[HUN] Airbus A330

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

pczk

New Member
2021. március 12.
3
19
3
Nagyon félrebeszélsz + idézni sem tudsz, íme:

Hát lehet, hogy a szemészetre kell mennem, de én nem látom azt a szót, hogy "cargo"... - Sőt, azt sem látom, hogy freighter vagy teherszállító...!!!

Este vagy holnap folytatom, mert most sok a meló...
Én kérek elnézést, hogy pl. az 550 ezer adag vakcina mielőbbi hazaszállítására cargo gépek jutottak eszembe, és nem alapértelmezetten mondjuk a Wizz A321 neoi, vagy más légitársaságok lekonzervált utasforgalmi gépei...
Vannak olyan helyzetek, mint a mostani, amikor a gazdaságosságot felülírja a gyorsaság, és nem ilyenkor kell demagóg módon számolgatni az "adófizetők pénzét".

De egyébként, ha raklapokat megbontva, apránként, menetrendszerinti járatok cargo kapacitásait kihasználva küldözgették volna Európába, majd a célrepterekről teherautókon Magyarországra bumlizva, úgy még olcsóbb lett volna. Mire lecseng a járvány, meg is érkezett volna az összes. ;)

Hagyjuk ezt, könyörgöm... Nem ez a terület az, amin most spórolni kell. Ezen még az ellenzéknek sem sikerült fogást találnia, annyira adja magát.
Autót is tartanunk, pedig kifizetődőbb, ha buszoznál, bringáznál, vagy ha nyaralásra, hosszabb családi útra autót bérelnél, de egyszerűen vannak olyan helyzetek, amikor kell.
 

borisz

Well-Known Member
2012. május 25.
8 163
10 905
113
Én kérek elnézést, hogy pl. az 550 ezer adag vakcina mielőbbi hazaszállítására cargo gépek jutottak eszembe, és nem alapértelmezetten mondjuk a Wizz A321 neoi, vagy más légitársaságok lekonzervált utasforgalmi gépei...
Vannak olyan helyzetek, mint a mostani, amikor a gazdaságosságot felülírja a gyorsaság, és nem ilyenkor kell demagóg módon számolgatni az "adófizetők pénzét".

De egyébként, ha raklapokat megbontva, apránként, menetrendszerinti járatok cargo kapacitásait kihasználva küldözgették volna Európába, majd a célrepterekről teherautókon Magyarországra bumlizva, úgy még olcsóbb lett volna. Mire lecseng a járvány, meg is érkezett volna az összes. ;)

Hagyjuk ezt, könyörgöm... Nem ez a terület az, amin most spórolni kell. Ezen még az ellenzéknek sem sikerült fogást találnia, annyira adja magát.
Autót is tartanunk, pedig kifizetődőbb, ha buszoznál, bringáznál, vagy ha nyaralásra, hosszabb családi útra autót bérelnél, de egyszerűen vannak olyan helyzetek, amikor kell.

Mondjuk a természetre is rá lehetett volna bízni, rég túl lennénk rajta,
 

formosa1

Well-Known Member
2016. augusztus 30.
1 575
978
113
Kicsit félrebeszélsz. Eddig azt írtad, ezrével vesztegelnek a bérelhető cargo gépek. Most pedig azt, hogy alig vesznek új teherszállítót. :)
A kettő nem ugyanaz. Az első nem igaz, a második nem releváns a témát tekintve.

A cargo piac pörög. Elég csak a ferihegyi Cargo City forgalmát megfigyelni.
Mivel a nyugati vakcinákból egyelőre csak csepegtetve kapunk, így azt érthető módon legtöbb esetben közúton is szállítható az európai gyógyszergyárakból. Ez még változhat az év második felében. Kína pedig elég nagy "adagokban" szállít, ezért nem kell 2-3 naponta fordulni.

Nem hiszem, hogy luxus lenne, ha egy tízmilliós országnak van egy bevethető polgári lajstromú cargo gépe, amihez ráadásul rendkívül nyomott áron juthatott hozzá. Pláne, hogy jelenleg még a Honvédség kötelékéből hiányzik ez a képesség.

Persze, másoktól függeni mindig olcsóbb, ezt nem vitatom.
Nagyon félrebeszélsz + idézni sem tudsz, íme:

"Ami 200-szor annyiba került az adófizetőknek, mintha a világszerte ezrével veszteglő gépek közül egyet béreltek volna...!!!"

Hát lehet, hogy a szemészetre kell mennem, de én nem látom azt a szót, hogy "cargo"... - Sőt, azt sem látom, hogy freighter vagy teherszállító...!!!

Este vagy holnap folytatom, mert most sok a meló...
Folytatás:
Észre kéne már venned, hogy az 1 éve jósolt "cargo piaci pörgés" pestiesen szólva "nem jött be".

Indoklás:
A használtan veszteglő cargo gépek árát a piac /magyarul a kereslet-kínálat/ határozza meg. Tehát "cargo piaci pörgés" közepette nem jutsz "rendkívül nyomott áron" cargogéphez. De drágán sem, mert a tőkeerős cargocégek mindet felvásárolják előtted...

"Pörgés nélkül" viszont marad a "rendkívül nyomott áron" történő értékesítés. - Az Etihad és a Qatar is így szabadult meg a lecserélt A332F-ektől, mert a lehetséges vásárlók a nyomott árnál is sokkal olcsóbb bérlést választották...

Írtad: "A honvédség kötelékéből hiányzik ez a képesség." - Hiányozni is fog, mert az A332F freighter és nem pedig airlifter - tehát nincs rajta rámpa és szükségreptéren sem tudod használni.
De ez már a szűklátókörű - Felcsútról vezérelt - hadvezetés hibája. Ők ugyanis felső parancsra meccsre járó bőrfoteles Luxusfalconokat és A319-eseket vetettek, melyek szintén nem bírnak az airlifterek képességeivel.

Azt meg senki sem tudja, hogy a braziloktól vásárolt KC-390 valójában mikor is lesz bevethető állapotban... :( :( :(
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
38 099
73 626
113
Azt gondoltam, hogy Moderna vakcináért megy, de reggel 8:40 körül már itthon is volt a gép és azóta senki sem "dicsekedett el" az újabb vakcina szállítmány érkezésével, így mindenképp gyanús...
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
38 099
73 626
113

Leglátványosabb részéhez érkezett a kivitelezés. A szerkezetállításon 5 szerelőkosaras emelő, 3-4 daru és átlagosan 40 fő szerelő dolgozik egyszerre...

web-39_210303_dt_6445.jpg