az nem sugárhajtású...Jobb lett volna inkább ST-t venni,mint Albát.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
az nem sugárhajtású...Jobb lett volna inkább ST-t venni,mint Albát.
Tucano,Pilatus gépek pont az Alba kategóriájú sugárhajtású gépeket váltották le.Köztük és a vadászgépek közé meg beiktatnak egy,vagy kettő, nagy teljesitményő sugárhajtású tipust.(Gripenhez elég az egy Hawk/M346 kategóriájú oktató.F35nek nincs gyakorló változata,és jóval nagyobb teljesitményű is a Gripennél,annak kell a T7/T50 kategória is).AV továbbra is egy haldokló cseh gyár,nincs modern technológiai képessége,nem tud komolyan beszálni semmilyen modern programba.Qrvasok pénz kéne elöbb a felfejlesztéséhez.az nem sugárhajtású...
Persze, csak nincs rá szükség.T-7 Red Hawk 20 millió dollár, a M346 meg 40 millió körül van. Sugárhajtásúból L-39NG volt a gazdaságos megoldás, bár iparpolitikai megfontolások miatt (várt,remélt SAAB+ EMBRAER együttműködés) is az Aero gép lett a befutó.
Ha nem baj, akkor ezt a hozzászólást is elteszem könyvjelzővel...Tucano,Pilatus gépek pont az Alba kategóriájú sugárhajtású gépeket váltották le.Köztük és a vadászgépek közé meg beiktatnak egy,vagy kettő, nagy teljesitményő sugárhajtású tipust.(Gripenhez elég az egy Hawk/M346 kategóriájú oktató.F35nek nincs gyakorló változata,és jóval nagyobb teljesitményű is a Gripennél,annak kell a T7/T50 kategória is).AV továbbra is egy haldokló cseh gyár,nincs modern technológiai képessége,nem tud komolyan beszálni semmilyen modern programba.Qrvasok pénz kéne elöbb a felfejlesztéséhez.
Önmagában a hazai pilótaképzés nem ördögtöl való.Anyagilag biztosan nem rentábilis,de nagyobb baj,hogy a minősége is kérdéses lesz.Mindenesetre több Gripen D kellene hozzá.
mitől "haladó"?
Pont ez a bajom ebben a vitában. Mindig visszatérünk oda, hiába próbálod te mondani, hogy két külön kategória, nem értik.
BJT- Basic Jet Trainer
AJT- Advance Jet Trainer
Elmondod, hogy a Gripen programban eddig a pilótákat külföldön képezték a Hawk BJT változatán, erre rögtön mindenki rávágja, hogy de a Hawknak van egy AJT változata és az mennyivel jobb lenne nekünk.
Szerintem koltseges hobby csupan. A raszant penzt lehetne masra, koltseghatekonyabban elkolteni. Mert irdatlan penzeket fogunk elkolteni, de nem lesz ettol meg utokepes a hadero...Érdekes lesz a "felderítőgép" radar nélkül.....
Ugyanazt tudja mint a Hawk? The Hawk 200 is equipped with a Northrop Grumman AN/APG-66H multi-mode radar, LINS 300 ring laser gyroscope inertial navigation system, air data sensor, display processor and mission computer.
Azt a kérdést kell feltenni, hogy vajon az itt kommentelő katonák miért vannak rosszul az L-39 beszerzéstől?
Amíg az NTFC-n drága pénzen vadászpilótának kiképzett embereket ültetünk szállító- és interkontinentális futárgépeink botkormánya mögé, szerintem nincs nagy szükség egyik kategóriára sem itthon.Pont ez a bajom ebben a vitában. Mindig visszatérünk oda, hiába próbálod te mondani, hogy két külön kategória, nem értik.
BJT- Basic Jet Trainer
AJT- Advance Jet Trainer
Elmondod, hogy a Gripen programban eddig a pilótákat külföldön képezték a Hawk BJT változatán, erre rögtön mindenki rávágja, hogy de a Hawknak van egy AJT változata és az mennyivel jobb lenne nekünk.
Nyugodtan-csak elöbb amit a csőgyártásra irtam anno,azt a valóságnak megfelelően idézd propihuszár.....Keresd vissza folyamatában,mit is irtam.Ha nem baj, akkor ezt a hozzászólást is elteszem könyvjelzővel...
...a csőgyártás mellé.
Itt a pont.Amíg az NTFC-n drága pénzen vadászpilótának kiképzett embereket ültetünk szállító- és interkontinentális futárgépeink botkormánya mögé,...
