[HUN] Airbus A319

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

Madár Fokker

Well-Known Member
2017. december 17.
505
1 388
93
Amennyire tudom, apró különbség még, hogy a gyári A319CJ-k maximális utazómagassága is több (akár FL410ig is mehetnek), viszont ez az opció azt hiszem utólag is elérhető a standard A319-ekre is, ha végrehajtják a megfelelő service bulletin-t.

(A CJ esetén nagyobb elérhető csúcsmagasságot a VIP konfiguráció miatti átlagosan kisebb felszállótömeg, és ezzel együtt járó kisebb felületi terhelés, magasabb optimális magasság indokolja.)
A 320/321-nél FL398 (39800 láb) a maximum. A könyv szerint ennek az az oka, hogy ilyen repülési szinten tudja még tartani a gép a 8e láb magasságnak megfelelő nyomást a kabinban.
A 321-nél ez szinte csak elméleti lehetőség: ahhoz, hogy optimális legyen neki a 390-es szint, majdnem üresnek kell lennie kevés tüza-val. Sőt, a 320nál se gyakori.
ez az opció azt hiszem utólag is elérhető a standard A319-ekre is, ha végrehajtják a megfelelő service bulletin-t.
Láttam Qatar 319est FL400-on, meg is lepődtem. Az sima 319es volt, csak kb. 50-60 business üléssel volt székezve. Akkor ez lehetett az oka.
Az Airbus honlapja szerint már az ACJ320neo is tudja a FL410et.
A kisebb üres súly mellett az is közrejátszhat, hogy ezek alapvetően kevesebb járatot fognak repülni és nem lesz annyiszor felfújva a törzsük.
 

formosa1

Well-Known Member
2016. augusztus 30.
1 575
978
113
Meg kéne sürgetni az önvédelmi rendszerek felszerelését, ha már eddig nem sikerült megoldani...
Sürgetni lehet, de a rendszerek felszerelését csak és kizárólag az Airbus végezheti. Az árat és felszerelés időtartamát befolyásolja, hogy történt-e már ilyen "átalakítás" A319 típusú gépen. Ha nem, az lassítja és erősen drágítja a folyamatot...

A B737 különböző változataival történt már hasonló a gyártón kívül is /pl. az izraeli IAI-nél/, de árat arról sem lehet találni. - Gondolom az ár függ az önvédelmi rendszer típusától is...
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
37 910
73 299
113
A speciális helyzetekben bevethető HUNOR (Hungarian National Organisation For Rescue Services) hivatásos nehéz kutató-mentő mentőszervezet gyakorlatozott a repülőbázison.

A csapat alkalmas a bekövetkezett veszélyhelyzetek, katasztrófák során jelentkező speciális mentési feladatok ellátására, az elsőként beavatkozók megerősítésére.
A HUNOR Mentőszervezetnek az ENSZ INSARAG minősítésének megfelelően képesnek kell lennie arra, hogy a legrövidebb időn belül – akár közúton, akár légi úton – a bajba jutott országba érkezzen, és megkezdje a mentést.
A rakodási gyakorlat közben a HUNOR mentői arra is figyeltek, hogy a repülőgépet a megfelelő súlyelosztás szerint pakolják be a lehető legrövidebb idő alatt. A rakodás irányításában fontos szerepe volt a repülőbázis munkatársainak. A HUNOR felszereléseinek egy része az utastérben kaphat helyet a megfelelő biztonsági rendszabályok mellett, ugyanígy a kutyabokszok, amelyekben megfelelően rögzítve utazhatnak a mentőkutyák.

277583641_5195247860537970_5224808274268500435_n.jpg
277230777_5195248133871276_2645677304563763954_n.jpg
277567186_5195247937204629_4354886360240933896_n.jpg
 
K

kamm

Guest
Új, aktív izraeli védelmi rendszer

Az izraeli védelmi minisztérium Kutatási és Fejlesztési Igazgatósága (MAFAT – DDR&D) szerződést kötött a BIRD Aerosystems-szel egy aktív földi védelmi rendszer prototípusának elkészítésére a légi fenyegetések, köztük az ATGM ellen. Az új rendszer bemutatója idén várható.

