[HUN] Aero Vodochody / HSC Aerojet Zrt (Hu, 80%) + Omnipol (Cz, 20%)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
38 030
73 525
113
Bocsánat akkor csendbe maradok.:( Majd lesz valahogy!
Mehet tovább az ötletelés, csak azért írtam, hogy ha érdekel ez átalakítási téma, ott tudsz róla bővebben olvasni... de az egész fórumot érdemes olvasni mert lehet olyan ötleteket találni mint a SAAB 38 és hogy miért nem lett belőle semmi, illetve azt is el lehet olvasni hogy miért vonják ki az A-10-est... csak az olvasást népszerűsítem :)
 
  • Imádom
Reactions: Kim Philby

Vogon

Well-Known Member
2021. május 13.
3 174
6 712
113
- Ebben teljesen igazad van - Ha nem tudjuk mit akarunk csinálni, teljesen felesleges hozzáfogni.

- Ám az embraer cég fejlesztő mérnöki csoportot hoz kishazánkba! Ugye az embraer s a saab mérnöki szinten kapcsolatot hozott létre. Valahogyan ezt a fejlesztési szintet ki kellene használni, talán.
- Itt az a kérdés hogy mit szeretnénk elérni, a jövő milyen gépeket fog igényelni. S ki mit tud felhasználni ebből a közös tudásból, tervezésből. A világ fel van gyorsulva, mire kitotyogjunk magunkat ismét elhúznak mellettünk. Ha nem szállsz fel a hajóra a kikötőben elúszik.
- Szóval én nem dobnám el olyan messzire azt a labdát. Egy példa csak a következő képen.

0120496.jpg


Tárolási hely kihasználhatósága, ám rengeteg olyan fejlesztés lehet amit mi nem is gondolunk s nem is láthatunk. Ez a mérnökök feladata. Ám ötletben, gondolatban tudnánk segíteni nekik, vagyunk itt elegen s mindenkinek lenne ötlete, fantáziája! :D



- Ez is igaz, ám alapvető dolgokat tisztázni lehet. Vagyis a modern gépekbe már modern kijelzőket kell elhelyezni s akkor azt úgy konfigurálod fel a gépet ahogyan akarod. Az érzékelők bekötése lesz majd a lényeg.

- :D Igen tetszett! Na látod ez a mérnökök feladata. Ezt észre vettem én is hogy nagyon oktatógépesre sikeredet a forma. Végül is arra tervezték. Körbe kell járni vagy kétszer hogy mit lehetne kihozni belőle.
020925-F-9999S-0033.JPG

210707-Z-KZ880-9259.JPG

Akkor még egyszer, még egyértelműbben. Kezdek kifogyni az ötletekből, hogyan lehet ugyan azt különböző módon elmondani. Amiről te beszélsz, az sokkal inkább tűnik álmodozásnak, mint egy tervnek.

Maróth Gáspár több alkalommal nyilatkozta, hogy Európában borzasztó sok jó dolog születik, aminek a 80%-a nem megy át a megvalósítási fázisba... mert a kutyának nincs szüksége rá. Ettől még jó ötletnek tűnt.
A Zrínyi egyértelmű koncepciója, hogy először igényeket mérünk fel, ha van rá szükség, akkor arra egy követelmény rendszert már ki lehet alakítani. És ettől a pillanattól kezdve olvass vissza! Az AJT-hez hiányzik a követelményrendszer, a cél, hogy mit akarunk elérni. Kinek akarnánk eladni? Bárkinek, csak nekünk ne kelljen vásárolni belőle?
Az ALCA teljesít minden feltételt, ami alapján a mi haderőfejlesztésünkben a jelen pillanatban egy projektet el lehet kaszálni, hogy pénzt adjunk a K+F-re. (Vissza utalnék, hogy szerintem jelenleg. Egész más mondtam egy 15 év múlva időpillanatra.)

