Mivel nemrég privatizálták, ezért kizártnak tartom, hogy a csehek állami cégnek eladtál volna.korrektebb lett volna ha az állam veszi meg mint a Hirtenbergert - no mindegy. Ezt már egyszer átbeszéltük.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Mivel nemrég privatizálták, ezért kizártnak tartom, hogy a csehek állami cégnek eladtál volna.korrektebb lett volna ha az állam veszi meg mint a Hirtenbergert - no mindegy. Ezt már egyszer átbeszéltük.
Azzal hogy eladták egy magáncégnek lényegében privatizálták, nem de?Mivel nemrég privatizálták, ezért kizártnak tartom, hogy a csehek állami cégnek eladtál volna.
Abból sztem Csehországban botrány lenne.Azzal hogy eladták egy magáncégnek lényegében privatizálták, nem de?
Az lenne a legkorrektebb szerintem ha a miniszter a magyar államnak passzolná át a céget - úgyis állami bank adta rá a hitelt.
Elavult és gyenge?az L-39NG jelenleg versenytársaihoz képest?
Filip Kulštrunk, az Aero Vodochody Aerospace alelnöke szerint a növekvő katonai költségvetés több teret nyit az Aero L-39NG számára
Navyšování vojenských rozpočtů otevírá větší prostor pro Aero L-39NG, říká Filip Kulštrunk, viceprezident Aera Vodochody Aerospace
Výrobce cvičných proudových letadel Aero Vodochody Aerospace patří mezi tradiční české firmy s dlouholetou historií. Její kořeny sahají až do roku 1919. V druhé polovině roku 2021 firmu převzal nový vlastník, maďarsko-česká společnost HSC Aerojet. S ním firma získala dostatek finančních...archiv.hn.cz
De térjünk vissza az L-39NG-hez. Mi érdekli most a világot iránta?
Jelenleg már két kötelező érvényű megrendelésünk van, az egyik vietnami, a másik Magyarországról. Az elkövetkező években fokozatosan tizenkét L-39NG gépet szállítunk ezen országok mindegyikébe. Jelenleg számos más országgal folynak tárgyalások, amelyek közül néhány a végső szakaszhoz közeledik. Természetesen a jövőben arra számítunk, hogy az L-39NG bekerül a pardubicei Repülőképző Központba. A folyamatban lévő sorozatgyártás részeként évi 12 repülőgép gyártási kapacitással rendelkezünk, de mérlegeljük gyártási kapacitásunk évi 24 darabra való bővítését.
...
Milyen az L-39NG jelenleg versenytársaihoz képest?
Az L-39NG repülőgép viszonylag egyedi termék, vagyis ha a kidolgozás minőségét, az árat és a teljesítményt értékeljük. Azon az áron, amelyen kínáljuk, nem lehet hasonló gépet beszerezni, legalábbis a nyugati országokban nem. Megvan a legközelebbi M-345 olasz Leonardo cég ára és lehetőségei. Bár Kínában és Oroszországban van némi versenyünk – ezek elsősorban az orosz JAK-130-as repülőgépek és a kínai JL-10-es, amelyet L-15-nek is neveznek. Amint ezt a két országot jelenleg érzékelik, nem jelentenek komoly veszélyt ránk. A versenyt azonban számunkra a propeller repülőgépek jelenthetik, amelyek bizonyos körülmények között hasonló feladatokat látnak el, mint az L-39NG. De minden az adott ügyfél preferenciáitól és igényeitől füg g.
Tökéletesen pozicionálta a helyzetet az alelnök úr. Ergo magyarra fordítva, a 3. világban (afrika, dél-amerika) talán van valami piacuk, máshol nincs, mert ezzel a echte kiképzőgéppel nem érdemes foglalkozni Európában. Vietnám és Magyarország (ebből a távol-keletiek, a régebbi L-39C-ket váltják le, azonos alapokon épített típusra, és mi akinek elkötelezettsége van NER szinten). Még saját országuk is a kiszervezett hajózóképzésre rendelnek, fele annyit mint mi, akiknek fele annyi harci repülőgépe van.Filip Kulštrunk, az Aero Vodochody Aerospace alelnöke szerint a növekvő katonai költségvetés több teret nyit az Aero L-39NG számára
Navyšování vojenských rozpočtů otevírá větší prostor pro Aero L-39NG, říká Filip Kulštrunk, viceprezident Aera Vodochody Aerospace
Výrobce cvičných proudových letadel Aero Vodochody Aerospace patří mezi tradiční české firmy s dlouholetou historií. Její kořeny sahají až do roku 1919. V druhé polovině roku 2021 firmu převzal nový vlastník, maďarsko-česká společnost HSC Aerojet. S ním firma získala dostatek finančních...archiv.hn.cz
De térjünk vissza az L-39NG-hez. Mi érdekli most a világot iránta?
