[HUN] Aero Vodochody / HSC Aerojet Zrt (Hu, 80%) + Omnipol (Cz, 20%)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
21 444
34 395
113
ne feledjük hogy F35 nagy db számba lett rendszeresítve rendelve. (az összes megrendelő színte európába több képet rendelt mind amit vált.) ha a szlovák légtér szlovén légtér magyar légtér horvát légtér egy iskolával repülhető (harcigépekkel repülhető) és betudna csusszanni vagy az olasz f 35 előképzéésébe vagy egyéb títusra való előképzéssel. .. de ez már kitárgyalt téma. De a franciák alpha jet ei helyettesítésére még nagyobb az esély. (iskolák összefogása.)
A franciák nem tervezik saját verzióval gyártani azt a több század alpha jetet. (nekik üzleti alapon megérné ezt kiszervezni akár középeuropába)
 

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
21 444
34 395
113
ja meg a csehek :)

Olasz irányba én az iskola légtérhasználati engedélyek eladását (bérbeadását) látom nagy üzletnek inkább. ) (olaszból elrepülhetnek a csehekik és bombázhatnak különböző lőtereken)

franciáknál meg egy komplett lépcsőt látok befutonak üzletileg. (legalábbis annak egy részét)

és mind e melett mehet az egyéb
és a sajátok.

de ez mint látszik komplett középeuropa kb... (ilyen olyan légtérhasználati engeedély megvan szerződdésekbe rögzítve több országgal harci fegyverzettel és gyakorló onfiguráccióba is.)
 

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
21 444
34 395
113
A beneluxok nak van egy komolyabb képzési együttmüködése. (de mivel ők zömében tenger felett repülnek az ő programjuk nem teljes) és igen koros a géppark
 

ZRÍNYI 20!026

Well-Known Member
2017. szeptember 20.
2 101
4 078
113
Konkretan megmondtak mar, hogy jon meg fighter. Ez praktikusan csak ugy mukodik, ha legalabb egy masik szazadot vesznek (az en tippem meg pont a 12 trainer alapjan, hogy lesz majd egy harmadik is.)
Én meg úgy emlékszem, hogy 8 trainer lesz, és 4 felderítő.
Ennyit a harmadik századról.
 
  • Tetszik
Reactions: borisz

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
26 089
92 218
113
Folytatni az nftc-t értelmesen leginkább.

. A cseh magyar szlovák pilótaképző központ ott múlt ki mielőtt megszületett volna ami az egész sugárhajtású pilótaképzést megalapozta volna.
Akkor ez mi?

Ha jól értem, megvan a kanadai pilótaképzés utódja.

Cseh(magyar AV) - olasz képzés váltja.


A szövetségesek kiválasztják az első két pilótaképző campust a NATO Flight Training Europe számára


Csütörtökön (2021. december 2-án) a NATO Flight Training Europe (NFTE) jól láthatósági projektjében részt vevő 10 szövetséges – Belgium, Csehország, Görögország, Magyarország, Olaszország, Montenegró, Észak-Macedónia, Románia, Spanyolország és Törökország – hivatalosan is. kijelölte az első két NFTE képzési campust.

Csak hat hónappal azután érték el ezt a mérföldkövet, hogy védelmi minisztereik hivatalosan létrehozták az NFTE -t a NATO-csúcsra készülve .

A kiválasztott két NFTE Training Campus a Cseh Köztársaságban, Pardubicében található Flight Training Center (CLV) és az olaszországi Decimomannuban található Nemzetközi Repülőképző Iskola (IFTS). Mindkét helyszín élvonalbeli kiképzési lehetőségeket biztosít a részt vevő szövetségesek törekvő vadászrepülőgép-pilótái számára. Az első NFTE hallgatók várhatóan már 2023-ban megkezdik képzésüket az egyetemeken.

Ez egy kritikus kezdeti mérföldkő az NFTE azon törekvésében, hogy alapvetően átalakítsa a légi személyzet képzési környezetét Európában a kisebb széttagoltság, alacsonyabb képzési költségek és nagyobb átjárhatóság érdekében. Ebből a célból a résztvevők fokozatosan létrehozzák az NFTE kiképzőtáborok hálózatát, amely végül a résztvevők légi személyzet képzési követelményeinek teljes spektrumát lefedi, beleértve a gyorssugár-, merevszárnyú-, helikopter- és drónpilótákat. A kezdeti két NFTE képzési campus mai kiválasztása ezért csak az első lépés egy rendkívül ambiciózus multinacionális együttműködési útban.
 

