[HUN] Aero Vodochody / HSC Aerojet Zrt (Hu, 80%) + Omnipol (Cz, 20%)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

kelepisti

Well-Known Member
2010. május 5.
3 088
9 042
113
Nèzd meg Bobo-t a Bayershow-ban. :D
Neked extra sanax ajánlott.

Szerinte vannak sugárhajtású kikèpzőgèpeink.:D

Ezekre gondolhatott.
Van színvonal amely alá nem aljasodok :).. A fenti két úr olyan akiket eleve nem nézek meg, tőlem akármilyen lovagkereszttel is tüntetik ki őket, és akárhány kaszinót is kapnak hozzá..
 

Ocses

Well-Known Member
2018. szeptember 29.
6 690
15 228
113
Van színvonal amely alá nem aljasodok :).. A fenti két úr olyan akiket eleve nem nézek meg, tőlem akármilyen lovagkereszttel is tüntetik ki őket, és akárhány kaszinót is kapnak hozzá..
Èn volt olyan rèsz amit többször is megnèztem. :D

Teljesen szürreális az egèsz műsor.:eek:

Nem mindíg hiszed el, hogy nem a kèsz átverès.;)
 

Capslock27

Well-Known Member
2017. október 30.
2 613
6 083
113

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
27 347
96 734
113
Én gratulálok a Combattant Blogot készítő jó ismerősömnek, hogy kiment és meggyártotta ezt a történelmi videót. Az más kérdés, hogy az L-39NG és hozzá a mint a másfél tucat Sz-5 rakéta fogja a földi csapatokat támogató CAS-t emelni hazánkban a XXI. századba...
No ez utóbbi gonosz, mivel elvileg, ha az Sz-5 is elkészítik az okos lézerfejet, akkor talán még viszonylag pontosan is lehet(ne) használni, bár nem igazán van olyan irányítószerve a rakétának amely segítené ezt, hiába lenne a cél megvilágítva.. De hát a haderőfejlesztés dübörög, a miniszter fél évig stómanokodott az Aero-ban, majd komoly szakértők fogják ezt is dicsérni..
Én inkább arra leszek kiváncsi, hogy hány év múlva áll hadrenbe az L-39NG úgy, hogy kiképzésre lehet használni,mert San Antonioban kiképzett néhány pilóta kivételével szerintem több évig nem lesz harci repülőgépvezető kiképzés a Gripenekehez, mert 2010 óta nem képeztünk ki annyi pilótát, mint amekkora keretünk volt Kanadában, és nem lesz kiküldendő hajózónk Szardíniába majd..
5 éve újraindulz az NKE-n a képzés, azóta duplázott létszámmal. Nagyobb merítési lehetőség lesz. Mikor volt utoljára ennyi pilitajelölt? 90 előtt???

2018-ban 20 fővel indult a Nemzeti Közszolgálati Egyetemen a légijárművezető-képzés, jelenleg 36 fiatal pilótajelölt készül a hivatásra és jövőre már 40 főt várunk.
Kötelezővé tettem az új típusok megtanulását és repülését, tehát nem lesz olyan elöljáró, aki ne ismerné az új Airbus helikoptert, vagy az új merevszárnyú repülőgépeket a saját területének megfelelő mértékben. Úgy gondolom, így tudnak igazán megalapozott és jó döntéseket hozni az elöljárók.

2018-ban 20 fővel indult a Nemzeti Közszolgálati Egyetemen a légijárművezető-képzés, jelenleg 36 fiatal pilótajelölt készül a hivatásra és jövőre már 40 főt várunk.

A harcászatirepülő-képzést 2024-ig folytatjuk a kanadai NFTC tanfolyamon, de már vannak kint oktatóink San Antonioban is, ahonnan az átképzések után Oklahomába kerülnek majd át a gyakorlati repülések végrehajtására. Az USA-ban az NFTC-hez hasonló módon, de T-6A Texan II-n - ami a kanadai CT156 Harvard II-nek felel meg - és T-38 Talonokkal repülhetnek a szerencsés jelöltek és oktatók. A harcászati képzésre - ez a negyedik fázis - terveink szerint az olaszországi központban kerül majd sor.


Az európai közös gondolkodás alapján létrejöhet egy NFTE szervezet (NATO Flying Training Europe), amelynek keretében több ország működne együtt, felajánlva mindehhez a saját képességeiket. A Magyarországra érkező L-39NG repülőgépre szintén kidolgozható egy módszer, amellyel hallgatóink itthon is eljuthatnak a harmadik fázis végéig, és akkor már csak a harcászati képzésre kellene külföldre utazniuk a vadászpilóta-jelölteknek. Amit büszkén és elismeréssel kell, hogy megemlítsünk, az a hazai helikopteres képzésünk, amelyre a „zero to hero” elv érvényesül. A helikoptervezetőinket a nulláról a combat ready szint eléréséig tudjuk felkészíteni, köszönhetően az új Airbus helikoptereknek, a szimulátoroknak, a kiváló oktatóknak és a kipróbált képzési tematikának.