Túlságosan úgy állsz hozzá az Embraer mérnök irodához, hogy vágyakat próbálsz bele látni és nem újságokban megjelenő állításokból megpróbálni következtetni az ő elképzelésükre, amiért ezt meglépték. Ők valószínűleg akkor lépnek meg egy ilyet, amikor már tudják, hogy mit szeretnének csinálni.
Szerintem próbálj meg utána olvasni annak, hogy nekik mire lesz szükségük! És mi a légierőnket hová akarjuk eljuttatni... Keresni az apró darabkákat, amik velünk együtt könnyebben megvalósítható lesz számukra, mint nélkülünk. És mi az, amire önállóan is képesek. Én hiszek abban, hogy logikusan összekövetve a kirakóst, van valamennyi esélyünk eltalálni, hogy mi is megy a háttérben. Vakon találgatni és céltalanul ötletelni... félek az nem a legnagyobb esélyt magában hordozó módszer.

Én tényleg nyitott vagyok bármilyen magvalósítható ötletet meghallgatni az ALCA kapcsán is, de részemről kiszálltam abból a megbeszélésből, hogy hasra ütve mondjunk valamit, amit megváltoztatnánk egy eleve nem túl sikeres gépen, a többiek mondanak valamit hozzá, hogy ha te ezt, akkor én ezt változtatnám meg és hátha pénzt is rakunk mögé, hogy ezt valahol valakikkel együttműködésben hátha megvalósítjuk.
Utána meg vagy tényleg kell ez a gép valakinek vagy tényleg nem.
 
  • Hűha
Reactions: formosa1

borisz

Well-Known Member
2012. május 25.
8 161
10 900
113
Akkor még egyszer, még egyértelműbben. Kezdek kifogyni az ötletekből, hogyan lehet ugyan azt különböző módon elmondani. Amiről te beszélsz, az sokkal inkább tűnik álmodozásnak, mint egy tervnek.

Maróth Gáspár több alkalommal nyilatkozta, hogy Európában borzasztó sok jó dolog születik, aminek a 80%-a nem megy át a megvalósítási fázisba... mert a kutyának nincs szüksége rá. Ettől még jó ötletnek tűnt.
A Zrínyi egyértelmű koncepciója, hogy először igényeket mérünk fel, ha van rá szükség, akkor arra egy követelmény rendszert már ki lehet alakítani. És ettől a pillanattól kezdve olvass vissza! Az AJT-hez hiányzik a követelményrendszer, a cél, hogy mit akarunk elérni. Kinek akarnánk eladni? Bárkinek, csak nekünk ne kelljen vásárolni belőle?
Az ALCA teljesít minden feltételt, ami alapján a mi haderőfejlesztésünkben a jelen pillanatban egy projektet el lehet kaszálni, hogy pénzt adjunk a K+F-re. (Vissza utalnék, hogy szerintem jelenleg. Egész más mondtam egy 15 év múlva időpillanatra.)

Túlságosan úgy állsz hozzá az Embraer mérnök irodához, hogy vágyakat próbálsz bele látni és nem újságokban megjelenő állításokból megpróbálni következtetni az ő elképzelésükre, amiért ezt meglépték. Ők valószínűleg akkor lépnek meg egy ilyet, amikor már tudják, hogy mit szeretnének csinálni.
Szerintem próbálj meg utána olvasni annak, hogy nekik mire lesz szükségük! És mi a légierőnket hová akarjuk eljuttatni... Keresni az apró darabkákat, amik velünk együtt könnyebben megvalósítható lesz számukra, mint nélkülünk. És mi az, amire önállóan is képesek. Én hiszek abban, hogy logikusan összekövetve a kirakóst, van valamennyi esélyünk eltalálni, hogy mi is megy a háttérben. Vakon találgatni és céltalanul ötletelni... félek az nem a legnagyobb esélyt magában hordozó módszer.

Én tényleg nyitott vagyok bármilyen magvalósítható ötletet meghallgatni az ALCA kapcsán is, de részemről kiszálltam abból a megbeszélésből, hogy hasra ütve mondjunk valamit, amit megváltoztatnánk egy eleve nem túl sikeres gépen, a többiek mondanak valamit hozzá, hogy ha te ezt, akkor én ezt változtatnám meg és hátha pénzt is rakunk mögé, hogy ezt valahol valakikkel együttműködésben hátha megvalósítjuk.
Utána meg vagy tényleg kell ez a gép valakinek vagy tényleg nem.


