mint szegmens, az 1950-es években az össz. munkaerő kb. 32%-át foglalkoztatta, míg ez a szám 2015-re kb. 8%-ra csökkent.
Tehát az a hatalmas ipar ami (részben) megnyerte a 2. világháborút, az már abban a formában nem létezik ott, mivel olcsóbb volt az ázsiai "rabszolgákhoz" kivinni a termelést, mint megfizetni az amerikai melóst.
Ettől még persze tudnának sokkal többet termelni, mint most, ha lenne rá valós akarat, de Kínát már biztosan nem hozzák be...
Tudod kinek van most potenciálisan a háborút eldöntő ipari kapacitása? Kínának.
Azt tudtad, hogy 2023-ban Kínában kb. 1,8 millió nehéz teherautót gyártottak, amiből úgy emlékszem csak a legnagyobb helyi márka volt 300k körül (a teljes US termelés itt elvileg 330k volt 2021-ben...)
China: production volume of heavy trucks 2016-2030 | Statista
The total production of heavy trucks in China was forecasted to reach over two million units by 2030.www.statista.com
Miért a teherautók? Ugye a logisztika elég fontos eleme a hadviselésnek, és ha helyzet van akkor az előbb említett kapacitás egy kis része terepszínű kivitelben jön ki, az simán megtámaszt akár egy teljes mozgósítást az oroszoknál.
Amúgy meg a ruha, cipőgyárak azok hol vannak, ha hirtelen le kell gyártani pár millió embernek a ruházati felszerelést? Ja az is már mind Kínában van.
Nézegetni kéne kicsit a statisztikákat mielőtt messzemenő következtetéseket vonunk le.
Kezdheti azzal, hogy levetközik meztelenre....