[HUN] AERO L-39NG Albatrosz

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

Status
Not open for further replies.

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
18 100
31 047
113
az nem sugárhajtású...
Tucano,Pilatus gépek pont az Alba kategóriájú sugárhajtású gépeket váltották le.Köztük és a vadászgépek közé meg beiktatnak egy,vagy kettő, nagy teljesitményő sugárhajtású tipust.(Gripenhez elég az egy Hawk/M346 kategóriájú oktató.F35nek nincs gyakorló változata,és jóval nagyobb teljesitményű is a Gripennél,annak kell a T7/T50 kategória is).AV továbbra is egy haldokló cseh gyár,nincs modern technológiai képessége,nem tud komolyan beszálni semmilyen modern programba.Qrvasok pénz kéne elöbb a felfejlesztéséhez.
Önmagában a hazai pilótaképzés nem ördögtöl való.Anyagilag biztosan nem rentábilis,de nagyobb baj,hogy a minősége is kérdéses lesz.Mindenesetre több Gripen D kellene hozzá.
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 471
46 393
113
Tucano,Pilatus gépek pont az Alba kategóriájú sugárhajtású gépeket váltották le.Köztük és a vadászgépek közé meg beiktatnak egy,vagy kettő, nagy teljesitményő sugárhajtású tipust.(Gripenhez elég az egy Hawk/M346 kategóriájú oktató.F35nek nincs gyakorló változata,és jóval nagyobb teljesitményű is a Gripennél,annak kell a T7/T50 kategória is).AV továbbra is egy haldokló cseh gyár,nincs modern technológiai képessége,nem tud komolyan beszálni semmilyen modern programba.Qrvasok pénz kéne elöbb a felfejlesztéséhez.
Önmagában a hazai pilótaképzés nem ördögtöl való.Anyagilag biztosan nem rentábilis,de nagyobb baj,hogy a minősége is kérdéses lesz.Mindenesetre több Gripen D kellene hozzá.
Ha nem baj, akkor ezt a hozzászólást is elteszem könyvjelzővel...
...a csőgyártás mellé. :rolleyes:
 
  • Vicces
Reactions: Negan

Vogon

Well-Known Member
2021. május 13.
3 174
6 712
113
mitől "haladó"?

Pont ez a bajom ebben a vitában. Mindig visszatérünk oda, hiába próbálod te mondani, hogy két külön kategória, nem értik.

BJT- Basic Jet Trainer
AJT- Advance Jet Trainer

Elmondod, hogy a Gripen programban eddig a pilótákat külföldön képezték a Hawk BJT változatán, erre rögtön mindenki rávágja, hogy de a Hawknak van egy AJT változata és az mennyivel jobb lenne nekünk.
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
25 873
91 399
113
Pont ez a bajom ebben a vitában. Mindig visszatérünk oda, hiába próbálod te mondani, hogy két külön kategória, nem értik.

BJT- Basic Jet Trainer
AJT- Advance Jet Trainer

Elmondod, hogy a Gripen programban eddig a pilótákat külföldön képezték a Hawk BJT változatán, erre rögtön mindenki rávágja, hogy de a Hawknak van egy AJT változata és az mennyivel jobb lenne nekünk.
training-l-39ng.jpg
 
  • Tetszik
Reactions: Nemerson
K

Kopi2000

Guest
Érdekes lesz a "felderítőgép" radar nélkül.....
Ugyanazt tudja mint a Hawk? The Hawk 200 is equipped with a Northrop Grumman AN/APG-66H multi-mode radar, LINS 300 ring laser gyroscope inertial navigation system, air data sensor, display processor and mission computer.
Azt a kérdést kell feltenni, hogy vajon az itt kommentelő katonák miért vannak rosszul az L-39 beszerzéstől?
Szerintem koltseges hobby csupan. A raszant penzt lehetne masra, koltseghatekonyabban elkolteni. Mert irdatlan penzeket fogunk elkolteni, de nem lesz ettol meg utokepes a hadero...
 
