A cseh célpontról, Aero Vodochody, is van ma egy cikk.
Eladásról. Ez a második vegyes buli lenne a csehekkel a kézi fegyvergyártás mellett.
2 opció: állami HM Arzenál vagy a Tombor képviselte befektetők.
"Penta csoport állítólag már megközelíti az értékesítési megállapodást. Beszélnek arról, hogy a részvények 49% -át eladják a cseh Omnipolnak, a HM Arzenál magyar fegyvergyártó társaság 51% -ának. A Forbes magazin szerint viszont egy Tombor András finanszírozó által vezetett magyar magán alap érdekli a cseh társaságban."
https://www.armadninoviny.cz/dodavky-l-39ng-do-senegalu-az-v-roce-2022.html
8 gép magyar beszerzését szellőztették meg.
" A magyar hadsereg alapképzéshez a Zlín Z 42/43 cseh légcsavar repülőgépet használja, de a sugárhajtású repülőgép hiányzik a Magyar Légierőtől. A magyarok belépése az Aero Vodochody-ba jelentősen növeli annak esélyét, hogy legalább nyolc (század minimális méretű) L-39NG-t eladjanak Magyarországnak. Végül is a Zrínyi 2026 magyarországi modernizációs programja modern edzőrepülőgép-pilóta vásárlását tervezi, és ezzel a harci pilóták átfogó képzési képességeinek újbóli megszerzését."
Közép-Európai kilátások
" A belépés jelentősen növeli az L-39NG eladásának esélyét más közép- és kelet-európai országok számára is. Az olyan országok, mint Szlovákia, Románia, Bulgária vagy Horvátország modern szuperszonikus vadászrepülőket vásárolnak, de hiányzik a megfelelő könnyű sugárhajtású edzőgépek"
A gyárról
Az Aero Vodochody gyár 2017 óta veszteséges, és ebben az évben a pandémiák miatt 50% -kal estek vissza a polgári repülési piacra szánt készletek.
Szengálba a Covid helyzet miatt csúszik az első 2 gép átadása. 2022-ben akarnak így négyet leszállítani.
"A szerződés tartalmazza a pilóták, oktatók és földi személyzet képzését, harci kiképzést, pótalkatrészeket, operatív eszközöket és logisztikai támogatást.
Szenegál L-39NG-je levegő-levegő rakétákat fog kapni, az AIM-9L Sidewinder. A rakétákat oszlopokra helyezik, ahol a korábbi L-39 további tartályokat függesztett fel. Összesen legfeljebb 1200 kg fegyverzet helyezhető el öt L-39NG akasztóra. Az L-39NG szenegáli pilótái átlátszó kijelzővel ellátott izraeli Elbit Systems Targo II sisakot kapnak."
A végén írnak egy esetleges Tunéziai érdeklődésről és az elvesző Saab-bal való együttműködésről.
Eladásról. Ez a második vegyes buli lenne a csehekkel a kézi fegyvergyártás mellett.
2 opció: állami HM Arzenál vagy a Tombor képviselte befektetők.
"Penta csoport állítólag már megközelíti az értékesítési megállapodást. Beszélnek arról, hogy a részvények 49% -át eladják a cseh Omnipolnak, a HM Arzenál magyar fegyvergyártó társaság 51% -ának. A Forbes magazin szerint viszont egy Tombor András finanszírozó által vezetett magyar magán alap érdekli a cseh társaságban."
https://www.armadninoviny.cz/dodavky-l-39ng-do-senegalu-az-v-roce-2022.html
8 gép magyar beszerzését szellőztették meg.
" A magyar hadsereg alapképzéshez a Zlín Z 42/43 cseh légcsavar repülőgépet használja, de a sugárhajtású repülőgép hiányzik a Magyar Légierőtől. A magyarok belépése az Aero Vodochody-ba jelentősen növeli annak esélyét, hogy legalább nyolc (század minimális méretű) L-39NG-t eladjanak Magyarországnak. Végül is a Zrínyi 2026 magyarországi modernizációs programja modern edzőrepülőgép-pilóta vásárlását tervezi, és ezzel a harci pilóták átfogó képzési képességeinek újbóli megszerzését."
Közép-Európai kilátások
" A belépés jelentősen növeli az L-39NG eladásának esélyét más közép- és kelet-európai országok számára is. Az olyan országok, mint Szlovákia, Románia, Bulgária vagy Horvátország modern szuperszonikus vadászrepülőket vásárolnak, de hiányzik a megfelelő könnyű sugárhajtású edzőgépek"
A gyárról
Az Aero Vodochody gyár 2017 óta veszteséges, és ebben az évben a pandémiák miatt 50% -kal estek vissza a polgári repülési piacra szánt készletek.
Szengálba a Covid helyzet miatt csúszik az első 2 gép átadása. 2022-ben akarnak így négyet leszállítani.
"A szerződés tartalmazza a pilóták, oktatók és földi személyzet képzését, harci kiképzést, pótalkatrészeket, operatív eszközöket és logisztikai támogatást.
Szenegál L-39NG-je levegő-levegő rakétákat fog kapni, az AIM-9L Sidewinder. A rakétákat oszlopokra helyezik, ahol a korábbi L-39 további tartályokat függesztett fel. Összesen legfeljebb 1200 kg fegyverzet helyezhető el öt L-39NG akasztóra. Az L-39NG szenegáli pilótái átlátszó kijelzővel ellátott izraeli Elbit Systems Targo II sisakot kapnak."
A végén írnak egy esetleges Tunéziai érdeklődésről és az elvesző Saab-bal való együttműködésről.