Még szolnoki parancsnokként sikerült megtalálni a hazai szállítórepülőgép-képzés lehetséges helyét Nyíregyházán, ahol azóta már a felkészítés közepén tartanak a jelöltjeink. A következő, közepes szállítóhelikopter-típusunkra is megkezdődött a felkészülés. Tavasszal már indulnak ki a műszaki szakemberek, hogy amikorra megérkeznek a H225M-ek, már üzemeltetni tudják azokat.
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
27 347
96 734
113
Ghana’s L-39NG procurement in a stall
The L-39NG procurement may be on the same heading as Senegal’s which in April 2018 announced that it would be procuring four L-39NGs, but by early 2022 the whole deal had been cancelled.
A Cseh Köztársaság-Ghána csoport első ülése: A kölcsönös együttműködés mindkét ország számára előnyös

 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
27 347
96 734
113
Új sorozatgyártó gépsor.
A gyártás egyszerűsítése, felgyorsítása, korszerűsítése.



Cél. Két éven belül évi 24 db L-39NG gyártása.
Működik az Aero új gyártósorának első szakasza, amely az L-39NG termelést évi 17 repülőgépre, a második szakaszban pedig évi 24 repülőgépre növeli.

Az Aero, a cseh repülőgépgyártó hivatalosan is elindította az új L-39NG védelmi kiképzőgép új gyártósorát. A futószalag teljesítménye a repülőgéptörzs, gyártási kapacitása a tervek szerint évi 24 darab lesz, és több mint 100 főt foglalkoztat majd. Az új gyártósoron, amely az L-39NG törzs gyártására szolgál, már megkezdődött a sorozatgyártás.

Jelenleg az új gyártósor első szakasza üzemel, amely évi 17 repülőgépre növeli az L-39NG termelést. A második szakaszban ezt követően évi 24 repülőgépre kell növelni. Az új gyártósoron 7 L-39NG repülőgép áll a fejlesztés különböző szakaszaiban, további 5 darab pedig már a végső összeszerelés alatt áll.

„A teljesen új gyártósor építésébe befektetett beruházás lehetővé teszi számunkra, hogy fokozatosan növeljük a kapacitást, és havonta akár két L-39NG repülőgépet is gyártsunk. Terveink szerint két éven belül elérjük az évi 24 repülőgép gyártását” – mondja Jan Čáp, az Aero ügyvezető alelnöke és ipari vezérigazgató-helyettese.

A gyártósor beruházáshoz kapcsolódóan a gyártóterület és a személyzeti helyiségek is felújításra kerültek. Ez a gyártósor több tucat új alkalmazottnak kínál majd munkalehetőséget.

„Új alkalmazottakat veszünk fel az új gyártósorra, akik részt vesznek az L-39NG repülőgépünk építésében. A futószalag kimenete egy komplett törzs. Különösen szegecselőkre vagy vízvezeték-szerelőkre van szükségünk” – mondja Jiří Linka, az Aero termelési alelnöke.

Az Aero Vodochody jelenleg 34 darab L-39NG repülőgépre rendelkezik megrendeléssel. Ezt a sokrétű küldetések teljesítésére alkalmas többcélú sugárhajtású repülőgépet nagy megbízhatóság, kiváló repülési jellemzők, alacsony üzemeltetési költségek, 2070-ig tartó élettartam jellemzi. L-39NG. Az Aero összes beszállítójának több mint 60%-a cseh vállalat.

„Az új L-39NG sugárhajtású kiképzőgépünk gyártási kapacitásának növelésére tett minden befektetés újabb lehetőséget jelent azoknak a cseh vállalatoknak, amelyek a kezdetektől részt vettek a gyártásban” – teszi hozzá Jiří Linka, az Aero gyártási alelnöke .

 

kelepisti

Well-Known Member
2010. május 5.
3 088
9 042
113
5 éve újraindulz az NKE-n a képzés, azóta duplázott létszámmal. Nagyobb merítési lehetőség lesz. Mikor volt utoljára ennyi pilitajelölt? 90 előtt???