ZRÍNYI 20!026

Well-Known Member
2017. szeptember 20.
2 101
4 078
113
És azt is mondták veszünk még 1 Gripen századot...
Persze, ezt már több katonai vezető kijelentette, nem hivatalosan.
A gépek száma viszont elég képlékeny lehet. 10-14 között változhat.
És mint a Gripen kiválasztásánál anno meglepődtünk, a típusban sem lehetünk most sem 100%-ban biztosak.
Persze a Gripen lenne kézenfekvő, azon belül is a korszerűsített C/D-k.
 

Capslock27

Well-Known Member
2017. október 30.
2 596
6 024
113
Ez a feltuningoot trabi megegyezik képességekben az M-345-el, csak olcsóbb.
.
.
Hát igen, hasonló témakör, az M-345 a régi S-211 több lépcsőben történt feltuningolása. Mondjuk az alap is kb 15 évvel fiatalabb, mint az L-39, de legyenek egykorúk. Az olaszoknál ugye ott van a korszerű M-346, igy a 345 csak egy kiegészitő a 346 farvizén. Eddig túl nagy siker nem is lett belőle, az olasz légiérő a szokás szerint rendelt belőle vagy 15 darabot, hogy beinditsa a piacot, meg itt-ott próbálkoznak vele, de fix rendelések eddig nem jöttek.
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 708
46 755
113
Szerintem hasonlítsd össze a paramétereit a Saab-Boeing kiképzőgépével.
Ne kezdjétek megint ezt a fasssságot!
A T-7-es az F-35 elé készült, annak felkészítési paramétereivel, az USA fegyveres erejeinek igényei szerint.

El kéne végre fogadni, hogy NEM LESZ ITTHON F-35!
Ha olyan gépet akarsz venni, amelyik egy Gripen árának 70%-a, és még fegyvert sem képes hordozni, akkor csak hajrá!
Ha fel is lehet fegyverezni, akkor meg gyakorlatilag Gripen árában kapsz egy annál jóval fosabb gépet.
Ez neked jó üzletnek tűnik?
 

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
21 444
34 395
113
Paradztvakítás egyelőre.
https://honvedelem.hu/hirek/elso-sikerek-az-olasz-legiero-uj-nemzetkozi-pilotakepzo-iskolajaban.html az Olasz kampuszba már végzett az első adag német. (2 fő) a cseh capus iránt a Dánok érdeklődnek erősen. mert úgydöntöttek megtartják az f16 oasikat a 35 ösök melett. de kell a plussz pilóta és a képzett f16 pilóták 35 re kerülnek... olaszoknál is kulcsolnak egyébként mert sürgősen kell kiképzett ember.
 
  • Tetszik
Reactions: LMzek 2.0

Rferi66

Well-Known Member
2020. február 14.
2 547
5 196
113
Ne kezdjétek megint ezt a fasssságot!
A T-7-es az F-35 elé készült, annak felkészítési paramétereivel, az USA fegyveres erejeinek igényei szerint.

El kéne végre fogadni, hogy NEM LESZ ITTHON F-35!
Ha olyan gépet akarsz venni, amelyik egy Gripen árának 70%-a, és még fegyvert sem képes hordozni, akkor csak hajrá!
Ha fel is lehet fegyverezni, akkor meg gyakorlatilag Gripen árában kapsz egy annál jóval fosabb gépet.
Ez neked jó üzletnek tűnik?
Az összes modern sugárhajtású kiképzőgép hasonló paraméterekkel rendelkezik. Az L39 nagyon gyenge hozzájuk képest. A Saab-ot csak @kamm kedvéért emeltem ki.

Kiképzésre 12 gép nagyon sok a magyar légierőnek, könnyü harci gépnek vagy felderítőnek pedig alkalmatlan a gép.
 

LMzek 2.0

Well-Known Member
2020. április 4.
7 046
14 160
113
Az összes modern sugárhajtású kiképzőgép hasonló paraméterekkel rendelkezik. Az L39 nagyon gyenge hozzájuk képest. A Saab-ot csak @kamm kedvéért emeltem ki.

Kiképzésre 12 gép nagyon sok a magyar légierőnek, könnyü harci gépnek vagy felderítőnek pedig alkalmatlan a gép.

Igaz.

Új --és saját-gyártású-- hajtómű nélkül csak feneketlen pénztemető lesz!

...kb. 150kg töblettel megvan a +50% tolóerő!!! :oops:

...és kb. 2 Leo árából meg lehet teremteni a hazai gyártást!!! :oops: :oops: :oops:



.
 
  • Vicces
Reactions: alali77 and Aladeen