[HUN] Aero Vodochody / HSC Aerojet Zrt (Hu, 80%) + Omnipol (Cz, 20%)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Aladeen

Well-Known Member
2021. július 17.
22 220
43 361
113
Mivel nemrég privatizálták, ezért kizártnak tartom, hogy a csehek állami cégnek eladtál volna.
Azzal hogy eladták egy magáncégnek lényegében privatizálták, nem de?
Az lenne a legkorrektebb szerintem ha a miniszter a magyar államnak passzolná át a céget - úgyis állami bank adta rá a hitelt.
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
27 533
97 541
113
Filip Kulštrunk, az Aero Vodochody Aerospace alelnöke szerint a növekvő katonai költségvetés több teret nyit az Aero L-39NG számára


De térjünk vissza az L-39NG-hez. Mi érdekli most a világot iránta?

Jelenleg már két kötelező érvényű megrendelésünk van, az egyik vietnami, a másik Magyarországról. Az elkövetkező években fokozatosan tizenkét L-39NG gépet szállítunk ezen országok mindegyikébe. Jelenleg számos más országgal folynak tárgyalások, amelyek közül néhány a végső szakaszhoz közeledik. Természetesen a jövőben arra számítunk, hogy az L-39NG bekerül a pardubicei Repülőképző Központba. A folyamatban lévő sorozatgyártás részeként évi 12 repülőgép gyártási kapacitással rendelkezünk, de mérlegeljük gyártási kapacitásunk évi 24 darabra való bővítését.
...
Milyen az L-39NG jelenleg versenytársaihoz képest?

Az L-39NG repülőgép viszonylag egyedi termék, vagyis ha a kidolgozás minőségét, az árat és a teljesítményt értékeljük. Azon az áron, amelyen kínáljuk, nem lehet hasonló gépet beszerezni, legalábbis a nyugati országokban nem. Megvan a legközelebbi M-345 olasz Leonardo cég ára és lehetőségei. Bár Kínában és Oroszországban van némi versenyünk – ezek elsősorban az orosz JAK-130-as repülőgépek és a kínai JL-10-es, amelyet L-15-nek is neveznek. Amint ezt a két országot jelenleg érzékelik, nem jelentenek komoly veszélyt ránk. A versenyt azonban számunkra a propeller repülőgépek jelenthetik, amelyek bizonyos körülmények között hasonló feladatokat látnak el, mint az L-39NG. De minden az adott ügyfél preferenciáitól és igényeitől füg g.
 

borisz

Well-Known Member
2012. május 25.
8 828
12 522
113
Filip Kulštrunk, az Aero Vodochody Aerospace alelnöke szerint a növekvő katonai költségvetés több teret nyit az Aero L-39NG számára


De térjünk vissza az L-39NG-hez. Mi érdekli most a világot iránta?

Jelenleg már két kötelező érvényű megrendelésünk van, az egyik vietnami, a másik Magyarországról. Az elkövetkező években fokozatosan tizenkét L-39NG gépet szállítunk ezen országok mindegyikébe. Jelenleg számos más országgal folynak tárgyalások, amelyek közül néhány a végső szakaszhoz közeledik. Természetesen a jövőben arra számítunk, hogy az L-39NG bekerül a pardubicei Repülőképző Központba. A folyamatban lévő sorozatgyártás részeként évi 12 repülőgép gyártási kapacitással rendelkezünk, de mérlegeljük gyártási kapacitásunk évi 24 darabra való bővítését.
...
Milyen az L-39NG jelenleg versenytársaihoz képest?

Az L-39NG repülőgép viszonylag egyedi termék, vagyis ha a kidolgozás minőségét, az árat és a teljesítményt értékeljük. Azon az áron, amelyen kínáljuk, nem lehet hasonló gépet beszerezni, legalábbis a nyugati országokban nem. Megvan a legközelebbi M-345 olasz Leonardo cég ára és lehetőségei. Bár Kínában és Oroszországban van némi versenyünk – ezek elsősorban az orosz JAK-130-as repülőgépek és a kínai JL-10-es, amelyet L-15-nek is neveznek. Amint ezt a két országot jelenleg érzékelik, nem jelentenek komoly veszélyt ránk. A versenyt azonban számunkra a propeller repülőgépek jelenthetik, amelyek bizonyos körülmények között hasonló feladatokat látnak el, mint az L-39NG. De minden az adott ügyfél preferenciáitól és igényeitől füg g.

