Ott nem kéne az ellen repülési tulajdonságait is produkálni?Egy szóval: agresszor
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Ott nem kéne az ellen repülési tulajdonságait is produkálni?Egy szóval: agresszor
Lehet, csak úgy már sokkalta drágább.Ott nem kéne az ellen repülési tulajdonságait is produkálni?
Ez mid szép, de szegény Alba hogy fog "dogfight-elni?" Nem tudok semmit róla, de mikor az exNDK Albák repültek repülőnapon, semmit sem produkáltak némi körözésen kívül.Lehet, csak úgy már sokkalta drágább.
Egy tapasztalt pilótával kompenzálható ez némileg.
Különben gyakran alkalmaznak gyengébb képességű gépeket.
A Saab annak idején elkészítette a Gripenből is az agresszor verziót.
Olcsósított verzió volt, fedélzeti fegyverrendszerek nélkül, de a felderítő képesség meghagyásával (meg annak customizálhatóságával)
Ezzel súlyt és légellenállást lehetett csökkenteni (ohne pylonok), amivel természetesen nőt a repülési teljesítmény, de persze így sincs a nyugati 2 hajtóművesek erejének szintjén.
Viszont cserébe egy dogfightban, fordulóharcban, egy tapasztalt pilótával meg lehet izzasztani vele egy újoncot.
BVR szimulálására (ahol komolyabban számít az erő) meg ott a szimulátor, meg a virtualizált repülések.
Sehogy.Ez a sugárhajtású kategória alapfokú kiképző gépe.Egyszerűen erre van kondicionálva,oktatásra való.Bármi mást elvárni tőle felesleges.Ez mid szép, de szegény Alba hogy fog "dogfight-elni?" Nem tudok semmit róla, de mikor az exNDK Albák repültek repülőnapon, semmit sem produkáltak némi körözésen kívül.
Kecskeméti repnapon az NG ment háton, orsó, bukfenc...de "ráértél" közben expo állítással babrálni.Ez mid szép, de szegény Alba hogy fog "dogfight-elni?" Nem tudok semmit róla, de mikor az exNDK Albák repültek repülőnapon, semmit sem produkáltak némi körözésen kívül.
.Valaki össze tudná foglalni mi is az a célrepülés, amire az Alba ideális?
(Valahol ott ragadtam le, hogy Il-28 célzsákot vontat, MiG.21 tükörrepüléssel ad célt, vadászok "infrabombára" légvédelmi rakétások drónra gyakorolnak.)
Valahogy nem találtam olyan topicot, amibe ez beleillene.
.A magyar, vietnami beszerzésről, gyártásról néhány további infó.
Hungary orders 12 L-39NG jet trainers
Czech aerospace company, Aero Vodochody has just announced a contract with the Hungarian MOD to supply 12 L-39NGs to the Hungarian Air Force, with the first aircraft expected to be delivered in 2024www.key.aero
A magyar üzlet 18 hónappal azután jött létre, hogy a piacra dobó ügyfél, a vietnami MOD aláírt egy 12 L-39NG-re vonatkozó megállapodást Hanoiban. Ezeket a repülőgépeket keleti repüléselektronikával konfigurálják, hogy kielégítsék a vietnami népi légierő bevezető vadászkiképzőre vonatkozó igényeit az orosz gyártású Szuhoj Szu-30MK2V Flanker flottához. Az első L-39NG már a gyártósoron van, a szállítások várhatóan jövőre kezdődnek. A magyar és a vietnami légierő mintáinak szállítása párhuzamosan történik a 2020-as évek végéig.
A cseh MOD eddig költségvetési korlátok miatt nem rendelte meg az új trénert. Azonban égetően szüksége van egy új platformra, mivel a pardubicei Centrum Leteckého Výcviku (CLV, Repülőképző Központ ) által a potenciális JAS 39C/D Gripen pilóták képzésére üzemeltetett hét L-39C már nagyon közel jár hasznos szolgálata végéhez. élet.
Jelenleg két L-39NG prototípus repül (7001-es és 7004-es sorozat), az első gyártási példa a vietnami népi légierő számára várhatóan 2023 elején hajtja végre első repülését. Az L-39NG az L-39NG egy modern evolúciója. 39 Albatros, amely még mindig a valaha épített legsikeresebb sugárhajtású kiképző, több mint 2900 példányt adtak el a légierőknek szerte a világon a hidegháború idején.
De. Viszont amellé vesznek L-39NGt is..
A vietnamiak nem vettek Jak-130-at a keleti technikara konfiguralva….?