KGST örökség.
Összerakjuk, amink van, aztán lesz belőle valami!
Utána kitaláljuk, hogy mire lesz jó.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
38 030
73 525
113

Sztem ebből lesz vmi, makettet már kaptak. :D

Complex training system
Cost effective solution
Light attack capabilities

Aero has been shortlisted to deliver L-39NG trainer aircraft to the Philippines

"Többszöri csúszás után a Fülöp-szigetek fővárosában, Manilában tartották meg az ADAS védelmi és biztonsági rendezvényt. Az AERO Vodochody AEROSPACE a.s. (Aero) az egyik fő kiállítóként bemutatta zászlóshajóját, az L-39NG-t. Ez a repülőgép pontosan illeszkedik a Fülöp-szigeteki légierő kiképzési koncepciójába, amely jelenleg átfogó modernizáción megy keresztül.

A Cseh Köztársaság Védelmi Minisztériumának és a Cseh Köztársaság manilai nagykövetségének támogatásával a rendezvényen több fontos üzleti találkozóra is sor került. Az Aero képviselői megbeszéléseket folytattak a Fülöp-szigeteki nemzetvédelmi miniszterrel, Delfin N. Lorenzanával, a nemzetbiztonsági tanácsadóval, Hermognes C. Esperon úrral, a közlekedési minisztérium titkárával, Arthur P. Tugade úrral és a légierő főnökével, Connor A. Canlas vezérőrnaggyal.

"A Fülöp-szigeteki Légierő jelenleg az elavult S-211-esek leváltását keresi, amelyeket elsősorban vadászpilóták kiképzésére használnak. Az L-39NG koncepció számos előnyt kínál a Fülöp-szigeteki Légierő számára. Legnagyobb erősségei közé tartozik az átfogó képzési rendszer, amely magában foglalja a L-39NG repülőgépet, a pilóták és a földi személyzet képzését, a szimulációs megoldásokat, a fejlett karbantartási koncepciót és a fegyverrendszereket" - mondta Viktor Sotona, a vállalat elnök-vezérigazgatója."
 

Capslock27

Well-Known Member
2017. október 30.
2 601
6 028
113
Aero has been shortlisted to deliver L-39NG trainer aircraft to the Philippines

"Többszöri csúszás után a Fülöp-szigetek fővárosában, Manilában tartották meg az ADAS védelmi és biztonsági rendezvényt. Az AERO Vodochody AEROSPACE a.s. (Aero) az egyik fő kiállítóként bemutatta zászlóshajóját, az L-39NG-t.
A zaszloshajo kifejezest akkor is lehet hasznalni, ha a flotta egy hajobol all? (Ekkor nem kell zaszloshajo, mert nincs kinek zaszlojeleket adni.)
Vicces nagyzolas.
Bemutattak a negyutemusitett Trabantot, ezt az L-39-et is a 60-as evekben kezdtek gyartani.
 
  • Tetszik
Reactions: formosa1

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
25 868
91 381
113
A zaszloshajo kifejezest akkor is lehet hasznalni, ha a flotta egy hajobol all? (Ekkor nem kell zaszloshajo, mert nincs kinek zaszlojeleket adni.)
Vicces nagyzolas.
Bemutattak a negyutemusitett Trabantot, ezt az L-39-et is a 60-as evekben kezdtek gyartani.
Nagyon erőlködsz. Tudod mi történik azzal aki nagyon erőlködik? o_O
 

Capslock27

Well-Known Member
2017. október 30.
2 601
6 028
113
Nagyon erőlködsz. Tudod mi történik azzal aki nagyon erőlködik? o_O
Semmi.

Leirom a véleményem, ami jól látod, nagyon negativ erről a beszerzésről.