Én a JL-8-at mondanám vetélytársnak.
Bár nem tudom, hogy gyártják-e?
 

kelepisti

Well-Known Member
2010. május 5.
3 137
9 256
113
Filip Kulštrunk, az Aero Vodochody Aerospace alelnöke szerint a növekvő katonai költségvetés több teret nyit az Aero L-39NG számára


De térjünk vissza az L-39NG-hez. Mi érdekli most a világot iránta?

Jelenleg már két kötelező érvényű megrendelésünk van, az egyik vietnami, a másik Magyarországról. Az elkövetkező években fokozatosan tizenkét L-39NG gépet szállítunk ezen országok mindegyikébe. Jelenleg számos más országgal folynak tárgyalások, amelyek közül néhány a végső szakaszhoz közeledik. Természetesen a jövőben arra számítunk, hogy az L-39NG bekerül a pardubicei Repülőképző Központba. A folyamatban lévő sorozatgyártás részeként évi 12 repülőgép gyártási kapacitással rendelkezünk, de mérlegeljük gyártási kapacitásunk évi 24 darabra való bővítését.
...
Milyen az L-39NG jelenleg versenytársaihoz képest?

Az L-39NG repülőgép viszonylag egyedi termék, vagyis ha a kidolgozás minőségét, az árat és a teljesítményt értékeljük. Azon az áron, amelyen kínáljuk, nem lehet hasonló gépet beszerezni, legalábbis a nyugati országokban nem. Megvan a legközelebbi M-345 olasz Leonardo cég ára és lehetőségei. Bár Kínában és Oroszországban van némi versenyünk – ezek elsősorban az orosz JAK-130-as repülőgépek és a kínai JL-10-es, amelyet L-15-nek is neveznek. Amint ezt a két országot jelenleg érzékelik, nem jelentenek komoly veszélyt ránk. A versenyt azonban számunkra a propeller repülőgépek jelenthetik, amelyek bizonyos körülmények között hasonló feladatokat látnak el, mint az L-39NG. De minden az adott ügyfél preferenciáitól és igényeitől füg g.
Tökéletesen pozicionálta a helyzetet az alelnök úr. Ergo magyarra fordítva, a 3. világban (afrika, dél-amerika) talán van valami piacuk, máshol nincs, mert ezzel a echte kiképzőgéppel nem érdemes foglalkozni Európában. Vietnám és Magyarország (ebből a távol-keletiek, a régebbi L-39C-ket váltják le, azonos alapokon épített típusra, és mi akinek elkötelezettsége van NER szinten). Még saját országuk is a kiszervezett hajózóképzésre rendelnek, fele annyit mint mi, akiknek fele annyi harci repülőgépe van.

Ha a magyar rendelést feleztük volna, akkor többet vehetnénk a letárolt JAS-39C airframe-kre építhető 12 repülőgépből. De hát svédországba nem vásárolta be magát a fidesz holdudvar..
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and endre

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
27 533
97 541
113
Legyen meg itt is.

Hernádi Zsolt a magyar honvédelmi minisztertől vett cseh repülőgépgyártó céget

Hernádi Zsolt közvetett tulajdonába került a korábban Szalay-Bobrovniczky Kristóf honvédelmi miniszter érdekeltségébe tartozó AERO Vodochody AEROSPACE cseh repülőgépgyártó cég. A Mol elnök-vezérigazgatója vezetői nyilatkozatában megerősítette, hogy a cseh cég és a Mol között semmiféle üzleti kapcsolat nem áll fenn.


Csütörtök délután jelent meg az Aero Vodochody AEROSPACE cseh repülőgépgyártó cég közleménye, mely szerint a csoportnak az új többségi részvényese az SI 13 Aero Zrt., amely egy Magyarországon bejegyzett társaság, a kisebbségi részesedés továbbra is a cseh OMNIPOL tulajdonában van.

