[HUN] Aero Vodochody / HSC Aerojet Zrt (Hu, 80%) + Omnipol (Cz, 20%)

ne feledjük hogy F35 nagy db számba lett rendszeresítve rendelve. (az összes megrendelő színte európába több képet rendelt mind amit vált.) ha a szlovák légtér szlovén légtér magyar légtér horvát légtér egy iskolával repülhető (harcigépekkel repülhető) és betudna csusszanni vagy az olasz f 35 előképzéésébe vagy egyéb títusra való előképzéssel. .. de ez már kitárgyalt téma. De a franciák alpha jet ei helyettesítésére még nagyobb az esély. (iskolák összefogása.)
A franciák nem tervezik saját verzióval gyártani azt a több század alpha jetet. (nekik üzleti alapon megérné ezt kiszervezni akár középeuropába)
 
ja meg a csehek :)

Olasz irányba én az iskola légtérhasználati engedélyek eladását (bérbeadását) látom nagy üzletnek inkább. ) (olaszból elrepülhetnek a csehekik és bombázhatnak különböző lőtereken)

franciáknál meg egy komplett lépcsőt látok befutonak üzletileg. (legalábbis annak egy részét)

és mind e melett mehet az egyéb
és a sajátok.

de ez mint látszik komplett középeuropa kb... (ilyen olyan légtérhasználati engeedély megvan szerződdésekbe rögzítve több országgal harci fegyverzettel és gyakorló onfiguráccióba is.)
 
A beneluxok nak van egy komolyabb képzési együttmüködése. (de mivel ők zömében tenger felett repülnek az ő programjuk nem teljes) és igen koros a géppark
 
Konkretan megmondtak mar, hogy jon meg fighter. Ez praktikusan csak ugy mukodik, ha legalabb egy masik szazadot vesznek (az en tippem meg pont a 12 trainer alapjan, hogy lesz majd egy harmadik is.)
Én meg úgy emlékszem, hogy 8 trainer lesz, és 4 felderítő.
Ennyit a harmadik századról.
 
  • Tetszik
Reactions: borisz
Folytatni az nftc-t értelmesen leginkább.

. A cseh magyar szlovák pilótaképző központ ott múlt ki mielőtt megszületett volna ami az egész sugárhajtású pilótaképzést megalapozta volna.
Akkor ez mi?

Ha jól értem, megvan a kanadai pilótaképzés utódja.

Cseh(magyar AV) - olasz képzés váltja.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

A szövetségesek kiválasztják az első két pilótaképző campust a NATO Flight Training Europe számára


Csütörtökön (2021. december 2-án) a NATO Flight Training Europe (NFTE) jól láthatósági projektjében részt vevő 10 szövetséges – Belgium, Csehország, Görögország, Magyarország, Olaszország, Montenegró, Észak-Macedónia, Románia, Spanyolország és Törökország – hivatalosan is. kijelölte az első két NFTE képzési campust.

Csak hat hónappal azután érték el ezt a mérföldkövet, hogy védelmi minisztereik hivatalosan létrehozták az NFTE -t a NATO-csúcsra készülve .

A kiválasztott két NFTE Training Campus a Cseh Köztársaságban, Pardubicében található Flight Training Center (CLV) és az olaszországi Decimomannuban található Nemzetközi Repülőképző Iskola (IFTS). Mindkét helyszín élvonalbeli kiképzési lehetőségeket biztosít a részt vevő szövetségesek törekvő vadászrepülőgép-pilótái számára. Az első NFTE hallgatók várhatóan már 2023-ban megkezdik képzésüket az egyetemeken.

Ez egy kritikus kezdeti mérföldkő az NFTE azon törekvésében, hogy alapvetően átalakítsa a légi személyzet képzési környezetét Európában a kisebb széttagoltság, alacsonyabb képzési költségek és nagyobb átjárhatóság érdekében. Ebből a célból a résztvevők fokozatosan létrehozzák az NFTE kiképzőtáborok hálózatát, amely végül a résztvevők légi személyzet képzési követelményeinek teljes spektrumát lefedi, beleértve a gyorssugár-, merevszárnyú-, helikopter- és drónpilótákat. A kezdeti két NFTE képzési campus mai kiválasztása ezért csak az első lépés egy rendkívül ambiciózus multinacionális együttműködési útban.
 
