[HUN] Aero Vodochody / HSC Aerojet Zrt (Hu, 80%) + Omnipol (Cz, 20%)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
43 496
83 753
113
img_3784.jpg




 

kelepisti

Well-Known Member
2010. május 5.
3 206
9 492
113
Meglátjuk, hogy Szlovákia az NG-t, vagy a 345-öst választja. Szerintem utóbbival csak ijesztgették a cseheket. Ugyanakkor kiváncsi leszek az F_16 kiképzésre, mert régebben mintha azt olvastam volna, hogy a szlovák pilóták (nem csak az oktató pilóták) is amerikában kapják a kiképzésüket... Nekik is hiába van Kassai repülőiskolájuk nagy probléma a légtér biztosítása. Magyar vonatkozásban jó lenne, ha az Aero nyerne, mert akár egy cseh-szlovák-magyar közös kiképzés sem lenne rossz, három ország légterével. Sajnos mindegyik ország erősen urbanizált, igy nagy sebességű és alacsony repülésre alkalmas nincs köztük.
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
27 887
98 916
113
Meglátjuk, hogy Szlovákia az NG-t, vagy a 345-öst választja. Szerintem utóbbival csak ijesztgették a cseheket. Ugyanakkor kiváncsi leszek az F_16 kiképzésre, mert régebben mintha azt olvastam volna, hogy a szlovák pilóták (nem csak az oktató pilóták) is amerikában kapják a kiképzésüket... Nekik is hiába van Kassai repülőiskolájuk nagy probléma a légtér biztosítása. Magyar vonatkozásban jó lenne, ha az Aero nyerne, mert akár egy cseh-szlovák-magyar közös kiképzés sem lenne rossz, három ország légterével. Sajnos mindegyik ország erősen urbanizált, igy nagy sebességű és alacsony repülésre alkalmas nincs köztük.
2 csehszlovák - magyar projekt fordulhat idén élesbe. L-39NG, Lynx, plusz extra, a kerekes tüzérség. Ez utóbbi a csehek nélkül. Ha emellé odatesszük a Brent és a lengyel drónbeszerzést, azért ha nehezen is, de megmozdult vmi V4 szinten.

Illetve nagyon úgy néz ki a Leopard váltja csehszlovák oldalon is a T-72-őt. További közös kiképzés, modernizáció szintén opcionális lehetőség.
 

Aladeen

Well-Known Member
2021. július 17.
22 800
44 694
113
2 csehszlovák - magyar projekt fordulhat idén élesbe. L-39NG, Lynx, plusz extra, a kerekes tüzérség. Ez utóbbi a csehek nélkül. Ha emellé odatesszük a Brent és a lengyel drónbeszerzést, azért ha nehezen is, de megmozdult vmi V4 szinten.

Illetve nagyon úgy néz ki a Leopard váltja csehszlovák oldalon is a T-72-őt. További közös kiképzés, modernizáció szintén opcionális lehetőség.
Kerekes tüzérség: miért vennének RM "Radhaubitzét" a szlovákok a saját EVA helyett?!
Ebben nem látom a V4 együttműködési lehetőséget: mindenki megveszi a sajátját (vagy már vett). Lőszerben lehetünk regionális "monopólium"... :)
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
27 887
98 916
113
Kerekes tüzérség: miért vennének RM "Radhaubitzét" a szlovákok a saját EVA helyett?!
Ebben nem látom a V4 együttműködési lehetőséget: mindenki megveszi a sajátját (vagy már vett). Lőszerben lehetünk regionális "monopólium"... :)
Nem az ujjamból szoptam, valahol olvastam. Vannak kérdőjelek, tény.
 
  • Tetszik
Reactions: Aladeen

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
43 496
83 753
113
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Top Gun: Maverick starts in theatres. It was filmed on Czech L-39 Albatros aircraft

 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 889
47 357
113
A kisfilm 2. része vág a témába, de azért az eleje is felettébb szórakoztató :cool:
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
:D
 
  • Tetszik
Reactions: rappali_

rappali_

Well-Known Member
2016. szeptember 18.
3 311
16 197
113
A kisfilm 2. része vág a témába, de azért az eleje is felettébb szórakoztató :cool:
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
:D
Na ugye, h overkill gép az alba, ha még Maverick is repüli. Sőt! De nem spoilerezek inkább a Top Gun 2-ből, mert még dobják a PAK-FA progit és vesznek helyette L-39-est :)
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
43 496
83 753
113
Lehet semmi köze az AVhoz, de érdekesség, hogy a kisebbségi tulajdonis Omnipol bevásárolt.

Az Aircraft Industries - LET Kunovice cég a cseh OMNIPOL csoport kezébe kerül

6648.jpg


A Megállapodás célja az üzleti tevékenységek együttműködése és koordinálása, valamint a harmadik országok piacaira való terjeszkedés, amely a két fél együttműködésében valósul meg. Az alaptermékek az L 410 és L 410 NG sorozatú szállító repülőgépek.

Interjú Jiří Podpěra-val, az Omnipol a csoport elnökével

DSC04215-fin-touche.jpg


Aircraft Industries LET Kunovicéről és az Aero-ról is beszél
 

LMzek 2.0

Well-Known Member
2020. április 4.
7 189
14 433
113
Interjú Jiří Podpěra-val, az Omnipol a csoport elnökével

DSC04215-fin-touche.jpg


Aircraft Industries LET Kunovicéről és az Aero-ról is beszél


Előzmény, időrendben:

Lehet semmi köze az AVhoz, de érdekesség, hogy a kisebbségi tulajdonis Omnipol bevásárolt.

Az Aircraft Industries - LET Kunovice cég a cseh OMNIPOL csoport kezébe kerül

6648.jpg


A Megállapodás célja az üzleti tevékenységek együttműködése és koordinálása, valamint a harmadik országok piacaira való terjeszkedés, amely a két fél együttműködésében valósul meg. Az alaptermékek az L 410 és L 410 NG sorozatú szállító repülőgépek.


Nekünk kellet volna beszállni!!!

.


...hogy is vagyunk mi pontosan most ezzel a céggel (Omnipol) ???


.
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
27 887
98 916
113
Előzmény, időrendben:







...hogy is vagyunk mi pontosan most ezzel a céggel (Omnipol) ???


.
Az AV-nak a kisebbségi tulajdonlsa. 80%-a magyar, 20%-a cseh Omnipol.
Egyébként az interjúban benne van, hogy SZBK megszűntette az összeférhetetlenséget a iniszteri pozi és az AV tulajdonosi jogai kapcsán.
 

LMzek 2.0

Well-Known Member
2020. április 4.
7 189
14 433
113
Az AV-nak a kisebbségi tulajdonlsa. 80%-a magyar, 20%-a cseh Omnipol.
Egyébként az interjúban benne van, hogy SZBK megszűntette az összeférhetetlenséget a iniszteri pozi és az AV tulajdonosi jogai kapcsán.

Igazán arra kérdeztem volna rá a kérdés "lemaradt" folytatásában, hogy mi vettük-e meg, mert annak örültem volna igazán!

Korábban ugyanis orosz hátterű tulajdonosa volt.
Szerintem még az is elképzelhető, hogy az Omnipol csak stróman-ként átvette a céget --amilyen recept alapján 1 Rubelért visszavásárlási lehetőséggel megvette az orosz állam az Renault(korábbi LadaLada)-gyárat/céget-- és maradt az orosz tulajdonos valójában, a háttérben.

Itt érdemes lenne --szerintem-- ismét "bevásárolnunk", hacsak nem ez történt már meg valójában a háttérben!
 
  • Hűha
Reactions: Kim Philby