- Ebben teljesen igazad van - Ha nem tudjuk mit akarunk csinálni, teljesen felesleges hozzáfogni.
- Ám az embraer cég fejlesztő mérnöki csoportot hoz kishazánkba! Ugye az embraer s a saab mérnöki szinten kapcsolatot hozott létre. Valahogyan ezt a fejlesztési szintet ki kellene használni, talán.
- Itt az a kérdés hogy mit szeretnénk elérni, a jövő milyen gépeket fog igényelni. S ki mit tud felhasználni ebből a közös tudásból, tervezésből. A világ fel van gyorsulva, mire kitotyogjunk magunkat ismét elhúznak mellettünk. Ha nem szállsz fel a hajóra a kikötőben elúszik.
- Szóval én nem dobnám el olyan messzire azt a labdát. Egy példa csak a következő képen.
Tárolási hely kihasználhatósága, ám rengeteg olyan fejlesztés lehet amit mi nem is gondolunk s nem is láthatunk. Ez a mérnökök feladata. Ám ötletben, gondolatban tudnánk segíteni nekik, vagyunk itt elegen s mindenkinek lenne ötlete, fantáziája!
- Ez is igaz, ám alapvető dolgokat tisztázni lehet. Vagyis a modern gépekbe már modern kijelzőket kell elhelyezni s akkor azt úgy konfigurálod fel a gépet ahogyan akarod. Az érzékelők bekötése lesz majd a lényeg.
-
Igen tetszett! Na látod ez a mérnökök feladata. Ezt észre vettem én is hogy nagyon oktatógépesre sikeredet a forma. Végül is arra tervezték. Körbe kell járni vagy kétszer hogy mit lehetne kihozni belőle.
Akkor még egyszer, még egyértelműbben. Kezdek kifogyni az ötletekből, hogyan lehet ugyan azt különböző módon elmondani. Amiről te beszélsz, az sokkal inkább tűnik álmodozásnak, mint egy tervnek.
Maróth Gáspár
több alkalommal nyilatkozta, hogy Európában borzasztó sok jó dolog születik, aminek a 80%-a nem megy át a megvalósítási fázisba... mert a kutyának nincs szüksége rá. Ettől még jó ötletnek tűnt.
A Zrínyi egyértelmű koncepciója, hogy először igényeket mérünk fel, ha van rá szükség, akkor arra egy követelmény rendszert már ki lehet alakítani. És ettől a pillanattól kezdve olvass vissza! Az AJT-hez hiányzik a követelményrendszer, a cél, hogy mit akarunk elérni. Kinek akarnánk eladni? Bárkinek, csak nekünk ne kelljen vásárolni belőle?
Az ALCA teljesít minden feltételt, ami alapján a mi haderőfejlesztésünkben a jelen pillanatban egy projektet el lehet kaszálni, hogy pénzt adjunk a K+F-re. (Vissza utalnék, hogy szerintem jelenleg. Egész más mondtam egy 15 év múlva időpillanatra.)
Túlságosan úgy állsz hozzá az Embraer mérnök irodához, hogy vágyakat próbálsz bele látni és nem újságokban megjelenő állításokból megpróbálni következtetni az ő elképzelésükre, amiért ezt meglépték. Ők valószínűleg akkor lépnek meg egy ilyet, amikor már tudják, hogy mit szeretnének csinálni.
Szerintem próbálj meg utána olvasni annak, hogy nekik mire lesz szükségük! És mi a légierőnket hová akarjuk eljuttatni... Keresni az apró darabkákat, amik velünk együtt könnyebben megvalósítható lesz számukra, mint nélkülünk. És mi az, amire önállóan is képesek. Én hiszek abban, hogy logikusan összekövetve a kirakóst, van valamennyi esélyünk eltalálni, hogy mi is megy a háttérben. Vakon találgatni és céltalanul ötletelni... félek az nem a legnagyobb esélyt magában hordozó módszer.
Én tényleg nyitott vagyok bármilyen magvalósítható ötletet meghallgatni az ALCA kapcsán is, de részemről kiszálltam abból a megbeszélésből, hogy hasra ütve mondjunk valamit, amit megváltoztatnánk egy eleve nem túl sikeres gépen, a többiek mondanak valamit hozzá, hogy ha te ezt, akkor én ezt változtatnám meg és hátha pénzt is rakunk mögé, hogy ezt valahol valakikkel együttműködésben hátha megvalósítjuk.
Utána meg vagy tényleg kell ez a gép valakinek vagy tényleg nem.