Tudom, hogy ettől nem változik semmi, de az L-39NG témáról csak negativat tudok irni. Irjon pozitivat, aki tud. És hogy az erőlködéstől mi lesz témádnál is maradjak, mert gondolom, erre akartál célozni, akkor hasonlatképpen azt mondom, ez a repülőgép annyire kellett az országnak, hogy egy kiadós beszarás. Pont ennyire hiányzott. Mondjuk a NER-nek jól jön.
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 412
46 251
113
Nem én csak elfogadom, hogy a hülyék vagytok akik megpróbáljátok folyamatosan cukorba mártani ezt a szart és nem próbállak győzködni.
Nalátod! Lehet ezt elegánsan is csinálni! :cool:
Aztán hátha kisül belőle valami, és te legalább ebben az esetbe nem tünsz komplett hülyének. Mi meg addig is hagy "szurkoljunk" már!
Mert mi itt leszünk, és mondhatjuk majd, hogy ugye megmondtuk.... :)
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
25 868
91 381
113
Alakulgat. Lynx - L-39NG

Az Aero a szlovák ipart szeretné támogatni. Együttműködést kínál az L-39NG repülőgépek gyártásában​


Sikeres esemény volt az Aero számára a pozsonyi IDEB 2022 nemzetközi védelmi technológiai vásár. Számos fontos találkozóra került sor a cég standjánál. Jana Černochová Csehország védelmi minisztere tárgyalt Jaroslav Naď szlovák kollégával az L-39NG repülőgépek gyártásában való stratégiai együttműködésről.

Az Aero fontos megbeszélést folytatott a Letecké opravovní Trenčín (LOTN) igazgatójával, Ľubomír Galekkel, nem csak az L-39NG repülőgépek gyártása terén folytatott ipari együttműködési tervekről. Az Aera vezetőségének megbeszélése a Szlovák Köztársaság Fegyveres Erők Légierejének parancsnokával, dandárral. gén. Tóth Róbert. Az Aero képviselői üdvözölték a LOM prágai igazgatóját, Jiří Protivát is, akivel a következő években a két cég közötti partnerségről tárgyaltak.

"Az L-39NG hatékony platform az F-16-os pilóták kiképzésére, valamint kiképzési és taktikai küldetések végrehajtására. Jelenleg egy hosszú távú stratégiai együttműködés elindítását készítjük elő a szlovák iparral az L-39NG gyártására. Az L-39-es repülőgépek több évtizede a Szlovák Légierő partnerei, a légierő elégedett velük. Az L-39NG repülőgép beszerzése logikus folytatása a meglévő együttműködésnek” – emlékezett vissza Sotona Viktor, a cég vezérigazgatója és elnöke, aki szintén ellátogatott az IDEB-be.

A múlt hétvégi pöstyéni Légierő Fesztiválon a látogatók megismerkedhettek az L-39 CM Albatros repülőgép speciális kormánymatricával (SOP) ellátott változatával, amely a legendás csehszlovák pilóta vezérőrnagy előtt tiszteleg. Smik Ottó születésének 100. évfordulója alkalmából. Az Aero ezzel támogatta a szlovák légierő 2. kiképző századát a szliácsi légibázisról, amely évek óta üzemeltet L-39 Albatros repülőgépeket.

Az Aero más jelentős légiközlekedési események kizárólagos partnere Szlovákiában. Augusztus végén a társaság statikus és dinamikus bemutatón készül repülőgépeit bemutatni a SIAF Nemzetközi Repülési Napon Malackyban.
 

borisz

Well-Known Member
2012. május 25.
8 161
10 900
113
Alakulgat. Lynx - L-39NG

Az Aero a szlovák ipart szeretné támogatni. Együttműködést kínál az L-39NG repülőgépek gyártásában​


Sikeres esemény volt az Aero számára a pozsonyi IDEB 2022 nemzetközi védelmi technológiai vásár. Számos fontos találkozóra került sor a cég standjánál. Jana Černochová Csehország védelmi minisztere tárgyalt Jaroslav Naď szlovák kollégával az L-39NG repülőgépek gyártásában való stratégiai együttműködésről.