És azt is mondták veszünk még 1 Gripen századot...
Persze, ezt már több katonai vezető kijelentette, nem hivatalosan.
A gépek száma viszont elég képlékeny lehet. 10-14 között változhat.
És mint a Gripen kiválasztásánál anno meglepődtünk, a típusban sem lehetünk most sem 100%-ban biztosak.
Persze a Gripen lenne kézenfekvő, azon belül is a korszerűsített C/D-k.
 
Ez a feltuningoot trabi megegyezik képességekben az M-345-el, csak olcsóbb.
.
.
Hát igen, hasonló témakör, az M-345 a régi S-211 több lépcsőben történt feltuningolása. Mondjuk az alap is kb 15 évvel fiatalabb, mint az L-39, de legyenek egykorúk. Az olaszoknál ugye ott van a korszerű M-346, igy a 345 csak egy kiegészitő a 346 farvizén. Eddig túl nagy siker nem is lett belőle, az olasz légiérő a szokás szerint rendelt belőle vagy 15 darabot, hogy beinditsa a piacot, meg itt-ott próbálkoznak vele, de fix rendelések eddig nem jöttek.
 
Szerintem hasonlítsd össze a paramétereit a Saab-Boeing kiképzőgépével.
Ne kezdjétek megint ezt a fasssságot!
A T-7-es az F-35 elé készült, annak felkészítési paramétereivel, az USA fegyveres erejeinek igényei szerint.

El kéne végre fogadni, hogy NEM LESZ ITTHON F-35!
Ha olyan gépet akarsz venni, amelyik egy Gripen árának 70%-a, és még fegyvert sem képes hordozni, akkor csak hajrá!
Ha fel is lehet fegyverezni, akkor meg gyakorlatilag Gripen árában kapsz egy annál jóval fosabb gépet.
Ez neked jó üzletnek tűnik?
 
Paradztvakítás egyelőre.
https://honvedelem.hu/hirek/elso-sikerek-az-olasz-legiero-uj-nemzetkozi-pilotakepzo-iskolajaban.html az Olasz kampuszba már végzett az első adag német. (2 fő) a cseh capus iránt a Dánok érdeklődnek erősen. mert úgydöntöttek megtartják az f16 oasikat a 35 ösök melett. de kell a plussz pilóta és a képzett f16 pilóták 35 re kerülnek... olaszoknál is kulcsolnak egyébként mert sürgősen kell kiképzett ember.
 
  • Tetszik
Reactions: LMzek 2.0
Ne kezdjétek megint ezt a fasssságot!
A T-7-es az F-35 elé készült, annak felkészítési paramétereivel, az USA fegyveres erejeinek igényei szerint.

El kéne végre fogadni, hogy NEM LESZ ITTHON F-35!
Ha olyan gépet akarsz venni, amelyik egy Gripen árának 70%-a, és még fegyvert sem képes hordozni, akkor csak hajrá!
Ha fel is lehet fegyverezni, akkor meg gyakorlatilag Gripen árában kapsz egy annál jóval fosabb gépet.
Ez neked jó üzletnek tűnik?
Az összes modern sugárhajtású kiképzőgép hasonló paraméterekkel rendelkezik. Az L39 nagyon gyenge hozzájuk képest. A Saab-ot csak @kamm kedvéért emeltem ki.

Kiképzésre 12 gép nagyon sok a magyar légierőnek, könnyü harci gépnek vagy felderítőnek pedig alkalmatlan a gép.
 
Az összes modern sugárhajtású kiképzőgép hasonló paraméterekkel rendelkezik. Az L39 nagyon gyenge hozzájuk képest. A Saab-ot csak @kamm kedvéért emeltem ki.

Kiképzésre 12 gép nagyon sok a magyar légierőnek, könnyü harci gépnek vagy felderítőnek pedig alkalmatlan a gép.

Igaz.

Új --és saját-gyártású-- hajtómű nélkül csak feneketlen pénztemető lesz!

...kb. 150kg töblettel megvan a +50% tolóerő!!! :oops:

...és kb. 2 Leo árából meg lehet teremteni a hazai gyártást!!! :oops: :oops: :oops:



.
 
  • Vicces
Reactions: alali77 and Aladeen