[HUN] Airbus A330

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
27 588
97 752
113
A szerelés költsége 95 millió forint volt, a biztosítás pedig fedezte a sérült hajtómű cseréjének költségét. Ez utóbbi összegét a külügyi tárca már adta meg, de egy ilyen Rolls-Royce hajtómű ára 12-15 millió dollár is lehet, vagyis bő 4-5 milliárd forint.

95 milliós kiadás bár nyilván nem hiányzott, de a gép eredeti, mintegy 17 milliárdos vételárához képest sem túl jelentős kiadás. Annál nagyobb veszteség, hogy a gép a szerelés idejére, 3 hétre a földre kényszerült. Az állami tehergép így nem termelt pénzt, kiesett a piaci teherszállítás. Ugyanis bérfuvarozásra használják, és ez például tavaly 1,6 milliárdos profitot hozott az államnak.

A minap a hvg.hu-nak a külügyi tárca nem árulta el, hogy a három hét alatt elmaradt tucatnyi, Kínába, illetve Kazahsztánba induló menetrend szerinti járat kiesése miatt mekkora az állam vesztesége, és ezt most az írásbeli kérdésre adott válaszban sem részletezték, ám Magyar Levente megnyugtatott, hogy

Az Airbus A330-as már az idei év első félévben 1,7 milliárd forint profitot termelt.

Az államtitkár azt is jelezte, hogy a gép szeptember 12-től ismét menetrend szerint szállít árut a Budapest-Hangcsou útvonalon. Erről a hvg.hu is írt: a gép szeptember 11-én még csak egy rövid, 43 perces, Budapest feletti próbarepülést tett, majd másnap újra felszállt és azóta is minden nap: rója szokásos üzleti köreit, Kínába, illetve Kazahsztánba repül árut hozni-vinni.
 

arcas

Well-Known Member
2013. március 20.
7 316
24 785
113
95 milliós kiadás bár nyilván nem hiányzott, de a gép eredeti, mintegy 17 milliárdos vételárához képest sem túl jelentős kiadás. Annál nagyobb veszteség, hogy a gép a szerelés idejére, 3 hétre a földre kényszerült. Az állami tehergép így nem termelt pénzt, kiesett a piaci teherszállítás. Ugyanis bérfuvarozásra használják, és ez például tavaly 1,6 milliárdos profitot hozott az államnak.
Azé' mekkor igy olvasni a károgóktól, hogyaszongya a "Szójjártóék kinai bizniszét bonyolitó" gép javitása végül is gombokba került és, hogy egy év alatt mekkora "profitot hozott az államnak". :rolleyes: Azé' ez olyan szép... :)
 

Giskard

Well-Known Member
2021. szeptember 25.
4 212
13 728
113

fedett_mókus

Well-Known Member
2018. november 25.
3 875
7 166
113


Baszod nyugati fény édesfaszom ez szennymédia a helyi blikk alatt van sokkal.

Bocs hogy nem Ripost, Bors, Prosti srácok az etalon!
Mondjuk ez sem, de simán hihető!
ez kb olyan szakértés mikor azt mondták hogy milyen felesleges ez a gép meghogy csak a pénzt fogja vinni és sosem fog pénzt csinálni ?
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 812
47 111
113

fedett_mókus

Well-Known Member
2018. november 25.
3 875
7 166
113
Különben egy madár brutális sérülésekre képes. Emlékezzünk csak a szanaszét szakadt A400M orrára.
A vizsgálat egyértelműen ki fogja tudni deríteni az okokat.
ez rendben van, értem én, de azt nem szeretem amikor egy jó dologba kötünk bele pusztán azért mert politika és ott kell szúrni ebben a szar helyzetben amiben vannak ahol csak lehet, annyi dologba lehetne belekötni amiben tényleg igazuk lehetne, de pont ez a szerencsétlen gép, ami profitot termel az országnak, és pont ilyen irdatlan nagy politikai prostituáltak "szakértenek".... imádom .... ajánlom neki a Sully című filmet, vagy, csakhogy kiessünk a csúúúnya hálivúd mágikus "csodavilágából" mondjuk olvasson picit utána hogy egy bird strike ténylegesen milyen irdatlan nagy bajt tud okozni egy repülőgépen/repülőgépben
 

Bálint

Well-Known Member
2020. augusztus 31.
10 490
35 660
113
Reg: HA-LHU
Airline: Hungary Air Cargo
Type: Airbus A330-243F
Route: BUD-HGH
LHBP/Cargodomb
2023.10.26.