A közlemény szerint az SI 13 Aero Zrt. többségi részvényese Hernádi Zsolt. A Mol elnök-vezérigazgatója Szalay-Bobrovniczky Kristóf magyar üzletembertől szerezte meg az Aero részesedését.

Összeférhetetlenség
Az Index értesülése szerint Szalay-Bobrovniczky Kristóf kezdetektől fogva tervezte stratégiai befektetők bevonását, és azzal, hogy ő lett az ötödik Orbán-kormány honvédelmi minisztere, szükségessé vált egyes üzleti érdekeltségeinek teljes elidegenítése, mivel kormányzati és tulajdonosi pozíciói összeférhetetlenek.

A cseh vállalat közleményében arról ír, hogy Hernádi Zsolt megjelenésével egy regionális hírű befektető lép be az Aeróba, így erősítve tovább a vállalat pozícióját.

Ahogy írják, Hernádi Zsolt tulajdonszerzésével

AZ AERO FOLYTATJA ÜZLETI TEVÉKENYSÉGE MINDHÁROM PILLÉRÉNEK FEJLESZTÉSÉT, AZAZ A SAJÁT KATONAI REPÜLŐGÉPEK GYÁRTÁSÁT ÉS FEJLESZTÉSÉT, A KARBANTARTÁSI-JAVÍTÁSI-NAGYJAVÍTÁSI ÜZLETÁGAT, VALAMINT A HAZAI ÉS NEMZETKÖZI ÜGYFELEKNEK SZÁNT REPÜLŐGÉP-SZERKEZETI PROGRAMJAIT. MINDHÁROM PILLÉR A VÁLLALAT ÜZLETI STRATÉGIÁJÁNAK SZERVES RÉSZE MARAD.

Üzlet részletes átvilágítás után
Forrásaink szerint az Aero Vodochody AEROSPACE megszerzésében szerepet játszhat Hernádi Zsolt regionális gondolkodása és felelősségtudata is, amelynek lényege a közép-kelet-európai gazdasági együttműködésben rejlő üzleti lehetőségek kiaknázása és a térség országai közötti egymásra utaltság felismerése. Erre a gondolkodásra erős befolyást gyakorolhatott az is, hogy a Mol Hernádi Zsolt vezetésével vált a közép-kelet-európai térség egyik meghatározó energiavállalatává.

Hernádi Zsolt a Mol igazgatóságának tett vezetői nyilatkozatában is megerősítette, hogy az akvizíció ellenére a cseh cég és a Mol között semmiféle üzleti kapcsolat nem áll fenn. Ennek megfelelően kizárható, hogy a cseh repülőgépgyártó megszerzése bármilyen módon – például a fenntartható repülőgép-üzemanyag gyártásához kapcsolódóan – összefüggésbe kerül a jövőben a Mol stratégiai céljaival.

Az Index információi szerint Hernádi Zsolt az akvizíciót megelőzően részletesen átvilágította a társaság működését, és ennek ismeretében döntött a befektetésről.

Az Aero az új tulajdonos portfóliójában stratégiai eszközt képvisel, egyértelműen növekvő üzleti kilátásokkal. Az újonnan tanúsított L–39NG-nek és a repülőgépek sorozatgyártásának köszönhetően a cég nagyon jó pozíciót foglal el az oktatórepülőgépek piacán – áll a cseh vállalat közleményében.

Az adásvétel ára nem szerepelt a kiadott közleményben.
 

Aladeen

Well-Known Member
2021. július 17.
22 220
43 361
113
Legyen meg itt is.


Hernádi Zsolt a magyar honvédelmi minisztertől vett cseh repülőgépgyártó céget

Hernádi Zsolt közvetett tulajdonába került a korábban Szalay-Bobrovniczky Kristóf honvédelmi miniszter érdekeltségébe tartozó AERO Vodochody AEROSPACE cseh repülőgépgyártó cég. A Mol elnök-vezérigazgatója vezetői nyilatkozatában megerősítette, hogy a cseh cég és a Mol között semmiféle üzleti kapcsolat nem áll fenn.


