Lehet, hogy érthetetlen?Megint nem értetted, hogy miről beszélek. Én ilyet nem mondtam.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Lehet, hogy érthetetlen?Megint nem értetted, hogy miről beszélek. Én ilyet nem mondtam.
Uruguay légi erejének mindössze 7 darab ősrégi A-37-es repülőgépe van. (Helikoptereket és légcsavaros típusokat nem számítva)
Uruguay légi erejének mindössze 7 darab ősrégi A-37-es repülőgépe van. (Helikoptereket és légcsavaros típusokat nem számítva)
Vélhetően ezeket akarják lecserélni valami olcsóra. Az A-37 fegyverterhelésben hasonló mint a L-39NG, bár a helyükben inkább ALCA-t vennék, ha már ez lesz az egyetlen harci gépük...
nem, de letárolva van még bőven a cseheknek. Annó 72 darabot gyártottak belőle, 24 van cseh légierő használatában és Irak vett 15-öt, meg talán néhány ment máshova is...Gyártják még azt?
nem, de letárolva van még bőven a cseheknek. Annó 72 darabot gyártottak belőle, 24 van cseh légierő használatában és Irak vett 15-öt, meg talán néhány ment máshova is...
Őszintén szólva nem lenne hülye ötlet...ha mi állnák háborúba, akkor azt mondanám, hogy gyorsan ide mindet!Valószínűleg okkal nem kapkod senki értük. Ukrajna sem kéri őket?
Őszintén szólva nem lenne hülye ötlet...ha mi állnák háborúba, akkor azt mondanám, hogy gyorsan ide mindet!
Nekem annó mikor kijött tetszett ez a típus, harci körülmények között mennyire lenne túlélőképes azt nem tudom...
Mondjuk Uruguayban legfeljebb csak drogcsempész Cessnákat kellene hajkurászni vele - arra tökéletes lenne, hiszen még radarja is van.
21+3 van amerikai cégeknél, akik kiképzési szolgaltatasokat adnak el az USAnak meg a britteknek is.nem, de letárolva van még bőven a cseheknek. Annó 72 darabot gyártottak belőle, 24 van cseh légierő használatában és Irak vett 15-öt, meg talán néhány ment máshova is...
Sztem ezek megvannak. Maróth a legutóbbi podcastben emlitette, hogy mi is gindolkodtunk a típusban az L-39NG helyett.Az USA-ban privát kézben van 24 db, szóval sok gép nem maradt raktáron, azokat is kannibalizálhatták.
Lehet, hogy érthetetlen?
- Ha már Dél-Amerikában érdeklődnek, szerinted milyen lehetőség volna Afrikában eladni ezeket az L-159 ALCA-t.Nekem annó mikor kijött tetszett ez a típus, harci körülmények között mennyire lenne túlélőképes azt nem tudom...
Mondjuk Uruguayban legfeljebb csak drogcsempész Cessnákat kellene hajkurászni vele - arra tökéletes lenne, hiszen még radarja is van.
- Ha már Dél-Amerikában érdeklődnek, szerinted milyen lehetőség volna Afrikában eladni ezeket az L-159 ALCA-t.
- Ugyanakkor milyen lehetőség volna a sebességét hangsebesség fölé emelni. Mivel gondolom eladáskor ez is egy jó szempont volna.
Mivel sajnos Itt azt írja hogy Hs alatti. Akkor két típust lehetne kínálni, egy kiképzőt az LN-39-NG (Oktatógépet) valamint a -( hangsebesség feletti )- ALCA-t. Az ALCA Pilótafülkét kicsit kicsicsásítva.
- Szerintem ez a pilótafülke sem a legújabb stílus, lehetne mit fejleszteni.
Szerintem van benne hely még, ugye csak egy újabb hajtómű volna jó bele. Keresni vagy.
- Ez egy gondolat csak ha már megvettük a gyárat. S ha a hajtómű gyárat is sikerülne megcsípni amit említettél akkor lehetne kreálni dolgokat. Legalább lépkednénk előre!
Na majd látjuk.
- Igen értem a kérdésedet.Még mindig nem világos, hogy mi a piaci perspektíva abban, hogy költsünk ALCA-ra. Mi lenne az üzleti terv, ha egy fejlesztés mellett dönt valaki és pénzt rak bele?
- Igen értem a kérdésedet.
Ha arra gondolsz hogy miért toljunk az ALCA-ba plusz pénzt, ha így hadjuk ahogyan van, semmi értelme. Pénzpocsékolás csak s természetesen igazad is lenne.
Én arra gondoltam, ha az ALCA teljesítményét növeled, felgyorsítjuk, (ütősebb) gépet hozunk létre. Talán megérné - természetesen ha ezt meg lehet valósítani műszaki szempontból.-
Annak semmi értelme nem volna hogy két hangsebesség alatti gépet ajánlanánk esetleg megvételre! A piacon vagy boltban sem egy tételből választhatsz. Alternatívákat kell létrehozni hogy tudjon a delikvens választani. Ha egy portékát mutatsz a vevőnek ránéz s azonnal megy is tovább!