  • Tetszik
Reactions: Nagy Csaba

migfun

Well-Known Member
2013. május 28.
2 226
4 578
113
Pont ez a bajom ebben a vitában. Mindig visszatérünk oda, hiába próbálod te mondani, hogy két külön kategória, nem értik.

BJT- Basic Jet Trainer
AJT- Advance Jet Trainer

Elmondod, hogy a Gripen programban eddig a pilótákat külföldön képezték a Hawk BJT változatán, erre rögtön mindenki rávágja, hogy de a Hawknak van egy AJT változata és az mennyivel jobb lenne nekünk.
Amíg az NTFC-n drága pénzen vadászpilótának kiképzett embereket ültetünk szállító- és interkontinentális futárgépeink botkormánya mögé, szerintem nincs nagy szükség egyik kategóriára sem itthon.
Ha lesz fejlesztés vadászok terén, akkor lesz értelme - talán, mert, egyre másra alakulnak az európai kiképzőközpontok.
A megrendelt gépek mennyiségének tükrében nálunk a helikopterpilóta-képzésnek van létjogosultsága.
 

Vogon

Well-Known Member
2021. május 13.
3 174
6 712
113

Elég szomorú, hogy valaki oda sorolta. A Fighter Lead-in Training az a GripenD. Ebből következik, hogy a sokat emlegetett M346 Master meg a többi az biztosan nem ez a kategória, hiszen nem a meglévő vadászgépeink kétüléses változata.
Ha ez így van, akkor nem beszélhetünk arról, hogy az L-39NG ugyan az a kategória lenne, mint az ALCA. Én remélem, hogy nem akarunk bele látni többet, mint ami van benne. Az Albatrosz egy kiváló BJT, és esélye nincs az AJT kategóriában.

Aztán lehet, hogy tévedek.
 
  • Tetszik
Reactions: hunemperor

arcas

Well-Known Member
2013. március 20.
6 902
22 369
113
Amíg az NTFC-n drága pénzen vadászpilótának kiképzett embereket ültetünk szállító- és interkontinentális futárgépeink botkormánya mögé,...
Itt a pont.
Már rég lenne női vadászpilótánk, csak ő nem volt 'valakinek' a lánya,...rátatték Airbusra.
A mai napig nem térek észhez ettől...
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and Blitz97

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 471
46 393
113
Itt a pont.
Már rég lenne női vadászpilótánk, csak ő nem volt 'valakinek' a lánya,...rátatték Airbusra.
A mai napig nem térek észhez ettől...
"Valakinek a lánya" szintén az Airbusra került. o_O
"Valakinek a lánya" semmilyen helyet nem vett el a nem "valakinek a lánya" elől.
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby

