[HUN] Airbus Helicopters H145M HForce

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Ocses

Well-Known Member
2018. szeptember 29.
6 690
15 228
113
Ugyan az a helyzet mint amikor az ejder yalcinra azt írják a törökök hogy 9 fős.
Értem én értem én csak nem szeretem. :oops:
Amúgy itt úgyhiszem @pöcshuszár gondolatmenete a helytálló.

Vadászgépeknél is hallottam olyat, hogy a hajtómű le van korlátozva gyakorláshoz, hogy ne használódjon annyira.
Itt is valószínű a gépek kímélése, meg a biztonság a fő szempont.
Bár abban igazad van ha mindkettő fullon van emberrel, ott bakancsod a másik szájában van. :D

Azt nem tudom mekkora különbség van pilótaszempontból egy agyig megpakolt géppel repülni, és egy "félig" megpakoltal.
 
  • Tetszik
Reactions: SilvioD

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
19 165
33 389
113
Katonai gepkent nagyobb az ures tomege,mint a polgari valtozatoknak.A haszbos terheles igy kisebb,hisz a felszallo ossztomeg ne valtozhat erdemben hajtaslanc erosites nelkul.
 

Ocses

Well-Known Member
2018. szeptember 29.
6 690
15 228
113
Katonai gepkent nagyobb az ures tomege,mint a polgari valtozatoknak.A haszbos terheles igy kisebb,hisz a felszallo ossztomeg ne valtozhat erdemben hajtaslanc erosites nelkul.
Nagyon sokan berakták ide már.
Ráadásul most nézem 2+10 ülés.
Ezek a katonai gép gyári adatai.

 

polyfag

Well-Known Member
2019. január 8.
94
361
53
Gyorsan kellett lépni a honvédségnek, gyakorlatilag ez volt az első bejelentése a Zrínyi 2026-nak, nem vártak plusz 1 évet az 5 lapátos főrotorral szerelt új gépre. Az 2020 nyarán szerezte meg a kiegészítő tanúsítványt. (+100 kg max szállítható hasznos terhelhetőség)

Legalább később már lehet mire upgradelni :)
 
  • Tetszik
Reactions: borisz and Luthero

polyfag

Well-Known Member
2019. január 8.
94
361
53
Gyorsan kellett lépni a honvédségnek, gyakorlatilag ez volt az első bejelentése a Zrínyi 2026-nak, nem vártak plusz 1 évet az 5 lapátos főrotorral szerelt új gépre. Az 2020 nyarán szerezte meg a kiegészítő tanúsítványt. (+100 kg max szállítható hasznos terhelhetőség)

Legalább később már lehet mire upgradelni :)
Igaz az a polgári változat volt
 

ravenlord

Well-Known Member
2016. december 31.
4 904
14 651
113
Gyorsan kellett lépni a honvédségnek, gyakorlatilag ez volt az első bejelentése a Zrínyi 2026-nak, nem vártak plusz 1 évet az 5 lapátos főrotorral szerelt új gépre. Az 2020 nyarán szerezte meg a kiegészítő tanúsítványt. (+100 kg max szállítható hasznos terhelhetőség)

Legalább később már lehet mire upgradelni :)
Azért a kérdést fel lehetett volna tenni, hogy milyen továbbfejlesztést terveznek vele. És menet közben is módosíthatták volna az igényt, legalább a még gyártásba nem vett példányokra.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 740
66 394
113
Amikor civil gépből katonait csinálsz, akkor a felszállótömeget egyszerre növeli a katoni spec rendszer saját holt tömege és az extra bekötési csomóponté is. Ha ez a rendszer csak olyan helyre illeszthető, ami a rögzítés miatt további megerősítést igényel, akkor máris megvan, hogy egy extra plusz tömegre mennyi további járulékos tömeg jut.
Ha a marketing csak a civil alapokra vonatkozott, az egy ilyen átalakításnál könnyen elolvadhat.
Ez a klasszikus dilemma, ami a katonai-civil konverzió esetén mindig felmerül.
Civil gépet egyszerű eleve könnyűnek tervezni, de minden előnye elszállhat, ha militarizálni kell.
A katonai gépeket, főleg a tapasztalatok alapján céliárnyosan továbbfejlesztett, megerősített sárkányszerekezeteket viszont a civil átalakítás után se könnyű az elvárt gazdaságosság alá beszorítani, mert mindig nehezebbek lesznek, mint az elfogadható.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 194
81 069
113

"Useful Load - The difference between the gross weight and the basic empty weight is referred to as useful load. It includes the flight crew, usable fuel, drainable oil, if applicable, and payload. Payload - The weight of the passengers, cargo, and baggage."

1905 kg (Useful load) - 723 kg (fuel) - 200 kg (2 pilot) = 982 kg?
982 kg / 125 kg (katona felszereléssel) = 7,86 fő?

Elég jól közelít a 6 főhöz, főleg ha van a gépen még csörlő, fast rope vagy valami más. Így ebből az irányból számolva sem férne bele sokkal több.

Az nem lehet, hogy a Honvédség részéről nem is volt elvárás 6 embernél többet szállítani (VIP szállításnál is max. 4 fő a kényelmes), csak mi itt a fórumon kérjük számon a gyártó marketing anyagában szereplő számot?

A Kecskeméten, Dunakeszin stb. tartott bemutatókon mennyi katona volt egy helikopterben?
 
Last edited:

Ocses

Well-Known Member
2018. szeptember 29.
6 690
15 228
113
1905 kg (Useful load) - 723 kg (fuel) - 200 kg (2 pilot) = 982 kg?
982 kg / 125 kg (katona felszereléssel) = 7,86 fő?

Elég jól közelít a 6 főhöz, főleg ha van a gépen még csörlő, fast rope vagy valami más. Így ebből az irányból számolva sem férne bele sokkal több.

Az nem lehet, hogy a Honvédség részéről nem is volt elvárás 6 embernél többet szállítani (VIP szállításnál is max. 4 fő a kényelmes), csak mi itt a fórumon kérjük számon a gyártó marketing anyagában szereplő számot?

A Kecskeméten, Dunakeszin stb. tartott bemutatókon mennyi katona volt egy helikopterben?
Azt nem tudom mi volt a honvédség elvárása.

Alapvetően ha egy autót úgy írnak le, hogy 4 felnőtt utazhat benne, akkor elvárom hogy 4 felnőttnek 4 normál ülés legyen.
Hazai példánál maradva egy AUDI TT cupe számomra ilyenformán átverés.
Mert 4 átlagos felnőtt normálisan nem fér el benne. Max ha kettőnek amputálva vannak a lábai.

Mindenesetre számomra meglepő egy 12 fős géptől, hogy inká 6-7 fős.

Vagy ahogy egy hálózsákra rá tudják írni, pl comfort - 7 extrem - 18, itt is lehetne valami hasonló.
Ott tudom -7-ig jól el vagyok benne, -18-ig elvagyok de reggelre belémfagy a szar, az alatt meg valószínű végem.