395453911_7164774690209061_841845710453192141_n.jpg
395453900_7164774853542378_56969534335930838_n.jpg


Forrás: https://www.facebook.com/groups/LHBPspotter/permalink/6649956781747888/
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 826
82 336
113
Kérdésem: ki gyakorolja most a tulajdonosi jogokat az A330-as felett?

Időrendben az események... (a legalsó volt a mai közlönyben)

-----------------------------

A nemzeti vagyon kezeléséért felelős tárca nélküli miniszter 21/2021. (XI. 19.) NVTNM rendelete állami tulajdonú légi jármű tulajdonosi joggyakorlójának kijelöléséről

Az állami vagyonról szóló 2007. évi CVI. törvény 71. § (2) bekezdés b) pontjában kapott felhatalmazás alapján, a Kormány tagjainak feladat- és hatásköréről szóló 94/2018. (V. 22.) Korm. rendelet 144. § 1. pontjában meghatározott feladatkörömben eljárva a következőket rendelem el:

1. §
Az állami vagyonról szóló 2007. évi CVI. törvény 3. § (2a) bekezdése alapján az állami tulajdonban álló Airbus A330-243F típusú szállítógép (gyártási sorozatszám: MSN1578) felett az államot megillető tulajdonosi jogok és kötelezettségek összességének gyakorlójaként 2023. március 31-ig a HEPA Magyar Exportfejlesztési Ügynökség Nonprofit Zártkörűen Működő Társaságot (cégjegyzékszám: 01-10-049939, székhely: 1027 Budapest, Kacsa utca 15–23.) jelölöm ki.

2. §
Ez a rendelet a kihirdetését követő napon lép hatályba.

Mager Andrea s. k.,
nemzeti vagyon kezeléséért felelős
tárca nélküli miniszter

-----------------------------

A gazdaságfejlesztési miniszter 2/2023. (III. 28.) GFM rendelete az állami tulajdonú légi jármű tulajdonosi joggyakorlójának kijelöléséről szóló 21/2021. (XI. 19.) NVTNM rendelet módosításáról

Az állami vagyonról szóló 2007. évi CVI. törvény 71. § (2) bekezdés b) pontjában kapott felhatalmazás alapján, a Kormány tagjainak feladat- és hatásköréről szóló 182/2022. (V. 24.) Korm. rendelet 103. § (1) bekezdés 8. pontjában meghatározott feladatkörömben eljárva a következőket rendelem el:

1. §
Az állami tulajdonú légi jármű tulajdonosi joggyakorlójának kijelöléséről szóló 21/2021. (XI. 19.) NVTNM rendelet 1. §-ában a „2023. március 31-ig” szövegrész helyébe a „2024. június 30-ig” szöveg lép.

2. §
Ez a rendelet a kihirdetését követő napon lép hatályba.

Nagy Márton István s. k.,
gazdaságfejlesztési miniszter

--------------------------

A gazdaságfejlesztési miniszter 31/2023. (XI. 29.) GFM rendelete az állami tulajdonú légi jármű tulajdonosi joggyakorlójának kijelöléséről szóló 21/2021. (XI. 19.) NVTNM rendelet hatályon kívül helyezéséről

Az állami vagyonról szóló 2007. évi CVI. törvény 71. § (2) bekezdés b) pontjában kapott felhatalmazás alapján, a Kormány tagjainak feladat- és hatásköréről szóló 182/2022. (V. 24.) Korm. rendelet 103. § (1) bekezdés 8. pontjában meghatározott feladatkörömben eljárva a következőket rendelem el:

1. §
Hatályát veszti az állami tulajdonú légi jármű tulajdonosi joggyakorlójának kijelöléséről szóló 21/2021. (XI. 19.) NVTNM rendelet.

2. §
Ez a rendelet a kihirdetését követő napon lép hatályba.

Nagy Márton István s. k.,
gazdaságfejlesztési miniszter

--------------------------
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 812
47 111
113
Kérdésem: ki gyakorolja most a tulajdonosi jogokat az A330-as felett?

Időrendben az események... (a legalsó volt a mai közlönyben)

-----------------------------

A nemzeti vagyon kezeléséért felelős tárca nélküli miniszter 21/2021. (XI. 19.) NVTNM rendelete állami tulajdonú légi jármű tulajdonosi joggyakorlójának kijelöléséről

Az állami vagyonról szóló 2007. évi CVI. törvény 71. § (2) bekezdés b) pontjában kapott felhatalmazás alapján, a Kormány tagjainak feladat- és hatásköréről szóló 94/2018. (V. 22.) Korm. rendelet 144. § 1. pontjában meghatározott feladatkörömben eljárva a következőket rendelem el:

1. §
Az állami vagyonról szóló 2007. évi CVI. törvény 3. § (2a) bekezdése alapján az állami tulajdonban álló Airbus A330-243F típusú szállítógép (gyártási sorozatszám: MSN1578) felett az államot megillető tulajdonosi jogok és kötelezettségek összességének gyakorlójaként 2023. március 31-ig a HEPA Magyar Exportfejlesztési Ügynökség Nonprofit Zártkörűen Működő Társaságot (cégjegyzékszám: 01-10-049939, székhely: 1027 Budapest, Kacsa utca 15–23.) jelölöm ki.