Ez a Trophy és az IronFist létezése ellenére így van, de az izraeliek kutatása soha nem áll le. Az új APS az SPREOS ellenőrzött rendszerből származó kis radart fog használni. A radar észleli és azonosítja a fenyegetéseket, és irányítja az ellenintézkedéseket.. A BIRD Aerosystems repülőgép-védelmi rendszereket biztosít a MANPADS ellen.


Hm???


SPREOS_2022summit.png

A bármely MWS érzékelővel integrált SPREOS előriasztást kap, a fenyegetés iránya felé fordul, aktiválja a félaktív radarját, hogy megerősítse és nyomon kövesse a fenyegetést, miközben elemzi annak egyedi jellemzőit (sebesség, távolság, pozíció és radar keresztmetszete). ), hogy a leghatékonyabb zavarási reakciót tegye lehetővé.

AeroShield_____MLD.jpg

20190525000707_AeroShield_MVD-.jpg.jpg
A magyarra melyik DIRCM kerul vegul, az Elbite vagy ez (arra emlekszem, hogy nem a Diehl)...?
 
H

Hummen23

Guest
Emlékeim szerint a BIRD-öt választottuk, valamelyik blogger talán írt is erről.
Volt megdöbbenés.
 

vasszekely

Well-Known Member
2020. május 9.
4 568
8 161
113
Köszi, igen, ezt olvastam akkor.
 

kelepisti

Well-Known Member
2010. május 5.
2 896
8 165
113
Ez a cikk még nem volt linkelve, de már volt ezekről szó korábban is.
A repülőgépekre szerelhető eszközökről januárban, az A319 topikban is volt már szó. Azt is te linkelted.
A Falcon topikban is volt róla szó: 2022. június 8.
A helikopterekre szerelhető változatról: 2022. június 8.
A harcjárművekre szerelhető eszközökről pedig itt volt szó: 2022. április 13.
De volt az Eurosatory topikban is volt erről hír: 2022. június 3.
Ha jól látom, ezekről írt most egy összevont hírt a román oldal.
Jaj ne. A BIRD még egyetlen megrendelőnek sem teljesített tudtommal. Az A319-esekre a mai napig nem került fel az ellentevékenység rendszere, amit megrendeltek 2018-ban.... A KC-390-re szükségtelen volt ezt a céget odahívni, mikor a másik cég az Elbit berendezése meg működik és integrálásra került. A cseheknél amire meglesz a Mi-17-re a BIRD Aerosystems integrálva, addigra átadják a csehek azokat az Ukránoknak és a cég fellélegezhet... Nem értem mi a fenéért nem lehet felmondani egy láthatóan sorozatgyártásra képtelen és alkalmatlan eszköz beszerzését.
 
K

kamm

Guest
Jaj ne. A BIRD még egyetlen megrendelőnek sem teljesített tudtommal. Az A319-esekre a mai napig nem került fel az ellentevékenység rendszere, amit megrendeltek 2018-ban.... A KC-390-re szükségtelen volt ezt a céget odahívni, mikor a másik cég az Elbit berendezése meg működik és integrálásra került. A cseheknél amire meglesz a Mi-17-re a BIRD Aerosystems integrálva, addigra átadják a csehek azokat az Ukránoknak és a cég fellélegezhet... Nem értem mi a fenéért nem lehet felmondani egy láthatóan sorozatgyártásra képtelen és alkalmatlan eszköz beszerzését.
:( Szoval akkor a BIRD az egy a sok izraeli quick-and-dirty fejlesztoceg kozul, akikrol Maroth is udvariasan, de vilagosan elmondta, hogy kurvara felkesz dolgokat is szallitanak? :eek:
Merthogy a zsidoknal ez megszokott, hogy elesben tesztelik a cuccokat, mindenfele szart kepesek raagatni a rendszerben allo jarmuvekre, majd max ujabb es ujabb verzio jon beloluk - kb ez a zsido CI/CD megvalositasa :D
 

