[HUN] Airbus A319

A dönteshozók vajon mi alapján merlegeltek neki az Airbust?
Erre én is kíváncsi lennék, de valószínűleg nem tudjuk meg. A hölgy a leírtak alapján rendkívül képzettnek tűnik és mégis A319-re kárhoztatják. A képeit nézve felötlött bennem, hogy esetleg a magasságával lehet baj, a képzettségével és elhivatottságával semmi gond nem lehet.
 
Ha szemét akarok lenni, akkor lehet, hogy semmiféle mérlegelés nem volt. Volt egy új pilóta és ráböktek. Ami felteszi a kérdést, hogy akkor Ancsa pilótákból ennyire kicsi a merítés?
Igen. Talan jobb eletszerűbb lett volna a meglevő szallítókból választani. Nem egy vadászgépest atképezni. Hiszen ahogy említi is, meg a gondolkodásmodja is eltért.
 
Ennyi tanulás, szenvedés utan, vadaszgepre készülve marad neki az Airbus. A dönteshozók vajon mi alapján merlegeltek neki az Airbust? Hiszen csak őt küldtek ki az usa-ba.
Remélem már nem zárult be minden kapu előtte, mindannyian büszkék lehetnénk rá, ha megülhetné a griffet...én sajnálom, hogy nem éltünk és élünk vele...
 
  • Tetszik
Reactions: zeal
Erre én is kíváncsi lennék, de valószínűleg nem tudjuk meg. A hölgy a leírtak alapján rendkívül képzettnek tűnik és mégis A319-re kárhoztatják. A képeit nézve felötlött bennem, hogy esetleg a magasságával lehet baj, a képzettségével és elhivatottságával semmi gond nem lehet.
Magasságával? Az, hogy alacsony és kicsi kifejezetten előny. A Gripen pilótafülkéje messze legszűkebb a 4. gen gépek között tudtommal. Ültem benne a 174 centimmel. Kb. MiG-21 kategória csak jobb a kilátás.

Még a nagyobb vadászgépek esetén is 185-190 centis pilóta igen szűken érzi magát. F-15 és F-18 gépekben még elvannak és anno az A-6-on is, de egy Gripenbe már vakarnám a fejem, hogy egyáltalán lehetséges-e 190 centis pilótát ültetni.
 
Ami felteszi a kérdést, hogy akkor Ancsa pilótákból ennyire kicsi a merítés?
Egyelőre még az Ancsára is kell egy-két készlet ember, elvégre ez az egy tehergépünk lesz, amíg ki nem húzzák a kereke alól a talajt (váltótípus még mindig nincs a láthatáron sem.).
Valószínű, hogy az évek alatt leapadt az emberanyag, mert kibírták röhögés nélkül a bizonytalanságot, meg azt, hogy egy repülőre kényszerült rá mindenki.
 
Ha szemét akarok lenni, akkor lehet, hogy semmiféle mérlegelés nem volt. Volt egy új pilóta és ráböktek. Ami felteszi a kérdést, hogy akkor Ancsa pilótákból ennyire kicsi a merítés?

Nálam is az a nyerő válasz, hogy épp ő volt friss, szabad "újonc", rosszkor volt rossz helyen kb.. . Plusz, média szempontból is jobban ki lehet használni, mint egy harmincas férfit.
 
Ez így igaz. Ha technikailag lehetséges évi 300 órát repülni egy géppel, akkor több pilóta is repülhetne több pénz esetén. Az más kérdés, hogy így igen hamar kikopna az idő a gépekből is...
35-40 pilóta is lehetne akár. 20-25 évet így is bírniuk kellene a gépeknek. Azt meg amúgy is könnyebb keríteni, mint képzett pilótát.
 
35-40 pilóta is lehetne akár. 20-25 évet így is bírniuk kellene a gépeknek. Azt meg amúgy is könnyebb keríteni, mint képzett pilótát.
Halvány emlékeim szerint 6000 órára vannak tervezve a Griffek. Persze ezt ki lehet tolni, de a gépeket nem ingyért építik és erősítik meg...
 
Halvány emlékeim szerint 6000 órára vannak tervezve a Griffek. Persze ezt ki lehet tolni, de a gépeket nem ingyért építik és erősítik meg...
Évi 300 órával ki is adja a 20 évet. Addigra meg úgy is lesz elég tapasztalat arra, hogy mit lehet kezdeni a sárkánnyal annyi idő után. De inkább repüljenek, mint álljanak.
 
Évi 300 órával ki is adja a 20 évet. Addigra meg úgy is lesz elég tapasztalat arra, hogy mit lehet kezdeni a sárkánnyal annyi idő után. De inkább repüljenek, mint álljanak.
Évi 120 óra/pilótával én már boldog lennék. Pár éve még RoKAF-ben is ennyit repültek F-15K-val. 1,5 pilótával az is évi 180 óra, ami kb. 30 évre elég. Ez a hazai realitás. Még ezzel is aláznánk minden időszakot, még az MN fénykorát is.
 
Nem a Gripen kevés, hanem a repült óra.
Minden relatív. Meg kéne nézni, hogy hogyan áll mostanság a zónába kivitt és az abból repülési feladatra elmenni is képes gépek aránya.
Kevés a hajózó és kevés a rájuk fordítható lerepülhető órakeret is, ez tény, de kérdés, hogy mennyi a repülőképes gép a 14-ből és abból mennyit tudnak egy repülési váltásra betervezni és abból mennyi megy el végül feladatra.