Sokáig nem volt egyértelmű, hogy 12 gépünk 2024-ben kezdik szállítani vagy 2024-re készül el mind/nagy része.Filip Kulštrunk, az Aero Vodochody Aerospace alelnöke szerint a növekvő katonai költségvetés több teret nyit az Aero L-39NG számára
Navyšování vojenských rozpočtů otevírá větší prostor pro Aero L-39NG, říká Filip Kulštrunk, viceprezident Aera Vodochody Aerospace
Výrobce cvičných proudových letadel Aero Vodochody Aerospace patří mezi tradiční české firmy s dlouholetou historií. Její kořeny sahají až do roku 1919. V druhé polovině roku 2021 firmu převzal nový vlastník, maďarsko-česká společnost HSC Aerojet. S ním firma získala dostatek finančních...archiv.hn.cz
De térjünk vissza az L-39NG-hez. Mi érdekli most a világot iránta?
Jelenleg már két kötelező érvényű megrendelésünk van, az egyik vietnami, a másik Magyarországról. Az elkövetkező években fokozatosan tizenkét L-39NG gépet szállítunk ezen országok mindegyikébe. Jelenleg számos más országgal folynak tárgyalások, amelyek közül néhány a végső szakaszhoz közeledik. Természetesen a jövőben arra számítunk, hogy az L-39NG bekerül a pardubicei Repülőképző Központba. A folyamatban lévő sorozatgyártás részeként évi 12 repülőgép gyártási kapacitással rendelkezünk, de mérlegeljük gyártási kapacitásunk évi 24 darabra való bővítését.
...
Milyen az L-39NG jelenleg versenytársaihoz képest?
Az L-39NG repülőgép viszonylag egyedi termék, vagyis ha a kidolgozás minőségét, az árat és a teljesítményt értékeljük. Azon az áron, amelyen kínáljuk, nem lehet hasonló gépet beszerezni, legalábbis a nyugati országokban nem. Megvan a legközelebbi M-345 olasz Leonardo cég ára és lehetőségei. Bár Kínában és Oroszországban van némi versenyünk – ezek elsősorban az orosz JAK-130-as repülőgépek és a kínai JL-10-es, amelyet L-15-nek is neveznek. Amint ezt a két országot jelenleg érzékelik, nem jelentenek komoly veszélyt ránk. A versenyt azonban számunkra a propeller repülőgépek jelenthetik, amelyek bizonyos körülmények között hasonló feladatokat látnak el, mint az L-39NG. De minden az adott ügyfél preferenciáitól és igényeitől füg g.
Inkább az azértelmezés tűnik reálisnak hogy 2024-végére szinte mind itt lesz. Legfeljebb ezek a felderítő gépek csúsznak ha sokat kell "kutatni fejleszteni" rajtuk...még mindig nem értem ezt a felderítő koncepciót.
Rádobnak egy EOS tornyot? Ilyen feladatokra egy drón sokkal jobb és vélhetően olcsóbb is!