[HUN] Airbus A319

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

weasel007

Well-Known Member
2011. július 15.
3 589
7 826
113
A dönteshozók vajon mi alapján merlegeltek neki az Airbust?
Erre én is kíváncsi lennék, de valószínűleg nem tudjuk meg. A hölgy a leírtak alapján rendkívül képzettnek tűnik és mégis A319-re kárhoztatják. A képeit nézve felötlött bennem, hogy esetleg a magasságával lehet baj, a képzettségével és elhivatottságával semmi gond nem lehet.
 

Laci1970

Well-Known Member
2016. július 23.
1 760
3 195
113
Ha szemét akarok lenni, akkor lehet, hogy semmiféle mérlegelés nem volt. Volt egy új pilóta és ráböktek. Ami felteszi a kérdést, hogy akkor Ancsa pilótákból ennyire kicsi a merítés?
Igen. Talan jobb eletszerűbb lett volna a meglevő szallítókból választani. Nem egy vadászgépest atképezni. Hiszen ahogy említi is, meg a gondolkodásmodja is eltért.
 

arcas

Well-Known Member
2013. március 20.
7 174
24 117
113
Ennyi tanulás, szenvedés utan, vadaszgepre készülve marad neki az Airbus. A dönteshozók vajon mi alapján merlegeltek neki az Airbust? Hiszen csak őt küldtek ki az usa-ba.
Remélem már nem zárult be minden kapu előtte, mindannyian büszkék lehetnénk rá, ha megülhetné a griffet...én sajnálom, hogy nem éltünk és élünk vele...
 
  • Tetszik
Reactions: zeal
M

molnibalage

Guest
Erre én is kíváncsi lennék, de valószínűleg nem tudjuk meg. A hölgy a leírtak alapján rendkívül képzettnek tűnik és mégis A319-re kárhoztatják. A képeit nézve felötlött bennem, hogy esetleg a magasságával lehet baj, a képzettségével és elhivatottságával semmi gond nem lehet.
Magasságával? Az, hogy alacsony és kicsi kifejezetten előny. A Gripen pilótafülkéje messze legszűkebb a 4. gen gépek között tudtommal. Ültem benne a 174 centimmel. Kb. MiG-21 kategória csak jobb a kilátás.

Még a nagyobb vadászgépek esetén is 185-190 centis pilóta igen szűken érzi magát. F-15 és F-18 gépekben még elvannak és anno az A-6-on is, de egy Gripenbe már vakarnám a fejem, hogy egyáltalán lehetséges-e 190 centis pilótát ültetni.
 

vilmoci

Well-Known Member
2010. április 24.
1 740
4 262
113
Ami felteszi a kérdést, hogy akkor Ancsa pilótákból ennyire kicsi a merítés?
Egyelőre még az Ancsára is kell egy-két készlet ember, elvégre ez az egy tehergépünk lesz, amíg ki nem húzzák a kereke alól a talajt (váltótípus még mindig nincs a láthatáron sem.).
Valószínű, hogy az évek alatt leapadt az emberanyag, mert kibírták röhögés nélkül a bizonytalanságot, meg azt, hogy egy repülőre kényszerült rá mindenki.
 

ms07

Well-Known Member
2012. október 19.
3 861
6 032
113
Ha szemét akarok lenni, akkor lehet, hogy semmiféle mérlegelés nem volt. Volt egy új pilóta és ráböktek. Ami felteszi a kérdést, hogy akkor Ancsa pilótákból ennyire kicsi a merítés?

Nálam is az a nyerő válasz, hogy épp ő volt friss, szabad "újonc", rosszkor volt rossz helyen kb.. . Plusz, média szempontból is jobban ki lehet használni, mint egy harmincas férfit.
 

borisz

Well-Known Member
2012. május 25.
8 693
12 143
113
Ez így igaz. Ha technikailag lehetséges évi 300 órát repülni egy géppel, akkor több pilóta is repülhetne több pénz esetén. Az más kérdés, hogy így igen hamar kikopna az idő a gépekből is...
35-40 pilóta is lehetne akár. 20-25 évet így is bírniuk kellene a gépeknek. Azt meg amúgy is könnyebb keríteni, mint képzett pilótát.
 
M

molnibalage

Guest
35-40 pilóta is lehetne akár. 20-25 évet így is bírniuk kellene a gépeknek. Azt meg amúgy is könnyebb keríteni, mint képzett pilótát.
Halvány emlékeim szerint 6000 órára vannak tervezve a Griffek. Persze ezt ki lehet tolni, de a gépeket nem ingyért építik és erősítik meg...
 

borisz

Well-Known Member
2012. május 25.
8 693
12 143
113
Halvány emlékeim szerint 6000 órára vannak tervezve a Griffek. Persze ezt ki lehet tolni, de a gépeket nem ingyért építik és erősítik meg...
Évi 300 órával ki is adja a 20 évet. Addigra meg úgy is lesz elég tapasztalat arra, hogy mit lehet kezdeni a sárkánnyal annyi idő után. De inkább repüljenek, mint álljanak.
 
M

molnibalage

Guest
Évi 300 órával ki is adja a 20 évet. Addigra meg úgy is lesz elég tapasztalat arra, hogy mit lehet kezdeni a sárkánnyal annyi idő után. De inkább repüljenek, mint álljanak.
Évi 120 óra/pilótával én már boldog lennék. Pár éve még RoKAF-ben is ennyit repültek F-15K-val. 1,5 pilótával az is évi 180 óra, ami kb. 30 évre elég. Ez a hazai realitás. Még ezzel is aláznánk minden időszakot, még az MN fénykorát is.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 695
65 968
113
Nem a Gripen kevés, hanem a repült óra.
Minden relatív. Meg kéne nézni, hogy hogyan áll mostanság a zónába kivitt és az abból repülési feladatra elmenni is képes gépek aránya.
Kevés a hajózó és kevés a rájuk fordítható lerepülhető órakeret is, ez tény, de kérdés, hogy mennyi a repülőképes gép a 14-ből és abból mennyit tudnak egy repülési váltásra betervezni és abból mennyi megy el végül feladatra.