Jelenleg már két kötelező érvényű megrendelésünk van, az egyik vietnami, a másik Magyarországról. Az elkövetkező években fokozatosan tizenkét L-39NG gépet szállítunk ezen országok mindegyikébe. Jelenleg számos más országgal folynak tárgyalások, amelyek közül néhány a végső szakaszhoz közeledik. Természetesen a jövőben arra számítunk, hogy az L-39NG bekerül a pardubicei Repülőképző Központba. A folyamatban lévő sorozatgyártás részeként évi 12 repülőgép gyártási kapacitással rendelkezünk, de mérlegeljük gyártási kapacitásunk évi 24 darabra való bővítését.
...
Milyen az L-39NG jelenleg versenytársaihoz képest?
Az L-39NG repülőgép viszonylag egyedi termék, vagyis ha a kidolgozás minőségét, az árat és a teljesítményt értékeljük. Azon az áron, amelyen kínáljuk, nem lehet hasonló gépet beszerezni, legalábbis a nyugati országokban nem. Megvan a legközelebbi M-345 olasz Leonardo cég ára és lehetőségei. Bár Kínában és Oroszországban van némi versenyünk – ezek elsősorban az orosz JAK-130-as repülőgépek és a kínai JL-10-es, amelyet L-15-nek is neveznek. Amint ezt a két országot jelenleg érzékelik, nem jelentenek komoly veszélyt ránk. A versenyt azonban számunkra a propeller repülőgépek jelenthetik, amelyek bizonyos körülmények között hasonló feladatokat látnak el, mint az L-39NG. De minden az adott ügyfél preferenciáitól és igényeitől füg g.
Ha a magyar rendelést feleztük volna, akkor többet vehetnénk a letárolt JAS-39C airframe-kre építhető 12 repülőgépből. De hát svédországba nem vásárolta be magát a fidesz holdudvar..
Hernádi Zsolt a magyar honvédelmi minisztertől vett cseh repülőgépgyártó cégetHernádi Zsolt a magyar honvédelmi minisztertől vett cseh repülőgépgyártó céget
Az adásvétel egyik oka, hogy Szalay-Bobrovniczky Kristóf lett a honvédelmi miniszter.index.hu
Ez meglepett - az hittem, hogy Lölőhöz vagy más strómanhoz kerül majd az Éró.Legyen meg itt is.
Hernádi Zsolt a magyar honvédelmi minisztertől vett cseh repülőgépgyártó céget
Hernádi Zsolt közvetett tulajdonába került a korábban Szalay-Bobrovniczky Kristóf honvédelmi miniszter érdekeltségébe tartozó AERO Vodochody AEROSPACE cseh repülőgépgyártó cég. A Mol elnök-vezérigazgatója vezetői nyilatkozatában megerősítette, hogy a cseh cég és a Mol között semmiféle üzleti kapcsolat nem áll fenn.
Csütörtök délután jelent meg az Aero Vodochody AEROSPACE cseh repülőgépgyártó cég közleménye, mely szerint a csoportnak az új többségi részvényese az SI 13 Aero Zrt., amely egy Magyarországon bejegyzett társaság, a kisebbségi részesedés továbbra is a cseh OMNIPOL tulajdonában van.
A közlemény szerint az SI 13 Aero Zrt. többségi részvényese Hernádi Zsolt. A Mol elnök-vezérigazgatója Szalay-Bobrovniczky Kristóf magyar üzletembertől szerezte meg az Aero részesedését.
Összeférhetetlenség
Az Index értesülése szerint Szalay-Bobrovniczky Kristóf kezdetektől fogva tervezte stratégiai befektetők bevonását, és azzal, hogy ő lett az ötödik Orbán-kormány honvédelmi minisztere, szükségessé vált egyes üzleti érdekeltségeinek teljes elidegenítése, mivel kormányzati és tulajdonosi pozíciói összeférhetetlenek.
A cseh vállalat közleményében arról ír, hogy Hernádi Zsolt megjelenésével egy regionális hírű befektető lép be az Aeróba, így erősítve tovább a vállalat pozícióját.
Ahogy írják, Hernádi Zsolt tulajdonszerzésével
AZ AERO FOLYTATJA ÜZLETI TEVÉKENYSÉGE MINDHÁROM PILLÉRÉNEK FEJLESZTÉSÉT, AZAZ A SAJÁT KATONAI REPÜLŐGÉPEK GYÁRTÁSÁT ÉS FEJLESZTÉSÉT, A KARBANTARTÁSI-JAVÍTÁSI-NAGYJAVÍTÁSI ÜZLETÁGAT, VALAMINT A HAZAI ÉS NEMZETKÖZI ÜGYFELEKNEK SZÁNT REPÜLŐGÉP-SZERKEZETI PROGRAMJAIT. MINDHÁROM PILLÉR A VÁLLALAT ÜZLETI STRATÉGIÁJÁNAK SZERVES RÉSZE MARAD.