Csütörtök délután jelent meg az Aero Vodochody AEROSPACE cseh repülőgépgyártó cég közleménye, mely szerint a csoportnak az új többségi részvényese az SI 13 Aero Zrt., amely egy Magyarországon bejegyzett társaság, a kisebbségi részesedés továbbra is a cseh OMNIPOL tulajdonában van.

A közlemény szerint az SI 13 Aero Zrt. többségi részvényese Hernádi Zsolt. A Mol elnök-vezérigazgatója Szalay-Bobrovniczky Kristóf magyar üzletembertől szerezte meg az Aero részesedését.

Összeférhetetlenség
Az Index értesülése szerint Szalay-Bobrovniczky Kristóf kezdetektől fogva tervezte stratégiai befektetők bevonását, és azzal, hogy ő lett az ötödik Orbán-kormány honvédelmi minisztere, szükségessé vált egyes üzleti érdekeltségeinek teljes elidegenítése, mivel kormányzati és tulajdonosi pozíciói összeférhetetlenek.

A cseh vállalat közleményében arról ír, hogy Hernádi Zsolt megjelenésével egy regionális hírű befektető lép be az Aeróba, így erősítve tovább a vállalat pozícióját.

Ahogy írják, Hernádi Zsolt tulajdonszerzésével

AZ AERO FOLYTATJA ÜZLETI TEVÉKENYSÉGE MINDHÁROM PILLÉRÉNEK FEJLESZTÉSÉT, AZAZ A SAJÁT KATONAI REPÜLŐGÉPEK GYÁRTÁSÁT ÉS FEJLESZTÉSÉT, A KARBANTARTÁSI-JAVÍTÁSI-NAGYJAVÍTÁSI ÜZLETÁGAT, VALAMINT A HAZAI ÉS NEMZETKÖZI ÜGYFELEKNEK SZÁNT REPÜLŐGÉP-SZERKEZETI PROGRAMJAIT. MINDHÁROM PILLÉR A VÁLLALAT ÜZLETI STRATÉGIÁJÁNAK SZERVES RÉSZE MARAD.

Üzlet részletes átvilágítás után
Forrásaink szerint az Aero Vodochody AEROSPACE megszerzésében szerepet játszhat Hernádi Zsolt regionális gondolkodása és felelősségtudata is, amelynek lényege a közép-kelet-európai gazdasági együttműködésben rejlő üzleti lehetőségek kiaknázása és a térség országai közötti egymásra utaltság felismerése. Erre a gondolkodásra erős befolyást gyakorolhatott az is, hogy a Mol Hernádi Zsolt vezetésével vált a közép-kelet-európai térség egyik meghatározó energiavállalatává.

Hernádi Zsolt a Mol igazgatóságának tett vezetői nyilatkozatában is megerősítette, hogy az akvizíció ellenére a cseh cég és a Mol között semmiféle üzleti kapcsolat nem áll fenn. Ennek megfelelően kizárható, hogy a cseh repülőgépgyártó megszerzése bármilyen módon – például a fenntartható repülőgép-üzemanyag gyártásához kapcsolódóan – összefüggésbe kerül a jövőben a Mol stratégiai céljaival.

Az Index információi szerint Hernádi Zsolt az akvizíciót megelőzően részletesen átvilágította a társaság működését, és ennek ismeretében döntött a befektetésről.

Az Aero az új tulajdonos portfóliójában stratégiai eszközt képvisel, egyértelműen növekvő üzleti kilátásokkal. Az újonnan tanúsított L–39NG-nek és a repülőgépek sorozatgyártásának köszönhetően a cég nagyon jó pozíciót foglal el az oktatórepülőgépek piacán – áll a cseh vállalat közleményében.

Az adásvétel ára nem szerepelt a kiadott közleményben.
Ez meglepett - az hittem, hogy Lölőhöz vagy más strómanhoz kerül majd az Éró.
 