Igazábol ez sem hibája,nem vigéckedésre tervezték.Tanuljon meg rajta a növendék alapfokuan kezelni egy sugárhajtású gépet.Ennyi a feladata.Függesztők is arra jók,hogy első bombaoldását,póttartály hoirdását,stb, egy jóindulatú,kezesbárány gépen csinálja a tanonc.Nem arra van,hogy Kurszk 2.0ban Sturmovikot játszanak vele.Pont ugyanaz a szitu,mint a normál polgári életben az autóvezetéssel.Nullkm-es kölök ne egy Ferrárival/40tonnás szerelvénnyel tanulja meg az autóvezetés alapjait forgalomban.Franciában külön elő is irják,hogy friss jogsival milyen erőkategóriáig vezethet az ifjú titán,és csak gyakorlatszerzés után ülhet komolyabb autó volánjához-érdemes lenne követni a példát.Alba meg ez az alapfokú gyakorlatszerző jóindulatú tanulóautó szerepkörű gépKecskeméti repnapon az NG ment háton, orsó, bukfenc...de "ráértél" közben expo állítással babrálni.
Cseh országban van a gyár......Cseh gyár,többségi magyar MAGÁNTULAJDONBAN.Mi,mint Mo,nem fizethetünk Albában egy barterügylet keretében,mert nem magyar termék.Svédek és a Brazilok hogy állnak tréning géppel?? Csak kérdem, lehet oda-vissza fog menni a biznisz... L39be fizetünk vagy ilyesmi..
Su30 annyival nagyobb teljesitményű gép,hogy szükség van egy közbenső lépcsőfokra a tanoncnak,mielött az Albárol átül a Szuhojra.Nem egyedi dolog ez sem.IAF sokáig az A4 gépeket használta ilyen közbenső lépcsőfoknak példul.Mivel azok kikoptak,rendszeresitették helyére a talján Jak130at..
A vietnamiak nem vettek Jak-130-at a keleti technikara konfiguralva….?
- Szerintem nem is erről van szó!
- Szerintem a Grippenek repidejét szeretnék csökkenteni. Tartalékolni.... kell a repülési időt!
- A 4db NG (felderítő), kis hazánk területén az elalvó személyszállító gépek bejellenkezés elmulasztás értesítésére kellenek. Ne Grippen szaladgáljon fel szólni a trehány török pilótáknak, napjában 3-szor. Lehet hívni ezt a ténykedést is felderítésnek. Ha jól tudom 11000 m-re fel megy az NG. Ez a 4db folyamatosan szolgálatban állna. Nem kell radar, nem kell "-semmi-" rávezetés lesz. Ha prücök van, megy a Grippen utána, úgy is ketten vannak szolgálatban tudtommal. Ennyi.
- A másik 8db marad kiképző gépnek. Itt lehet arról is szó, -(Nem tudom, ne harapjátok le a fejem)- hogy nem csak egy egy gép bombaledobálását lehetne gyakorolni, hanem kötelék repülésben csapat légiharcot, repüllő - repüllő elleni harcászatot. . Esetleg különböző formációkban, 4-4 ellen, 3-4 ellen 2-4 ellen, 1-1ellen, 2-2 ellen. Vagyis harci helyzeteket.
- Itt van mellettünk lévő országban a háború, gyakorolni kell a különböző helyzeteket, rutint szerezni. Ezeket azért nem kellene Grippenekkel végrehajtani, szerintem sokba kerülne. Meg ugye nagyon szaporodna a repidő!
Nem tudom, ám ha a cseheknél a rep. útvonalat végig lehetne követni s rögzíteni az egész kiadott feladat alatt, akkor utólag kilehetne értékelni a végrehajtott gyakorlatot. Ki hogyan teljesített, mit rontott el. Hogyan kellett volna alkalmazkodni a másikhoz.... stb...stb. Erre volnának jók ezek a gépek. Vagyis itt valós térben, valós gépen repülnek a pilóták s gyakorolhatnák a harci feladatokat olyan konfigurációban amilyen gépre van kiképzése. Ennyi.
- Ugyanakkor belehetne mutatni más országok katonai vezetőinek, pilótáinak is a lehetséges alkalmazások, lehetséges begyakorlási lehetőségeit.
- Kilehetne alakítani valami Gyakorló rep. központot. Európa közepén vagyunk.
S nem harctérre kellene küldeni ezeket a gépeket, misszióba sem.
- Többen írtátok miért pont ezt a gépet választották! Ez jó kérdés.