Üzlet részletes átvilágítás után
Forrásaink szerint az Aero Vodochody AEROSPACE megszerzésében szerepet játszhat Hernádi Zsolt regionális gondolkodása és felelősségtudata is, amelynek lényege a közép-kelet-európai gazdasági együttműködésben rejlő üzleti lehetőségek kiaknázása és a térség országai közötti egymásra utaltság felismerése. Erre a gondolkodásra erős befolyást gyakorolhatott az is, hogy a Mol Hernádi Zsolt vezetésével vált a közép-kelet-európai térség egyik meghatározó energiavállalatává.
Hernádi Zsolt a Mol igazgatóságának tett vezetői nyilatkozatában is megerősítette, hogy az akvizíció ellenére a cseh cég és a Mol között semmiféle üzleti kapcsolat nem áll fenn. Ennek megfelelően kizárható, hogy a cseh repülőgépgyártó megszerzése bármilyen módon – például a fenntartható repülőgép-üzemanyag gyártásához kapcsolódóan – összefüggésbe kerül a jövőben a Mol stratégiai céljaival.
Az Index információi szerint Hernádi Zsolt az akvizíciót megelőzően részletesen átvilágította a társaság működését, és ennek ismeretében döntött a befektetésről.
Az Aero az új tulajdonos portfóliójában stratégiai eszközt képvisel, egyértelműen növekvő üzleti kilátásokkal. Az újonnan tanúsított L–39NG-nek és a repülőgépek sorozatgyártásának köszönhetően a cég nagyon jó pozíciót foglal el az oktatórepülőgépek piacán – áll a cseh vállalat közleményében.
Az adásvétel ára nem szerepelt a kiadott közleményben.
.Ez meglepett - az hittem, hogy Lölőhöz vagy más strómanhoz kerül majd az Éró.
Majd megkérdezem erről Nuclear Nadalt vagy Dr. Popeyet!Akkor ez a hir most aladeen vagy aladeen hir? A gép orra eléggé hegyes?
Mitől lenne elavult mondjuk a Jak-130-hoz képest? Ami ugye az olasz Finmeccanica M345/346 alapja is, hiszen az olaszok a ruszkikkal fejlesztettek közösen egészen a 2000-es évekig, utána jött ki a saját verziojuk.Elavult és gyenge?
Nem tudom, szerintem némi fejlesztéssel eladhato lenne nyugaton is - ki tudja, mi az az "együttműködési lehetőségek", amit tavaly nyár óta vizsgálnak Marothek a Saabbal... a svédeknek a T7ben nagyon sok tudásuk gyűlt össze, ugyanakkor azért az szolidan a Boeing kezében lévő amerikai project, nem elképzelhetetlen, hogy az elektronika-EW-stb szintjén a svedek esetleg hajlandóak besegiteni ebbe is, megfelelő részesedésért.Tökéletesen pozicionálta a helyzetet az alelnök úr. Ergo magyarra fordítva, a 3. világban (afrika, dél-amerika) talán van valami piacuk, máshol nincs, mert ezzel a echte kiképzőgéppel nem érdemes foglalkozni Európában. Vietnám és Magyarország (ebből a távol-keletiek, a régebbi L-39C-ket váltják le, azonos alapokon épített típusra, és mi akinek elkötelezettsége van NER szinten). Még saját országuk is a kiszervezett hajózóképzésre rendelnek, fele annyit mint mi, akiknek fele annyi harci repülőgépe van.
Ugyan dehogy. Raadasul az az "építhető" C Gripenek kb 3x annyi lenne darabonként, mint ezek, miközben azok training esetén megint kiesnenek a fighter rotaciobol.Ha a magyar rendelést feleztük volna, akkor többet vehetnénk a letárolt JAS-39C airframe-kre építhető 12 repülőgépből. De hát svédországba nem vásárolta be magát a fidesz holdudvar..
Hernádi Zsolt a magyar honvédelmi minisztertől vett cseh repülőgépgyártó céget
Az adásvétel egyik oka, hogy Szalay-Bobrovniczky Kristóf lett a honvédelmi miniszter.index.hu
Nincs különbség Hernádi is a NER oszlopos tagja.Ez meglepett - az hittem, hogy Lölőhöz vagy más strómanhoz kerül majd az Éró.