2018-ban 20 fővel indult a Nemzeti Közszolgálati Egyetemen a légijárművezető-képzés, jelenleg 36 fiatal pilótajelölt készül a hivatásra és jövőre már 40 főt várunk.
és mivel fognak repülni a kiválasztás után? Iráni repülő szönyeggel??? Kurvára felelőtlen lépés lenne fél éves NG-s tapasztalattal, gyakorlatilag még kiértékelések nélkül a fiatal hajózókat egy kiforratlan az első kis sorozatú gyártásból beszerzett gépekre ültetni. Hozzátéve a kisssorozatot NAGYBETÜKKEL!!!! mert Vietnámot kivéve a minimális darabszámot igénylő két afrikai ország is visszamondta, - de legalábbis halasztotta az NG beszerzését.
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
27 347
96 734
113
és mivel fognak repülni a kiválasztás után? Iráni repülő szönyeggel??? Kurvára felelőtlen lépés lenne fél éves NG-s tapasztalattal, gyakorlatilag még kiértékelések nélkül a fiatal hajózókat egy kiforratlan az első kis sorozatú gyártásból beszerzett gépekre ültetni. Hozzátéve a kisssorozatot NAGYBETÜKKEL!!!! mert Vietnámot kivéve a minimális darabszámot igénylő két afrikai ország is visszamondta, - de legalábbis halasztotta az NG beszerzését.
Nah, haladunk! :cool:
Akkor most elegánsan ugorjunk is át az első azóta, elfelejtett állításodon, hogy nincs pilotajelölt, mert betettem, hogy az NKE-s képzés bevezetése óta jelentősen, dinamikusan bővült a számuk.

Jöjjön a mivel?
Első körben Zlin, aztán helik. Majd ha lesz L-39 akkor természetesen egy részük Zlin után ezen folytatja.Nem idén, nem jövőre, de 25-től már igen.

Nagy előrelépés lesz a hazai pilótaképzésben? Hát persze!
De ezzel is csak visszafejlődünk a 90-es évekbe, oda, ami már megvolt, de elxartuk.

Megrendelések. Vannak még a csehek is, az afrikaiak meg a többit majd meglátjuk. Éppen pörgetik fel havi 2 gépre a gyártást. Most vagy hülyék vagy van még pár patron a csőbe töltve....
 

kelepisti

Well-Known Member
2010. május 5.
3 088
9 042
113
Nah, haladunk! :cool:
Akkor most elegánsan ugorjunk is át az első azóta, elfelejtett állításodon, hogy nincs pilotajelölt, mert betettem, hogy az NKE-s képzés bevezetése óta jelentősen, dinamikusan bővült a számuk.

Jöjjön a mivel?
Első körben Zlin, aztán helik. Majd ha lesz L-39 akkor természetesen egy részük Zlin után ezen folytatja.Nem idén, nem jövőre, de 25-től már igen.

Nagy előrelépés lesz a hazai pilótaképzésben? Hát persze!
De ezzel is csak visszafejlődünk a 90-es évekbe, oda, ami már megvolt, de elxartuk.

Megrendelések. Vannak még a csehek is, az afrikaiak meg a többit majd meglátjuk. Éppen pörgetik fel havi 2 gépre a gyártást. Most vagy hülyék vagy van még pár patron a csőbe töltve....
lyat soha nem írtam, hogy pilótajelölt nem lenne. Amióta katonai repülés van, azóta nagyon sokak álma, hogy a katonai sőt méginkább a harci pilóta legyen. Amit írtam, hogy a Zlin után nem lesz mivel repülniük. Aki 25-től ábrándozik nos, addigra bár a szervezetszerű század már manapság is megvan (repülőgép nélkül), de egy év után.. ráültetni őket. Az meg baromság, hogy Zlin utána helik... A helikopter nem merevszárnyú repülőgép, semmilyen tapasztalatot nem ad nagy sebességű pitónának. Keres már rá a világon, hogy a vadászpilótákat,hol zümmögtetik forgószárnyassal a kiképzés során. A harci pilóta állomőnnyal lesz baj, mert amit írtál, még ha be is jönne, cca. 2026-27-ben lesz újabb nagysebességű pilóta (hacsak amerikában évi 3-4 embert nem számoljuk. Ami egyébként nem lenne rossz, csak éppen arról az egész képzésről sincs magyar, vagy európai tapasztalat, tudtommal...
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 795
47 067
113
és mivel fognak repülni a kiválasztás után? Iráni repülő szönyeggel??? Kurvára felelőtlen lépés lenne fél éves NG-s tapasztalattal, gyakorlatilag még kiértékelések nélkül a fiatal hajózókat egy kiforratlan az első kis sorozatú gyártásból beszerzett gépekre ültetni. Hozzátéve a kisssorozatot NAGYBETÜKKEL!!!! mert Vietnámot kivéve a minimális darabszámot igénylő két afrikai ország is visszamondta, - de legalábbis halasztotta az NG beszerzését.
Már tényleg nem tudsz mit kitalálni kínodban, csak hogy az NG ellen kampányolj?
Nyilván az amerikaiak sem fognak hozzákezdeni a T-7-tel való pilótaképzéshez, amíg nem lesz 10 évig rendszerben. :oops:
Bár nem tudom, hogy mit fognak addig csinálni velük. Majd állnak a betonon...