Az ALCA-t felkellene vinni hangsebesség fölé. Így azon lehetne több harci felszerelés, több feladatot tudna ellátni. Még azon is tudnának a pilóták gyakorólni, képezni magukat. Mivel alapból is több berendezés, felszerelés van rajta. Ne érts félre, nem azt mondom hogy azonnal, rögtön, máris fogjunk ebbe bele. Hanem majd az üzemünk fejlesztése során, hogy előre tudjunk lépni a folyamatokkal, tudással, szerelésekkel. ( Fejlődjünk). Mindig előre kell gondolkozni, utólag már cseszhetjük. S örülnék ha az országban lenne egy komoly repülőgépgyár, s a magyar pilótáink komoly MAGYAR repülőgépeken repülnének. Sok víz lefolyik még addig a Dunán.
Más országok is így kezdték s lassan fejlődtek.
- Persze hogy tudom hogy jelen pillanatban mindenkinek sok pénz kell, s azonnal. Olvasom a sok kívánságot, ám előre gondolkodni, beszélgetni, megvitatni a gondolatokat, lehetőségeket talán meglehet hogy nem harapjuk el egymás nyakát sem.
- Igen értem a kérdésedet.
Ha arra gondolsz hogy miért toljunk az ALCA-ba plusz pénzt, ha így hadjuk ahogyan van, semmi értelme. Pénzpocsékolás csak s természetesen igazad is lenne.
Én arra gondoltam, ha az ALCA teljesítményét növeled, felgyorsítjuk, (ütősebb) gépet hozunk létre. Talán megérné - természetesen ha ezt meg lehet valósítani műszaki szempontból.-
Annak semmi értelme nem volna hogy két hangsebesség alatti gépet ajánlanánk esetleg megvételre! A piacon vagy boltban sem egy tételből választhatsz. Alternatívákat kell létrehozni hogy tudjon a delikvens választani. Ha egy portékát mutatsz a vevőnek ránéz s azonnal megy is tovább!
Az ALCA-t felkellene vinni hangsebesség fölé. Így azon lehetne több harci felszerelés, több feladatot tudna ellátni. Még azon is tudnának a pilóták gyakorólni, képezni magukat. Mivel alapból is több berendezés, felszerelés van rajta. Ne érts félre, nem azt mondom hogy azonnal, rögtön, máris fogjunk ebbe bele. Hanem majd az üzemünk fejlesztése során, hogy előre tudjunk lépni a folyamatokkal, tudással, szerelésekkel. ( Fejlődjünk). Mindig előre kell gondolkozni, utólag már cseszhetjük. S örülnék ha az országban lenne egy komoly repülőgépgyár, s a magyar pilótáink komoly MAGYAR repülőgépeken repülnének. Sok víz lefolyik még addig a Dunán.
Más országok is így kezdték s lassan fejlődtek.
- Persze hogy tudom hogy jelen pillanatban mindenkinek sok pénz kell, s azonnal. Olvasom a sok kívánságot, ám előre gondolkodni, beszélgetni, megvitatni a gondolatokat, lehetőségeket talán meglehet hogy nem harapjuk el egymás nyakát sem.
Azzal az egyenes szárnnyal nem lesz könnyűAz ALCA-t felkellene vinni hangsebesség fölé.
Ebben a topikban a 24. oldal környékén volt már ilyesmiről szó.Az ALCA-t felkellene vinni hangsebesség fölé.
Azt hiszem ehhez csak a szárnyakat, vezérsíkokat, törzset, hajtóművet, katapultülést stb. kéne újracserélni... Magyarán új típust kéne kreálni.Az ALCA-t felkellene vinni hangsebesség fölé.
- Ebben teljesen igazad van - Ha nem tudjuk mit akarunk csinálni, teljesen felesleges hozzáfogni."Úgy meg felesleges fejleszteni, hogy max majd újra kezdjük."
Én csak megemlíteném, hogy az avionika szintén olyan dolog, amihez majd hozzá kell nyúlni. És ebben a kérdésben meg például sem a magyar, sem a cseh igények nincsenek letisztázva.
- Igen tetszett! Na látod ez a mérnökök feladata. Ezt észre vettem én is hogy nagyon oktatógépesre sikeredet a forma. Végül is arra tervezték. Körbe kell járni vagy kétszer hogy mit lehetne kihozni belőle.Egy téglát is fel lehet gyorsítani hangsebességre, kellő tolóerővel, de szerencsésebb, ha áramvonalasabb...
Bocsánat akkor csendbe maradok. Majd lesz valahogy!Ebben a topikban a 24. oldal környékén volt már ilyesmiről szó.