Szerintem azért mivel magyar többségi tulajdonban volt az üzem. S nagyon örülnék egy magyar repülőgépgyárnak. Az alkalmazottaknak nagyon jó volna a gyakorlásra, mérnököknek tanulásra, fejlődésnek.
- Írta valaki hogy nem lehet tovább fejleszteni. Mindent lehet csak gondolkodni s akarni kell, ha nem akarom akkor nem lehet. Megszűnt a másikra várás időszaka, itt nekünk kell lépni, tudatosan előre látó szemmel.
Kicsi a pénztárcánk, ám mégis próbáljunk meg lépkedni, ám csak előre!
- Aki nagyot akar markolni, az keveset fog! - Mondá a közmondás -.
Más:
- Valaki említette hogy a KC-390-es is milyen szar vétel volt.
- Én nem tartom annak. Nézzük meg, a világ 3. legnagyobb repülőgép gyártójától vettünk gépet. Szerintem megfelelő többcélú gép. ( Itt lehet olvasni róla. )
Hogyan kapcsolódik mégis ide ebbe a topikba, Embraer cég s termékei lehet olvasgatni.
Talán térképen meg lehetne nézni Brazíliát, kb 15 magyar országnyi terület.
- Nekik volt olyan észrevételük hogy talán jó volna nekik Lynx. Más topikban lehet róla olvasni.
- Megnéztem az Embraer katonai piacra szánt termékeit s találtam ott ( egy szubszonikus, könnyű vadászbombázót. ) Ez az AMX Vadászbombázó: Ahogy olvastam az olaszokkal kooperációban fejlesztették ki az 1980-as évek végére. Szerintem egy továbbfejlesztés nem ártana neki. Szóval megfordult az agyamba hogy nem-e lehetne-e a leendő repülőgyárunkba egy hasonló kooperációs gépet előállítani, fejleszteni a jövőben. Ez további előrelépés volna számunkra. S valami üzlettársítási cserekereskedelmet is lelehetne bonyolítani.
- Lehetne valami 21. századi profilt rátenni. Átnézni a 40 éves lemaradását, mit tudunk belőle kipréselni.
Én így látom előrevetítve a hazai repülőgépgyártás fejlesztését.
A világ 3. repülőgépgyártójával együtt fejleszteni nem rossz dolog, szerintem. S előreviszi mérnökeink gondolkodását, tudását szerintem.
- Elméletileg alumíniumunk van, s nem orosz kotlát gyártanánk belőle. Esetleg más ország gyárt belőle eladható terméket.
Remélem nem harapjátok le a fejemet ezért a kis előregondolásért, mivel lesz itt aki jobban hozzáért s remélem elmondja a véleményét is.
Itt nézz körül:Valaki össze tudná foglalni mi is az a célrepülés, amire az Alba ideális?
(Valahol ott ragadtam le, hogy Il-28 célzsákot vontat, MiG.21 tükörrepüléssel ad célt, vadászok "infrabombára" légvédelmi rakétások drónra gyakorolnak.)
Valahogy nem találtam olyan topicot, amibe ez beleillene.
.
Az Alca a Boeing idoszak projektje volt, es kb jo 25 eves konstrukcio. Boeing reg kiszallt.
Egyaltalan lehetett volna Alcat valasztani? Letezik meg az Alca mint termek? Vagy jelentos erovel-penzzel elobb tovabb kene fejleszteni, aktualizalni, kb 12 peldanyert, mert piaci igeny arra se volt, meg Boeing tamogatassal se.
Ekkora sületlenséget már régen olvastam.- Szerintem nem is erről van szó!
- Szerintem a Grippenek repidejét szeretnék csökkenteni. Tartalékolni.... kell a repülési időt!
- A 4db NG (felderítő), kis hazánk területén az elalvó személyszállító gépek bejellenkezés elmulasztás értesítésére kellenek. Ne Grippen szaladgáljon fel szólni a trehány török pilótáknak, napjában 3-szor. Lehet hívni ezt a ténykedést is felderítésnek. Ha jól tudom 11000 m-re fel megy az NG. Ez a 4db folyamatosan szolgálatban állna. Nem kell radar, nem kell "-semmi-" rávezetés lesz. Ha prücök van, megy a Grippen utána, úgy is ketten vannak szolgálatban tudtommal. Ennyi.