Minden gép gyártása kis szériával kezdődik. De onnantól, hogy minden engedélyt megszereznek vele, onnantól rendeltetésszerűen lehet, és is kell használni.

lyat soha nem írtam, hogy pilótajelölt nem lenne. Amióta katonai repülés van, azóta nagyon sokak álma, hogy a katonai sőt méginkább a harci pilóta legyen. Amit írtam, hogy a Zlin után nem lesz mivel repülniük. Aki 25-től ábrándozik nos, addigra bár a szervezetszerű század már manapság is megvan (repülőgép nélkül), de egy év után.. ráültetni őket. Az meg baromság, hogy Zlin utána helik... A helikopter nem merevszárnyú repülőgép, semmilyen tapasztalatot nem ad nagy sebességű pitónának. Keres már rá a világon, hogy a vadászpilótákat,hol zümmögtetik forgószárnyassal a kiképzés során. A harci pilóta állomőnnyal lesz baj, mert amit írtál, még ha be is jönne, cca. 2026-27-ben lesz újabb nagysebességű pilóta (hacsak amerikában évi 3-4 embert nem számoljuk. Ami egyébként nem lenne rossz, csak éppen arról az egész képzésről sincs magyar, vagy európai tapasztalat, tudtommal...
A hisztériád alapja, hogy nem lesz folyamatos a pilótaképzés?
Ember! Szerinted miért kellett az amerikai pilótaképzés az átmeneti időszakra?
Azt meg addig húzzuk, amíg ki nem dolgozzák a hazai NG-s rendszert.
 

kelepisti

Well-Known Member
2010. május 5.
3 088
9 042
113
Már tényleg nem tudsz mit kitalálni kínodban, csak hogy az NG ellen kampányolj?
Nyilván az amerikaiak sem fognak hozzákezdeni a T-7-tel való pilótaképzéshez, amíg nem lesz 10 évig rendszerben. :oops:
Bár nem tudom, hogy mit fognak addig csinálni velük. Majd állnak a betonon...

Minden gép gyártása kis szériával kezdődik. De onnantól, hogy minden engedélyt megszereznek vele, onnantól rendeltetésszerűen lehet, és is kell használni.


A hisztériád alapja, hogy nem lesz folyamatos a pilótaképzés?
Ember! Szerinted miért kellett az amerikai pilótaképzés az átmeneti időszakra?
Azt meg addig húzzuk, amíg ki nem dolgozzák a hazai NG-s rendszert.
Az amcsiknak ott a T-38 Talon X-szer modernizálva, glass cockpitos is van. Visszavásároltak egy csomó svájci gépet is. ( a tengrészeknek ott van a Goshawk. Ne beszéljünk már zöldségeket..
A pilótakiképzés San Antonioban néhány főre van kitalálva, átmenetileg, de még csak elképzelések vannak a HM-ben, hogy az egész nagysebességű kiképzési rendszerről. És ahogy leírtad így van, amíg kidolgozzák a NG-s rendszert... Amíg nem lesz a NG század megfelelő repült órákkal a típussal az oktatók számára "combat ready", addig nincs a fiataloknak sem egyértelműen. Nos ez nem két év lesz. Ameddig nem lesz NG-s oktatás, addig Szardíniai pilótaiskolában sem tudnak repülni a fiatalok a Zlin után, raadásul az olasz képzés is csak most kezdődik, maga a nemzetközi pilótaiskola sem volt még meg tavaly. Én nem kinlódók, tényeket írok le, amit ráadásul nem én fogalmaztam meg, csak elfogadtam olyanok véleményét akik ehhez nálam sokkal jobban értenek. Gondolom az is megkérdőjelezed, hogy 2010 óta nem volt kihasználva az a létszámkeret Kanadában, amelyet egyébként betölthettünk volna, így is segítve az egy-két év múlva esetlegesen bekövetkező nagysebességű repülőgép-vezető problémákat.
 

kelepisti

Well-Known Member
2010. május 5.
3 088
9 042
113
Ezek szerint volt nálunk S-5 nem irányított rakétával lövészet mostanában??
Semmit sem jelent. Az Sz-5 rakétának nem kell robbania, hiszen nem rombolás a cél, hanem az intergálás. Nem tudjuk nyilvánosan, hogy magyar vagy cseh készlet. (feltételezem, cseh, akkor valamilyen szupport repülőgép hozta, vagy földi lépcső gépjárművel) Azért gondolom, hogy cseh, mert az áttelepülés során nem konténerrel repült át ahogy a képeken láttam, sem az ALCA sem az NG, tehát kellett valami, amely áthozza az Aero-tól a podot, akkor meg minimális fegyverzetet is hozhatott hozzá.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 210
81 096
113
L39NG Light Attack weapon systems test

Fp9WnN0XsAItVaN
Fp9WnNlWcAA-Aww
Fp9WnNtWcAAfTcI