Az Aero fontos megbeszélést folytatott a Letecké opravovní Trenčín (LOTN) igazgatójával, Ľubomír Galekkel, nem csak az L-39NG repülőgépek gyártása terén folytatott ipari együttműködési tervekről. Az Aera vezetőségének megbeszélése a Szlovák Köztársaság Fegyveres Erők Légierejének parancsnokával, dandárral. gén. Tóth Róbert. Az Aero képviselői üdvözölték a LOM prágai igazgatóját, Jiří Protivát is, akivel a következő években a két cég közötti partnerségről tárgyaltak.

"Az L-39NG hatékony platform az F-16-os pilóták kiképzésére, valamint kiképzési és taktikai küldetések végrehajtására. Jelenleg egy hosszú távú stratégiai együttműködés elindítását készítjük elő a szlovák iparral az L-39NG gyártására. Az L-39-es repülőgépek több évtizede a Szlovák Légierő partnerei, a légierő elégedett velük. Az L-39NG repülőgép beszerzése logikus folytatása a meglévő együttműködésnek” – emlékezett vissza Sotona Viktor, a cég vezérigazgatója és elnöke, aki szintén ellátogatott az IDEB-be.

A múlt hétvégi pöstyéni Légierő Fesztiválon a látogatók megismerkedhettek az L-39 CM Albatros repülőgép speciális kormánymatricával (SOP) ellátott változatával, amely a legendás csehszlovák pilóta vezérőrnagy előtt tiszteleg. Smik Ottó születésének 100. évfordulója alkalmából. Az Aero ezzel támogatta a szlovák légierő 2. kiképző századát a szliácsi légibázisról, amely évek óta üzemeltet L-39 Albatros repülőgépeket.

Az Aero más jelentős légiközlekedési események kizárólagos partnere Szlovákiában. Augusztus végén a társaság statikus és dinamikus bemutatón készül repülőgépeit bemutatni a SIAF Nemzetközi Repülési Napon Malackyban.



Teda musím říct, že poprvé po dlouhé době zírám na slovenštinu, jako by to byla maďarština. I v těch odkazech...

Hö??

Amúgy a többinek is mi baja?
Hogy magyar kézbe került a cég?
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
38 030
73 525
113
Az Aero támogatni kívánja a szlovák ipart. Együttműködést kínál az L-39NG repülőgép gyártásában

A ma véget ért pozsonyi IDEB 2022 Nemzetközi Védelmi Kiállítás sikeres esemény volt az Aero számára, a vállalat standján számos fontos találkozóra került sor. A cseh védelmi miniszter, Jana Černochová asszony megbeszélést folytatott szlovák kollégájával, Jaroslav Naď úrral a két ország közötti stratégiai együttműködésről, valamint a helyi ipari együttműködésről az L-39NG repülőgépek Szlovákiába történő szállítása kapcsán.

Ezenkívül az Aero nagyon konstruktív megbeszélést folytatott a Letecké opravovne Trenčín (LOTN) igazgatójával, Ľubomír Galek úrral az ipari együttműködés konkrét terveiről az L-39NG gyártása, karbantartása és támogatása terén. Az esemény során az Aero további prominens vendégekkel is találkozott, köztük a Szlovák Légierő parancsnokával, Róbert Tóth dandártábornokkal és Jiří Protiva úrral, a LOM Praha igazgatójával, akivel a két vállalat közötti stratégiai partnerségről tárgyaltak az elkövetkező években.

"Az L-39NG repülőgépünk hatékony platform az F-16-os pilóták kiképzéséhez, valamint a különböző taktikai feladatok hatékony és igen eredményes végrehajtásához. Jelenleg előkészítjük a szlovák iparral való hosszú távú stratégiai együttműködés elindítását az L-39NG gyártása terén. Az L-39-es repülőgépek már több évtizede a Szlovák Légierő partnerei, és a légierő elégedett vele. Az L-39NG repülőgépek beszerzése logikus folytatása a már meglévő együttműködésnek" - mondta Viktor Sotona, a vállalat elnök-vezérigazgatója, aki az IDEB 2022-re is ellátogatott.