2. §
Ez a rendelet a kihirdetését követő napon lép hatályba.

Mager Andrea s. k.,
nemzeti vagyon kezeléséért felelős
tárca nélküli miniszter

-----------------------------

A gazdaságfejlesztési miniszter 2/2023. (III. 28.) GFM rendelete az állami tulajdonú légi jármű tulajdonosi joggyakorlójának kijelöléséről szóló 21/2021. (XI. 19.) NVTNM rendelet módosításáról

Az állami vagyonról szóló 2007. évi CVI. törvény 71. § (2) bekezdés b) pontjában kapott felhatalmazás alapján, a Kormány tagjainak feladat- és hatásköréről szóló 182/2022. (V. 24.) Korm. rendelet 103. § (1) bekezdés 8. pontjában meghatározott feladatkörömben eljárva a következőket rendelem el:

1. §
Az állami tulajdonú légi jármű tulajdonosi joggyakorlójának kijelöléséről szóló 21/2021. (XI. 19.) NVTNM rendelet 1. §-ában a „2023. március 31-ig” szövegrész helyébe a „2024. június 30-ig” szöveg lép.

2. §
Ez a rendelet a kihirdetését követő napon lép hatályba.

Nagy Márton István s. k.,
gazdaságfejlesztési miniszter

--------------------------

A gazdaságfejlesztési miniszter 31/2023. (XI. 29.) GFM rendelete az állami tulajdonú légi jármű tulajdonosi joggyakorlójának kijelöléséről szóló 21/2021. (XI. 19.) NVTNM rendelet hatályon kívül helyezéséről

Az állami vagyonról szóló 2007. évi CVI. törvény 71. § (2) bekezdés b) pontjában kapott felhatalmazás alapján, a Kormány tagjainak feladat- és hatásköréről szóló 182/2022. (V. 24.) Korm. rendelet 103. § (1) bekezdés 8. pontjában meghatározott feladatkörömben eljárva a következőket rendelem el:

1. §
Hatályát veszti az állami tulajdonú légi jármű tulajdonosi joggyakorlójának kijelöléséről szóló 21/2021. (XI. 19.) NVTNM rendelet.

2. §
Ez a rendelet a kihirdetését követő napon lép hatályba.

Nagy Márton István s. k.,
gazdaságfejlesztési miniszter

--------------------------
Aki kiadhatta a legutóbbi rendeletet! Már ugye korábban is ő hosszabbította meg a joggyakorlás átruházását.
A Nemzeti Vagyonért Felelős tárca nélküli "miniszterség" megszűnt. Ezt a feladatát a Gazdaságfejlesztési Minisztérium kapta meg.
Ha megszüntetnek egy meghatalmazást/ideiglenes jogátruházást, akkor a jogok visszaszállnak az eredeti joggyakorlóra.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 826
82 336
113
Aki kiadhatta a legutóbbi rendeletet! Már ugye korábban is ő hosszabbította meg a joggyakorlás átruházását.
A Nemzeti Vagyonért Felelős tárca nélküli "miniszterség" megszűnt. Ezt a feladatát a Gazdaságfejlesztési Minisztérium kapta meg.
Ha megszüntetnek egy meghatalmazást/ideiglenes jogátruházást, akkor a jogok visszaszállnak az eredeti joggyakorlóra.
Akkor a Külgazdasági és Külügyminisztériumtól (a HEPA oda tartozik) visszakerült a repülőgép a Gazdaságfejlesztési Minisztériumhoz?
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 812
47 111
113
Akkor a Külgazdasági és Külügyminisztériumtól (a HEPA oda tartozik) visszakerült a repülőgép a Gazdaságfejlesztési Minisztériumhoz?
Úgy néz ki.
De erre lehet egy elég nyilvánvaló indok.
A megfejtést pedig Ferihegy visszavásárlása adhatja.
Esetleg ez megágyazhat egy saját cargo cég megalapításához.
Esetleg további gépek beszerzésének...?
Közös vállalat a Wizzair-rel?
De itt már kezd a varázsgömböm erősen homályosodni... :oops:
 
  • Tetszik
Reactions: Terminator