Költői kérdésem az, hogy ha már az NG tréning koncepcióját valósítjuk meg, akkor minek is volt szükség a Zlinekre?
A Zlineken nemcsak vadászpilotákat képzünk.Költői kérdésem az, hogy ha már az NG tréning koncepcióját valósítjuk meg, akkor minek is volt szükség a Zlinekre?
Mert akkor vagy a MH tréning koncepciója hibás, vagy az Aero-é.
A how to Fly (második szakasz) a Zlin...Költői kérdésem az, hogy ha már az NG tréning koncepcióját valósítjuk meg, akkor minek is volt szükség a Zlinekre?
Mert akkor vagy a MH tréning koncepciója hibás, vagy az Aero-é.
"Valakinek a lánya" szintén az Airbusra került.Itt a pont.
Már rég lenne női vadászpilótánk, csak ő nem volt 'valakinek' a lánya,...rátatték Airbusra.
A mai napig nem térek észhez ettől...
Mindegy. A lényeg, hogy kiképeztünk sok pénzért sok évig sok pilótát, akik alá nem tudunk gépet és repülhető órát tenni vadászpilótaként, hát átültettük őket utasszállítók/miegymás botkormányához. Most, hogy volt/van pénz, nem vadászgépet vettünk alájuk, hanem egy BJT-t, ami ugyanúgy visszalépés, és ugyanúgy esélyük se lesz vadászgépet vezetni. Ez az igazi pazarlása a pénznek és az életüket a hivatásuknak szentelni vágyó emberi erőforrásnak."Valakinek a lánya" szintén az Airbusra került.
"Valakinek a lánya" semmilyen helyet nem vett el a nem "valakinek a lánya" elől.
Továbbra sem érted, hogy ezzel a 12 gépel kb. 10-15x annyi repidőt veszünk, mintha ugyan abból a pénzből Gripent vennénk.Mindegy. A lényeg, hogy kiképeztünk sok pénzért sok évig sok pilótát, akik alá nem tudunk gépet és repülhető órát tenni vadászpilótaként, hát átültettük őket utasszállítók/miegymás botkormányához. Most, hogy volt/van pénz, nem vadászgépet vettünk alájuk, hanem egy BJT-t, ami ugyanúgy visszalépés, és ugyanúgy esélyük se lesz vadászgépet vezetni. Ez az igazi pazarlása a pénznek és az életüket a hivatásuknak szentelni vágyó emberi erőforrásnak.
Azt nem hiszem, hogy az NTFC szerződésekor nem látszott, hogy jó darabig nem bővül a légierő vadászgép-állománya, innen meg kiszámolható lett volna jó közelítéssel a szükséges kiképzendő létszám.
Én biztos nem lennék boldog, ha hosszú évek alatt magamból a maximumot kihozva elvégeztem volna a képzést, és utána megkínálnak egy utas/teherszállító beosztással...
Csak ez az ábrán nem látszik. Ott csak az NG szerepel az összes képzési szintnél, ami nyilvánvalóan nem így történik, csak jól hangzó marketing, hogy 4 típus helyett egy géppel oldanak meg mindent.A how to Fly (második szakasz) a Zlin...
15x annyi BJT repidőt. Az nem ugyanaz, mint ha a Gripenen gyakorolná a tényleges harcfeladatokat.Továbbra sem érted, hogy ezzel a 12 gépel kb. 10-15x annyi repidőt veszünk, mintha ugyan abból a pénzből Gripent vennénk.
Szóval, ha csak a repidő miatt aggódsz, akkor az első sorban kellene pompomoznod...
Viszont cserébe ugye a körforgalom, meg közlekedési lámpa ugyan olyan mindkét járműből kinézve.15x annyi BJT repidőt. Az nem ugyanaz, mint ha a Gripenen gyakorolná a tényleges harcfeladatokat.
Megtanul egy egyenes szárnyú szubszonikus géppel jól repülni, ami minden ízében különbözok egy utánégetős hajtóművel felszerelt gép repülési tulajdonságaitól, rendszereitől, alkalmazható fegyvereitől, és az alkalmazáshoz szükséges repülési profiloktól.
Basszus, másképp kell vezetnem a saját személyautómat, a céges kilencszemélyest, meg a kezem közé kerülő kis full elektromos kisautót is. Ha egy előzésnél elfelejteném, melyikben ülök, gyorsan véget érne a történet. És nem mozgok 3 dimenzióban...