migfun

Well-Known Member
2013. május 28.
2 226
4 578
113
"Valakinek a lánya" szintén az Airbusra került. o_O
"Valakinek a lánya" semmilyen helyet nem vett el a nem "valakinek a lánya" elől.
Mindegy. A lényeg, hogy kiképeztünk sok pénzért sok évig sok pilótát, akik alá nem tudunk gépet és repülhető órát tenni vadászpilótaként, hát átültettük őket utasszállítók/miegymás botkormányához. Most, hogy volt/van pénz, nem vadászgépet vettünk alájuk, hanem egy BJT-t, ami ugyanúgy visszalépés, és ugyanúgy esélyük se lesz vadászgépet vezetni. Ez az igazi pazarlása a pénznek és az életüket a hivatásuknak szentelni vágyó emberi erőforrásnak.
Azt nem hiszem, hogy az NTFC szerződésekor nem látszott, hogy jó darabig nem bővül a légierő vadászgép-állománya, innen meg kiszámolható lett volna jó közelítéssel a szükséges kiképzendő létszám.
Én biztos nem lennék boldog, ha hosszú évek alatt magamból a maximumot kihozva elvégeztem volna a képzést, és utána megkínálnak egy utas/teherszállító beosztással...
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 471
46 393
113
Mindegy. A lényeg, hogy kiképeztünk sok pénzért sok évig sok pilótát, akik alá nem tudunk gépet és repülhető órát tenni vadászpilótaként, hát átültettük őket utasszállítók/miegymás botkormányához. Most, hogy volt/van pénz, nem vadászgépet vettünk alájuk, hanem egy BJT-t, ami ugyanúgy visszalépés, és ugyanúgy esélyük se lesz vadászgépet vezetni. Ez az igazi pazarlása a pénznek és az életüket a hivatásuknak szentelni vágyó emberi erőforrásnak.
Azt nem hiszem, hogy az NTFC szerződésekor nem látszott, hogy jó darabig nem bővül a légierő vadászgép-állománya, innen meg kiszámolható lett volna jó közelítéssel a szükséges kiképzendő létszám.
Én biztos nem lennék boldog, ha hosszú évek alatt magamból a maximumot kihozva elvégeztem volna a képzést, és utána megkínálnak egy utas/teherszállító beosztással...
Továbbra sem érted, hogy ezzel a 12 gépel kb. 10-15x annyi repidőt veszünk, mintha ugyan abból a pénzből Gripent vennénk.
Szóval, ha csak a repidő miatt aggódsz, akkor az első sorban kellene pompomoznod... :cool:
 

migfun

Well-Known Member
2013. május 28.
2 226
4 578
113
Továbbra sem érted, hogy ezzel a 12 gépel kb. 10-15x annyi repidőt veszünk, mintha ugyan abból a pénzből Gripent vennénk.
Szóval, ha csak a repidő miatt aggódsz, akkor az első sorban kellene pompomoznod... :cool:
15x annyi BJT repidőt. Az nem ugyanaz, mint ha a Gripenen gyakorolná a tényleges harcfeladatokat.
Megtanul egy egyenes szárnyú szubszonikus géppel jól repülni, ami minden ízében különbözok egy utánégetős hajtóművel felszerelt gép repülési tulajdonságaitól, rendszereitől, alkalmazható fegyvereitől, és az alkalmazáshoz szükséges repülési profiloktól.
Basszus, másképp kell vezetnem a saját személyautómat, a céges kilencszemélyest, meg a kezem közé kerülő kis full elektromos kisautót is. Ha egy előzésnél elfelejteném, melyikben ülök, gyorsan véget érne a történet. És nem mozgok 3 dimenzióban...
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 471
46 393
113
15x annyi BJT repidőt. Az nem ugyanaz, mint ha a Gripenen gyakorolná a tényleges harcfeladatokat.
Megtanul egy egyenes szárnyú szubszonikus géppel jól repülni, ami minden ízében különbözok egy utánégetős hajtóművel felszerelt gép repülési tulajdonságaitól, rendszereitől, alkalmazható fegyvereitől, és az alkalmazáshoz szükséges repülési profiloktól.
Basszus, másképp kell vezetnem a saját személyautómat, a céges kilencszemélyest, meg a kezem közé kerülő kis full elektromos kisautót is. Ha egy előzésnél elfelejteném, melyikben ülök, gyorsan véget érne a történet. És nem mozgok 3 dimenzióban...
Viszont cserébe ugye a körforgalom, meg közlekedési lámpa ugyan olyan mindkét járműből kinézve.
Persze, hogy nem ugyan az a kettő, de ha nem lehetne valamelyest kompenzálni a repidőt alacsonyabb kategóriás géppel, akkor elég nagy bajban lenne az összes F-35-öt alkalmazó ország. Ugyebár ott egyből az egyedül repülésre kell váltani, mert nincs kétüléses.
 
  • Vicces
Reactions: Nagy Csaba
Status
Not open for further replies.