- A másik 8db marad kiképző gépnek. Itt lehet arról is szó, -(Nem tudom, ne harapjátok le a fejem)- hogy nem csak egy egy gép bombaledobálását lehetne gyakorolni, hanem kötelék repülésben csapat légiharcot, repüllő - repüllő elleni harcászatot. . Esetleg különböző formációkban, 4-4 ellen, 3-4 ellen 2-4 ellen, 1-1ellen, 2-2 ellen. Vagyis harci helyzeteket.
- Itt van mellettünk lévő országban a háború, gyakorolni kell a különböző helyzeteket, rutint szerezni. Ezeket azért nem kellene Grippenekkel végrehajtani, szerintem sokba kerülne. Meg ugye nagyon szaporodna a repidő!
Nem tudom, ám ha a cseheknél a rep. útvonalat végig lehetne követni s rögzíteni az egész kiadott feladat alatt, akkor utólag kilehetne értékelni a végrehajtott gyakorlatot. Ki hogyan teljesített, mit rontott el. Hogyan kellett volna alkalmazkodni a másikhoz.... stb...stb. Erre volnának jók ezek a gépek. Vagyis itt valós térben, valós gépen repülnek a pilóták s gyakorolhatnák a harci feladatokat olyan konfigurációban amilyen gépre van kiképzése. Ennyi.
- Ugyanakkor belehetne mutatni más országok katonai vezetőinek, pilótáinak is a lehetséges alkalmazások, lehetséges begyakorlási lehetőségeit.
- Kilehetne alakítani valami Gyakorló rep. központot. Európa közepén vagyunk.
S nem harctérre kellene küldeni ezeket a gépeket, misszióba sem.
- Többen írtátok miért pont ezt a gépet választották! Ez jó kérdés.
Szerintem azért mivel magyar többségi tulajdonban volt az üzem. S nagyon örülnék egy magyar repülőgépgyárnak. Az alkalmazottaknak nagyon jó volna a gyakorlásra, mérnököknek tanulásra, fejlődésnek.
- Írta valaki hogy nem lehet tovább fejleszteni. Mindent lehet csak gondolkodni s akarni kell, ha nem akarom akkor nem lehet. Megszűnt a másikra várás időszaka, itt nekünk kell lépni, tudatosan előre látó szemmel.
Kicsi a pénztárcánk, ám mégis próbáljunk meg lépkedni, ám csak előre!
- Aki nagyot akar markolni, az keveset fog! - Mondá a közmondás -.
Más:
- Valaki említette hogy a KC-390-es is milyen szar vétel volt.
- Én nem tartom annak. Nézzük meg, a világ 3. legnagyobb repülőgép gyártójától vettünk gépet. Szerintem megfelelő többcélú gép. ( Itt lehet olvasni róla. )
Hogyan kapcsolódik mégis ide ebbe a topikba, Embraer cég s termékei lehet olvasgatni.
Talán térképen meg lehetne nézni Brazíliát, kb 15 magyar országnyi terület.
- Nekik volt olyan észrevételük hogy talán jó volna nekik Lynx. Más topikban lehet róla olvasni.
- Megnéztem az Embraer katonai piacra szánt termékeit s találtam ott ( egy szubszonikus, könnyű vadászbombázót. ) Ez az AMX Vadászbombázó: Ahogy olvastam az olaszokkal kooperációban fejlesztették ki az 1980-as évek végére. Szerintem egy továbbfejlesztés nem ártana neki. Szóval megfordult az agyamba hogy nem-e lehetne-e a leendő repülőgyárunkba egy hasonló kooperációs gépet előállítani, fejleszteni a jövőben. Ez további előrelépés volna számunkra. S valami üzlettársítási cserekereskedelmet is lelehetne bonyolítani.
- Lehetne valami 21. századi profilt rátenni. Átnézni a 40 éves lemaradását, mit tudunk belőle kipréselni.
Én így látom előrevetítve a hazai repülőgépgyártás fejlesztését.
A világ 3. repülőgépgyártójával együtt fejleszteni nem rossz dolog, szerintem. S előreviszi mérnökeink gondolkodását, tudását szerintem.
- Elméletileg alumíniumunk van, s nem orosz kotlát gyártanánk belőle. Esetleg más ország gyárt belőle eladható terméket.
Remélem nem harapjátok le a fejemet ezért a kis előregondolásért, mivel lesz itt aki jobban hozzáért s remélem elmondja a véleményét is.
Könnyebb az leírni, hogy mi van benne, mint azt, hogy mi hiányzik, még radar sincs benne a XXI. században.Valaki összefoglalná nekem konkrétumokkal, tényekkel, hogy miért "szar" L-39NG pilótakiképzésre? Mi hiányzik belőle konkrétan?