[HUN] Airbus Helicopters H145M HForce

Ugyan az a helyzet mint amikor az ejder yalcinra azt írják a törökök hogy 9 fős.
Értem én értem én csak nem szeretem. :oops:
Amúgy itt úgyhiszem @pöcshuszár gondolatmenete a helytálló.

Vadászgépeknél is hallottam olyat, hogy a hajtómű le van korlátozva gyakorláshoz, hogy ne használódjon annyira.
Itt is valószínű a gépek kímélése, meg a biztonság a fő szempont.
Bár abban igazad van ha mindkettő fullon van emberrel, ott bakancsod a másik szájában van. :D

Azt nem tudom mekkora különbség van pilótaszempontból egy agyig megpakolt géppel repülni, és egy "félig" megpakoltal.
 
  • Tetszik
Reactions: SilvioD
Katonai gepkent nagyobb az ures tomege,mint a polgari valtozatoknak.A haszbos terheles igy kisebb,hisz a felszallo ossztomeg ne valtozhat erdemben hajtaslanc erosites nelkul.
 
Katonai gepkent nagyobb az ures tomege,mint a polgari valtozatoknak.A haszbos terheles igy kisebb,hisz a felszallo ossztomeg ne valtozhat erdemben hajtaslanc erosites nelkul.
Nagyon sokan berakták ide már.
Ráadásul most nézem 2+10 ülés.
Ezek a katonai gép gyári adatai.

 
Gyorsan kellett lépni a honvédségnek, gyakorlatilag ez volt az első bejelentése a Zrínyi 2026-nak, nem vártak plusz 1 évet az 5 lapátos főrotorral szerelt új gépre. Az 2020 nyarán szerezte meg a kiegészítő tanúsítványt. (+100 kg max szállítható hasznos terhelhetőség)

Legalább később már lehet mire upgradelni :)
 
  • Tetszik
Reactions: borisz and Luthero
Gyorsan kellett lépni a honvédségnek, gyakorlatilag ez volt az első bejelentése a Zrínyi 2026-nak, nem vártak plusz 1 évet az 5 lapátos főrotorral szerelt új gépre. Az 2020 nyarán szerezte meg a kiegészítő tanúsítványt. (+100 kg max szállítható hasznos terhelhetőség)

Legalább később már lehet mire upgradelni :)
Igaz az a polgári változat volt
 
Gyorsan kellett lépni a honvédségnek, gyakorlatilag ez volt az első bejelentése a Zrínyi 2026-nak, nem vártak plusz 1 évet az 5 lapátos főrotorral szerelt új gépre. Az 2020 nyarán szerezte meg a kiegészítő tanúsítványt. (+100 kg max szállítható hasznos terhelhetőség)

Legalább később már lehet mire upgradelni :)
Azért a kérdést fel lehetett volna tenni, hogy milyen továbbfejlesztést terveznek vele. És menet közben is módosíthatták volna az igényt, legalább a még gyártásba nem vett példányokra.
 
Amikor civil gépből katonait csinálsz, akkor a felszállótömeget egyszerre növeli a katoni spec rendszer saját holt tömege és az extra bekötési csomóponté is. Ha ez a rendszer csak olyan helyre illeszthető, ami a rögzítés miatt további megerősítést igényel, akkor máris megvan, hogy egy extra plusz tömegre mennyi további járulékos tömeg jut.
Ha a marketing csak a civil alapokra vonatkozott, az egy ilyen átalakításnál könnyen elolvadhat.
Ez a klasszikus dilemma, ami a katonai-civil konverzió esetén mindig felmerül.
Civil gépet egyszerű eleve könnyűnek tervezni, de minden előnye elszállhat, ha militarizálni kell.
A katonai gépeket, főleg a tapasztalatok alapján céliárnyosan továbbfejlesztett, megerősített sárkányszerekezeteket viszont a civil átalakítás után se könnyű az elvárt gazdaságosság alá beszorítani, mert mindig nehezebbek lesznek, mint az elfogadható.
 

"Useful Load - The difference between the gross weight and the basic empty weight is referred to as useful load. It includes the flight crew, usable fuel, drainable oil, if applicable, and payload. Payload - The weight of the passengers, cargo, and baggage."

1905 kg (Useful load) - 723 kg (fuel) - 200 kg (2 pilot) = 982 kg?
982 kg / 125 kg (katona felszereléssel) = 7,86 fő?

Elég jól közelít a 6 főhöz, főleg ha van a gépen még csörlő, fast rope vagy valami más. Így ebből az irányból számolva sem férne bele sokkal több.

Az nem lehet, hogy a Honvédség részéről nem is volt elvárás 6 embernél többet szállítani (VIP szállításnál is max. 4 fő a kényelmes), csak mi itt a fórumon kérjük számon a gyártó marketing anyagában szereplő számot?

A Kecskeméten, Dunakeszin stb. tartott bemutatókon mennyi katona volt egy helikopterben?
 
Last edited:
1905 kg (Useful load) - 723 kg (fuel) - 200 kg (2 pilot) = 982 kg?
982 kg / 125 kg (katona felszereléssel) = 7,86 fő?

Elég jól közelít a 6 főhöz, főleg ha van a gépen még csörlő, fast rope vagy valami más. Így ebből az irányból számolva sem férne bele sokkal több.

Az nem lehet, hogy a Honvédség részéről nem is volt elvárás 6 embernél többet szállítani (VIP szállításnál is max. 4 fő a kényelmes), csak mi itt a fórumon kérjük számon a gyártó marketing anyagában szereplő számot?

A Kecskeméten, Dunakeszin stb. tartott bemutatókon mennyi katona volt egy helikopterben?
Azt nem tudom mi volt a honvédség elvárása.

Alapvetően ha egy autót úgy írnak le, hogy 4 felnőtt utazhat benne, akkor elvárom hogy 4 felnőttnek 4 normál ülés legyen.
Hazai példánál maradva egy AUDI TT cupe számomra ilyenformán átverés.
Mert 4 átlagos felnőtt normálisan nem fér el benne. Max ha kettőnek amputálva vannak a lábai.

Mindenesetre számomra meglepő egy 12 fős géptől, hogy inká 6-7 fős.

Vagy ahogy egy hálózsákra rá tudják írni, pl comfort - 7 extrem - 18, itt is lehetne valami hasonló.
Ott tudom -7-ig jól el vagyok benne, -18-ig elvagyok de reggelre belémfagy a szar, az alatt meg valószínű végem.