kelepisti

Well-Known Member
2010. május 5.
2 896
8 165
113
Jaj ne. A BIRD még egyetlen megrendelőnek sem teljesített tudtommal. Az A319-esekre a mai napig nem került fel az ellentevékenység rendszere, amit megrendeltek 2018-ban.... A KC-390-re szükségtelen volt ezt a céget odahívni, mikor a másik cég az Elbit berendezése meg működik és integrálásra került. A cseheknél amire meglesz a Mi-17-re a BIRD Aerosystems integrálva, addigra átadják a csehek azokat az Ukránoknak és a cég fellélegezhet... Nem értem mi a fenéért nem lehet felmondani egy láthatóan sorozatgyártásra képtelen és alkalmatlan eszköz beszerzését.

A Combattant blogos cikket a magyar dircm :) haha.. Levi barátom gondolom felkérésre írta. Én nem a sajátomat nem. Nos függetlenül ki, mit állít a valóság ez.. Nincs kész termék. Hozzáteszem, hogy kapcsolatban állok a BIRD-nél a sajtósokkal. Ök azt írták, hogy sajnos még nagyon sok a "fals" riasztás ezért nincs kész a termék, ezért nincs telepítve. Ja ebben az évben Budapesten lett volna egy eseményük amelyet hipp-hopp lemondtak.. Küldtek rá meghívót ... az e-mailt nem csatolom, de a saját szösszenetemet lehet olvasni.

https://military-technology.blog.hu...apatszallito_airbus_a319-112_repulogepeinknek
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
37 910
73 299
113
A Combattant blogos cikket a magyar dircm :) haha.. Levi barátom gondolom felkérésre írta. Én nem a sajátomat nem. Nos függetlenül ki, mit állít a valóság ez.. Nincs kész termék. Hozzáteszem, hogy kapcsolatban állok a BIRD-nél a sajtósokkal. Ök azt írták, hogy sajnos még nagyon sok a "fals" riasztás ezért nincs kész a termék, ezért nincs telepítve. Ja ebben az évben Budapesten lett volna egy eseményük amelyet hipp-hopp lemondtak.. Küldtek rá meghívót ... az e-mailt nem csatolom, de a saját szösszenetemet lehet olvasni.

https://military-technology.blog.hu...apatszallito_airbus_a319-112_repulogepeinknek
3 oldallal ezelőtt volt linkelve ez az írásod ebben a topikban. Azért helyeztem át ide a legutóbbi hozzászólásodat is, mert ez a téma ebben a topikban fut már egy ideje... az IDET 21 beszámolód is volt linkelve. :)
 

formosa1

Well-Known Member
2016. augusztus 30.
1 575
978
113
Jaj ne. A BIRD még egyetlen megrendelőnek sem teljesített tudtommal. Az A319-esekre a mai napig nem került fel az ellentevékenység rendszere, amit megrendeltek 2018-ban.... A KC-390-re szükségtelen volt ezt a céget odahívni, mikor a másik cég az Elbit berendezése meg működik és integrálásra került. A cseheknél amire meglesz a Mi-17-re a BIRD Aerosystems integrálva, addigra átadják a csehek azokat az Ukránoknak és a cég fellélegezhet... Nem értem mi a fenéért nem lehet felmondani egy láthatóan sorozatgyártásra képtelen és alkalmatlan eszköz beszerzését.
Azért, mert az összes beszerzésről a felcsúti vadbarom döntött, akinek a döntéseit nem lehet megkérdőjelezni...!!! :( :( :(