Az EW/SIGINT/rokon-területhez említett feladatra egyértelműen az NG/új modelt javasoltam, ami alapból/csak a belső üzemanyaggal tud 4 óra repülési időt, + van neki a szárny alatt is két immár "WET"/üzemanyag-póttartályos függesztője, 2x300l körüli kapacitással, + az 500 literes pilóta-(helyetti)-póttartály.
Miért hoztad ide a régit? Lehet, hogy így alátámasztja az álláspontod, de Én egyértelműen nem ezt mondtam, hanem az jó megoldást!
Vissza a technikához: A törzs alatti függesztő pedig megtartva a célfeladatra (EW/SIGINT/"
mini-AWACS/...).
A régi L-39 fogyasztását keverted az új, sokkal jobb értékével.
A régit a mélységi-csapásmérő-drón feladatkörre célszerű felhasználni, ami viszonylag egyszerű védelmi eszközökkel is már csak Patriot-tal (1+ millió $/rakéta) lőhető le, amit ilyen célokra
párosan indítanak, + felfedve ezzel --a Griffeknek
-- a zsíros-száz-milliós célpontot, nehezen pótolható légvédelmi eszközt.
Mi itt a gond a magyar szemszögből?
Ár-Érték arányban tökéletes megoldás Nekünk!!!
Sokszoros összegbe kerül a (csali-)cél leküzdése annak árához képest!!!
+
Az 500e $-os drón-készletet az L-39-hez írtam, mint átalakító készlet, egy nagyobb/reális mennyiségre elosztva a becsült fejlesztési költséget!
A vásárolt technikákat háború esetén gyakorlatilag Mo nem fogja tudni pótolni.
Az európai vezetésnek --az elmúlt évszázados történelmi példákból megállapíthatóan-- csak feláldozható élőerő kell a Közép-Kelet-Európából saját politikai túlélésükért.
Röviden ennyi kell, hogy ne legyen torz a haderő-építési helyzet az összefüggésekből, geopolitikai környezetből kiragadva.
.