  • Tetszik
Reactions: Capslock27

kelepisti

Well-Known Member
2010. május 5.
3 137
9 256
113
Hernádi Zsolt közvetett tulajdonába került a korábban Szalay-Bobrovniczky Kristóf honvédelmi miniszter érdekeltségébe tartozó AERO Vodochody AEROSPACE cseh repülőgépgyártó cég. A Mol elnök-vezérigazgatója vezetői nyilatkozatában megerősítette, hogy a cseh cég és a Mol között semmiféle üzleti kapcsolat nem áll fenn.
---
Hernádi Zsolt így a Magyar Serge Dassault lett. Ami közös bennük:
  • mindkettőnek volt repülőgyára
  • mindkettőt körözte az Interpol és ezért nem mehetett Európába, külföldre.
Mi ami különböző? Serge Dassault apja, Marcel Dassault volt, aki Marcel Bloch néven a háború előtt is már komoly harci repülőgépeket tervezett, a második világháború után pedig pld. a Mystére, Mirage, Super Etendard stb. repülőgépek is nevéhez és a család nevéhez köthető.
Hernádi Zsolt nevéhez is köthető egy család, ahol van egy "keresztapa" aki nem engedi, hogy elfogják a rendőrök, és hasonlóan mint Grujevszkit. Valamint egy forintjába sem került a mi Zsoltinknak az ügylet, csak egymás között átadta két NER-lovag a céget..
 
K

kamm

Guest
Elavult és gyenge?
Mitől lenne elavult mondjuk a Jak-130-hoz képest? Ami ugye az olasz Finmeccanica M345/346 alapja is, hiszen az olaszok a ruszkikkal fejlesztettek közösen egészen a 2000-es évekig, utána jött ki a saját verziojuk.
Gyenge lehet, de a Jakkal szemben ez alapvetően trainer, nem light attack gép, az inkább afrikai meg azsiai, alulfejlett avagy semmilyen légierővel nem rendelkező orszagoknak egy opció.
 
K

kamm

Guest
Tökéletesen pozicionálta a helyzetet az alelnök úr. Ergo magyarra fordítva, a 3. világban (afrika, dél-amerika) talán van valami piacuk, máshol nincs, mert ezzel a echte kiképzőgéppel nem érdemes foglalkozni Európában. Vietnám és Magyarország (ebből a távol-keletiek, a régebbi L-39C-ket váltják le, azonos alapokon épített típusra, és mi akinek elkötelezettsége van NER szinten). Még saját országuk is a kiszervezett hajózóképzésre rendelnek, fele annyit mint mi, akiknek fele annyi harci repülőgépe van.
Nem tudom, szerintem némi fejlesztéssel eladhato lenne nyugaton is - ki tudja, mi az az "együttműködési lehetőségek", amit tavaly nyár óta vizsgálnak Marothek a Saabbal... a svédeknek a T7ben nagyon sok tudásuk gyűlt össze, ugyanakkor azért az szolidan a Boeing kezében lévő amerikai project, nem elképzelhetetlen, hogy az elektronika-EW-stb szintjén a svedek esetleg hajlandóak besegiteni ebbe is, megfelelő részesedésért.

Ha a magyar rendelést feleztük volna, akkor többet vehetnénk a letárolt JAS-39C airframe-kre építhető 12 repülőgépből. De hát svédországba nem vásárolta be magát a fidesz holdudvar..
Ugyan dehogy. Raadasul az az "építhető" C Gripenek kb 3x annyi lenne darabonként, mint ezek, miközben azok training esetén megint kiesnenek a fighter rotaciobol.

Ahogy megjosoltam egy eve, pont úgy 12 trainer lesz, ami logikus egy kb egy 3 százados, 40-50 gépes légierő alapjan
(3 sqadron, 2 wingben, az új E szazadokat avagy legalább egyet Pápára vagy valahova a Dunántúlra tenném.)
Idealisan szerintem 4-5 szazad kellene a két wingbe összesen, de arra nem hiszem, hogy Varga tud keretet biztosítani egyhamar.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 789
82 279
113

Legyen meg az eredeti sajtóközlemény is...