A repülőn a landolást követően találtak sérüléseket, ezért jó időre ki kellett vonni a forgalomból.
24.hu
A
szerelés költsége 95 millió forint volt, a biztosítás pedig fedezte a sérült hajtómű cseréjének költségét. Ez utóbbi összegét a külügyi tárca már adta meg, de egy ilyen Rolls-Royce hajtómű ára 12-15 millió dollár is lehet, vagyis bő 4-5 milliárd forint.
95 milliós kiadás bár nyilván nem hiányzott,
de a gép eredeti, mintegy 17 milliárdos vételárához képest sem túl jelentős kiadás. Annál nagyobb veszteség, hogy a gép a szerelés idejére, 3 hétre a földre kényszerült. Az állami tehergép így nem termelt pénzt, kiesett a piaci teherszállítás. Ugyanis bérfuvarozásra használják, és ez például
tavaly 1,6 milliárdos profitot hozott az államnak.
A minap a hvg.hu-nak a külügyi tárca nem árulta el, hogy a három hét alatt elmaradt tucatnyi, Kínába, illetve Kazahsztánba induló menetrend szerinti járat kiesése miatt mekkora az állam vesztesége, és ezt most az írásbeli kérdésre adott válaszban sem részletezték, ám Magyar Levente megnyugtatott, hogy
Az
Airbus A330-as már az idei év első félévben 1,7 milliárd forint profitot termelt.
Az államtitkár azt is jelezte, hogy a
gép szeptember 12-től ismét menetrend szerint szállít árut a Budapest-Hangcsou útvonalon. Erről a hvg.hu is írt: a gép szeptember 11-én még csak egy rövid, 43 perces, Budapest feletti próbarepülést tett, majd másnap újra felszállt és azóta is minden nap: rója szokásos üzleti köreit, Kínába, illetve Kazahsztánba repül árut hozni-vinni.